Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
weekplanning NY, ziet er goed uit?
weekplanning NY, ziet er goed uit?
hallo,
30 juni voor het eerst naar amerika. Hier is mijn planning, heeft iemand nog aanraders of afraders?
30/06 woensdag
alles in orde maken ivm papieren en passen
central park rondtaffelen
01/07 donderdag
Cathedrale St john - Open daily: 8:00 am - 6:00 pm
bronx zoo - Monday – Friday: 10:00am - 5:00pm
02/07 vrijdag
American museum of natural history - Open 7 days per week: 10:00 – 5:45
Cruise line sightseeing - daily 10:00am; 12:30pm; 2:00pm; 4:30pm
03/07 zaterdag
guggenheim museum - Saturday: 10:00am–7:45pm Some galleries may close prior to 5:45pm
Central Park zoo - Saturday - Sunday, Holidays: 10:00am - 5:30pm
04/07 zondag
Broadway
top of the rock – Open daily from 8am to 12 midnight (last elevator up at 11pm)
Museum of modern arts - Saturday – Monday, Wednesday & Thursday: 10:30am – 5:30pm
05/07 maandag
Times square
Madamme Tussauds - Monday through Thursday: 10:00am - 8:00pm
empire state building - Monday - Sunday: 08:00am - 02:00 am
06/07 dinsdag
ground zero
clipper cruise - Daily at 2.15 pm and 4.30 pm
statue of Liberty - Daily: 9:30am - 4:30pm,
07/07 woensdag
bodies the exhibition - Sunday - Thursday: 10am - 7pm. Last entry at 6pm
Metropolitian museum of arts - Sunday, Tuesday–Thursday: 9:30 am – 5:30 pm
30 juni voor het eerst naar amerika. Hier is mijn planning, heeft iemand nog aanraders of afraders?
30/06 woensdag
alles in orde maken ivm papieren en passen
central park rondtaffelen
01/07 donderdag
Cathedrale St john - Open daily: 8:00 am - 6:00 pm
bronx zoo - Monday – Friday: 10:00am - 5:00pm
02/07 vrijdag
American museum of natural history - Open 7 days per week: 10:00 – 5:45
Cruise line sightseeing - daily 10:00am; 12:30pm; 2:00pm; 4:30pm
03/07 zaterdag
guggenheim museum - Saturday: 10:00am–7:45pm Some galleries may close prior to 5:45pm
Central Park zoo - Saturday - Sunday, Holidays: 10:00am - 5:30pm
04/07 zondag
Broadway
top of the rock – Open daily from 8am to 12 midnight (last elevator up at 11pm)
Museum of modern arts - Saturday – Monday, Wednesday & Thursday: 10:30am – 5:30pm
05/07 maandag
Times square
Madamme Tussauds - Monday through Thursday: 10:00am - 8:00pm
empire state building - Monday - Sunday: 08:00am - 02:00 am
06/07 dinsdag
ground zero
clipper cruise - Daily at 2.15 pm and 4.30 pm
statue of Liberty - Daily: 9:30am - 4:30pm,
07/07 woensdag
bodies the exhibition - Sunday - Thursday: 10am - 7pm. Last entry at 6pm
Metropolitian museum of arts - Sunday, Tuesday–Thursday: 9:30 am – 5:30 pm
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: weekplanning NY, ziet er goed uit?
Bezoek op zondag de gospelkerk op Times Square. Dat is echt een geweldige belevenis (ook als je niet gelovig bent). Ik had het niet willen missen.
Greenwich Village is ook heel leuk om rond te lopen. Een erge leuke, gezellige wijk.
Greenwich Village is ook heel leuk om rond te lopen. Een erge leuke, gezellige wijk.
- john ny
- Amerikakenner
ziet er op zich goed uit... ik zou alleen het Central park op zondag doen. Dan is het gezellig druk, veel mensen en (sport) activiteiten.
ook de gebieden van de brooklyn bridge (o.a. over de brug) en het financial district zijn leuk om te wandelen. Ik zie dat je veel musea's gaat bezoeken, die zijn er zat in NY, ik zou wel even kijken wat het weer "doet" er is buiten ook genoeg te zien.
veel plezier.
ook de gebieden van de brooklyn bridge (o.a. over de brug) en het financial district zijn leuk om te wandelen. Ik zie dat je veel musea's gaat bezoeken, die zijn er zat in NY, ik zou wel even kijken wat het weer "doet" er is buiten ook genoeg te zien.
veel plezier.

De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Als je van sport houdt kun je misschien een honkbalwedstrijd van de Yankees bezoeken! Ze spelen de hele week thuis in de week dat je in NY bent.
Verder bezoek je Empire State Building en Top of the Rock twee dagen na elkaar. Persoonlijk zou ik dit iets meer spreiden. Sowieso zou ik die activiteiten laten afhangen van het weer. Het is zonde als je net bewolking hebt als je er boven op staat. Ik zou ook de een overdag bezoeken en de ander in de avond zodat je een totaal verschillend beeld van de stad krijgt!
En zoals John NY zegt, kun je de metro naar Brooklyn pakken en dan over de brug terug wandelen naar Manhattan, je hebt dan een prachtig uitzicht!
Verder vind ik dat je dagen er rustig uit zien en als je daar van houdt is dat natuurlijk prima (wij doen altijd veel te veel op een dag
). Maar ik denk voornamelijk dat de maandag erg rustig is, dus daar kun je misschien nog iets anders meepakken!
In ieder geval heel veel plezier alvast! Het wordt vast helemaal te gek!
Verder bezoek je Empire State Building en Top of the Rock twee dagen na elkaar. Persoonlijk zou ik dit iets meer spreiden. Sowieso zou ik die activiteiten laten afhangen van het weer. Het is zonde als je net bewolking hebt als je er boven op staat. Ik zou ook de een overdag bezoeken en de ander in de avond zodat je een totaal verschillend beeld van de stad krijgt!
En zoals John NY zegt, kun je de metro naar Brooklyn pakken en dan over de brug terug wandelen naar Manhattan, je hebt dan een prachtig uitzicht!
Verder vind ik dat je dagen er rustig uit zien en als je daar van houdt is dat natuurlijk prima (wij doen altijd veel te veel op een dag

In ieder geval heel veel plezier alvast! Het wordt vast helemaal te gek!
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik vind je dagen nog redelijk leeg eigenlijk, ESB en Madame Tussaud op 1 dag is makkelijk te doen en wat doe je dan met de rest van je tijd? Times Square is leuk maar daar loop je ook geen 4 uur rond.
Ook je andere dagen zijn nog redelijk leeg. Maar dat is niet erg want er is genoeg te doen!!
Ik zou wat meer wijken meenemen in je planning
Greenwich Village en de West Village zijn geweldig leuk om doorheen te wandelen
Datzelfde geldt voor Soho, zeker rondom Spring st. en Prince St. is veel te zien en beleven en het is samen met Greenwich een van de meest fotogenieke en karakteristieke wijken van NY.
Het meatpacking district samen met Hell's Kitchen is ook een aanrader. Op 9th avenue ter hoogte van de 46e straat stikt het van de leuke restaurantjes uit elk land dat je maar bedenken kunt: mexicaans, grieks, turks, thais...etc.
Wat betreft Top of The Rocks: bezoek dit op zondagochtend, het is heerlijk rustig en het is prachtig om de stad te zien ontwaken. Top of the rocks is niet geschikt voor 's avonds vind ik omdat je met name een heel mooi uitzicht hebt over Central Park, en dat is 's avonds 1 groot zwart gat waar weinig aan te zien valt.
ESB zou ik dus 's avonds doen en TOTR overdag.
En huur een middag fietsen bij Pier84 www.bikeandroll.com
Geweldige ervaring om langs het eiland richting de Brooklyn Bridge te fietsen en dan daaroverheen naar Brooklyn. Vond ik 1 van de leukste dinge die wij vorige maand gedaan hebben
Ook je andere dagen zijn nog redelijk leeg. Maar dat is niet erg want er is genoeg te doen!!
Ik zou wat meer wijken meenemen in je planning
Greenwich Village en de West Village zijn geweldig leuk om doorheen te wandelen
Datzelfde geldt voor Soho, zeker rondom Spring st. en Prince St. is veel te zien en beleven en het is samen met Greenwich een van de meest fotogenieke en karakteristieke wijken van NY.
Het meatpacking district samen met Hell's Kitchen is ook een aanrader. Op 9th avenue ter hoogte van de 46e straat stikt het van de leuke restaurantjes uit elk land dat je maar bedenken kunt: mexicaans, grieks, turks, thais...etc.
Wat betreft Top of The Rocks: bezoek dit op zondagochtend, het is heerlijk rustig en het is prachtig om de stad te zien ontwaken. Top of the rocks is niet geschikt voor 's avonds vind ik omdat je met name een heel mooi uitzicht hebt over Central Park, en dat is 's avonds 1 groot zwart gat waar weinig aan te zien valt.
ESB zou ik dus 's avonds doen en TOTR overdag.
En huur een middag fietsen bij Pier84 www.bikeandroll.com
Geweldige ervaring om langs het eiland richting de Brooklyn Bridge te fietsen en dan daaroverheen naar Brooklyn. Vond ik 1 van de leukste dinge die wij vorige maand gedaan hebben
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"