Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Philip: Voor het eerst met de camper door ZW-USA
Re: Reis Philip: Voor het eerst met de camper door ZW-USA
Hoi Philip,
Je hebt zeker stiekem geen verslag bijgehouden? (hoophoop)
Wij gaan in september ook vanuit San Francisco op pad met een camper van Apollo en ik ben zo benieuwd hoe jij (jullie) dat hebben gedaan met het ophalen. Taxi genomen? Zo ja, wat was je kwijt aan tijd en centjes?
Groetjes,
Ien
Je hebt zeker stiekem geen verslag bijgehouden? (hoophoop)
Wij gaan in september ook vanuit San Francisco op pad met een camper van Apollo en ik ben zo benieuwd hoe jij (jullie) dat hebben gedaan met het ophalen. Taxi genomen? Zo ja, wat was je kwijt aan tijd en centjes?
Groetjes,
Ien
@ien
Het verslag volgt een dezer dagen nog als ik er een beetje een geheel van gemaakt heb.
Wij hebben vanaf Holiday Inn - Fishermanns Wharf het openbaar vervoer gepakt naar de camper.
We waren wat laat vertrokken (na 9 uur) en daardoor ruim 2 uur onderweg en die eerste camperdag heb je je tijd toch wel hard nodig met instructies, papieren, boodschappen en nog een stukje rijden. De geschatte taxiprijs was rond de 60-70 dollar. Ik zou volgende keer wel de taxi pakken en een uurtje eerder vertrekken. Dit was wel erg veel gesjouw met de koffers enzo.
Als je op tijd weggaat sluit alles beter aan en ben je er in een uur.
- f-line richting Embarcadero (let op dat je het hoekje omrijdt naar de BART op Market Street & Drumm Street)
- BART (=metro/trein) naar San Leandro
- dan buslijn nr. 1
Bij elkaar 2 personen 10 dollar schat ik voor het openbaar vervoer.
Philip
Het verslag volgt een dezer dagen nog als ik er een beetje een geheel van gemaakt heb.
Wij hebben vanaf Holiday Inn - Fishermanns Wharf het openbaar vervoer gepakt naar de camper.
We waren wat laat vertrokken (na 9 uur) en daardoor ruim 2 uur onderweg en die eerste camperdag heb je je tijd toch wel hard nodig met instructies, papieren, boodschappen en nog een stukje rijden. De geschatte taxiprijs was rond de 60-70 dollar. Ik zou volgende keer wel de taxi pakken en een uurtje eerder vertrekken. Dit was wel erg veel gesjouw met de koffers enzo.
Als je op tijd weggaat sluit alles beter aan en ben je er in een uur.
- f-line richting Embarcadero (let op dat je het hoekje omrijdt naar de BART op Market Street & Drumm Street)
- BART (=metro/trein) naar San Leandro
- dan buslijn nr. 1
Bij elkaar 2 personen 10 dollar schat ik voor het openbaar vervoer.
Philip
Bedankt voor je reactie; heel handig dit soort vooraf-weetjes!
Ik denk dat we inderdaad voor de taxi gaan en het is goed om te weten dat we ruim genoeg gecalculeerd hebben.
En ik wacht met spanning op jullie verslag!
Ik denk dat we inderdaad voor de taxi gaan en het is goed om te weten dat we ruim genoeg gecalculeerd hebben.
En ik wacht met spanning op jullie verslag!
Voor de liefhebbers staat er nu een verslag online van onze reis zie t onderschrift
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat een geweldige reis! En een erg leuk persoonlijk met humor doorspekt verslag. Die opmerking van bij Page dat je bij de camper uit de wind zit... handig snachts dat ie wiebelt.
Dat je bij elke pagina boven aan een andere banner hebt is ook leuk!
Jessesss die beer, ging ie nou toch ineens weg??? .... maar waar is de foto???
Want dat wil iedereen wel zien.
Ik wil ook met Chief Tsosie op pad.. en willen Angel's Landing lopen (ruime halve dag) en we staan ook in Yosemite valley.. dus jouw ervaringen zijn weer goud waard.
groet

Jessesss die beer, ging ie nou toch ineens weg??? .... maar waar is de foto???

Ik wil ook met Chief Tsosie op pad.. en willen Angel's Landing lopen (ruime halve dag) en we staan ook in Yosemite valley.. dus jouw ervaringen zijn weer goud waard.
groet
Laatst gewijzigd door Isis op 17 jun 2010, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Wij waren rond dezelfde periode ook ergens in de buurt daar . Onze rit ging Phoenix-Las Vegas . Ik ga zeker jou verslag lezen 

(Als je bedenkt hoe dik de sequoia rechts is en dat de beer er nog een endje achter stond zie je wel dat t geen kleintje was)
We zijn uiteindelijk langzaam achteruit gelopen. Ik hield de beer in de gaten en Heidi vast zodat ze niet wegrende en de beer verdween uit t zicht achter een stel bosjes. We hoorden nog wat geritsel daarna, maar konden niet zien waar hij bleef. Toen we 500 meter verder waren vlak bij de parkeerplaats en camper kwamen we de mensen tegen die we voor hadden laten gaan omdat ze anders de beren wegjaagden

Hey Philip,
Bedankt voor je berichtje; ik heb je verslag inmiddels gelezen en toch weer wat inspiratie opgedaan.
Goed dat Isis om die berenfoto vroeg, want ik dacht inderdaad ook al meteen: "waarom plaatst ie daar nou de foto niet van?!" Lijkt me wel onwijs schrikken hoor. Aan de ene kant wil je zo'n beest graag zien, maar aan de andere kant wil je dat hij jou niet ziet... hahaha.
Het viel me op dat jullie toch een paar keer (soms bijna) van de planning moesten afwijken. Komt dat nou door een te strakke planning, overmacht of latere vertrektijden?
Groetjes,
Ien
Bedankt voor je berichtje; ik heb je verslag inmiddels gelezen en toch weer wat inspiratie opgedaan.
Goed dat Isis om die berenfoto vroeg, want ik dacht inderdaad ook al meteen: "waarom plaatst ie daar nou de foto niet van?!" Lijkt me wel onwijs schrikken hoor. Aan de ene kant wil je zo'n beest graag zien, maar aan de andere kant wil je dat hij jou niet ziet... hahaha.
Het viel me op dat jullie toch een paar keer (soms bijna) van de planning moesten afwijken. Komt dat nou door een te strakke planning, overmacht of latere vertrektijden?
Groetjes,
Ien
Ik heb je verslag helemaal gelezen . Ondertussen staat de foto van de beer hier ook al
Geweldige ervaring zeker ? Ik zie dat jullie mooi en helder weer hadden in Bryce Canyon , wat ook mooie foto's geeft . Wij hadden sneeuwbuien / wolken en zon . Bij Angels Landing hebben wij het laatste stuk ook niet gedaan wegens ' te eng '
Het was een leuk verslagje

Het was een leuk verslagje

Bedankt voor de reacties!
Leuk om te merken dat t verslag al zo frequent gelezen is.
@ien
De planning was niet te strak hoor. De 1e camperdag was wel vol, we waren al later bij de verhuurder en met name boodschappen doen kostte meer tijd dan verwacht (omdat alles zo groot is en er zo veel keuze is). Door het ongelukje met de spiegel raakten we tijd kwijt en dat was inderdaad overmacht. En dat we niet meer doorreden naar Monument Valley was een combinatie van (te) rustig aan doen, te veel tijd kwijt met boodschappen en gewoon vakantie-op-je-gemak-gedrag. We hadden buiten Yosemite ook nergens gereserveerd om een beetje flexibel te blijven. Ik zie hier op het forum ook "drukkere" programma's voorbij komen, dus het is net wat je wil, denk ik.
Leuk om te merken dat t verslag al zo frequent gelezen is.
@ien
De planning was niet te strak hoor. De 1e camperdag was wel vol, we waren al later bij de verhuurder en met name boodschappen doen kostte meer tijd dan verwacht (omdat alles zo groot is en er zo veel keuze is). Door het ongelukje met de spiegel raakten we tijd kwijt en dat was inderdaad overmacht. En dat we niet meer doorreden naar Monument Valley was een combinatie van (te) rustig aan doen, te veel tijd kwijt met boodschappen en gewoon vakantie-op-je-gemak-gedrag. We hadden buiten Yosemite ook nergens gereserveerd om een beetje flexibel te blijven. Ik zie hier op het forum ook "drukkere" programma's voorbij komen, dus het is net wat je wil, denk ik.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dank voor de berenfoto! Goh had je wat anders te doen? Wie was t ook weer Marianne, die bij White Wolf een beer zien als ze uit sanitair bij tent komen (yosemite) en dat manlief zegt ik ga hulp halen maak jij ff een foto.... 

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3201 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties