Volgens mij krijg je de kleinste maxi cosi niet fatsoenlijk vast in de camper. Je hebt daar namelijk geen schoudergordel in.
Ik zou niet weten hoe je de maxi cosi met alleen een heupgordel enigszins stevig vast kan sjorren?
Verder kan ik me nog goed herinneren dat we op zo'n twijfelmoment (nieuw stoeltje of maxi cosi) met onze dochter van nog net geen jaar naar mijn ouders in Limburg reden (voor ons ruim 2 uur rijden). Qua lengte kon ze er volgens de beschrijvingen nog wel in en omdat het veiliger is, wilde is de overgang zo lang mogelijk uitstellen...
Wat een hel was dat. Tot dat moment nooit geen probleem, maar ineens wilde ze er niet meer in. En dan ook nog gewoon 's avonds, dus tijdens slaaptijd, gereden. We hebben op een gegeven moment met nog maar een half uur te rijden ruim 3 kwartier moeten pauzeren voor ze weer enigszins gekalmeerd was en we verder konden rijden.
Na thuiskomst zo snel mogelijk een nieuwe stoel gekocht en geen problemen meer mee gehad. Madam zat er prinsesheerlijk in en had niks meer te klagen
Kortom: persoonlijk zou me dat liever niet op vakantie gebeuren...
Wij hebben vorig jaar een wat duurder stoeltje gekocht bij Walmart en deze ook weer mee terug genomen. Officieel is 'ie niet EU goedgekeurd (dus niet in een Europese botsproef getest), maar wel in Amerika. Dat stoeltje kan je later ombouwen naar een zittingverhoger.
Momenteel gebruiken we nog gewoon onze maxi cosi met isofix. Vind ik toch veiliger. Maar als ze hier straks uitgroeit, dan gaan we waarschijnlijk het Amerikaanse stoeltje met de schoudergordel gebruiken.
Voor wat betreft de wandelwagen hebben wij de gok genomen en onze grote wandelwagen (buggy) meegenomen, met het idee dat we met die grote wielen ook makkelijker wandelingen ermee konden maken. Geen spijt van gehad. Ik was blij dat we hem meegenomen hadden. We hebben hem op de heenweg bij Seal & Go op Schiphol laten inpakken. De wagen ging in best een stevige tas, waar we hem met enige moeite op de terugweg weer ingepropt kregen. Kostte geloof ik iets van 20 euro.
En qua slapen in het vliegtuig: Sara was 2 geweest en had dus een eigen stoel. Maar daar heeft ze nauwelijks op geslapen; mama was een veel prettiger bed
Op de heenweg zowieso nauwelijks geslapen: 1 uur. En dat na dwang (vasthouden tot ze sliep, want ze had het wel nodig); daarna was ze weer een stuk vrolijker.
Op de terugweg met die nachtvlucht heeft ze ongeveer de helft geslapen (wederom was mama het prettigste bed dat te krijgen was...).