Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion of Bryce
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Zion of Bryce
Ik denk inderdaad dat het moeilijk kiezen is aangezien ze beide hun charme hebben. Persoonlijk heeft Zion meer indruk gemaakt door de combinatie veel groen met rode rotsen en de hoge rotswanden. Dat is ook de reden dat ik Yosemite helemaal geweldig vond. Wat dat betreft vind ik rotsen alleen niet voldoende. Maar aangezien je met 3 oudere kinderen bent is Bryce ook een uitstekend park om een uitdagende trail te lopen die niet te zwaar is. Bryce heeft wat meer grillige rotsformaties met vreemde vormen terwijl Zion wat meer groen in zich heeft.
Zoals al eerder hier aangegeven zou ook ik in Bryce kiezen voor de combinatie Navajo Loop en Queens Garden trail.
In Zion vonden wij de Canyon Overlook trail heel erg leuk om te doen, lekker afwisselend, maar ik weet niet of deze nu open is. Natuurlijk is ook Angels Landing in Zion erg uitdagend, maar ook wel wat gevaarlijker.
Wat je ook besluit, je hebt in ieder geval een reden om terug te gaan!
Zoals al eerder hier aangegeven zou ook ik in Bryce kiezen voor de combinatie Navajo Loop en Queens Garden trail.
In Zion vonden wij de Canyon Overlook trail heel erg leuk om te doen, lekker afwisselend, maar ik weet niet of deze nu open is. Natuurlijk is ook Angels Landing in Zion erg uitdagend, maar ook wel wat gevaarlijker.
Wat je ook besluit, je hebt in ieder geval een reden om terug te gaan!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt voor campings eens de zoekfunctie proberen, dan vind je bijvoorbeeld dit topic.mijlenvreter schreef: Heeft iemand weleens op Ruby's Inn - RV Park & Campground gestaan??
Ligt wel gunstig voor Bryce of wet iemand een beter rv park hier in de buurt?
Wij hebben zelf 2 keer met een tent en een keer in een cabin op Ruby's cg gestaan. Ligt prima en je hebt allerlei voorzieningen in de buurt. Kamperen in het park zelf lijkt me nog mooier, maar dat zal wat meer basic zijn.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
http://www.allesamerika.nl/reviews/
Kijk hier eens daar kan je vinden wat andere forumleden aanraden voor de overnachting rond Bryce
Kijk hier eens daar kan je vinden wat andere forumleden aanraden voor de overnachting rond Bryce
inderdaad is Tropic een leukere verblijfsplaats dan bij Bryce zelf, moet er wel plek zijn; bij ons zat alles vol met bussen vol toeristen 2 weken geleden.
Ruby's Inn heeft een goede RV campground, 3 jaar geleden 2 nachten op gestaan en nu wer rondgelopen, ze hebben uitgebreid leek wel. Er zijn ook plekken in het groen. Alle voorzieningen dichtbij.
Ruby's Inn heeft een goede RV campground, 3 jaar geleden 2 nachten op gestaan en nu wer rondgelopen, ze hebben uitgebreid leek wel. Er zijn ook plekken in het groen. Alle voorzieningen dichtbij.
-
- Amerika-ontdekker
Beide parken zijn mooi, maar Bryce is unieker dan Zion. In Zion kan je meer kiezen voor lange of korte wandelingen. Onze kinderen vonden de gecombineerde wandeling Sunrise point over Queen's Garden Trail naar de Navajo Trail en omhoog naar Sunrise Point erg leuk. Ook hadden zij het Rangerprogramma gevolgd, waardoor zij de status Junior ranger kregen. Een tip voor als het wat minder goed weer is: een Bryce Museum http://www.brycewildlifeadventure.com . Heel veel opgezette dieren van vlinders tot beren. Ook kun je er hertjes voeren en fietsen huren. Het plaatje Tropic is inderdaad veel rustiger en goedkoper om te verblijven. Goed restaurant: Clarke's Restaurant. Dit is in ieder geval niet zo massaal als Ruby's Inn. Of hier ook kampeermogelijkheden zijn, weet ik niet. Wij verbleven in een cabin.
- Gringo
- Amerika-ontdekker
Wij hebben 3 weken geleden op Rubys Inn gestaan met de camper,het ligt bijna tegen de ingang van het park aan wel toeristisch inderdaad.
De keuze die je maakt is heel persoonlijk ieder park is mooi op zijn eigen manier.
De keuze die je maakt is heel persoonlijk ieder park is mooi op zijn eigen manier.

Beste Mijlenvreter. Rubys Inn Campground is prima. Misschien wel wat massaal maar niet onplezierig. Zie er allemaal goed uit
. De voorzieningen zijn ook goed, kleine kamp winkel, restaurant, etc. Met andere woorden genoeg mogelijkheden. Het grote voordeel is weinig reistijd nodig om het park te zien. Even rijden en je kunt zonsopgang of een zonsondergang zien. Ook om wilde dieren te spotten heb je niet veel reistijd nodig. Vorig jaar zijn we in Bryce geweest en hebben we ook op Ruby's Inn gestaan om eerder genoemde redenen. Was prima
. Met andere campings in de omgeving hebben we geen ervaring heb wel gezocht maar kwam steeds weer op Ruby's Inn RV-Park & Campbround. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Gestart vanuit Las Vegas, naar Zion Klob Canyon, Bryce, Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Arches, Dead Horse Point, Canyons Land, Moab, naar Cody (Powwow-Rodeo), Yellowstone, Grand Teton en terug naar Salt lake City. Super . Een gedeelte van het verslag kun je lezen d.m.v. onderstaande link, http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa Veel succes met de planning. Klaas

Gestart vanuit Las Vegas, naar Zion Klob Canyon, Bryce, Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Arches, Dead Horse Point, Canyons Land, Moab, naar Cody (Powwow-Rodeo), Yellowstone, Grand Teton en terug naar Salt lake City. Super . Een gedeelte van het verslag kun je lezen d.m.v. onderstaande link, http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa Veel succes met de planning. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je maar 1 dag hebt, zeker Bryce, Zion is te mooi en te veel in 1 dag.
Ruby's Inn is perfect voor 1 nachtje, niet zulke grote plekken maar verder ok en lekker dicht bij het park en vergeet de sunrise niet.
Succes met kiezen
Ruby's Inn is perfect voor 1 nachtje, niet zulke grote plekken maar verder ok en lekker dicht bij het park en vergeet de sunrise niet.
Succes met kiezen
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bryce is prachtig!!! Ik heb een wandeling naar beneden gemaakt, het was zo mooi!!!
Van boven:

Van beneden:

Van boven:

Van beneden:

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen zo jammer dat je in Bryce altijd die zware klim omhoog op het laatst hebt, zeker als het heet is (en dat is het in de zomer).
Marianne

Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Inderdaad, ik ben zo'n 50 stappen naar beneden gelopen, keek toen even om, schrok me helemaal naar en ben weer naar boven geklommen.
Omlaag zou me wel gelukt zijn maar omhoog was een drama geworden voor mij.

Marjon
Omlaag zou me wel gelukt zijn maar omhoog was een drama geworden voor mij.

Marjon
Dames toch! Er is volgens mij voldoende schaduw tijdens die klim en je zult toch ook een paar keer willen stoppen om de omgeving te bewonderen, dan kun je even bijkomen. Ik geef toe dat het iets zwaarder is omdat Bryce hoog ligt, maar ik heb die wandeling 2 keer gedaan en 't blijft absoluut de moeite waard.
Johan
Johan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha, tja, ik had er ook alleen de laatste keer dat we er waren last van. De eerste twee keer geen centje pijn (maar toen was ik jonger en slanker). En voor mijn gevoel liepen we toch echt in de volle zon op dat laatste stuk. We deden de Queens Garden Trail, de makkelijkste nog wel.
Van stoppen kwam echter niets omdat de kinderen er op een gegeven moment genoeg van hadden. Daar kwam het van natuurlijk!
Marianne

Van stoppen kwam echter niets omdat de kinderen er op een gegeven moment genoeg van hadden. Daar kwam het van natuurlijk!

Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
johan1973 schreef:Dames toch! Er is volgens mij voldoende schaduw tijdens die klim en je zult toch ook een paar keer willen stoppen om de omgeving te bewonderen, dan kun je even bijkomen. Ik geef toe dat het iets zwaarder is omdat Bryce hoog ligt, maar ik heb die wandeling 2 keer gedaan en 't blijft absoluut de moeite waard.
Johan

Marjon
Ik kies ook voor Zion. De afwisseling tussen rode rotsen en veel groen maakt het tot een van mijn favoriete parken.
Lekker rustig omdat je er niet met eigen auto in mag, mooie wandelmogelijkheden, prachtige uitzichten.
De eerste keer in het ZW alleen maar doorheen gereden (UT9) en vonden het toen zó mooi, dat we spijt hadden dat we geen tijd hadden om er langer te blijven. Tijdens de tweede en derde rondreis dus wél langer gebleven. In Springdale geslapen en veel in het park gewandeld.
Lekker rustig omdat je er niet met eigen auto in mag, mooie wandelmogelijkheden, prachtige uitzichten.
De eerste keer in het ZW alleen maar doorheen gereden (UT9) en vonden het toen zó mooi, dat we spijt hadden dat we geen tijd hadden om er langer te blijven. Tijdens de tweede en derde rondreis dus wél langer gebleven. In Springdale geslapen en veel in het park gewandeld.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zion is toch een NP waar je sneller een keertje terugkomt. Bryce ‘kost minder tijd’. Bryce zou zelfs in een paar uur kunnen (Queen/Navajo) om een redelijk goede indruk te krijgen. Maar met elkaar vergelijken? Kansloos; beide geweldig. In juli een 2e keer Zion, maar geen Bryce, want dan ga je echt dezelfde dingen nog eens doen..
Gr, Gerben
Wij zijn in mei voor het eerst naar het zuidwesten geweest en voor ons waren Bryce en daarna Zion de laatste parken. We hadden bij Bryce al zoiets van, hoe kunnen we na al dit moois nou nog onder de indruk zijn, en bij Bryce lukte dat toch. Het was supermooi en superweer. De foto's van Lelie zorgen gelijk voor herinnering, zo zag het er inderdaad uit. Prachtig.
Bij Zion leek het toch wel of we een beetje verzadigd raakten. Nog steeds mooi, maar we waren niet meer zo onder de indruk. Angels Landing was wel een avontuur om te doen! We gingen in Zion meer op details letten. De planten en het was erg leuk om de kolibries in de vrije natuur rond te zien vliegen.
Dus als ik moet kiezen wordt t Bryce.
Vonden wij rauwer en aparter dan Zion.
Philip
Bij Zion leek het toch wel of we een beetje verzadigd raakten. Nog steeds mooi, maar we waren niet meer zo onder de indruk. Angels Landing was wel een avontuur om te doen! We gingen in Zion meer op details letten. De planten en het was erg leuk om de kolibries in de vrije natuur rond te zien vliegen.
Dus als ik moet kiezen wordt t Bryce.
Vonden wij rauwer en aparter dan Zion.
Philip
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1230 Weergaves
-