Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Mexican Hat naar Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ilyako
Amerika-newbie

Route Mexican Hat naar Moab

Bericht door ilyako »

Ik ga in juli naar de VS en heb twijfels of e.e.a haalbaar is op de route mexican hat naar Moab. Ik heb berichten gelezen, dat je via een omweg naar blanding kan rijden en dan weer verder op de uitgestippelde higway naar moab.
Dit achterland met valley of the gods en the monkey dugway schijnt erg mooi te zijn.
Als ik in MOAB ben heb ik 1 dag om het arches NP te bezoeken, Canyonlands is ook een mooi park. Is het haalbaar qua tijd om tijdens de route mexican hat naar Moab via dit achterland ook nog de zuidingang (needles) van het canyonland NP te bezoeken? De afslag van de doorgaande highway naar moab is ca. 57km naar de ingang van het park. Dan natuurlijk ook nog 57km terug en dan nog ca. 65km verder naar Moab.
Je rijdt dan op deze reisdag voor alleen Canyonland NP 114km om. Ik weet niet hoevweel het om is als je bij Mexican hat het achterland meeneemt tot en met Blanding.

Wie heeft dit eerder zo gedaan?

Ilya
:roll:
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Route mexican hat naar Moab

Bericht door jolanxyz »

Canyonlands Needles section is erg leuk, al zul je daar meer voor moeten lopen om er een beeld van te krijgen. Canyonlands Isle in the Sky is wat dat betreft toegankelijker en vooral veel kijken naar het werkelijk prachtige uitzicht. Maar kijk anders zelf wat je in een bepaalde tijd in de Needles kan doen en of je dat de moeite van het omrijden waard vindt: http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/n ... vities.htm Onderweg naar de Needles kom je trouwens langs Newspaper Rock, ook leuk voor een korte stop.

Wij hebben ooit het omgekeerde gedaan van Moab naar Kayenta via Canyonlands Needles, Natural Bridges, Mokee Dugway en Valley of the Gods. Dus ja het is te doen. Arches en Isle in the Sky kunnen op een dag, mits je natuurlijk niet van plan bent al te lange hikes in Arches te maken.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Als je een beetje vroeg vertrekt, is er heel wat mogelijk op een dag.
Wij hebben van Mexican Hat naar Moab het volgende gedaan:
dè Mexican Hat van nabij > Goosenecks SP ( ... 054762958/) > Moki Dugway op en af > Valley of the Gods > Bluff > Blanding, bezoek Edge of the Cedars SP Museum > Monticello > binnendoor via Foy lake ( ... 054762958/) naar Newspaper Rock > Wilson Arch 'beklommen' > Moab, waar we nog redelijk op tijd aankwamen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
ilyako
Amerika-newbie

Bericht door ilyako »

Hoi Jaap bedankt voor je reactie. Die mokey dugway is goed te rijden met een normale huurauto? Ik heb geen 4x4 of een SUV
gehuurd.

Ilya
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Geen enkel probleem.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Naitsirhc
Amerikafan

Re: Route Mexican Hat naar Moab

Bericht door Naitsirhc »

Wij vonden de moki dugway helemaal geweldig.....en ik zou je aan willen raden om door valley of he gods the wijden. Mijn vrouw vond het helemaal geweldig om daar te sturen.

Wij hadden trouwens een gewonde SUV.....
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Naitsirhc schreef:
Heb je daar een foto van?

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Was het erg en is het nog goed gekomen?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

vana schreef:
Naitsirhc schreef:
Heb je daar een foto van?

Marjon
Zoiets vermoed ik: :wink:

Afbeelding
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Whoei.....

was een typo, maar nu ik hem zie istie wel heel grappig :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik hoop dat iedereen begrijpt dat het een gewone SUV was. (Hij reed echter wel als een gewond dier 3,6l V6 en geen pit...was blij dat ik weer in mijn eigen auto reed :mrgreen: )

We hebben de Moki Dugway van de andere kant gereden, dat gevoel, dat we het laatste heuveltje over reden en die afgrond in keken.....Niet te beschrijven....
Basketter95
Amerika-ontdekker

Bericht door Basketter95 »

Hallo,

Klopt het dan de Utah State Route 261 de Moki Dugway is? Kan je deze ook rijden met een camper 25ft?

mvg,
Danny
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Yep en zelfs met een 30 ft!! Geweldig :mrgreen:
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Wij zijn van Monument valley via de 163, de 261, de 95 en daarna de 191 naar Moab gereden.
Ik ben helemaal geen bordje tegen gekomen met Moki Dugway en dat terwijl in America echt álles op de borden staat.
Later las ik op het forum vanalles over die Moki Dugway en dacht: "vink ook gedaan" :clap: :lol:

Echt geweldig om daar boven aan te komen, wij hadden eerst echt niet in de gaten dat we daar heen moesten om bij Natural Bridges te komen.

Nog even terugkomend op die verkeerdborden daar, we hebben er uiteindelijk zoveel mogelijk op de foto gezet, echt heel grappig wat er allemaal langs de weg staat.
Ik heb regelmatig dubbel gelegen!

Els
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer