Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
aantal bagagestukken
aantal bagagestukken
Hallo!
Via Orbitz heb ik mijn tickets geboekt. Nu vlieg ik heen met British Airways naar Londen en vanaf Londen door naar de VS met American Airlines. Terug alleen British Airways.
Van BA mag je kosteloos twee bagagestukken meenemen, van AA maar 1. Ik check op Amsterdam in bij BA, mag ik nu kosteloos slechts één item meenemen, of toch twee?
Via Orbitz heb ik mijn tickets geboekt. Nu vlieg ik heen met British Airways naar Londen en vanaf Londen door naar de VS met American Airlines. Terug alleen British Airways.
Van BA mag je kosteloos twee bagagestukken meenemen, van AA maar 1. Ik check op Amsterdam in bij BA, mag ik nu kosteloos slechts één item meenemen, of toch twee?
Re: aantal bagagestukken
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de regels van de andere carrier aan moet houden als zij de vlucht uitvoeren, dus dan zou je op de vlucht van AA bij moeten betalen. Dit stond volgens mij op de site van de maatschappij, misschien dat je het dus bij BA kunt terugvinden?
Heb al even gekeken en gevonden wat ik bedoelde
:

Dus wat ik hierboven zei geldt zo te lezen inderdaad.Checked baggage
Travelling with one of our partner airlines (codeshare)
We have partnerships with other airlines to offer you more destinations worldwide, so even if you've booked direct with British Airways, one or more of your flights may be operated by another airline. In this case you should contact the operating airline for information about their baggage allowances.
If you travel with British Airways and another airline during your journey, the British Airways baggage allowance may be more generous and you could be charged for extra baggage by the other airline.
If you've made a booking and are unsure who the carrier is, check in 'Manage My Booking'.
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik zag bij de self-checkin in Zaventem echter staan dat je ook bij AA 2 gratis stukken mag meedoen.
Ik had hier totaal geen weet van, maar het scherm gaf duidelijk aan: 'Free checked bags', en je kon tot 2 gaan.
Nochtans, ik dacht op hun site gelezen te hebben dat je maar 1 stuk mocht meehebben, waar ik me dan ook aan gehouden heb.
Tot op heden weet ik eigenlijk nog altijd niet hoe het nu zit.
Dus als je echt zeker wil zijn, moet je gewoon maar even een mailtje sturen of bellen.
Ik had hier totaal geen weet van, maar het scherm gaf duidelijk aan: 'Free checked bags', en je kon tot 2 gaan.
Nochtans, ik dacht op hun site gelezen te hebben dat je maar 1 stuk mocht meehebben, waar ik me dan ook aan gehouden heb.
Tot op heden weet ik eigenlijk nog altijd niet hoe het nu zit.
Dus als je echt zeker wil zijn, moet je gewoon maar even een mailtje sturen of bellen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Het is 1 in Economy (world Traveller) en 2 in Economy plus (World Traveller Plus). Iig dat staat op de site.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ja, dat staat inderdaad op de site, ik had er voor vertrek al naar gekeken ook.
Maar op dat computertje gaf hij aan dat ik 2 stuks mocht hebben. Of was ik nu zonder medeweten in de Plus terecht gesukkeld? :p
Maar op dat computertje gaf hij aan dat ik 2 stuks mocht hebben. Of was ik nu zonder medeweten in de Plus terecht gesukkeld? :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Zou best kunnen.. het verschil is een paar cm meer ruimte maar that's it 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
@Clint
Behalve die paar cm zijn de tickets ook veelal duurder.
Behalve die paar cm zijn de tickets ook veelal duurder.
Vanzelfsprekend 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
@santalyd
Lijkt me een duidelijk antwoord.
Ik kan zo'n quencha-tent niet kwijt in mijn bestaande bagage. Dat wordt dan maar ter plekke een tentje kopen (goedkoper dan een extra item inchecken).
Lijkt me een duidelijk antwoord.
Ik kan zo'n quencha-tent niet kwijt in mijn bestaande bagage. Dat wordt dan maar ter plekke een tentje kopen (goedkoper dan een extra item inchecken).