Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prepaid internet dongel in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Prepaid internet dongel in de VS

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn al twee keer vanuit Denver terug gevlogen, overal gratis WIFI, ook buiten de lounges.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Daar kan het inderdaad heb ik ergens gelezen, heb al op verschillende vliegvelden geprobeerd te internettten, maar overal tegen betaling.
Het zou de wachttijd zo heerlijk verkorten. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik betaal er ook weleens voor hoor (hoewel het in de BC-lounges meestal gratis is). Ik vind wachten een ramp een een paar euro/dollar heb ik er dan wel voor over.
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Toen ik het las dacht ik super dat is wat voor mij. Ik zit toch op een paar plaatsen dit jaar waar ik geen internet in hotels heb en dat vindt ik wel erg vervelend. Helaas de coverage is zo miniem in het westen dat het waarschijnlijk toch niets is. Jammer want het leek me ideaal. En om nu speciaal bij ergens bij een hotel te gaan staan om wifi af te tappen en dan daar mijn website te updaten enzo dat zie ik niet zitten, zonde van de kostbare tijd. Dat doe ik liever terwijl ik in mijn kamer aan het slapen ben, kan de laptop lekker werken. :wink:
peter1978
Amerika-newbie

Bericht door peter1978 »

Ik heb een Dongel bij KPN gekocht http://www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/dongel.htm Ik ga volgende week naar Amerika en ik vroeg mij af of ik met deze Dongel ook in het buitenland kan internetten. Ik ben een beetje laat met mijn vraag maar het wordt mij niet echt duidelijk of met de dongel ook in de het buitenland kan worden geïnternet.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja hoor die kun je gewoon gebruiken, € 5,95 per MB.
Bugs
Amerika-ontdekker

Bericht door Bugs »

kevin09 schreef:Kijk eens naar de nederlandse internet prepaid tarieven. Bij t-mobile Nederland betaal je bijvoorbeeld 30 eurocent per mb met een prepaid stick. Dan betaal je met 1gb dataverkeer dus 300 euro en dan alleen in Nederland. Als je in amerika met dat ding online gaat betaal je 5 euro per mb.
Dat is maar het halve verhaal. Het kost bij T-Mobile Nederland inderdaad 30 cent per mb, maar dat is met een maximum van € 4,50 per dag (in Nederland). Dus voor jouw genoemde € 300 kun je in Nederland ruim twee maanden internetten. En met de laptop pre-paid stick van T-Mobile kun je in het buitenland niet online.
Laatst gewijzigd door Bugs op 05 mei 2010, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Wat wij al twee jaar achter elkaar doen is bij een T-Mobile winkel een Dataplan-abonnement afsluiten voor ff meer dan $ 60. Dat is een abonnement dat je tevoren moet betalen en waarbij je dan elke maand een rekening thuis gestuurd krijgt. Als je de rekening niet betaalt, heb je ook geen telefoon/internet-toegang meer, maar aangezien we na 4 weken toch weer naar huis gingen was dit niet erg.

In het abonnement zit dus onbeperkt internet-toegang en dan sluit ik m'n telefoon op m'n laptop aan en dan heb ik daarop internet.

Dus voor ong. $ 60 heb je een maand internet + een Amerikaans telefoonnummer. Mijn vrouw nam dan een simkaart en een prepaid kaart van T-Mobile en was dan ong. $ 25 kwijt en dan kun je elkaar gewoon bellen zonder dat je roamingkosten hebt.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Wij haken hier maar even aan, want wij spelen met de gedachte om bij de volgende VS-trip een laptop mee te nemen.
Stel, wij gaan 1 maand en willen daar niet al te veel Internetten, af en toe een email en wat browsen voor campgrounds en algemene info, wat is dan het beste om vanwege zo laag mogelijke kosten aan te schaffen?
Bijvoorbeeld een WIFI-modem in NL of in de VS kopen? Andere opties?
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Als je thuis op een draadloos netwerk kan dan hoef je verder niets aan te schaffen. Als je af en toe je wilt mail ophalen/internetten dan heb je daar voldoende mogelijkheden voor onderweg om dat te doen.

Als je niet kan "aansluiten"/inloggen op een draadloos netwerk omdat je laptop die mogelijkheid niet heeft dan kun je gewoon je netwerkkabel meenemen en af en toe in het hotel je laptop aansluiten op het normale netwerk (ik ging er even vanuit dat je ook in hotels zou slapen en zag later je opmerking over campgrounds).
Ik weet niet of een Campground een bedraad netwerk heeft bij bijv. de receptie

Je kunt voor weinig geld een USB WiFi Dongel (kosten in NL en US ligen niet ver uit elkaar voor zoiets) aanschaffen en dan heb je de mogelijkheid om draadloos te internetten als je in de buurt van een onbeveiligd netwerk bent.
Let op : er is verschil tussen WiFi (is normaal draadloos netwerk waarbij je in de buurt moet zijn van een toegangspunt zoals bijv. McDonald's) of het GSM netwerk (waarbij je dus een GSM-internet dongel moet hebben om te kunnen internetten EN een abonnement bij een provider).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik weet niet of een Campground een bedraad netwerk heeft bij bijv. de receptie
Bij verschillende campgrounds nog wel maar doordat steeds meer campgrounds wifi aanbieden wordt dat wel steeds minder.
RCJME
Amerika-newbie

Bericht door RCJME »

Is een al aangeschafte dongel (via Vodafone) ook in Amerika te gebruiken?
We zouden dan alleen een data-simkaart hoeven te kopen en die in de dongel te stoppen.
Kan dit? Is zo'n sim-kaart (zonder aanschaf van een dongel) te koop?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Harry schreef:Ja hoor die kun je gewoon gebruiken, € 5,95 per MB.
Nou, dat ligt er maar net aan.

UMTS/HSPA in de US gebruikt andere frequenties (1700Mhz ipv 2100Mhz). Dus het kan zijn dat het modem ("de dongle") het niet ondersteund.

Maar goed, dan kun je altijd nog terugvallen op EDGE/GPRS mits dat modem wel een van de reguliere GSM frequenties in de VS ondersteund. Anders zul je lokaal een USB modem moeten kopen en je sim kaart omprikken. Maar het is erg kostbaar. Wellicht is het verstandiger om dan ook een lokaal prepaid kaartje te kopen zoals eerder in dit topic werd voorgesteld.

Roel.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

De informatie in dit topic is inmiddels een beetje achterhaald, op dit moment koop je een virgin dongle (Broadband2go) voor $ 80,- en kan je kiezen uit een bedrag van $10,- voor 100 Mb en 10 dagen gebruik of $ 40,- voor ongelimiteerd gebruik in 30 dagen vanaf het moment dat je het tegoed koopt.

Zelf denk ik deze optie te gaan nemen omdat er toch vaak in hotels betaald moet worden, verder zit ik niet graag in een openbare gelegenheid om te gaan internetten. En de eenmalige uitgave van $ 80 verdeel je over meerdere vakanties. Dus per vakantie kost het me dan straks $ 40,- en dan heb ik bijna overal internet. Als ik naar het dekkingskaartje kijk zou dat ook goed moeten zijn.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Op Ebay kom je ze (de virgin dongle) zelfs al tegen vanaf $ 20.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Annie schreef:Heb nog weinig gratis Wifi gezien op vliegvelden.
Denk dat dit alleen in de business lounge is.
Ik heb gratis kunnen internetten op de luchthavens van Las Vegas, Phoenix en San Jose. In business lounges kun je sowieso gratis internetten: zowel op je eigen laptop, maar er zijn ook computers. Ik heb in de VS slechts 1 keer moeten betalen voor Wifi en dat was in de Extended Stay America nabij het Honda Center in Anaheim. Kostte me slechts 5 dollar voor 3 dagen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

US-fanboy schreef:Op Ebay kom je ze (de virgin dongle) zelfs al tegen vanaf $ 20.

Alleen moet je dan wel zeker weten dat de dongle "actief" is, het schijnt zo te zijn dat ze na een jaar niet gebruikt te zijn "gedeactiveerd" worden door Virgin en of ze weer opnieuw geactiveerd kunnen worden weet ik niet. Bijkomend probleem is dat als zo'n dongle naar NL gestuurd moet worden uit de USA dat die kosten er ook nog bijkomen.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Je kunt hem vlak voor je vertrekt naar de US aankopen op eBay en hem dan naar je hotel laten versturen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

JeroenB schreef:
US-fanboy schreef:Op Ebay kom je ze (de virgin dongle) zelfs al tegen vanaf $ 20.

Alleen moet je dan wel zeker weten dat de dongle "actief" is, het schijnt zo te zijn dat ze na een jaar niet gebruikt te zijn "gedeactiveerd" worden door Virgin en of ze weer opnieuw geactiveerd kunnen worden weet ik niet. Bijkomend probleem is dat als zo'n dongle naar NL gestuurd moet worden uit de USA dat die kosten er ook nog bijkomen.
Virgin gebruikt het oude CDMA netwerk. Het is dus geen GSM/UMTS/HSPA modem en er zit ook geen SIM kaart in. Het abbonement (prepaid data plan in dit geval) is dus gebonden aan het fysieke modem.

Roel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer