Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
weekje New York in juni
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: weekje New York in juni
Is het handig voor mij om een paar pumps mee te nemen om 's avonds aan te trekken als we uit eten gaan? Overdag loop ik op gympen/sneakers vanwege het blaar-gevaar, maar word je in een restaurant ook erg raar aangekeken als je daar op gympjes aan komt zetten?
Wat fooien betreft, moeten we dan het volgende aanhouden?
10% als we echt ontevreden zijn
15-18% als we tevreden zijn
20% als we het een uitzonderlijk lekkere maaltijd vonden?
Wat fooien betreft, moeten we dan het volgende aanhouden?
10% als we echt ontevreden zijn
15-18% als we tevreden zijn
20% als we het een uitzonderlijk lekkere maaltijd vonden?
-
- Amerikakenner
Nog een vraagje: je mag toch alleen eetbare dingen meenemen als ze vacuum zijn verpakt?
Mijn vader wil graag een zak muesli meenemen, is dat OK zo lang het nog dicht zit en maakt het dan uit of je het in de hand- of in de ruimbagage doet??
Edit: als we het in de handbagage hebben zal hij het sowieso moeten vermelden op zijn i-94 denk ik, maar moet dat ook als het in de ruimbagage zit?
Mijn vader wil graag een zak muesli meenemen, is dat OK zo lang het nog dicht zit en maakt het dan uit of je het in de hand- of in de ruimbagage doet??
Edit: als we het in de handbagage hebben zal hij het sowieso moeten vermelden op zijn i-94 denk ik, maar moet dat ook als het in de ruimbagage zit?
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Muesli weet ik niet of dat toegestaan is, dus daar ga ik me niet over uitspreken
Maar toen ik koekjes meehad met graan erop in m'n handbagage, heb ik het ook vermeld, en de officer vertelde me dat zoiets geen enkel probleem is.
Maarja, beter op veilig spelen natuurlijk.
Gympjes zijn geen probleem. Althans niet in de restaurants waar wij geweest zijn. Mijn vriend had telkens zijn basketschoenen aan, omdat hij ook vond dat het makkelijker liep, en we zijn er geen enkele keer op aangesproken. Al heb ik wel de indruk dat men in de zomer meer toelaat dan in de winter, maar dat kan maar een indruk zijn natuurlijk.
Dan nog even over je tips: er is onlangs een topic geopend met die vraag. Er is daar heel wat gediscuteerd over hoeveel je nou precies moet tippen, maar de percentages die jij geeft zijn zowat de meest gebruikte. (hierzo: viewtopic.php?f=3&t=28181&hilit=+tippen)
Al moet ik zeggen, als ik écht ontevreden ben, durf ik wel eens geen tip te geven. Ik heb het ook in dat topic over tips uitgelegd, maar het komt er op neer dat men die tips nog altijd moet verdienen en niet moet aanzien als iets wat men sowieso krijgt. Want een tip is nog altijd een belangrijk deel van het inkomen voor die waiter. En als het te veel gevraagd is om vriendelijk te zijn, moeten ze van mij ook geen beloning verwachten. Langs de andere kant, als ik écht tevreden ben, durf ik al eens gul zijn (al merk ik het pas later op :p )
Maar toen ik koekjes meehad met graan erop in m'n handbagage, heb ik het ook vermeld, en de officer vertelde me dat zoiets geen enkel probleem is.
Maarja, beter op veilig spelen natuurlijk.
Gympjes zijn geen probleem. Althans niet in de restaurants waar wij geweest zijn. Mijn vriend had telkens zijn basketschoenen aan, omdat hij ook vond dat het makkelijker liep, en we zijn er geen enkele keer op aangesproken. Al heb ik wel de indruk dat men in de zomer meer toelaat dan in de winter, maar dat kan maar een indruk zijn natuurlijk.
Dan nog even over je tips: er is onlangs een topic geopend met die vraag. Er is daar heel wat gediscuteerd over hoeveel je nou precies moet tippen, maar de percentages die jij geeft zijn zowat de meest gebruikte. (hierzo: viewtopic.php?f=3&t=28181&hilit=+tippen)
Al moet ik zeggen, als ik écht ontevreden ben, durf ik wel eens geen tip te geven. Ik heb het ook in dat topic over tips uitgelegd, maar het komt er op neer dat men die tips nog altijd moet verdienen en niet moet aanzien als iets wat men sowieso krijgt. Want een tip is nog altijd een belangrijk deel van het inkomen voor die waiter. En als het te veel gevraagd is om vriendelijk te zijn, moeten ze van mij ook geen beloning verwachten. Langs de andere kant, als ik écht tevreden ben, durf ik al eens gul zijn (al merk ik het pas later op :p )
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Mag ik vragen waarom iemand in godsnaam een zak muesli mee wil nemen naar New York? 

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerikakenner
Ik ben 5 jaar geleden ook naar de VS geweest, en volgens mij kennen ze in Amerika de plakjes boterhammen zoals wij die kennen niet. Ik ben ze tenminste maar 1 keer tegen gekomen, in Philadelphia...dus ik had hem gezegd dat ie dan waarschijnlijk bagels zou moeten eten 
Dat lijkt hem dus blijkbaar niks

Dat lijkt hem dus blijkbaar niks

DONUTS! 
(mijn standaard-ontbijt in NYC)

(mijn standaard-ontbijt in NYC)
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als ik NIET tevreden ben, krijgen ze helemaal geen fooi.
Wij hebben de taxichauffeur geen fooi gegeven, dat kun je binnenkort lezen in ons verslag.
Wij hebben de taxichauffeur geen fooi gegeven, dat kun je binnenkort lezen in ons verslag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht