Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Jouw mooiste USA foto...

Bericht door Isis »

idem, dit was ik 18 jaar geleden. Boven op de ridge.
idem, dit was ik 18 jaar geleden. Boven op de ridge.
Arches Deil's Garden 2.jpg (16.13 KiB) 1814 keer bekeken
Devil's Garden trail in juni 1992. Beneden met stapels steentjes al wegwijzers.
Devil's Garden trail in juni 1992. Beneden met stapels steentjes al wegwijzers.
Arches Devil's Garden 1992.jpg (14.09 KiB) 1814 keer bekeken
Deze foto's zijn al 18 jaar oud. Ik heb ze pas ingescand. Nog steeds vind ik het een mooie indruk van Devil's Garden (de trail). We hebben toen de trail gelopen zonder zonnebrand en met te weinig water. ... Niet zo handig maar gelukkig ging het goed (waren beetje naïef). Het was erg mooi en erg stil.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Precies met een vierkant stuk karton boven je hoofd ? Of is het een vierkante hoed, de kwaliteit/resolutie laat me niet toe het juist te zien :)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Die trail hebben wij in september gelopen, werkelijk prachtig ! wij hadden wel genoeg water mee maar ook geen zonnebrand mee maar dat hebben wij niet nodig. Wij zijn in de zomer zowiezo al bruin genoeg zodat we niet meer veel bijverbranden.

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

willemb89 schreef:Het is inderdaad ten noorden van San Francisco. De foto is genomen vanaf het uitkijkpunt op Mt Tamalpais (en naar ik me kan herinneren in oostelijke richting), dus het is heel goed mogelijk dat dit inderdaad de omgeving van Marin is :)
Jaaaaaa :D Mount Tam is in Marin. Ik heb daar gewoond!! Ben je nog in plaatsjes geweest aan de voet van Mount Tam? Ik heb in San Anselmo en San Rafael gewoond maar ben wel in zo ongeveer elk plaatje geweest. Ooooh it's my home *stuiter stuiter*

Ik denk dat die plek met dat grote meer wat je daar op jouw foto in de verte ziet dit is:

Afbeelding

Even jouw foto er bij gequote:
willemb89 schreef:
Afbeelding
California - in de buurt van SF
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dude schreef:Die trail hebben wij in september gelopen, werkelijk prachtig ! wij hadden wel genoeg water mee maar ook geen zonnebrand mee maar dat hebben wij niet nodig. Wij zijn in de zomer zowiezo al bruin genoeg zodat we niet meer veel bijverbranden.

Bart
Komisch zeg.. zzo herkenbaar
Ik heb die middag/avond op mijn buk gelegen met komkommer op mijn knieholtes. Auw
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wellicht niet door één van het forum gemaakt, maar wel de moeite waard om bij weg te kwijlen:

http://www.terragalleria.com/panorama/n ... ramas.html
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

"Ow getver wat erg.. ik sta tot mun enkels in het water" erg mooie plaatjes dus.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Die trail hebben wij in september gelopen, werkelijk prachtig ! wij hadden wel genoeg water mee maar ook geen zonnebrand mee maar dat hebben wij niet nodig. Wij zijn in de zomer zowiezo al bruin genoeg zodat we niet meer veel bijverbranden.
Ja wij, ehhhh, manlief ook in september. Zijn Bart en Evie net misgelopen ergens. En ik vond dat slickrock te eng toen. :shock: Dus nog maar eens heen. Maar verbrand is zelfs hij niet terwijl die factor 100 nodig heeft. Kan verkeren.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het feit dat je niet verbrand wil niet zeggen dat de zon niet schadelijk is voor je huid. Bart; smeer toch altijd een beetje zonnebrand-creme, het is zo weinig moeite en wie wil er nou huidkanker?

Sorry voor de 'belerende' toon maar ik ben net terug van Griekenland en heb daar Nederlanders gezien die werkelijk uuuuren achter elkaar in de gloeiende zon (ook nog midden op de dag als de zon op z'n sterkst is) lagen. Velen zagen er niet verbrand uit maar wel totaal gecremineerd. Je weet wel, zo'n rare bruine kleur die blanke mensen krijgen als ze veeel te veel zonnen.

Ik kon het niet laten om te denken dat als al deze mensen huidkanker krijgen, en ze zagen eruit alsof ze het allang hadden, de samenleving opdraait voor de kosten van ijdel en overmatig zonnen :?

Het maakt natuurlijk niet uit als je een dagje lekker aan het wandelen bent en je smeert een keer niet. Maar ik zou je toch willen aanraden om van smeren zoveel mogelijk een gewoonte te maken. Je beschermd jezelf ermee maar je gaat er ook het verouderingsproces van je huid mee tegen. Let maar eens op de huid van de borst bij mensen die veel zonnen, helemaal gerimpeld.

Ik ben ook geen saint hoor en smeer echt niet 'altijd' maar ben me er wel heel bewust van dat het belangrijk is en onderschat de risico's niet langer. Wat ik vroeger wel deed want als tiener ging ik zeer regelmatig naar de zonnebank.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het gaat wel off topic, maar ik ben het helemaal eens met RiverCola. Vergeet niet, dat de meeste plekken hier in de VS veel zuidelijker breedtegraden hebben, dan Nederland. Zelfs al is het een stuk kouder in bijvoorbeeld Montana, je bevindt je daar nog steeds ongeveer ter hoogte van Bordeaux. Dat je, als je al bruin bent, geen zonnebrandcreme meer nodig zou hebben, is een fabeltje. Mijn vader dacht dat ook altijd, maar heeft nu met de gevolgen van huidkanker te leven (gelukkig voor hem niet melanoma, maar steeds meer van zijn gezicht moet worden weggesneden door squamous cell carcinoma). Maar goed, einde preek, terug naar ons regular scheduled programma van mooiste USA foto's.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
KKop
Amerika-ontdekker

Bericht door KKop »

Gisteren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mooi hoor, die mist op het meer!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Offtopic:
RiverCola schreef:Het feit dat je niet verbrand wil niet zeggen dat de zon niet schadelijk is voor je huid. Bart; smeer toch altijd een beetje zonnebrand-creme, het is zo weinig moeite en wie wil er nou huidkanker?

Heb nog nooit gesmeerd in mijn leven en ben dat ook niet van plan. Ik moet dat spul allemaal niet op mijn lijf hebben, dat lijkt me allemaal even schadelijk dan de zon al zal ik het wel mis hebben :wink:
Als het wat warmer wordt leven wij praktisch buiten en zo bruinen we geleidelijk aan. Ik ga me dus niet (bijna) alle dagen gaan insmeren, dat is iets waar je zelfs nog niet mee stilstaat. Op vakantie denkt Evy daar wel aan trouwens. Dat het niet gezond is, tja ... er zijn zoveel dingen die niet gezond zijn. Ik zal daarin nu wel naief klinken. .... Gezond eten doe ik ook niet al eet ik wel veel fruit.

Ik ben ook geen saint hoor en smeer echt niet 'altijd' maar ben me er wel heel bewust van dat het belangrijk is en onderschat de risico's niet langer. Wat ik vroeger wel deed want als tiener ging ik zeer regelmatig naar de zonnebank.

Van de zonnebank is thans ook bewezen dat het niet al te gezond is, maar dat is ondertussen misschien verbetert?
Ontopic:
Prachtige foto's van de mist KKop, voor al die eerste! waar zijn die precies genomen ?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Het klinkt inderdaad eerlijk gezegd een beetje naief of in elk geval misschien niet heel verstandig. Zonnebescherming met een goede SPF lijkt me altijd minder schadelijk voor de huid dan UV straling zelf. Maar je moet het natuurlijk zelf weten en jij kent je eigen huid het beste. Ik verbrand niet snel, maar ik smeer me toch altijd goed in, niet eens zo zeer tegen het directe verbranden dus, maar meer tegen de gevolgen van UV straling. Volgens mij kan je om die feiten tegenwoordig echt niet meer heen.

Maar om on-topic te blijven. Ik heb helaas geen nieuwe USA foto's maar bedacht me wel dat ik nog nooit de USA lucht foto's heb laten zien van vorige zomer, vanuit het vliegtuig van Brussel naar San Francisco. Een zeer bijzondere schakeling van landschappen in de laatste paar uur!

Wij dachten dat dit Colorado was, maar we zouden ook veel hoger gezeten kunnen hebben:

Afbeelding

Hierbij dachten we aan Canyonlands, Utah:

Afbeelding

Afbeelding

Hiervan dacht ik eerst dat het de Horseshoe Bend zou zijn, maar na googlen bleek dat toch niet te kunnen (want we waren boven Utah naar alle waarschijnlijkheid) en er anders uit te zien. Desondanks een prachtige kronkeling:

Afbeelding

Deze blijf ik fascinerend vinden, die kronkeling:

Afbeelding

Afbeelding

En ineens waren daar de Sierras!

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je onder die zwarte vlek (zonde) een witte berg. Dat is Half Dome in Yosemite:

Afbeelding

En ineens zijn daar de salt water basins van San Francisco:

Afbeelding

We lieten ons vertellen door een Amerikaan naast ons dat het rood is vanwege de kleine organismen die hier in leven. Hij wist ook te vertellen dat flamingo's dergelijke organismen eten en daarom roze zijn.

Toch bijzonder zo'n reis boven een heel aantal staten!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wauw! Wat geweldig dat je zulke heldere, mooie foto's hebt kunnen maken vanuit het vliegtuig! En waanzinnig hoe die landschappen er vanuit de lucht uitzien.
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

dit was s'ochtends vroeg om 5.30 in de lamar valley in yellowstone
Bijlagen
5.30 in yellowstone.jpg
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Vorige maand in Las Vegas geweest. We zijn toen in Red Rock Canyon geweest en heb daar de volgende foto gemaakt.

Afbeelding
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Iris1990
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Iris1990 »

Super mooie foto! En die strak blauwe lucht mooi hoor!
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Super mooie foto!
Jammer van het gebroken hartje (vorm van dat ene wolke ;))
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

breaker9240 schreef:Super mooie foto!
Jammer van het gebroken hartje (vorm van dat ene wolke ;))
Ik had er nog geen gebroken hartje in gezien, wel leuk om te horen :D
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht