Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
N-400 Name Change vraag
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
N-400 Name Change vraag
Omdat ik getrouwd ben kan ik mijn Nederlandse nationaliteit houden en een amerikaanse aanvragen...
Als ik op het N-400 formulier (naturalization) aan geef dat ik mijn naam wil veranderen, wat voor gevolg heeft dat voor mijn nederlandse nationaliteit?
Bijvoorbeeld, als ik de spelling van mijn achternaam verander, betekend dat, dat ik het voor mijn nederlandse nationaliteit ook moet veranderen? of is het mogelijk om 2 verschillende namen te hebben? 1 voor amerika (amerikaans paspoort) en 1 voor Nederland (Nederlands paspoort)
Als ik op het N-400 formulier (naturalization) aan geef dat ik mijn naam wil veranderen, wat voor gevolg heeft dat voor mijn nederlandse nationaliteit?
Bijvoorbeeld, als ik de spelling van mijn achternaam verander, betekend dat, dat ik het voor mijn nederlandse nationaliteit ook moet veranderen? of is het mogelijk om 2 verschillende namen te hebben? 1 voor amerika (amerikaans paspoort) en 1 voor Nederland (Nederlands paspoort)
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: N-400 Name Change vraag
Ik hier specifiek geen ervaring mee, maar je kunt op de Amerikaanse formulieren altijd invullen wat "other names" zijn. Lijkt me dat je daar dus de naam uit je Nederlandse paspoort kunt (zelfs moet) opgeven. Wat de regels van Nederland zijn weet ik niet. Misschien dat een belletje naar het Nederlandse consulaat het antwoord kan leveren...
- Bandido
- Amerika-expert
Over de wettelijke gevolgen kan ik niet zoveel zeggen, maar waar je wel heel goed om moet denken is welke namen je opgeeft als je bv een vliegticket koopt. Dat moet overeenkomen met wat er in je paspoort staat en moet je dus goed nadenken met welk paspoort je gaat reizen. Wat ik trouwens weleens gehoord heb is dat mensen hun oude spelling aanhouden, maar vanaf hun verhuizing officieus een nieuwe naam aannemen. Hierdoor ontstaat er in officiele papieren geen verwarring, maar hoef je toch in je nieuwe kennissenkring en op je nieuwe baan niet gehinderd te worden door een naam die moeilijk uit te spreken valt. Ik heb een aantal van oorsprong Chinese collega's die dit op deze manier hebben gedaan. Het is maar een idee natuurlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik heb het/ga het ook op deze manier doen. In alle officiele documenten mijn echte NL naam gewoon invullen maar op onofficiële dingen vul ik de nieuwe naam in.
Ik ben van 'Gert Jan' naar 'George' overgegaan, ik heb al jaren veel te maken met Engelstalige instanties/mensen en die naam is bij toeval zo in de loop der tijd ontstaan
Ik ben van 'Gert Jan' naar 'George' overgegaan, ik heb al jaren veel te maken met Engelstalige instanties/mensen en die naam is bij toeval zo in de loop der tijd ontstaan

- DixieChick
- Amerika-expert
De naam die op je naturalisatie certificaat staat wordt ook je naam op al je Nederlandse papieren. Als je dus als vrouw je mans naam hebt aangenomen, en -geen- name change doet op je N400, dan komt in je Nederlandse paspoort en je Nederlandse geboortebewijs dus je mans achternaam te staan, en verdwijnt je meisjesnaam. Dat staat ook heel explicieet op de website van de Nederlandse ambassade. Als jij dus je naam wil veranderen op de N400, dan is de nieuwe naam die je dan krijgt ook je nieuwe naam in Nederland. Ik wil zelf voorkomen dat mijn meisjesnaam verdwijnt, en dus wil ik wel een name change doen via de N400 zodat mijn officiele achternaam meisjesnaam-mansnaam wordt (voornamelijk omdat het dan gratis is, en als je het gewoon via de courts doet, het geld kost, en we benne natuurlijk wel zuunig). Nadeel is wel, van wat ik begrijp, dat als je een name change doet via de N400, de hele procedure langer duurt, omdat je dan een speciale judicial oath moet afleggen, en niet zo'n massa oath die ze elke dag doen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen mijn vrouw Amerikaanse werd, heeft ze mijn achternaam gekozen en ze kon gewoon de massa oath afleggen. Misschien dat het is omdat ze de naam van haar echtgenoot nam?DixieChick schreef:...
Nadeel is wel, van wat ik begrijp, dat als je een name change doet via de N400, de hele procedure langer duurt, omdat je dan een speciale judicial oath moet afleggen, en niet zo'n massa oath die ze elke dag doen
...
-
- Amerika-ontdekker
je kunt ook achterin je amerikaanse paspoort je aka (also known as) laten zetten je moet dan wel bewijs overleggen dat je ook zo heet (NL paspoort)
- DixieChick
- Amerika-expert
Texas Freak - het lastige is alleen dat op het moment dat jij je naam verandert op de N400, je Nederlandse paspoort daarop aangepast wordt.
Loek> inderdaad. Ik neem aan dat ze jouw naam al gebruikte op al haar documenten? Want dan was dat al haar legale naam, en is er dus op haar N400 niets veranderd. Op dat formulier is een apart vakje dat je kan in vullen als je je naam wil veranderen.
Loek> inderdaad. Ik neem aan dat ze jouw naam al gebruikte op al haar documenten? Want dan was dat al haar legale naam, en is er dus op haar N400 niets veranderd. Op dat formulier is een apart vakje dat je kan in vullen als je je naam wil veranderen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 502 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmakers