Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 3: GJK
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK
Dat is het juiste document. Het zegt wanneer jij geboren bent, en wie je ouders zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bedankt voor de snelle reply!
Vandaag de aangetekende bevestiging van TNT ontvangen dat alles goed is aangekomen in Kentucky!
Toch weer een kleine stap de goede kant op richting de GC
Toch weer een kleine stap de goede kant op richting de GC

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Trek je zwembroekje al maar aan, je staat bijna aan de rand van die grote plas water! 

Elke
Hoi, misschien dat de vraag al een keer voorbij is gekomen, maar ik heb het niet zo snel gevonden: krijg je nadat je positief de medische keuring en het interview hebt doorstaan meteen een SSN toegewezen of zul je die zelf moeten aanvragen eenmaal in de VS aangekomen?
En is deze aanvraag een lange en ingewikkelde procedure? bedankt
En is deze aanvraag een lange en ingewikkelde procedure? bedankt

SNN komt als je je eerste reis hebt gemaakt, afhankelijk van het antwoord bij de vraag of je je SSN meteen aanvraagt op de formulieren komt die 'vanzelf' na een paar weken naar je toe op je Amerikaanse adres.
Daarover zijn de berichten trouwens wel verschillend maar ik heb het vertrouwen dat ze gewoon het opsturen (je bent immers 'in person' in Amsterdam geweest om het aan te vragen). Ik las laatst wel een positief bericht van het ontvangen na inreizen (maar ja, waar las ik dat en wie was dat???
)
Zo niet moet je persoonlijk aanvragen, en behalve (soms) lang wachten is het geen ingewikkelde procedure (ik heb er eerder 1 zelf aangevraagd en kreeg die per post thuis dus in Amerika, toegestuurd, die wordt nu 'herzien' geloof ik omdat daarop staat dat ik alleen met toestemming mag werken--voor de rest van mn gezin komen nieuwe SSN)
ik hou je op de hoogte van mijn situatie aangezien ik binnenkort ga en ze dus op een gegeven moment wel of niet in de post zitten
Daarover zijn de berichten trouwens wel verschillend maar ik heb het vertrouwen dat ze gewoon het opsturen (je bent immers 'in person' in Amsterdam geweest om het aan te vragen). Ik las laatst wel een positief bericht van het ontvangen na inreizen (maar ja, waar las ik dat en wie was dat???

Zo niet moet je persoonlijk aanvragen, en behalve (soms) lang wachten is het geen ingewikkelde procedure (ik heb er eerder 1 zelf aangevraagd en kreeg die per post thuis dus in Amerika, toegestuurd, die wordt nu 'herzien' geloof ik omdat daarop staat dat ik alleen met toestemming mag werken--voor de rest van mn gezin komen nieuwe SSN)
ik hou je op de hoogte van mijn situatie aangezien ik binnenkort ga en ze dus op een gegeven moment wel of niet in de post zitten

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als alles volgens plan gaat en je inderdaad hebt aangekruist dat je een SSN wilt dan zou je de kaart vanzelf thuisgestuurd moeten krijgen. Echter, de praktijk heeft in het verleden uitgewezen dat dit niet altijd even goed werkt, waardoor mensen soms na drie maanden nog steeds niet hadden ontvangen.
Het kan geen kwaad om na een week eens bij het Social Security Office langs te gaan en daar te informeren naar de status; ziet men daar niets, dan kun je ter plekke de aanvraag indienen om e.e.a. te versnellen. Door middel van dit formulier dien je de aanvraag in. In mijn geval ben ik na drie dagen al gegaan en kon de aanvraag meteen indienen, waardoor ik precies een week na aankomst al mijn SSN had; bij anderen was het na drie dagen echter nog te vroeg (je gegevens dienen immers wel al in het systeem te staan), vandaar dat na een week waarschijnlijk beter zal zijn.
Normaal gesproken heb je dan binnen een week na aanvraag je SSN; de kaart heb je dan nog niet, maar je nummer wel al zodat je in ieder geval het al kunt gebruiken (o.a. voor online sollicitaties e.d.) en niet heel lang (tevergeefs) hoeft te wachten.
Het kan geen kwaad om na een week eens bij het Social Security Office langs te gaan en daar te informeren naar de status; ziet men daar niets, dan kun je ter plekke de aanvraag indienen om e.e.a. te versnellen. Door middel van dit formulier dien je de aanvraag in. In mijn geval ben ik na drie dagen al gegaan en kon de aanvraag meteen indienen, waardoor ik precies een week na aankomst al mijn SSN had; bij anderen was het na drie dagen echter nog te vroeg (je gegevens dienen immers wel al in het systeem te staan), vandaar dat na een week waarschijnlijk beter zal zijn.
Normaal gesproken heb je dan binnen een week na aanvraag je SSN; de kaart heb je dan nog niet, maar je nummer wel al zodat je in ieder geval het al kunt gebruiken (o.a. voor online sollicitaties e.d.) en niet heel lang (tevergeefs) hoeft te wachten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Bedankt voor jullie reacties, ik heb wel aangekruist dat ik mijn SSN wil ontvangen, maar ik heb nog geen amerikaans adres opgegeven waar ze het naartoe konden sturen. Misschien dat er daarom iets fout kan gaan en ik zal bij evt aankomst het dan voor de zekerheid na een weekje alsnog eventjes checken bij het social security office 
@jaja5, ik ben benieuwd naar je updates!

@jaja5, ik ben benieuwd naar je updates!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Gaat naar zelfde adres waar je greencard heen gaat GJK.
Ik had het ook aangestipt maar had na 3-tal weken niets ontvangen.
Gezien dit nummer toch wel belangrijk is bij zowat alles wat je aanvraagt (utilites e.d.) ben ik maar zelf naar kantoor geweest en heb een paar uurtjes naar het plafond gekeken vooraleer ik formulier kon afgeven.
Een weekje later zat SSN in de bus
Bart1
Ik had het ook aangestipt maar had na 3-tal weken niets ontvangen.
Gezien dit nummer toch wel belangrijk is bij zowat alles wat je aanvraagt (utilites e.d.) ben ik maar zelf naar kantoor geweest en heb een paar uurtjes naar het plafond gekeken vooraleer ik formulier kon afgeven.
Een weekje later zat SSN in de bus
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Cool!
ga er voor!

ga er voor!
leef met het motto.. doe nooit aan een ander wat je niet wil dat ze jou aan doen.
als het goed is , krijg je zelfs nog brieven dat de greencard en SSN is behandeling zijn, met CODE, kan je online checken.
(die had ik binnen 2 weken) en de SSN en GC ongeveer week later.
(die had ik binnen 2 weken) en de SSN en GC ongeveer week later.
ik zal er eens naar informeren na aankomst dan regel ik dat wel vast meteen, wellicht wel handig als dat vast rond is 

2 november = d-day, heb zojuist gebeld naar kentucky en dan heb ik t gesprek, spannendddddddd
Vandaag de 2e brief ontvangen!!! Morgen snel afspraak maken voor de medische keuring en 2 november dus op gesprek 

Whooooot beter!!! Lekker dat je de 2e brief nu ook hebt GJK 

Morgen de medische keuring in Amsterdam!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wauw! Wat spannend!!
Oh beter! Dan ben je nog eerder dan ik haha.
Hoop dat je wilt delen hoe alles verloopt en heel veel succes natuurlijk!
Hoop dat je wilt delen hoe alles verloopt en heel veel succes natuurlijk!
De telefonische afspraak ging in elk geval al super relaxt, na mijn naam te hebben doorgegeven wisten ze meteen waarvoor ik kwam en alle gegevens van me etc. De mensne aan de andere kant van de lijn waren erg vriendelijk en deden goed werk te zorgen dat de 2 aparte medische checks die je ondergaat rond dezelfde tijd en dag kunnen plaatsvinden.
Ja had ik ook. Heel vriendelijk en ze wisten al dat ik zou bellen. Ik vind het alleen wel jammer dat er zo weinig tijd tussen mijn keuring en het interview zit.
Ze zei zelf dat dit geen probleem was maar dan denk ik weer "ohhhhh als die foto's maar klaar zijn... en ohhhh... als ik maar niet nog ineens 5 injecties moet ofzo". Haha... soms word ik echt gek van mezelf de laatste tijd (en de mensen hier ook denk ik intussen lol).
Nou ja, nog even GJK en dan weten we het
Ze zei zelf dat dit geen probleem was maar dan denk ik weer "ohhhhh als die foto's maar klaar zijn... en ohhhh... als ik maar niet nog ineens 5 injecties moet ofzo". Haha... soms word ik echt gek van mezelf de laatste tijd (en de mensen hier ook denk ik intussen lol).
Nou ja, nog even GJK en dan weten we het