Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strafblad
Re: Strafblad
Ze mogen, nee, kúnnen zels niks opvragen in Nederland...meer zeg ik er niet over!
Hoi,
Ik heb aantal vragen:
Ik ga over 2 en half week op vakantie naar NYC voor 10 dagen , maar heb een probleem.
Ben namelijk een keer in aanraking gekomen met politie/justitie vanwege diefstal. Heb een taakstraf gekregen van 56uur en leerstraf van 22 uur. Dat is iets waar ik zeer zeker niet trots op ben. Wat nu ik moet dus een visa aanvragen ds-156. Is het mogelijk voor de usa-ers om mijn dossier in te zien of kunnen zij alleen zien dat ik een aantekening/strafblad heb??
Mijn tweede vraag: Ben een keer afgewezen voor mn visa aanvraag een week geleden op basis van artikel 214b. Ik moet ze kunnen aantonen dat ik banden heb hier in nl bv school,werk en familie. School en werk kan ik wel aantonen, maar hoe kan ik ze aantonen dat ik familie heb hier? En hoeveel moet je op je bankrekening hebben staan???
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb aantal vragen:
Ik ga over 2 en half week op vakantie naar NYC voor 10 dagen , maar heb een probleem.
Ben namelijk een keer in aanraking gekomen met politie/justitie vanwege diefstal. Heb een taakstraf gekregen van 56uur en leerstraf van 22 uur. Dat is iets waar ik zeer zeker niet trots op ben. Wat nu ik moet dus een visa aanvragen ds-156. Is het mogelijk voor de usa-ers om mijn dossier in te zien of kunnen zij alleen zien dat ik een aantekening/strafblad heb??
Mijn tweede vraag: Ben een keer afgewezen voor mn visa aanvraag een week geleden op basis van artikel 214b. Ik moet ze kunnen aantonen dat ik banden heb hier in nl bv school,werk en familie. School en werk kan ik wel aantonen, maar hoe kan ik ze aantonen dat ik familie heb hier? En hoeveel moet je op je bankrekening hebben staan???
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die visa-aanvraag waarvoor je bent afgewezen is dat de ESTA-aanvraag die je per internet hebt ingevuld als ''toerist''?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Grandu schreef:Die visa-aanvraag waarvoor je bent afgewezen is dat de ESTA-aanvraag die je per internet hebt ingevuld als ''toerist''?
Ook, maar ook voor de visum op basis van artikel 214 b had blijkbaar niet voldoende kunnen aantonen dat ik hier in NL banden heb. Maar las net hier in deze topic dat ik gewoon bij de Estaformulier nee had moeten antwoorden bij de vraag => Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty or other similar legal action? Have you ever unlawfully distributed or sold a controlled substance(drug), or been a prostitute or procurer for prostitutes?
Ooowh en so stom van mij ik moest op papieren schrijven wat er was gebeurt en uit angst en dat ik niet wilde dat ze weten dat het mijn fout was heb ik gelogen. Wat als ik nu weer naar de consulaat ga en ik vertel gewoon eerlijk wat er is gebeurt???? oowh help help help ben ten einde rade
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uhmm.. ''gelogen''? Dat lijkt mij niet het slimste dat je kunt doen inderdaad maar misschien kun je er iets meer over uitleggen en waar je het hebt geschreven?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Strafblad ?, lees dit even: viewtopic.php?f=13&t=24642
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik wil volgend jaar 3 weken naar de VS om een congres bij te wonen en een beetje rond te reizen.
Ik ben in mei 1997 veroordeeld (diefstal met geweld) voor 36 maanden gevangenisstraf waarvan 6 maanden voorwaardelijk (proeftijd 5 jaar). In juni 1997 ben ik vervroegt vrij gekomen na 20 maanden (waarvan 19 maanden voorarrest) uitgezeten te hebben.
Nu wil ik graag weten: ik moet een visum aanvragen (de ESTA is uiteraard afgewezen) Moet ik bewijzen aanleveren voor welk delict ik ben veroordeeld, waar en wanneer (zo ja: hoe krijg ik deze gegevens?? Ik wil deze het liefst direct meenemen naar het consulaat).
Of kunnen ze dit gewoon opvragen(zou handig zijn)?
Of is het misschien zo dat, omdat het zo lang geleden is het voor hen niet uitmaakt?
Of is het misschien zo dat, gezien de duur/aard van de veroordeling, het sowieso wordt afgewezen?
Ik heb uiteraard zelf rondgeneusd hier en elders op internet, ik vind het nogal onduidelijk. Zo las ik over iemand die een rechterlijke uitspraak moest laten vertalen, maar niet hoe je daar dan aan komt. Ook las ik, in de link van Ruud2004 hierboven, dat ze deze gegevens gewoon op kunnen vragen, als het tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet (8 jaar na datum arrestatie, vermeerdert met de duur van de straf, vermeerdert met de proeftijd)
Ik ben in mei 1997 veroordeeld (diefstal met geweld) voor 36 maanden gevangenisstraf waarvan 6 maanden voorwaardelijk (proeftijd 5 jaar). In juni 1997 ben ik vervroegt vrij gekomen na 20 maanden (waarvan 19 maanden voorarrest) uitgezeten te hebben.
Nu wil ik graag weten: ik moet een visum aanvragen (de ESTA is uiteraard afgewezen) Moet ik bewijzen aanleveren voor welk delict ik ben veroordeeld, waar en wanneer (zo ja: hoe krijg ik deze gegevens?? Ik wil deze het liefst direct meenemen naar het consulaat).
Of kunnen ze dit gewoon opvragen(zou handig zijn)?
Of is het misschien zo dat, omdat het zo lang geleden is het voor hen niet uitmaakt?
Of is het misschien zo dat, gezien de duur/aard van de veroordeling, het sowieso wordt afgewezen?
Ik heb uiteraard zelf rondgeneusd hier en elders op internet, ik vind het nogal onduidelijk. Zo las ik over iemand die een rechterlijke uitspraak moest laten vertalen, maar niet hoe je daar dan aan komt. Ook las ik, in de link van Ruud2004 hierboven, dat ze deze gegevens gewoon op kunnen vragen, als het tenminste aan bepaalde voorwaarden voldoet (8 jaar na datum arrestatie, vermeerdert met de duur van de straf, vermeerdert met de proeftijd)
-
- Amerika-expert
Volgens mij is de "link van Ruud2004 hierboven" de be all end all, of in ieder geval van de collectieve kennis hier. En ja, mijn verwachting is dat je visumaanvraag wordt afgewezen. Ben echter erg benieuwd, dus ik hoop dat je het verloop hier post.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
In 2005 werkte ik op een J1 visum in de VS. Als 19-jarige ben ik daar toen gepakt voor 'Underage drinking'. Dat hield in dat ik het bevel kreeg me voor de rechter te melden, die deed zijn praatje en ik moet een boete betalen van ongeveer 200 dollar, daarmee was de kous af.
Sinds dat voorval ben ik niet meer in de VS geweest. Komende zomer ga ik weer naar de VS als toerist. Ik maak me waarschijnlijk druk om niets, maar is er ook maar enige kans dat ik moeilijkheden krijg bij customs omdat ik in een of andere database zou kunnen staan aangezien ik in aanraking ben geweest met justitie in de VS?
Ik heb mijn 'dossier' nog eens nagekeken via de website van de betreffende rechtbank, dit staat er o.a. in:
File Date: 07/27/2005
Ticket Number: -
Violation Date: 07-27-2005
Violation Time: -
Violation Description: Consuming U/Age Section #: 4301.69
Degree: 1st Degree Misdemeanor
BMV Offense Code: -
Waive Amount: -
Tamelijk onschuldig, niet?
Sinds dat voorval ben ik niet meer in de VS geweest. Komende zomer ga ik weer naar de VS als toerist. Ik maak me waarschijnlijk druk om niets, maar is er ook maar enige kans dat ik moeilijkheden krijg bij customs omdat ik in een of andere database zou kunnen staan aangezien ik in aanraking ben geweest met justitie in de VS?
Ik heb mijn 'dossier' nog eens nagekeken via de website van de betreffende rechtbank, dit staat er o.a. in:
File Date: 07/27/2005
Ticket Number: -
Violation Date: 07-27-2005
Violation Time: -
Violation Description: Consuming U/Age Section #: 4301.69
Degree: 1st Degree Misdemeanor
BMV Offense Code: -
Waive Amount: -
Tamelijk onschuldig, niet?
-
- Amerika-expert
Je zult een visum moeten aanvragen in A'dam. Kans is zeer groot dat je dat visum gewoon krijgt.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Beste mensen,
Ik heb een vraagje. Ik wil in de zomer 10 dagen naar NYC voor een stedentrip. Ik heb me een beetje ingelezen omtrent de toegang en wanneer je een visum nodig hebt. Ik zit met het volgende. Ik ben vorig jaar een keer aangehouden omdat een vreemde jongen een flesje drinken stal uit een discotheek en ik er vlakbij stond te roken, zodoende dacht de bewaking dat ik er bij hoorde. Ik ben dus meegenomen naar het politie bureau en heb daar een verklaring moeten afleggen waarna ik weer naar huis mocht gaan. Heb er nooit meer iets van gehoord (geen transactieaanbod of schikking oid)
Mijn vraag is nu of ik in de ESTA aanvraag nu JA moet invullen bij de vraag of je ooit gearresteerd bent. Ik kan natuurlijk wel een visum aanvragen, maar heb geen zin om die kosten te betalen als het eigenlijk niet nodig is. Wat ik zo raar vind is dat ze in die ESTA procedure vragen of je ooit gearresteerd bent. Het feit dat je ooit aangehouden bent wil nog niet zeggen dat je ook iets gedaan hebt. Iedere willekeurige burger kan morgen worden opgepakt op verdenking van een misdrijf. Wat is het slimste? gewoon eerlijk zijn of denken jullie dat ik hier gewoon NEE op moet antwoorden?
Alvast bedankt,
Ik heb een vraagje. Ik wil in de zomer 10 dagen naar NYC voor een stedentrip. Ik heb me een beetje ingelezen omtrent de toegang en wanneer je een visum nodig hebt. Ik zit met het volgende. Ik ben vorig jaar een keer aangehouden omdat een vreemde jongen een flesje drinken stal uit een discotheek en ik er vlakbij stond te roken, zodoende dacht de bewaking dat ik er bij hoorde. Ik ben dus meegenomen naar het politie bureau en heb daar een verklaring moeten afleggen waarna ik weer naar huis mocht gaan. Heb er nooit meer iets van gehoord (geen transactieaanbod of schikking oid)
Mijn vraag is nu of ik in de ESTA aanvraag nu JA moet invullen bij de vraag of je ooit gearresteerd bent. Ik kan natuurlijk wel een visum aanvragen, maar heb geen zin om die kosten te betalen als het eigenlijk niet nodig is. Wat ik zo raar vind is dat ze in die ESTA procedure vragen of je ooit gearresteerd bent. Het feit dat je ooit aangehouden bent wil nog niet zeggen dat je ook iets gedaan hebt. Iedere willekeurige burger kan morgen worden opgepakt op verdenking van een misdrijf. Wat is het slimste? gewoon eerlijk zijn of denken jullie dat ik hier gewoon NEE op moet antwoorden?
Alvast bedankt,
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je bent toch niet officieel gearresteerd of hebt moeten voorkomen? Je hebt geen strafblad zo te lezen, dus je kunt gewoon "nee" invullen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien men je heeft laten gaan nadat je een verklaring hebt afgelegd, duidt dat erop dat je enkel bent meegenomen voor verhoor, en dat je niet bent gearresteerd/aangehouden. Zeker aangezien er verder geen gevolgen zijn geweest - zoals je zelf al zegt, geen transactieaanbod/schikking, men heeft je laten gaan, je hebt niets meer gehoord, en er is geen veroordeling gekomen - hoef je je ook niet druk te maken.
Sowieso doet enkel gearresteerd worden niet ter zake; pas als er sprake is van een veroordeling ligt de zaak anders.
In jouw geval, zoals Petra al zei, gewoon "nee" invullen.
Sowieso doet enkel gearresteerd worden niet ter zake; pas als er sprake is van een veroordeling ligt de zaak anders.
In jouw geval, zoals Petra al zei, gewoon "nee" invullen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Sorry, maar als je wordt meegenomen naar een politiebureau ben je "aangehouden". (gearresteerd) Je kan als opsporingsambtenaar niet iemand "vrijwillig" meenemen naar het bureau. Dat is niet zuiver. Als iemand wordt verdacht van het plegen van een strafbaar feit (in dit geval diefstal) wordt je terplaatse aangehouden (als je dat al niet was door de beveiliger) en ter voorgeleiding voor een hulpofficier van justitie (Hovj) overgebracht naar naar het bureau. Deze toetst de aanhouding en kan opdracht geven een onderzoek in te stellen. Ziet hij (op z'n Hollands gezegd) geen brood in de zaak, dan zal hij de aanhouding "negatief toetsen" en mag de aangehouden verdachte zijn weg vervolgen. Er zal wel degelijk PV worden opgemaakt, met het verzoek aan justitie deze zaak te seponeren. Er komt dan geen justitiële aantekening in de dossiers.
In theorie dien je dus "ja" in te vullen ! Het is een vervelende vraag in ESTA. Voor de meest eenvoudige feiten (wildplassen, niet kunnen legitimeren etc.) kan je worden aangehouden. Tja, en dan wil je naar Amerika en moet je opeens met de billen bloot.... lastig.
In theorie dien je dus "ja" in te vullen ! Het is een vervelende vraag in ESTA. Voor de meest eenvoudige feiten (wildplassen, niet kunnen legitimeren etc.) kan je worden aangehouden. Tja, en dan wil je naar Amerika en moet je opeens met de billen bloot.... lastig.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Natuurlijk kun je meegenomen worden zonder dat ze je aanhouden hiervoor moet je er zelf wel mee instemmen.
Door de speciale manier van vragen zul je niet altijd doorhebben dat je ook kunt weigeren.
Door de speciale manier van vragen zul je niet altijd doorhebben dat je ook kunt weigeren.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dus voor wildplassen dien ik ook een visum aan te vragen?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht je echt wel voor nader verhoor kunt worden meegenomen zonder dat er sprake is van een arrestatie. Is er niet pas sprake van een arrestatie na voorgeleiding en toetsing door de HOvJ? (Mijn strafrecht is een beetje roestig na al die jaren)Ruud2004 schreef:Sorry, maar als je wordt meegenomen naar een politiebureau ben je "aangehouden".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet er bovendien voor ESTA niet sprake zijn van een veroordeling? Als er geen veroordeling heeft plaatsgevonden (in welke vorm dan ook) dan is er toch niets aan de hand?
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Zolang er inderdaad geen veroordeling is plaatsgevonden is er niets aan de hand!Dento schreef:Moet er bovendien voor ESTA niet sprake zijn van een veroordeling? Als er geen veroordeling heeft plaatsgevonden (in welke vorm dan ook) dan is er toch niets aan de hand?
Een goede kennis van mij is lid van een landelijk bekende motorclub, heeft een ellenlang strafblad, o.a wegens mishandeling van 5 politieagenten, maar hij reist elk jaar probleemloos naar de USA...nog vragen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2258 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 2 Reacties