Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco - Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Moo
Amerika-ontdekker

San Francisco - Yosemite

Bericht door Moo »

In september gaan we van SF naar Yosemite. Op de 'rijdag' willen we voor in het park overnachten, of vlak bij het park voor de ingang (vanuit SF gezien). De dag daarna willen we vlakbij de uitgang van het park overnachten. Van Yosemite gaan we door richting Death Valley, dus dat zie ik als uitgang. Kan iemand me hierbij helpen? Welke hotels moet ik logischerwijs boeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco - Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo moo, je bent in nog geen 4 uur van SF in Yosemite, dus je hoeft niet voor het park te overnachten. Ik kan een overnachting in het park aanraden, anders rij je heen en weer. Het hangt er wel van af wat je wilt gaan doen in Yosemite. Bedenk wel dat 1 dag erg weinig is. Wil je ook de sequoia's bekijken, dan zou je de eerste nacht in Oahurst kunnen gaan overnachten mocht er niets meer in het park te vinden zijn. Je kunt dan de Mariposa Grove bezoeken, en de volgende dag naar de vallei rijden. De voglende dag kun je ook in de vallei overnachten, of ten oosten van het park in Lee Vining. Is de volgende stop dan in Death Valley?
Voor een overnachting in het park zie www.yosemitepark.com . Curry Village ligt prima, de lodge is luxer, maar ook duurder.

Marianne
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Dank voor je antwoord. De volgende stop is in Mammoth Lakes. Daar overnachten we en daarna gaan we door naar Death Valley. Ik dacht dat we dan ook voldoende gelegenheid hadden om de dag na de overnachting in Yosemite door te brengen? Klopt dat niet?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Mammoth Lakes overnacht hoef je de tweede nacht toch niet vlakbij de uitgang te overnachten? Je zit daar al vlak bij de oostingang.
Ik zou dan 2 nachten in het park overnachten.
Dus zo:
dag 1 SF - Yosemite (Curry village)
dag 2 Yosemite (Curry Village)
dag 3 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 4 Mammoth Lakes - Death Valley.
In 2004 en 2006 hebben wij dit in omgekeerde richting gedaan, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Een andere mogelijkheid is om bij White Wolf te overnachten de 2e nacht. Dat is aan de Tioga Road. Zie daarvoor ons 2008-verslag. Dat is handig als je bijvoorbeeld nog langs de Tiogfa Road wilt wandelen en als je naar Bodie gaat. Maar vanuit de vallei lukt dat ook wel.
Op de NPS-site vind je een kaart van het park, dat is wel handig om een idee te krijgen van de ligging en de afstanden.

Marianne
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Oke, fijn! Dan willen we waarschijnlijk twee nachten in Yosemite lodge logeren. Zouden we de trip van Yosemite naar Death Valley ook in 1 dag kunnen maken?

Ik ga jullie reisverslagen zeker lezen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt er van af of je onderweg nog iets wilt doen, maar qua reistijd kan het wel.

Marianne
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Ah, dat is fijn! Dan kunnen we nog overwegen om een extra nacht in SF te blijven. Weet je hoe lang het ongeveer rijden is?

Op dit forum voel ik met zo'n nitwit. Topografisch ben ik niet sterk, dus ik stel vast en zeker niet zo'n handige vragen. Sorry daarvoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt de route met googlemaps bekijken, of kijk eens naar http://www.mapquest.com . En dan een kaart erbij om te zien wat de mooie routes zijn. Ik vind de Hallwag heel plezierig. Die zijn bij de betere boekhandels te krijgen. Of online, via bijvoorbeeld http://www.tiogatours.nl . Met nr 5 kom je een heel eind.

Marianne
Bijlagen
hallwag.JPG
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Weer zo'n goede tips! Ik ga het morgen rustig bekijken.
Rijntje
Amerika-newbie

Bericht door Rijntje »

Heey Moo

op de Rand Mcnally site kun je heel eenvoudig een route plannen, die geeft dan ook aan hoelang je er ongeveer over doet.

http://www.randmcnally.com/rmc/directio ... jsp?cmty=0

Wij gaan in de zelfde tijd ook naar Yosemite N.P. komen alleen van de andere kant, en overnachten in Curry Village in Yosemite N.P.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Martin & Marianne schreef:Je kunt de route met googlemaps bekijken, of kijk eens naar http://www.mapquest.com . En dan een kaart erbij om te zien wat de mooie routes zijn. Ik vind de Hallwag heel plezierig. Die zijn bij de betere boekhandels te krijgen. Of online, via bijvoorbeeld http://www.tiogatours.nl . Met nr 5 kom je een heel eind.

Marianne
Ik meteen kijken, is nr 5 tijdelijk niet leverbaar..
heb ik weer haha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer