Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
gezond eten in Amerika
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: gezond eten in Amerika
Ik ben iemand die graag kookt en heel veel waarde hecht aan gezond eten. Je kan hier eigenlijk alles krijgen wat je maar wilt. Zelfs in rural up state NY. Ook in de meeste restaurants heb je voldoende keuzes van gezonde maaltijden. en ja inderdaad krijg je hier vaak wat grotere porties. Maar je mag het ook mee naar huis nemen als je het niet op kan. hier heel normaal.
je kan het net zo ongezond of gezond maken als je zelf wil. ligt grotendeels aan jezelf.
je kan het net zo ongezond of gezond maken als je zelf wil. ligt grotendeels aan jezelf.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is wat lastig als je alleen op vakantie in Amerika bent en in motels overnacht. Wij hebben meestal alleen een koelbox bij ons en niet in ieder hotelkamer staat een koelkast en/of magnetron.peet schreef:en ja inderdaad krijg je hier vaak wat grotere porties. Maar je mag het ook mee naar huis nemen als je het niet op kan. hier heel normaal.
Ik vind het ook wel eens zonde dat je vaak zulke grote porties krijgt, meenemen is meestal geen optie voor ons en ik vind het best zonde als er zoveel blijft liggen op mijn bord.
Die gratis refill vind ik ook vaak zonde. Ik heb meestal met veel moeite dat enorme glas leeggedronken en als je dan even de andere kant uitkijkt staat er weer een vol glas. Dat laat ik meestal staan.
Marjon
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben van mening dat juist in Amerika je gezond kunt eten vanwege de uitgebreide keuzes!
Het is nu te laat voor de TO denk ik omdat ze al op reis is, maar wat wij vorig jaar veel deden was picknicken. Zelf boodschappen doen bij de supermarkt (bij de deli heb je heel veel lekkere spulletjes en gewoon sandwiches maken met groente en vleeswaar en houmous enzo) en dat is echt behoorlijk gezond. En nog leuk ook. Het werd een hele sport om de meest unieke picknick spot te vinden; langs de rivier, aan een meer. Fantastisch. Gezond en goedkoop eten met uitzicht.
Het is nu te laat voor de TO denk ik omdat ze al op reis is, maar wat wij vorig jaar veel deden was picknicken. Zelf boodschappen doen bij de supermarkt (bij de deli heb je heel veel lekkere spulletjes en gewoon sandwiches maken met groente en vleeswaar en houmous enzo) en dat is echt behoorlijk gezond. En nog leuk ook. Het werd een hele sport om de meest unieke picknick spot te vinden; langs de rivier, aan een meer. Fantastisch. Gezond en goedkoop eten met uitzicht.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Bandido
- Amerika-expert
Waarom deel je niet gewoon een portie? In Amerika is het heel gewoon om samen een gerecht te bestellen en dan twee borden en twee setjes bestek erbij te vragen. Wij doen dat vaker wel dan niet eigenlijk, omdat we allebei geen grote eters zijn. En soms delen we samen een appetizer vooraf, als we wel iets meer trek hebben.vana schreef:Ik vind het ook wel eens zonde dat je vaak zulke grote porties krijgt, meenemen is meestal geen optie voor ons en ik vind het best zonde als er zoveel blijft liggen op mijn bord.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Meestal neem ik alleen water bij mijn eten als drinken en ik vind het heerlijk, dat dat veel en koud is. Je hoeft hier ook geen drankje bij je eten te bestellen, alleen water is prima (en veel gezonder, dan soda).vana schreef: Die gratis refill vind ik ook vaak zonde. Ik heb meestal met veel moeite dat enorme glas leeggedronken en als je dan even de andere kant uitkijkt staat er weer een vol glas. Dat laat ik meestal staan.
Marjon
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat hebben wij afgelopen vakantie ook bijna altijd gedaan en na zo'n halve portie zit je zelfs nog vol. En zo niet, dan is er nog ruimte voor een lekker toetje. Bij een volledige portie heb ik geen plek meer voor een toetje en dat vind ik soms best jammerBandido schreef:Waarom deel je niet gewoon een portie? In Amerika is het heel gewoon om samen een gerecht te bestellen en dan twee borden en twee setjes bestek erbij te vragen. Wij doen dat vaker wel dan niet eigenlijk, omdat we allebei geen grote eters zijn. En soms delen we samen een appetizer vooraf, als we wel iets meer trek hebben.vana schreef:Ik vind het ook wel eens zonde dat je vaak zulke grote porties krijgt, meenemen is meestal geen optie voor ons en ik vind het best zonde als er zoveel blijft liggen op mijn bord.

juist die toetjes deelden we, lekker en beter voor de lijn. Maar ook wel de voorgerechten. En ik liet gewoon de frieten, het brood of dat soort zaken staan, maar dat doe ik in Nederland ook.
Wat drinken betreft, ja het is vloeken in de kerk, ik lust geen cola. Dus water, water en nog eens water, of ehhhh margarithaatjes
Echt het enige wat ik echt jammer vond was dat ze vrijwel nergens een espressootje na hadden. In Kanab bv wel en de eigenaar vertelde dan ook trots dat de "Dutch" daar zo blij mee waren.
Wat drinken betreft, ja het is vloeken in de kerk, ik lust geen cola. Dus water, water en nog eens water, of ehhhh margarithaatjes

Echt het enige wat ik echt jammer vond was dat ze vrijwel nergens een espressootje na hadden. In Kanab bv wel en de eigenaar vertelde dan ook trots dat de "Dutch" daar zo blij mee waren.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat je steeds meer ziet hier in onze buurt zijn restaurants met "small plates", die ook wel of tapas of mezze genoemd worden. Die porties zijn om te delen en als je er een paar neemt heb je genoeg voor twee mensen. Ook bestel ik regelmatig een "appetizer" in plaats van een volledig "entree". Die zijn vaak lichter en kleinere porties. Ik moet toegeven, dat de eetlust me al vergaat, als ik zo'n enorm bord vol voedsel voorgezet krijg.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
o ja "entree": daar heb ik me ook een keer volledig in vergist; dacht dat het een voorgerecht was. Ze keken me dan ook raar aan toen ik meteen er wat bij wilde bestellen en zeiden gelukkig dat het zo wel erg veel zou worden.
maar omgekeerd is ook wel eens voorgekomen: een salad die als een sidesalad geserveerd werd. Verkeerd uitgelegd door mij? Gelukkig kregen de anderen zoveel dat ze met me deelden

maar omgekeerd is ook wel eens voorgekomen: een salad die als een sidesalad geserveerd werd. Verkeerd uitgelegd door mij? Gelukkig kregen de anderen zoveel dat ze met me deelden

-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: 4me
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Er zijn tegenwoordig ook genoeg buffetrestaurants waar je voor een schappelijke prijs afwisselend kunt eten.
En dan kan je net zoveel eten als je wilt en hoef je niets te laten staan.
En dan kan je net zoveel eten als je wilt en hoef je niets te laten staan.
volgens mij staat ie hier nog niet:
Ik zag net bij Oprah (jawel
) een fastfood keten: chipotle. Hier maken ze alles vers, met goede producten zoals scharrelvlees. Ziet er goed uit allemaal!
www.chipotle.com
Ik zag net bij Oprah (jawel

www.chipotle.com