Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis judiths: reistips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
judiths
Amerika-ontdekker

Reis judiths: reistips gevraagd

Bericht door judiths »

In september ga ik 3,5 week naar Amerika.
Dit is onze route

3n San Francisco
2n Yosemite
2n Sequoia
1n Death Valley
2n Las Vegas
1n Zion
1n Bryce
2n Grand Canyon
En dan verlengen we nog een week in Palm Springs (hebben we een villa gehuurd waar we al eerder zijn geweest. Dus ik weet dat er in Palm Springs niet veel te doen is :wink: )
Verder hebben we al een tour geboekt in Antelope Canyon. Alle overnachtingen liggen al vast. In de steden zitten we in het centrum en in de parken in de parken zelf.
Heeft iemand nog tips van dingen die we echt niet mogen missen? Ik zal hier op het forum ook nog wel even verder lezen.
Alvast bedankt.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: reistips gevraagd

Bericht door Yeehaw »

Hi
Van Sequoia naar Death Valley NP is een lange rit en je mist Tioga Pass en us395 maar dat is jouw keuze. Van Bryce naar Grand Canyon in een dag met een bezoek aan Antelope Canyon in Page is ook dagvullend. Ik zou het iets anders gedaan hebben maar je hotels liggen vast. Neem tussen Seki en DV de route via 178 (Kern River Valley/Lake Isabella). Die is heel fraai maar ook iets langer dan de snelste weg via Mojave. Houd ook rekening met roadworks in Zion.
Maar je gaat een prachtige reis maken en een week in PS vinden wij ook niet verkeerd. Je bent nog wel een dag aan het rijden tussen GC en PS en onderweg is ook nog het nodige te zien.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Kings Canyon is de Scenic Byway een aanrader. Waar zitten jullie in het park? Vanuit Grant Grove is het goed te doen, en anders kun je het doen als je uit Yosemite komt. Hoewel je dan misschien wat weinig tijd hebt voor wanadelingen. Zie daarvoor ons 2006-verslag - ook voor mogelijkheden in Yosemite, zie eind juli en vanaf 12 augustus.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zag ook net je andere topic. Kijk voor de parken eens op de NPS-site ( via www.nps.gov ) of kijk op deze site: www.ontdek-amerika.nl . En veel reisverslagen lezen!

Marianne
Quiksilver
Amerikafan

Re: Reis judiths: reistips gevraagd

Bericht door Quiksilver »

Gaat een mooie reis worden die jullie gaan maken hoor! Naast bovengenoemde tips kan ik Horseshoe Bend bij Page aanraden. Dat kost je maar een kwartiertje extra en is toch mooi om gezien te hebben :thumbup:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een kwartiertje Quiksilver? Dat is snel.....Het neemt al een kwartier om de naar rim te lopen vanaf het parkeerterrein en dus ook weer terug. Plus de fantastische uitzichten plus het wandelen langs de rand. Reken op zeker een uur extra maar ook zeker de moeite waard. Geen schaduw, neem een hoed, water en sunscreen mee...
Yeehaw
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Misschien ligt mijn tempo iets hoger? :lol: Bij mijn weten was ik in max 20 minuten heen en terug hoor...wij hadden dan ook haast omdat we naar Antelope wilden :roll:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vandaar "Quik" ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht