Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Check zeer goed je ESTA!!!
Re: Check zeer goed je ESTA!!!
Zou toch graag van iet van Geert willen horen over de status van de ESTA mbt de verbinding tussen de vliegtuigmaatschappijen en de ESTA website 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Lekker hoor. Zijn ESTA is iig wel in orde 

Volgens mij weet ik hoe het zit met de Letter O en het Cijfer 0 (nul).
Ik heb bij mijn gemeente een print gekregen van een mailtje vanuit het ministerie van BiZa naar de gemeente.
Daar staat het volgende in:
In de nummers van nationale paspoorten die sinds 1 oktober 2001 uitgegeven worden, komt geen letter O in het paspoortnummer voor!!
Opgelost? Nou ja, het lijkt een betrouwbare bron.

om een discussie van de paspoort voort te zetten, een vraag van mij dan
de paspoortnummer is toch het documentnummer rechtsboven naast je pasfoto ?

de paspoortnummer is toch het documentnummer rechtsboven naast je pasfoto ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja. Het andere nummer op je paspoort, je´persoonsnummer´, is je BSN (burger service nummer), wat vroeger 'sofinummer' heette.
Ik ben toch wel heel benieuwd.. we vliegen volgende week zondag en reizen op de ESTA waar we vorig jaar ook mee naar Amerika zijn gereisd. Toen zijn we ook allemaal toegelaten enzo, dus ik ga er maar vanuit dat het goed in het systeem staat. Maar je weet nooit.. Blijf het raar vinden dat het probleem bij de klant wordt gelegd terwijl het om software gaat, maar ja, wat doe je eraan.
Ik vertrek 16 juli naar New York, maar nu mijn vraag want ik vind het niet gemakkelijk meer met al die documenten, wat moet ik nu allemaal invullen?? Ik ben vorige kerstmis ook in New York geweest, dus mijn ESTA zou nog in orde moeten zijn, aangezien ik naar hetzelfde adres ga, maar wat met de API en de Secure Flight Information?
Secure flight hoef je in principe niets voor te doen, dit gebeurt bij het boeken. API kan vaak via de website van de airline, of anders tijdens het inchecken (al dan niet online).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
OK, nu ben ik het even kwijt. API?? Nooit van gehoord, en zowel Google, de zoekfunctie op de Delta-site als de zoekfunctie op dit forum levert niets op. Wat is API en hoe regel ik dat? ESTA en Secure Flight Information heb ik al wel ingevuld en geregeld.
Advance Passenger Information. Gaat vooral over waar je verblijft etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Aha, OK. Maar dat wordt dus gewoon tijdens de check-in geregistreerd, neem ik aan? Dit wordt onze derde Amerika-reis en we hebben dit volgens mij nog niet eerder (bewust) moeten invullen/aangeven, maar als ik de volledige term google, zie ik dat dit al gold in 2008 (tijdens onze vorige reis). ESTA en Secure Flight Information heb ik al ingevuld, maar hiervoor hoef ik niets meer te doen, toch?
Meestal is het idd tijdens het inchecken. Sommige airlines (zoals BA) laten het al eerder toe. Dan staat er in je boeking iets van 'We need more information', met een link.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Aha, duidelijk. Ik heb al een aantal keren bij Delta ingelogd om de stoelen te veranderen en niets gezien, dus dan zal het wel bij het inchecken gebeuren denk ik!
Bij Delta worden dat soort vragen idd bij check in gesteld. En het wordt gewoon gemengd met de andere vragen, dus er staat niet een kopje 'Advance Passenger Information' boven oid 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hoe ver van te voren moet je trouwens een ESTA aanvragen? Ik heb nog geen vernieuwd paspoort. We gaan pas in september. Kun je een ESTA ook een paar weken van te voren aanvragen?
ESTA minimaal 72 uur voor vertrek aanvragen.
Het kan dus ook weken of maanden eerder.
Geldigheidsduur: 2 jaar, tenzij je in de tussentijd een nieuw paspoort krijgt, want dan moet je ESTA opnieuw aanvragen.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm
Het kan dus ook weken of maanden eerder.
Geldigheidsduur: 2 jaar, tenzij je in de tussentijd een nieuw paspoort krijgt, want dan moet je ESTA opnieuw aanvragen.
16x USA / 30 staten
De US overheid beveelt aan om je ESTA minstens 72 uur van te voren aan te vragen, zie onderstaande wuote
ESTA heeft trouwens een zeer goede help pagina waar bijna alle vragen beantwoord worden.
esta.cbp.dhs.gov schreef:Wanneer moet ik een aanvraag indienen voor een reistoestemming?
Aanvragen kunnen op elk moment voor aanvang van de reis naar de Verenigde Staten worden ingediend. Het Departement van Binnenlandse Veiligheid beveelt echter aan om minstens 72 uur voor aanvang van de reis de reistoestemming aan te vragen. Tenzij deze wordt ingetrokken, is een reistoestemming twee jaar geldig vanaf de datum van toestemming, of tot het paspoort verloopt, als dit eerder mocht zijn.
ESTA heeft trouwens een zeer goede help pagina waar bijna alle vragen beantwoord worden.
Dankje! Die had ik nog niet gevonden 

Laatst gewijzigd door Rob op 24 jun 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hmm
mijn naam is: Lesley Driesen, althans dat zeg ik toch al 24jaar.
Op mijn paspoort staat bij voornaam: 'Lesley Freddy Mia' (de namen van m'n peter en meter)
Op mijn Esta staat als voornaam: 'Lesley'
Probleem? of Geen probleem?
mijn naam is: Lesley Driesen, althans dat zeg ik toch al 24jaar.
Op mijn paspoort staat bij voornaam: 'Lesley Freddy Mia' (de namen van m'n peter en meter)
Op mijn Esta staat als voornaam: 'Lesley'
Probleem? of Geen probleem?

juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5890 Weergaves
-
Laatste bericht door diver99