Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sd-kaart achtergelaten in Grand Canyon Caverns op R66

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
guustje
Amerika-newbie

sd-kaart achtergelaten in Grand Canyon Caverns op R66

Bericht door guustje »

Tijdens onze reis hebben we onze sd-kaart met de foto's van de eerste twee weken ergens achtergelaten. Ondertussen zijn we er al achter dat ze in het hotel Grand Canyon Caverns liggen. We hebben al een poging gedaan om deze via Fedex te laten ophalen, maar dat is mislukt. Nu vroeg ik me af of dit hier veilig zou geraken via de post. Als dit niet zou veilig zou zijn, hoop ik dat er misschien iemand die sd-kaart wil oppikken tijdens zijn reis en dit terug mee wil brengen naar hier, dan komen wij die wil ophalen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Petra
Bart40
Amerikakenner

Re: sd-kaart achtergelaten in Grand Canyon Caverns op R66

Bericht door Bart40 »

Kan makkelijk via de post in een envelop. Alles kan kwijt raken maar ik zou het maar proberen.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zou het ook gewoon laten opsturen.

Laat ze het sd kaartje even op een karton of kaart plakken zodat hij niet kan schuiven etc, dan moet het goed gaan.

Wat balen zeg, daar zal je wel goed ziek van zijn geweest dat je die kwijt was. Fijn dat hij is gevonden!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

guustje schreef:Tijdens onze reis hebben we onze sd-kaart met de foto's van de eerste twee weken ergens achtergelaten. Ondertussen zijn we er al achter dat ze in het hotel Grand Canyon Caverns liggen. We hebben al een poging gedaan om deze via Fedex te laten ophalen, maar dat is mislukt. Nu vroeg ik me af of dit hier veilig zou geraken via de post. Als dit niet zou veilig zou zijn, hoop ik dat er misschien iemand die sd-kaart wil oppikken tijdens zijn reis en dit terug mee wil brengen naar hier, dan komen wij die wil ophalen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Petra
Kan het hotel de kaart via FedEx versturen? Wellicht kan je de kaart naar iemand in de VS laten sturen die dan vervolgens de foto's via het internet naar jullie sturen. Dan heb je in ieder geval de foto's en dan kan de kaart alsnog per post naar jullie verstuurd worden. In principe zou ik dat wel voor je willen doen.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Fotografen nachtmerrie! :confused2:
Het versturen vis internet mail is niet zo een voudig als er veel mbs op staan. In plaats van versturen via internet zouden ze de foto's als ze dat willen doen ook op Flickr ofzo kunnen zetten wel liefst in zijn geheel. Dan kun jij ze er weer af halen. via mijnalbum kan ook misschien.
Hopelijk gaat alles goed.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kan het via een call tag via fedex voor je laten ophalen als je wilt en vlieg volgende maand naar nederland(of ik kan het opsturen)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Isis schreef:Fotografen nachtmerrie! :confused2:
Het versturen vis internet mail is niet zo een voudig als er veel mbs op staan. In plaats van versturen via internet zouden ze de foto's als ze dat willen doen ook op Flickr ofzo kunnen zetten wel liefst in zijn geheel. Dan kun jij ze er weer af halen. via mijnalbum kan ook misschien.
Hopelijk gaat alles goed.
Voor mij is het internet slechts een 'pijp' (maar dat is dan ook mijn baan als Internet Application Production Engineer...).

Flickr zou kunnen, of Picasa Web Albums, of iDrive, of Google Apps, of FTP, of HTTP, P2P, of ..., of .... Wat maar het gemakkelijkst is.

Ik heb onlangs 10 GB of zo uit Nederland opgehaald van mijn vaders PC. Duurde wel even, maar het was vrij eenvoudig.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

oke.. ik ben wel handig maar niet zoooo handig.
guustje
Amerika-newbie

Bericht door guustje »

ned in MO schreef:Ik kan het via een call tag via fedex voor je laten ophalen als je wilt en vlieg volgende maand naar nederland(of ik kan het opsturen)
Met Fedex hebben we dus al problemen gehad, die zijn (zeggen ze toch) langs geweest bij het hotel, maar daar hebben ze niets meegekregen, dus vertrouwen we dat niet zo goed meer, maar toch bedankt voor je voorstel!

Er staan nogal veel foto's op die kaart en het hotel werkt (nog) niet met een mailbox, dus de foto's overmaken zal zo helaas ook niet lukken.

We hebben nu toch al het geluk gehad van die kaart terug te vinden dus moet hij wel veilig terug bij ons geraken ook, hoop ik dus gaan we het toch maar proberen via de post.
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Hallo,

Via de site van Mark heb ik een adres in Amerika, waar producten naar toe gestuurd kunnen worden...Als het hotel de kaart opstuurt naar dit adres, dan zorgt Mark dat ze bij mij komen....En dan kan de kaart naar jou toe. Het duurt wel langer, maar werkt wel goed.

Greetings
guustje
Amerika-newbie

Bericht door guustje »

Hey allemaal,

bedankt voor jullie reactie, ook diegene naar wie ik gemaild heb. Blijkt dat er een misverstand was met het hotel, ze hebben die kaart toch niet gevonden. De tweede keer dat we gebeld hebben, had de dame de nota van haar collega zien liggen en niet gezien dat er op stond dat we dat materiaal zochten. Ze dacht toen dat het al gevonden was, helaas niet dus. :cry:

Groetjes,
Petra
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je hebt er nu niets meer aan maar misschien een tip voor de volgende keer: Maak steeds op elk SD kaartje eerst een foto van een papiertje met je adres en/of mobiele telefoonnummer. Als je je fototoestel en/of SD kaartje dan kwijtraakt is het voor de vinder eventueel mogelijk om je kaartje terug te bezorgen.

Marjon
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Goede tip :thumbup: . Dat deed ik vroeger al, toen ik nog rolletjes gebruikte :D .
Groet,

Old Faithful
guustje
Amerika-newbie

Bericht door guustje »

Dat gaan we vanaf nu inderdaad doen, goede tip!!!
Petra
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

inderdaad altijd gedaan zelfs met de video.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heel goed idee en die foto gelijk beveiligen tegen per ongeluk wissen.
Ik heb op de CF kaartjes wel mijn achternaam en tel nummer staan (mobiel 06 maar werkt in USA) of moeten ze dan +31 ervoor bellen?.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Yep, dan moeten ze eerst +31 draaien en of ze dat weten? :lol:
Wij Nederlanders zijn wel erg internationaal georiënteerd, maar de Amerikanen hebben al zoveel te zien in eigen land dat ik kan begrijpen dat ze het land niet uitkomen.
Daarbij is Europa in verhouding toch duur voor ze.

Maar zeker een goede tip die ik ga onthouden, al moet ik zeggen dat ik een 4 gig kaartje heb, deze elke dag volg schiet en de zelfde avond het weer op de laptop gaat en het kaartje direct weer in de camera. Maar in noodgevallen............dan ben je blij dat je dat hebt gedaan.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

En die laptop niet kwijtraken dan he...... :roll:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Maar stel nou dat je je hele camera ergens verliest of laat liggen?
Dan hoeven ze de camera alleen maar even aan te zetten om op de eerste foto te zien van wie hij is. :D

En wat betreft het telefoon nummer gewoon op het briefje +31 ervoor zetten. Ik heb alle telefoonnummers in mijn mobiel standaard met +31 ervoor staan.

Marjon
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oh mijn camera en ik zijn één, de hele vakantie! Maar jullie hebben wel een punt, maar in de auto staat bij bij mijn voeten, tijdens het wandelen op mijn rug etc.

Laptop kwijt.......begin me daar niet over. Mijn vriend wilde al een externe harde schijf meenemen om daar ook alles nog op te slaan. Tja, zo kan je aan de gang blijven niet? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer