Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Newark ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Donnos
Amerika-ontdekker

Overstappen in Newark ?

Bericht door Donnos »

Hallo ,

Ik heb een vraagje aan jullie . Op 5 Augustus vlieg ik met Continental naar Hawaii (voor het eerst en alleen) .Ik moet overstappen in Newark (New Jersey) daar heb ik 1 uur en 50 minuten voor , is dat allemaal haalbaar omdat ik op de terugweg een overstaptijd in Texas van 6 uur heb ?

Tevens ben ik ook nog nooit zo lang gevolgen ik ben ruim 23uur onderweg ? Hoe is jullie ervaring met Continental Airlines , smaakt het eten etc ?

Alvast Bedankt

Peter
Afbeelding
masturbi
Amerika-ontdekker

Re: Overstappen in Newark ?

Bericht door masturbi »

ik zou dat ook eens graag weten maar ik vlieg verder naar LA

ik vertrek op 6 juni
the winner take's it all....
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Op zich is Newark niet mijn meest favoriete luchthaven (piloten noemen het niet voor niks "Sewark" :wink: ), maar dat komt vooral omdat het er nogal oud en vervallen uitziet. Maar het is wel een stuk efficienter dan bv JFK. Ik denk dat 1h50 overstaptijd genoeg zou moeten zijn. Hou er rekening mee dat je op koffers moet wachten en ze dan opnieuw moet inchecken. En dan moet je nog door de douane en immigrations. Je bent hier al met al dus wel even wat tijd mee kwijt. Maar het is een relatief kleine luchthaven en het is vrij overzichtelijk, dus zou het moeten kunnen.
"Keep Georgia On Your Mind"
masturbi
Amerika-ontdekker

Bericht door masturbi »

bedankt bandido
voor de info
the winner take's it all....
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Bedankt , en Masturbi alvast veel plezier .
Afbeelding
didierc
Amerika-ontdekker

Bericht door didierc »

Paar weken terug zowel op de heen- als terugweg overstap op Newark, beide keren ruim binnen 1.5 uur door het hele circus.
Aantal tips, zorg dat je vlot uit het vliegtuig bent en snel naar de customs gaat,kan erg schelen in tijd als je voor de meute aan bent.
Zorg dat je formulieren goed zijn ingevuld!!!
Koffer ophalen en afgeven gaat redelijk vlot maar daarna moet je weer door de border control en zorg dat je alles voor elkaar hebt dus geen metaal in je zakken, riem af, schoenen uit laptop uit je tas etc.
Soms lijkt dit overbodig maar als je dit als nog moet doen kan het je weer kostbare tijd kosten.
Nogmaals 1 uur 50 moet genoeg zijn maar het kan soms akelig druk zijn met weinig personeel achter de balies.
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Heheh het is de eerste keer voor mij dus , wat voor formulieren ? :D
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Het groene I94-W Visa Waiver formulier voor Immigrations en het witte formulier Customs Declarations voor de douane zoals hier wordt beschreven.

Edit: Ik wist dat het er was maar kon het niet vlug vinden.....tot ik wat beter zocht :oops: . Misschien heb je ook wat aan dit artikel van forumlid Clint.
Groet,

Old Faithful
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Bedankt , ziet er eenvoudig uit :) , nu maar hopen dat alles goed gaat komen .
Afbeelding
gulliver
Amerikafan

Bericht door gulliver »

Toen ik in maart in Newark aankwam, had ik ongeveer 45 Min. nodig na de aankomst tot ik buiten voor de deur stond. En naar een andere gate toe zal waarschijnlijk ook niet veel langer duren.
Maar idd. kan het flink wat schelen, als je snel buiten het vliegtuig bent en goed doorloopt tot de customs.
didierc
Amerika-ontdekker

Bericht door didierc »

Hoi

Wat je vergeet is dat je niet naar buiten wandelt maar weer door de controlle moet kunnen best weer lange rijen staan, maar nogmaals moet lukken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer