Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
laptop meenemen naar New York
laptop meenemen naar New York
Hallo,
Vorig jaar zijn we naar de westkust van de VS geweest en we hadden en laptop meegenomen om onze weblog bij te houden. Na enkele dagen begaf de laptop het helaas. Thuis kwamen we erachter dat dit kwam doordat er in amerika andere stroom is (ofzoiest) kwam er in eidergeval op neer dat er te weinig stroom doorkwam.
Nu gaan we dit jaar opnieuw naar de VS (New York) en nu willen we eigelijk opnieuw een laptop meenemen, nu is de vraag of iemand weet hoe we kunnen voorkomen dat ook deze laptop kapot gaat.
Gr. Rob
Vorig jaar zijn we naar de westkust van de VS geweest en we hadden en laptop meegenomen om onze weblog bij te houden. Na enkele dagen begaf de laptop het helaas. Thuis kwamen we erachter dat dit kwam doordat er in amerika andere stroom is (ofzoiest) kwam er in eidergeval op neer dat er te weinig stroom doorkwam.
Nu gaan we dit jaar opnieuw naar de VS (New York) en nu willen we eigelijk opnieuw een laptop meenemen, nu is de vraag of iemand weet hoe we kunnen voorkomen dat ook deze laptop kapot gaat.
Gr. Rob
Re: laptop meenemen naar New York
Had je wel een reisstekker gebruikt? Dat kost bij niks. Ik heb jaren geleden bij het kruidvat een setje gekocht voor nog geen 5 gulden.
ja, had wel een reisstekker gehaald, maar die vormt de 110v van amerika niet om naar 230v voor europese producten.guinevere schreef:Had je wel een reisstekker gebruikt? Dat kost bij niks. Ik heb jaren geleden bij het kruidvat een setje gekocht voor nog geen 5 gulden.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb geen enkel probleem gehad met het gebruik van zo'n stekker.
Ben je wel zeker dat je laptop kon worden aangesloten op het andere elektriciteitsnet?
Want ik weet dat sommige toestellen niét kunnen worden gebruikt in Amerika, omdat ze geen variabel voltage hebben.
Al vind ik dat men tegenwoordig zoiets toch wel mag voorzien. En eerlijk gezegd, ik ben hier thuis nog geen enkel toestel tegengekomen die het niet heeft hoor.
Ben je wel zeker dat dit komt door het voltage verschil?
Als het inderdaad zo is, waarom werkt die laptop dan een aantal dagen wel?
Iig, het lijkt me eigenaardig, maar zeker niet onmogelijk.
Ben je wel zeker dat je laptop kon worden aangesloten op het andere elektriciteitsnet?
Want ik weet dat sommige toestellen niét kunnen worden gebruikt in Amerika, omdat ze geen variabel voltage hebben.
Al vind ik dat men tegenwoordig zoiets toch wel mag voorzien. En eerlijk gezegd, ik ben hier thuis nog geen enkel toestel tegengekomen die het niet heeft hoor.
Ben je wel zeker dat dit komt door het voltage verschil?
Als het inderdaad zo is, waarom werkt die laptop dan een aantal dagen wel?
Iig, het lijkt me eigenaardig, maar zeker niet onmogelijk.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-ontdekker
In de vs 110 volt.....
wij hebben 220 volt
De meeste laptops kunnen beide voltages aan.
Kijk eens op de oplader van je laptop, daar moet je het kunnen zien.
ik heb de laatste keer voor het eerst geen laptop meegenomen pff was effe afkicken.
Heb hem na een dag toch niet echt gemist..... veel te leuk in NY we waren bijna nooit op de kamer..
En de meeste hotels hebben ergens wel een computer staan die je (tegen betaling) kunt gebruiken.
kosten vallen wel mee.
de reis is toch al duur, dus daar wordt je niet armer van.
Pascal
wij hebben 220 volt
De meeste laptops kunnen beide voltages aan.
Kijk eens op de oplader van je laptop, daar moet je het kunnen zien.
ik heb de laatste keer voor het eerst geen laptop meegenomen pff was effe afkicken.
Heb hem na een dag toch niet echt gemist..... veel te leuk in NY we waren bijna nooit op de kamer..
En de meeste hotels hebben ergens wel een computer staan die je (tegen betaling) kunt gebruiken.
kosten vallen wel mee.
de reis is toch al duur, dus daar wordt je niet armer van.
Pascal
1998 2 X, 2000, 2010 New York
1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008 Florida
1999 Californie en Vegas.
1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008 Florida
1999 Californie en Vegas.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik zat in het hotel erg dicht tegen de Apple Store, dus hebben we daar elke dag onze mailtjes gelezen.
Was lekker handig, en gratis ;D
Zo moesten we dat dure hotelinternet al niet betalen ook
De laptop ging enkel mee voor tijdens de vlucht, en ook als muziekstation op de kamer. Meer hebben we er eigenlijk niet mee gedaan.
Maar om nu terug ontopic te gaan: ik dacht eerlijk gezegd dat elke laptop tegenwoordig beide voltages wel aankon (zolang je een aangepaste stekker hebt natuurlijk)
Was lekker handig, en gratis ;D
Zo moesten we dat dure hotelinternet al niet betalen ook

De laptop ging enkel mee voor tijdens de vlucht, en ook als muziekstation op de kamer. Meer hebben we er eigenlijk niet mee gedaan.
Maar om nu terug ontopic te gaan: ik dacht eerlijk gezegd dat elke laptop tegenwoordig beide voltages wel aankon (zolang je een aangepaste stekker hebt natuurlijk)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Je moet maar eens op je adapter kijken wat daar op staat 100-240v en 50-60 hz(de frequentie is bij ons 50 hz en in Amerika 60hz.Dat is ook zeer belangerijk dat jouw adapter dit ook aankan naast het voltage natuurlijk
).Als dat er allebei opstaat zul je geen problemen mogen hebben als je de juiste stekker hebt natuurlijk 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 854 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties