Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Erwintje
Amerikafan

Re: Handbagage

Bericht door Erwintje »

Ik neem aan dat alle airlines toch wel een pagina hebben als:
http://www.aa.com/i18n/travelInformatio ... le=baggage

Hier staat gewoon vermeld wat wel en niet mag qua handbagage en koffer bagage.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt maar daar heb je weinig aan als men op een bepaald vliegveld (in ons geval Brussel) besluit om toch maar 1 stuks carry-on toe te staan.
Je kan dus niet volledig afgaan op wat men op zo'n site heeft staan.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het is maar een bedenksel van mij, maar misschien had het personeel in Brussel nog niet in de gaten dat de tijdelijke maatregel uit mijn vorige bericht weer was opgeheven :? .
Groet,

Old Faithful
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zou best kunnen, maar in ieder geval was ze flink chagerijnig, we zagen later ook mensen met meer dan 1 stuk handbagage.
Vanuit Amerika mochten er dus 2 stuks handbagage mee.
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

Het veiligste om niet in problemen te komen is het volgende:
Check de maten en gewichten op de site van de luchtvervoerder.
Voor alle zekerheid kun je de handbagage in de metalen maatsjabloon aanwezig in de vertrekhal plaatsen (niet passen? dan te groot)
Het maximale gewicht varieert per maatschappij van 5 tot 10 kg.
Een kleine fototas mag te allen tijde mee en telt niet als extra handbagage. Mijn fototas bevat body, 55-80 mm, 85-180 mm, flitser, videocamera en gaat probleemloos mee. Een fotokoffer kan echter niet extra.
Naar de VS kan in ruimbagage 40 kg mee met KLM. Bij overstappen in de VS kan een lokale maatschappij plotseling 20 kg als maximum noemen en dan zit je dus met een flinke extra kostenpost.

Kortom, uitzoeken en voorbereid zijn! Succes.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Alessandro schreef:Voor alle zekerheid kun je de handbagage in de metalen maatsjabloon aanwezig in de vertrekhal plaatsen (niet passen? dan te groot)
Controleerde men daar maar eens wat strenger op. Het is soms ongelofelijk wat voor een enorme tassen en airporters mensen mee aan boord (mogen) slepen, en dan in één keer een hele overhead compartment innemen...
Alessandro schreef:Naar de VS kan in ruimbagage 40 kg mee met KLM.
Waar vind je die 40kg? Ik zie dat zo snel niet staan op de KLM site; ik zie hier alleen maar 1 stuks ruimbagage van max. 23 kg.
Alessandro schreef:Het maximale gewicht varieert per maatschappij van 5 tot 10 kg.
Bij KLM is het dacht ik 12 kg, en volgens mij is het bij Delta zelfs 18 kg...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:
Alessandro schreef:Naar de VS kan in ruimbagage 40 kg mee met KLM.
Waar vind je die 40kg? Ik zie dat zo snel niet staan op de KLM site; ik zie hier alleen maar 1 stuks ruimbagage van max. 23 kg.
idd. Mij is trouwens verteld dat 32kg het absoluut maximum is vanwege de arbo voorwaarden van de bagage laders.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tot nu toe reis ik altijd met een zo groot mogelijke koffer op wieltjes en een flinke laptop tas, en zonder ruimbagage.
Werkt perfect, geen gezeur bij korte overstappen, en nooit koffers kwijt.
Wel veel boze blikken als je inderdaad een compleet overhead compartiment in beslag neemt.... :mrgreen:

Ik zou zwaar de pest in hebben als ze echt naar een regel van maar 1 stuks handbagage gaan. :(
HammyABQ
Amerika-ontdekker

Bericht door HammyABQ »

Ik heb ook een Lowepro 200 maar daar past echt al mijn fotoapparatuur niet in. Hiervoor heb ik een wat grotere rugzak gekocht zodat ik er zeker ook nog een trui en een boek in kwijt kan (kan zeker zo'n 15kg in). Maar omdat die grote rugzak niet handig was om er op uit te gaan had ik de Lowepro200 in de koffer zitten. Mijn man had een rugzak met de laptop erin en de rest van de noodkleding (ondergoed enzo mocht je koffer zoek raken :wink: ).
Toen wij vorig jaar terug kwamen uit Albuquerque hadden we een extra trolly koffertje gekocht omdat we anders over gewicht in onze koffers hadden (die zatten nokkie vol). Bij de balie gaf mijn man aan dat zijn rugzak een laptoptas was (reserve kleding toch niet nodig dus die zat in de trolly) en dat werd toen geaccepteerd. In feite had hij dus 2 stuks handbagage. Maar zoals al eerder is gezegd door die aanslag van kerst 2009 zijn de regels strenger geworden en lijkt het me dat je niet maar zo een tas vol met fotoapparatuur zomaar voor niks kan meenemen en dat dit niet als extra handbagage wordt gerekend. Wat over het algemeen met een camera bedoeld wordt in de handbagage is zo'n kleinbeeld camera in een hoesje.

Ik zou dan als ik jou was toch uitkijken naar een wat grotere rugzak waar je je apparatuur veilig in kan vervoeren plus nog extra en een handzamere tas in de koffer meenemen.

Delta.com
Approved Personal Carry-on Items
1 purse, briefcase, camera bag, or diaper bag;
or 1 laptop computer (computers cannot be checked and must be carried on);
or 1 item of a similar or smaller size to those listed above.

Dus het is of..of lijkt me
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het verschrikkelijk om op een vliegveld meerdere tassen bij me te hebben, geheid dat ik er een vergeet ergens. Ik heb mijn fotospullen dan ook altijd in mijn handbagagetrolley, samen met mijn medicatie (incl. alle insuline, best veel), laptop, e-reader, telefoon en portemonnee. Echt het hoognodige dus. De rest, zoals een extra verschoning, dun jasje en wat andere losse spullen en papieren gaat bij Albert in dezelfde soort trolley, samen met zijn medicijnen en laptop.

Gaat prima en we hebben allebei gewoon één stuks handbagage die altijd netjes binnen de maten valt.
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

Onderstaande komt van de site van Delta:
You may carry on one bag and one personal item at no charge. Please note that all items must easily fit into the overhead bin or under the seat in front of you.
Dat "of, of" in een eerder bericht gaat dus over de "personal item", dat de tekst voor ons misschien wat lastig te lezen is, is mogelijk. Maar volgens mij staat er dat je een tas (conform afmetingen etc.) en een personal item (camera tas, laptop of iets wat er wat betreft afmetingen etc. wat op lijkt) mag menemen. Eigenlijk dus gewoon twee tassen waarbij voor de ene vaststaat wat de afmetingen zijn en de ander min of meer vogelvrij is (want waar moet ik anders m,'n 18" laptop in kwijt... :wink: )

Groeten,

Tony
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Volgens mij is het een tas + een personal item zoals jas of paraplu, dus geen 2 tassen !
Van de Delta website:
Approved Personal Carry-on Items
1 purse, briefcase, camera bag, or diaper bag;
or 1 laptop computer (computers cannot be checked and must be carried on);
or 1 item of a similar or smaller size to those listed above.

Additional Approved Carry-on Items
You may also carry on the following items, which do not count as personal items:
A jacket or umbrella.
Food or drink purchased after clearing the security checkpoint.
Duty free merchandise.
Special items like strollers, child restraint seats, or assistive devices such as wheelchairs or crutches.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er staat toch heel duidelijk dat een jas of paraplu niet tellen als persoonlijk item.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Inderdaad, en dat is dan ook DE reden dat je dit als additional mag meenemen.
Van de personal items mag je maar 1 stuk meenemen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Dit staat er nog wel boven op de site van Delta:

You may carry on one bag and one personal item at no charge. Please note that all items must easily fit into the overhead bin or under the seat in front of you.

Dus een tas, een personal item en dan ook nog een paraplu volgens mij.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Oeps, dat had ik niet zien staan.

Dan wordt het inderdaad 1 bag + 1 personal item (handtas, laptop, ...) + een jas of paraplu bvb.

Luc
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je mag er volgens mij nooit vanuit gaan dat je 2 items mee mag nemen in het vliegtuig. Vooral met kleinere vluchten in de USA zelf.

Ik ben ook weleens enthousiast met een kleine trolley en laptoptas de gate ingegaan toen ik alsnog de kleine trolley op de gate moest inchecken. Dan hou je je weliswaar keurig aan de regels maar is er simpelweg geen plek of andere redenen om dat te doen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ja, als de overhead bins vol zijn, dan moet je het inderdaad inchecken. Daarom zorg ik altijd dat ik in mijn trolley nooit breekbare dingen heb zitten en die kan ik dan zonder problemen meegeven. Een kleinere tas hou ik dan bij me, die stop ik altijd gewoon onder de stoel voor me. Overigens worden tassen bij binnenlandse vluchten vaak bij de gate zelf ingecheckt, dus als je dan aankomt neem je je tas ook weer daar mee. Je hoeft in dat geval niet naar de bagageband, dus zo erg is dat niet.
"Keep Georgia On Your Mind"
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt, dat maak ik ook wel mee.
Vorig jaar met Continental Express van Houston naar Phoenix gevlogen, en die Embrear is zo klein, dat er simpelweg geen plek is voor handbagage.

Stond keurig netjes in de slurf klaar, toen we uitstapten.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Bag Charges
Between Mexico and the U.S., Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands, Canada, Europe and India
Customers who purchase Economy Class tickets on or after May 3, 2010, may check one bag for no charge and a second bag for $30 each way within the size and weight limitCustomers purchasing Economy Class tickets prior to May 3, 2010, may check two bags at no ations. charge within the size and weight limitations. The charges apply for travel on American Airlines, American Eagle and AmericanConnection® flights.

Wij vliegen met AA, hebben in januari geboekt, dus wij mogen 2 koffers?
Begrijp ik dit goed.
Wij vliegen van Brussel naar Orlando.

gr

marina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer