Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Medische keuring K1 visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Medische keuring K1 visum

Bericht door Dento »

Hmmm oogtest... volgens mij heb ik wel een regel of twee moeten lezen op zo'n oogtestkaart. Zou ik dan met 31 echt al als 'oud' worden aangemerkt? Ik bedoel, ik ga dan wel al richting de 40, maar toch... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik hoefde ook geen oogtest te doen...
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Eenmaal in Amerika aangekomen, krijgt men dan opnieuw een medische keuring?
zivojan
Amerika-ontdekker

Bericht door zivojan »

Nope, ik ben ook met een K-1 visum naar Amerika gekomen en je hoeft niet 2 keer een medische keuring te doen. Ik in ieder gveal niet..
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik heb wel een medische keuring gehad gister, en ik moest ook een TB test. (mantoux-test) want mijn X-ray vonden ze geen bewijs.
Dat moest voor formulier I-693 wat ingevuld moet worden door een arts en naar immigratie opgestuurd moet worden voor adjusment of status en aanvraag voor green card.
Laatst gewijzigd door yasmin op 13 apr 2010, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik heb nog een vraagje... :oops:
Tijdens mijn interview op het consulaat in Amsterdam kreeg ik een envelope met daarin mijn X-Ray en een kopie van mijn vaccinaties.
Wat zat er bij jullie in die envelope die jullie meekregen?
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

hoi yasmin,

heb je een Xray gehad? Ik begrijp dat je zwanger bent, dan mag je die toch helemaal niet krijgen?

sorry als ik het verkeerd zie hoor, of is het daarom dat je die mantoux test hebt gehad (of heb je echt ook een Xray gehad)
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

De x-ray heb ik in Nederland gehad tijdens mijn medische keuring, toen was ik nog niet zwanger.
Maar hier in Amerika doen ze tijdens de medische keuring eerst een mantoux-test en als die positief is dan moet men
een x-ray, maar gelukkig was het bij mij negatief dus hoef ik geen x-ray te laten maken. En tijdens de zwangerschap mag men inderdaad geen
x-ray.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Yasmin, begrijp ik het nou goed dat jij nog een tweede keuring hebt gehad in de VS?

Ik heb op 1 juni de medische keuring in Amsterdam. Die DTP prik zal ik dan ook wel moeten hebben die dizzygirl ook heeft gehad. Maakt het nog uit of ik die van te voren al bij mijn eigen huisarts haal of niet? Ik vraag me af of dat goedkoper is of iets dergelijks. Heeft iemand daar ervaring mee?

Overigens zie ik nergens iets staan over dat ik niets mag eten 8 uren van te voren ofzo. Dit is over het algemeen wel het geval bij bloed prikken in het ziekenhuis toch? Hangt af van wat ze onderzoeken natuurlijk..zal hier wel niet uit maken dus?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Hi OscarG,
Sorry voor de late reactie.
Ik had mijn medische keuring ook in Amsterdam gehad voor mijn interview. Er werd ook bloed geprikt, X-ray gemaakt en ik kreeg ook de DTP prik.
Ik weet eigenlijk niet of je DTP prik bij je eigen huisarts mag laten zetten of niet. Heb ik geen ervaring mee. Want ik kreeg die dus tijdens mijn medische keuring.

Je mag wel gewoon eten hoor voordat je gaat bloed prikken want ze kijken naar bepaalde ziektes zoals aids etc.
8 uur van te voren niet eten geld alleen als ze suiker gaan testen en dat is hier niet het geval.

En ja toen ik naar de VS kwam kreeg ik dus opnieuw een medische keuring. En moest ik hepatitis A en B vacctinatie laten zetten en kreeg ik ook een
mantoux-test en dat allemaal is nodig voor Form I-693 , Report of Medical Examination and Vaccination Record. Dat formulier moest door de arts ingevuld worden en moest ik met formulier I-485 (Adjustment of Status) opsturen naar USCIS.

Groetjes Yasmin.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bedankt voor je reactie!

Dan weet ik in ieder geval dat ik een tweede examination kan verwachten ;)

Wel streng zijn ze dan hoor, als je van Amerika naar Nederland wil emigreren dan heb je compleet geen medical examination en naar de US heb je er nu dus twee!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Kleine update van mijn kant:

Gister de medische keuring in Amsterdam gehad. Eerst de X-ray laten maken, daarna naar de dokter voor de check. Ze hebben bloed geprikt, ik moest twee vaccinaties, DTP en BMR. Daarna gewicht en lengte opmeten, er wordt wat geklopt op je borst en rug terwijl je moet zuchten. Daarna nog met de voeten naast elkaar recht op staan, armen vooruit en je ogen dicht. Alles was prima, bloed wordt nog onderzocht maar ik ga er vanuit dat het ok is.
Kosten: 50 euro x-ray, 145 euro dokter, 65 euro voor de 2 vaccinaties. Totaa: 270 euro.
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Een tweede keuring in de VS is in principe niet nodig mits je de aanvraag voor je AOS binnen een jaar doet na je keuring in Nederland.
Echter, je moet een verklaring van een gecertificeerde arts in de VS krijgen wat betreft je vaccinaties en daar zit vaak het probleem.
Veel artsen in de VS weigeren deze verklaring af te geven als je geen volledige keuring wilt laten doen. Of te wel, de kassa laten rinkelen.

De info over de 1 jaarsregel regel voor K1 is terug te vinden in de papieren voor de AOS aanvraag die je kunt downloaden van de website van de Amerikaanse overheid.

Voor mijzelf en mijn zoon hebben we de onnodige keuring kunnen vermijden, maar daarvoor hebben we heel veel artsen moeten afbellen.
prijsopgaven varieerden van 300 tot 600 $ per persoon voor een onnodig onderzoek.
Uiteindelijk waren de kosten om de 150 $ voor ons beide omdat mijn zoon een vaccinatie moest hebben, voor de verklaring hoefden we alleen de afspraak te betalen.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer