Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis David Nuyttens: Graag tips voor 3 weken reis ZW-Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis David Nuyttens: Graag tips voor 3 weken reis ZW-Ame
- Vanuit Lone Pine naar Zion lijkt me vrij ver, rekening houdend met het feit dat we niet door Death Valley mogen en via Barstow moeten rijden.
Ik ben inderdaad sterk aan het overwegen om Barstow - Zion in één dag te doen en op die manier Las Vegas links te laten liggen en een overnachting meer te hebben in Zion. Lijkt dit jullie wat?
Ik hoop dan wel van circus circus vlot te kunnen annuleren (reeds betaald) en dat er nog een plaatsje vrij is op Watchman campground... iemand eventueel leuke alternatieve overnachtingsplaatsen tussen Las Vegas en Zion?
Aan Marianne: Twee nachten Mather Campground in Grand Canyon zijn inderdaad gereserveerd. Vooraf reserveren heeft dus zijn voor- en nadelen...
David
Ik ben inderdaad sterk aan het overwegen om Barstow - Zion in één dag te doen en op die manier Las Vegas links te laten liggen en een overnachting meer te hebben in Zion. Lijkt dit jullie wat?
Ik hoop dan wel van circus circus vlot te kunnen annuleren (reeds betaald) en dat er nog een plaatsje vrij is op Watchman campground... iemand eventueel leuke alternatieve overnachtingsplaatsen tussen Las Vegas en Zion?
Aan Marianne: Twee nachten Mather Campground in Grand Canyon zijn inderdaad gereserveerd. Vooraf reserveren heeft dus zijn voor- en nadelen...
David
- martinenelsa
- Amerikafan
In principe kun je Page/Lake Powell ook gewoon schrappen. Antelope is prachtig en Horseshoe Bend ook, maar voor de rest kun je de tijd beter besteden als je ook via Moab wil.
Van de GC kun je dan in één dag naar Monument Valley en de volgende dag naar Moab (of de andere kant rond).
Dus b.v.
18/7: Izegem - San Francisco
19/7: San Francisco
20/7: San Francisco
21/7: San Francisco - Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos)
22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point)
23/7: Oakhurst - June Lake (Yosemite NP, Mono lake, June lake)
24/7: June Lake - Barstow (Eventueel Devils postpile + rainbow falls, Alabama Hills & Whitney Portal road, eventueel Trona Pinnacles)
25/7: Barstow - Zion
26/7: Zion NP
27/7: Zion NP - Bryce Canyon ('s middag wandelen in Bryce)
28/7: Bryce Canyon - Torrey (bezoek Capitol Reef)
29/7: Torrey - Moab (Bezoek Goblin Valley + stukje Arches)
30/7: Moab (Arches)
31/7: Moab - Kayente (Monument Valley)
01/8: Kayente - Grand Canyon SR
02/8: Grand Canyon SR
03/8: Grand Canyon - Las Vegas
04/8: Las Vegas (afgifte motorhome)
05/8: Las Vegas
06/8: Las Vegas - Izegem
Van de GC kun je dan in één dag naar Monument Valley en de volgende dag naar Moab (of de andere kant rond).
Dus b.v.
21/7: San Francisco - Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos)
22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point)
24/7: June Lake - Barstow (Eventueel Devils postpile + rainbow falls, Alabama Hills & Whitney Portal road, eventueel Trona Pinnacles)
27/7: Zion NP - Bryce Canyon ('s middag wandelen in Bryce)
28/7: Bryce Canyon - Torrey (bezoek Capitol Reef)
29/7: Torrey - Moab (Bezoek Goblin Valley + stukje Arches)
30/7: Moab (Arches)
31/7: Moab - Kayente (Monument Valley)
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij boeken de meeste (motel)overnachtingen van te voren maar letten wel op dat we kosteloos kunnen annuleren. Hoe dat bij campings gaat weet ik niet, de KOA in Las Vegas rekent 10 dollar zie ik. Als de dollar nog wat hoger wordt valt het verlies wel mee.
Prima alternatief voor Watchman CG in Zion is de Zion Canyon Campground in Springdale. Of kijk in St George, Marjan (Hekkie) heeft daar net gestaan, zie hun verslag. Maar ik zou alleen uitwijken als je echt niets kunt vinden in het park of in Springdale.
Marianne

Prima alternatief voor Watchman CG in Zion is de Zion Canyon Campground in Springdale. Of kijk in St George, Marjan (Hekkie) heeft daar net gestaan, zie hun verslag. Maar ik zou alleen uitwijken als je echt niets kunt vinden in het park of in Springdale.
Marianne
Hmm ik zou dan de 29e ipv een stukje Arches een blik gaan werpen bij Canyonlands (Isle in the Sky section). Het uitzicht in dat deel van het park is onbetaalbaar mooi en in mijn ogen mooier en indrukwekkender als de Grand Canyon, maar ik ben niet objectief. Canyonlands is mijn favoriete park. Canyonlands is een groot park wat bestaat uit verschillende delen. Het Isle in the Sky gedeelte is het makkelijkst toegankelijk en ligt het dichtste bij Moab.
-
- Amerika-ontdekker
Eerste wijziging aangebracht. Las Vegas (Circus circus) geannuleerd en we hadden geluk, er waren nog net enkele plaatsjes op Watchman Campground (Zion NP) zodat we daar nu twee nachten verblijven (en even bekomen van de rit Barstow - Zion)
De reisroute is dus voorlopig:
27/7: Zion NP - Bryce Canyon
28/7: Bryce Canyon - Arches NP (eventueel Capitol Reef)
29/7: Arches NP (eventueel bezoek aan Canyonland)
30/7: Arches NP - Kayente (Monument Valley)
31/7: Kayente - Lake Powell
David
De reisroute is dus voorlopig:
David
- martinenelsa
- Amerikafan
Alhoewel ik me er wel in kan vinden is even naar de Canyonlands viewpoints wel een stuk tijdrovender dan "even" naar Arches. Dead Horse Viewpoint zal nog wel goed gaan, maar even de viewpoints in Canyonlands af kost je wel ruim 3 uur extra, meer als je nog wat wilt wandelen. Terwijl ze al in Arches gaan slapen en dus heel makkelijk nog naar Landscape Arch, Skyline Arch en Broken Arch kunnen, zelfs te voet vanaf de camping.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- martinenelsa
- Amerikafan
Ziet er al een stukje beter uit David. Is Kayente - Lake Powell en Kayente - GC wel correct? Vanuit Kayente zou je mooi Valley of the Gods, Goosenecks, etc. kunnen bezoeken. Lake Powell is op en neer niet de moeite waard; alleen voor Antelope Canyon zou ik dat doen, maar dan moet je die tour wel reserveren.
-
- Amerika-ontdekker
Zat dus inderdaad nog een foutje in, zo is het dus voorlopig
01/8: Lake Powell - Grand Canyon SR
David
01/8: Lake Powell - Grand Canyon SR
David
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van die 2 nachten Zion zul je geen spijt krijgen!
Bij Monument Valley kun je prima vlak bij het park kamperen, bij Gouldings Campground. Dat lijkt me leuker dan Kayenta. Zie ons 2008- verslag voor het uitzicht daar.
Het enige wat ik echt jammer vind is dat je geen rijd voor Yosemite hebt, zeker als je aangeeft dat je graag wandelt. Monterey overslaan is geen optie?
Marianne
Bij Monument Valley kun je prima vlak bij het park kamperen, bij Gouldings Campground. Dat lijkt me leuker dan Kayenta. Zie ons 2008- verslag voor het uitzicht daar.
Het enige wat ik echt jammer vind is dat je geen rijd voor Yosemite hebt, zeker als je aangeeft dat je graag wandelt. Monterey overslaan is geen optie?

Marianne
Je gaat nu van Bryce in eens naar Moab. Toch jammer dat Torrey gesneuveld is. De rit tussen Bryce en Torrey is een van de mooiste scenic routes die er in de USA zijn. Kijk maar eens http://scenicbyway12.com/ Capitol Reef kom je in feite dan door heen als je naar Moab gaat. En ja Canyonlands kost wat tijd maar ik blijf er bij dat het zonde is het over te slaan als je toch naar Moab gaat.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wel stoer met zo'n kleine... die van ons waren destijds niet zo geschikt voor dit soort grappen. Als zij ook flexibel is dan zal het wel loslopen. Ik vind zelf een gemiddelde van 230 niet veel lijken. Maar de dag dat je niet rijdt moet de de dag erna bijna 500 km rijden... Dat vind ik wel veel. Maar goed dat moet je met jezelf goed afspreken.
Eerlijk gezegd zou ik inderdaad met die kleine meid Moab eruit laten en meer rust inbouwen. Die zou ik pakken in de verschillende parken Yosemite lekker cool, Zion mooi groen en veeeel wandelingen ook minder lange (zo ook yosemite lang en kort). Als je wel wat naar boven wilt gaan. Kun je misschien wel Capitol Reef bezoeken en dan afzakken naar Page (ook warm). En dan naar Grand Canyon. Lijkt mij prettiger.. je komt vast terug als ze groter is..
Wat ik van het aquarium heb begrepen (ik heb wat zoekwerk verricht voor mezelf maar we gaan naar Sea World) dat het erg mooi is. Maar dat er al vroeg rijen staan. Je zou dus eigenlijk de dag ervoor al naar Monterey moeten rijden om die dag ook de 17 mi te doen oid. De dag erna aquarium in ochtend.
Even iets over jetlag.. kinderen hebben daar extra last van: meestal. Ik weet niet of je er ervaring mee hebt. Bij ons was zomertijd 1 uur schakelen al een kleine ramp laat staan 9 uur. Misschien weet iemand anders hier meer van?
*edt*Ter aanvulling:
Succes David en veel plezier!
Devil's Garden is heet 25-43 graden; maar je kunt iig overdag tot 20.00 uur je airco aanzetten met je generator (wel herrie en stank). De reservering ongedaan maken kan altijd nog, kost wel iets maar dat is niet veel op zo'n hele reis Als je je route dan rustiger maakt.Probleem met het 'volledig' omgooien van de route is dat er reeds een aantal campgrounds geboekt zijn (o.a. dus ook Devils Garden), vooral in de nationale parken heb ik dat gedaam om zeker een plaatsje hebben.
Eerlijk gezegd zou ik inderdaad met die kleine meid Moab eruit laten en meer rust inbouwen. Die zou ik pakken in de verschillende parken Yosemite lekker cool, Zion mooi groen en veeeel wandelingen ook minder lange (zo ook yosemite lang en kort). Als je wel wat naar boven wilt gaan. Kun je misschien wel Capitol Reef bezoeken en dan afzakken naar Page (ook warm). En dan naar Grand Canyon. Lijkt mij prettiger.. je komt vast terug als ze groter is..

Wat ik van het aquarium heb begrepen (ik heb wat zoekwerk verricht voor mezelf maar we gaan naar Sea World) dat het erg mooi is. Maar dat er al vroeg rijen staan. Je zou dus eigenlijk de dag ervoor al naar Monterey moeten rijden om die dag ook de 17 mi te doen oid. De dag erna aquarium in ochtend.
Even iets over jetlag.. kinderen hebben daar extra last van: meestal. Ik weet niet of je er ervaring mee hebt. Bij ons was zomertijd 1 uur schakelen al een kleine ramp laat staan 9 uur. Misschien weet iemand anders hier meer van?
*edt*Ter aanvulling:
Nou inderdaad.. Maar waarom rijd je dan niet via Big Pine (iets hoger op kaart en dan via Beatty) over de 168, 95, dan vanaf LV 15. Dat is in ieder geval korter.Vanuit Lone Pine naar Zion lijkt me vrij ver, rekening houdend met het feit dat we niet door Death Valley mogen en via Barstow moeten rijden.
Succes David en veel plezier!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de feedback... jullie doen me nu wel twijfelen om Moab (Arches en Canyonlands) toch links te laten liggen. Als ik niet al te veel meer wil sluiten aan het reeds vastgelegde schema, zou dit betekenen dat we op 28/7 vertrekken vanuit Bryce Canyon en op 31/7 in Lake Powell zouden aankomen (=4 dagen). Als mogelijk reisroutes zie ik
...
28/7: Bryce Canyon - Torrey (Capitol Reef)
29/7: Torrey - Ergens rond in de buurt van Halls Crossing
30/7: Halls - Monument Valley
31/7: Monument Valley - Lake Powell
...
zoiets dan: http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&m ... 795288&z=8
Uiteindelijk is deze lus wel slechts 100 miles korter dan de lus via Moab... vooral omdat je blijkbaar via Hanksville moet rijden op dag 2 en dat je via Halls Crossing (gaat dit trouwens vlot met die ferry?) ook een serieus ommetje moet maken naar Momument Valley.
Wat denken jullie? Is dit een verbetering ten opzichte van de lus via Moab? Het zorgt ervoor dat we Capitol reef rustig kunnen doen en dat we dwars door glen canyon rijden en dat het waarschijnlijk een iets rustiger reisschema is. Anderzijds zien we arches en canyonlands niet.
Of zien jullie nog andere mogelijkheden voor 4 dagen tussen Bryce Canyon en Lake Powell?
Dank u. David
...
29/7: Torrey - Ergens rond in de buurt van Halls Crossing
30/7: Halls - Monument Valley
...
zoiets dan: http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&m ... 795288&z=8
Uiteindelijk is deze lus wel slechts 100 miles korter dan de lus via Moab... vooral omdat je blijkbaar via Hanksville moet rijden op dag 2 en dat je via Halls Crossing (gaat dit trouwens vlot met die ferry?) ook een serieus ommetje moet maken naar Momument Valley.
Wat denken jullie? Is dit een verbetering ten opzichte van de lus via Moab? Het zorgt ervoor dat we Capitol reef rustig kunnen doen en dat we dwars door glen canyon rijden en dat het waarschijnlijk een iets rustiger reisschema is. Anderzijds zien we arches en canyonlands niet.
Of zien jullie nog andere mogelijkheden voor 4 dagen tussen Bryce Canyon en Lake Powell?
Dank u. David
-
- Amerika-ontdekker
of beter zoiets?
http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&m ... 795288&z=8
http://maps.google.be/maps/ms?ie=UTF8&m ... 795288&z=8
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Informatie over de ferry:
http://www.udot.utah.gov/main/f?p=100:p ... 1:T,V:2257,
tijdschema en kosten van de ferry:
http://www.udot.utah.gov/main/uconowner ... 8792329122
Beide ritten zijn voor een dag aan de lange kant, misschien een ovwernachting bij Monument Valley dan is het wel haalbaar.
Op route twee kom je over de UT-261 daarvan is een deel gravelroad (Moki Dugway) is goed te doen met een camper maar sommige mensn schikken hiervan terug.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 18 was wel van beneden naar boven terwijl jullie andersom rijden.
http://www.udot.utah.gov/main/f?p=100:p ... 1:T,V:2257,
tijdschema en kosten van de ferry:
http://www.udot.utah.gov/main/uconowner ... 8792329122
Beide ritten zijn voor een dag aan de lange kant, misschien een ovwernachting bij Monument Valley dan is het wel haalbaar.
Op route twee kom je over de UT-261 daarvan is een deel gravelroad (Moki Dugway) is goed te doen met een camper maar sommige mensn schikken hiervan terug.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 18 was wel van beneden naar boven terwijl jullie andersom rijden.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De onderkant van de camper is niet verzekerd op gravel-/ dirtroads. Als je doet op eigen risico.
Ik zou Moab echt bewaren voor een andere keer. Voordeel: iets nieuws voor 2de keer, rust voor Capitol Reef, Moab is gewoon heet in juli aug. Wij hebben 2 nachten Devil's Garden maar ik weet niet of we ze allebei volhouden misschien vluchten we wel naar het dorp.
Ik zou overnachten in Mon Valley, Gouldings op de route van Cap.Reef naar Page.. even breakie breakie
Ik zou Moab echt bewaren voor een andere keer. Voordeel: iets nieuws voor 2de keer, rust voor Capitol Reef, Moab is gewoon heet in juli aug. Wij hebben 2 nachten Devil's Garden maar ik weet niet of we ze allebei volhouden misschien vluchten we wel naar het dorp.
Ik zou overnachten in Mon Valley, Gouldings op de route van Cap.Reef naar Page.. even breakie breakie
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
@rob: dit zijn dus routes voor vier dagen! Beide routes gaan toch sowieso over de UT261?
29/7: Torrey - Ergens in de buurt van Halls Crossing (Iemand tips? blijkbaar weinig camping... vrij kamperen?)
30/7: Halls - Monument Valley (kamperen bij Gouldings)
Of is dit dan weer te rustig? Andere opties? Is het stuk van capital reef naar Monument valley de moeite? Zijn er mensen die vinden dat we Moab toch moeten aandoen?
David
29/7: Torrey - Ergens in de buurt van Halls Crossing (Iemand tips? blijkbaar weinig camping... vrij kamperen?)
30/7: Halls - Monument Valley (kamperen bij Gouldings)
Of is dit dan weer te rustig? Andere opties? Is het stuk van capital reef naar Monument valley de moeite? Zijn er mensen die vinden dat we Moab toch moeten aandoen?
David
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel een gepuzzel hè? Als je Moab laat vallen, kijk dan eens met een nieuwe blik naar de route en plan het gewoon helemaal opnieuw en niet een klein stukje. Ga uit van jouw voorkeuren en de tips die je al gekregen hebt. Als je nu een klein stukje aanpast heb je het risico dat het geen optimale route wordt.
Wat Torrey-MV betreft: dat kan toch gewoon in 1 dag? Via Natural Bridges? En ja, dat is zeker de moeite. Maar misschien wil je liever ergens anders meer tijd besteden, dus begin gewoon eens met een schone lei. Misschien wordt dat niets omdat je te veel moet cancelen, maar dan heb je het wel geprobeerd. En er komt zeker weten nog wel een volgende keer!
Marianne
Wat Torrey-MV betreft: dat kan toch gewoon in 1 dag? Via Natural Bridges? En ja, dat is zeker de moeite. Maar misschien wil je liever ergens anders meer tijd besteden, dus begin gewoon eens met een schone lei. Misschien wordt dat niets omdat je te veel moet cancelen, maar dan heb je het wel geprobeerd. En er komt zeker weten nog wel een volgende keer!
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
inderdaad een serieus gepuzzel! Pfjieuw...
Ik denk eraan om enkel op 28/7 een camping bij Torrey vast te leggen (bv Singletree - Fishlake is nog vrij, iemand ervaring?) en op 31/7 Gouldings Campground en inderdaad de route via Natural Bridges te nemen. Tenslotte zijn we met een camper en geeft ons dat uiteindelijk wel wat flexibiliteit vanaf Bryce tot Lake Powell... Dan kunnen we zelf plannen waar we wat meer tijd spenderen op het moment zelf. Het moet tenslotte ook nog wat spannend blijven!
Ik denk eraan om enkel op 28/7 een camping bij Torrey vast te leggen (bv Singletree - Fishlake is nog vrij, iemand ervaring?) en op 31/7 Gouldings Campground en inderdaad de route via Natural Bridges te nemen. Tenslotte zijn we met een camper en geeft ons dat uiteindelijk wel wat flexibiliteit vanaf Bryce tot Lake Powell... Dan kunnen we zelf plannen waar we wat meer tijd spenderen op het moment zelf. Het moet tenslotte ook nog wat spannend blijven!
-
- Amerika-ontdekker
We puzzelen voort... wat denken jullie hier van:
• 18/7: Izegem - San Francisco
• 19/7: San Francisco
• 20/7: San Francisco
• 21/7: San Francisco – Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos - Overnachting: Monterey Veteran's Memorial Park of vrij kamperen)
• 22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point, overnachting: soquel campground)
• 23/7: Oakhurst - June Lake (Yosemite NP, Mono lake, June lake - overnachting: Oh Ridge)
• 24/7: June Lake - Barstow ((Devils postpile + rainbow falls), Alabama Hills & Whitney Portal road, (Trona Pinnacles)- Overnachting: vrij kamperen)
• 25/7: Barstow – Zion (stuk route 66 - Overnachting: Watchman Campground)
• 26/7: Zion NP (Dagje wandelen - Overnachting: Watchman Campground)
• 27/7: Zion NP - Bryce Canyon (Wandelen in Bryce Canyon - Overnachting: trachten plaatsje te hebben op North of Sunset Campground)
• 28/7: Bryce Canyon - Torrey (Ochtendwandeling Bryce Canyon + scenic route 12 naar Torrey - Overnachting: Singletree – Fishlake Campground)
• 29/7: Torrey – Capitol Reef (Bezoek Capitol Reef - Overnachting: trachten plaatsje te hebben op Fruita Campground of nog wat doorrijden richting Monument Valley)
• 30/7: Capitol Reef – Monument Valley (Via Natural Bridges + bezoek Monument Valley - Overnachting: Gouldings)
• 31/7: Monument Valley - Lake Powell (Wahweap Campground)
• 01/8: Lake Powell - Grand Canyon SR (Mather Campground)
• 02/8: Grand Canyon SR (Mather Campground)
• 03/8: Grand Canyon - Las Vegas (Circus Circus)
• 04/8: Las Vegas (afgifte motorhome)
• 05/8: Las Vegas
• 06/8: Las Vegas – Izegem (snif snif…)
Graag jullie algemene indruk maar vooral feedback betreffende het gewijzigde stuk van 27/7-30/7 (ter vervanging van lus via Moab)!
Enkele specifieke vragen:
- Iemand ervaring met Singletree – Fishlake Campground in Torrey? Eventueel andere alternatieven?
- Maken we kans op een plaatsje in Bryce Canyon (North of Sunset Campground) en Capitol Reef (Fruita Campground)? We kunnen er in beide gevallen vrij vroeg zijn...
Bedankt, David
PS: jullie hebben me overtuigd om volgend jaar terug te komen voor Arches, Canyonlands en... Yellowstone...
• 18/7: Izegem - San Francisco
• 19/7: San Francisco
• 20/7: San Francisco
• 21/7: San Francisco – Monterey (Santa Cruz, 17 mile drive, Monterey + Monterey Bay Aquarium, Point Lobos - Overnachting: Monterey Veteran's Memorial Park of vrij kamperen)
• 22/7: Monterey-Oakhurst (Mariposa Groove, eventueel zonsondergang Glacier point, overnachting: soquel campground)
• 23/7: Oakhurst - June Lake (Yosemite NP, Mono lake, June lake - overnachting: Oh Ridge)
• 24/7: June Lake - Barstow ((Devils postpile + rainbow falls), Alabama Hills & Whitney Portal road, (Trona Pinnacles)- Overnachting: vrij kamperen)
• 25/7: Barstow – Zion (stuk route 66 - Overnachting: Watchman Campground)
• 26/7: Zion NP (Dagje wandelen - Overnachting: Watchman Campground)
• 27/7: Zion NP - Bryce Canyon (Wandelen in Bryce Canyon - Overnachting: trachten plaatsje te hebben op North of Sunset Campground)
• 28/7: Bryce Canyon - Torrey (Ochtendwandeling Bryce Canyon + scenic route 12 naar Torrey - Overnachting: Singletree – Fishlake Campground)
• 29/7: Torrey – Capitol Reef (Bezoek Capitol Reef - Overnachting: trachten plaatsje te hebben op Fruita Campground of nog wat doorrijden richting Monument Valley)
• 30/7: Capitol Reef – Monument Valley (Via Natural Bridges + bezoek Monument Valley - Overnachting: Gouldings)
• 31/7: Monument Valley - Lake Powell (Wahweap Campground)
• 01/8: Lake Powell - Grand Canyon SR (Mather Campground)
• 02/8: Grand Canyon SR (Mather Campground)
• 03/8: Grand Canyon - Las Vegas (Circus Circus)
• 04/8: Las Vegas (afgifte motorhome)
• 05/8: Las Vegas
• 06/8: Las Vegas – Izegem (snif snif…)
Graag jullie algemene indruk maar vooral feedback betreffende het gewijzigde stuk van 27/7-30/7 (ter vervanging van lus via Moab)!
Enkele specifieke vragen:
- Iemand ervaring met Singletree – Fishlake Campground in Torrey? Eventueel andere alternatieven?
- Maken we kans op een plaatsje in Bryce Canyon (North of Sunset Campground) en Capitol Reef (Fruita Campground)? We kunnen er in beide gevallen vrij vroeg zijn...
Bedankt, David
PS: jullie hebben me overtuigd om volgend jaar terug te komen voor Arches, Canyonlands en... Yellowstone...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bryce Canyon (North of Sunset campground) zal wel lukken als je er voor 02:00pm kan zijn.
Alternatief is Bryce Canyon Pines campground (zie http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 25) of Ruby's Inn de laatste is wel redelijk duur.
Voor Fruita campground zal je voor 12:00 (noon) op de campground moeten zijn vrees ik deze is zelfs in voor en naseizoen al rond 02:00pm vol.
Vorig jaar waren wij er op 30 september en toen was hij ook al om 02:00pm vol gelukkig waren wij er al voor de middag.
Er zijn in Torrey verschillende goede campgrounds mocht Fruita vol zijn.
Alternatief is Bryce Canyon Pines campground (zie http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 25) of Ruby's Inn de laatste is wel redelijk duur.
Voor Fruita campground zal je voor 12:00 (noon) op de campground moeten zijn vrees ik deze is zelfs in voor en naseizoen al rond 02:00pm vol.
Vorig jaar waren wij er op 30 september en toen was hij ook al om 02:00pm vol gelukkig waren wij er al voor de middag.
Er zijn in Torrey verschillende goede campgrounds mocht Fruita vol zijn.
Inderdaad, even niet goed opgelet had het eerste kaartje niet genoeg uitvergroot.@rob: Beide routes gaan toch sowieso over de UT261?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5183 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties