Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
-
- Amerikakenner
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Ik heb even een vraagje over je voornaam. Er staat dat je alleen je eerste voornaam moet invullen, maar op mijn ticket staan mijn beiden voornamen. Ook volgens connections.be moet ik de namen invullen die ook op het ticket staan (voornaam + tweede voornaam).
Wat moet ik nu doen? Alleen mijn eerste voornaam invullen? Dan komt het niet overeen met de naam op het ticket, want daar staat ook mijn tweede voornaam op. Wat hebben jullie ingevuld?
Wat moet ik nu doen? Alleen mijn eerste voornaam invullen? Dan komt het niet overeen met de naam op het ticket, want daar staat ook mijn tweede voornaam op. Wat hebben jullie ingevuld?
De US Overheid is er 100% duidelijk over:
Verder let ik er altijd op dat de naam op mijn ticket gelijk is aan de naam in mijn paspoort.
Oftewel: Gebruik je paspoort als leidraad vooor je naam, en niet je ticket
Bron: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htmhttps://esta.cbp.dhs.gov schreef:Vul hier de eerste voornaam in zoals deze vermeld staat in uw paspoort onder voornaam. Vul in dit vak geen verdere voornamen in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag. Als u geen voornaam hebt, vul dan in FNU wat betekent First Name Unknown (Voornaam Onbekend).
Verder let ik er altijd op dat de naam op mijn ticket gelijk is aan de naam in mijn paspoort.
Oftewel: Gebruik je paspoort als leidraad vooor je naam, en niet je ticket
-
- Amerikakenner
Maar dan klopt de naam op de ESTA niet met de naam op mijn vliegticket? Of zullen ze wel zo snugger zijn dat ze zien dat de naam op het ticket mijn volledige naam op mijn paspoort is? Aaarg ik weet het niet meer, connectios zegt namelijk dat ik allebei mijn voornamen op de ESTA in moet vullen omdat op mijn vliegticket ook allebei mijn namen staan.
Lijkt me duidelijk hoe het moet. Gewoon je ESTA invullen zoals de uitvinders het willen.
Als je vliegticket je echte naam vermeld (die in je paspoort staat) dan is er niets mis.
Als je vliegticket je echte naam vermeld (die in je paspoort staat) dan is er niets mis.
ik vind het toch een beetje verwarrend.
Ik heb een adres, 1750 Shiloh Road in kennesaw georgia.
Volgens mij hoort dan 1750 Shiloh Road dan in de eerste adreslijn maar vind het vreemd dat er geen huisnr bijstaat.
Ik heb een adres, 1750 Shiloh Road in kennesaw georgia.
Volgens mij hoort dan 1750 Shiloh Road dan in de eerste adreslijn maar vind het vreemd dat er geen huisnr bijstaat.
Het huisnummer is 1750.
In de US schrijft men veelal het nummer voor de straatnaam.
Voornaam, Achternaam
Huisnummer, Straatnaam
Plaats, Staat (meestal de afkorting), Zipcode (meestal alleen de cijfers)
In de US schrijft men veelal het nummer voor de straatnaam.
Voornaam, Achternaam
Huisnummer, Straatnaam
Plaats, Staat (meestal de afkorting), Zipcode (meestal alleen de cijfers)
altijd zelfsBramster schreef: In de US schrijft men veelal het nummer voor de straatnaam.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts

Laatst gewijzigd door Bramster op 09 jun 2010, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wou geen ander topic openen, en het valt toch een beetje in dit onderwerk, maar vanaf July dit jaar gaan de I-94W geleidelijk verdwijnen.
Ze beginnen aan de Noord West kant van de VS om daarna naar de Oost Kust Port of Entry te raken.
Ik veronderstel dat niet al te lang daarna de ESTA wel zal beginnen kosten.
Let wel op de I-94 (voor hen met visa) verdwijnt (nog) niet.
Ze beginnen aan de Noord West kant van de VS om daarna naar de Oost Kust Port of Entry te raken.
Ik veronderstel dat niet al te lang daarna de ESTA wel zal beginnen kosten.
Let wel op de I-94 (voor hen met visa) verdwijnt (nog) niet.
Let me guess.. dan moet je heel goed opletten in het vliegtuig als de langs komen..pbuyse1 schreef: Let wel op de I-94 (voor hen met visa) verdwijnt (nog) niet.
Zou mooi zijn als er een goede oplossing komt voor het ESTA-Visum probleem (wel visum en geen ESTA, airline doet moeilijk) en dat je dan meteen ook de I-94 krijgt.
Heb je trouwens een bron over de verdwijning van de I-94W? Erg interessant

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wat ik ook nog graag zou willen weten is hoe het gaat met het probleem dat de ESTA approval niet goed worden doorgevoerd naar de computers van de airlines.
ESTA
Hey allemaal, ik ga over 10 dagen naar new york. Ik ben hier vorig jaar ook geweest en heb toen De ESTA ingevuld. Ik heb nu een nieuw paspoort en vraag me of ik het dan weer opnieuw moet invullen en hoe dat in zijn werking gaat. Alvast bedankt voor een antwoord.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: ESTA
Bij een nieuw paspoort moet je een nieuwe aanvraag doen bij Esta .
Groetjes,
Groetjes,
Ik heb vorig jaar Esta aangevraagd en dat werd toen goedgekeurd. Maar nu ben ik de print daarvan kwijt
Moet ik nu een nieuwe aanvraag doen?

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb ook nog een (domme) vraag.
Mijn zoon heeft een F1 visum. Moet hij een ESTA invullen?
Moet niet, al kan je nu je aanvraag niet meer updaten. Ik zou een nieuwe aanvragen.Pioenroos schreef:Ik heb vorig jaar Esta aangevraagd en dat werd toen goedgekeurd. Maar nu ben ik de print daarvan kwijt![]()
Nee. Officieel niet. Al schijnen er soms problemen te zijn met domme check in agents. Het kost 5 minuten, dus je zoon zou het eventueel even in kunnen vullen, om gedoe aan de balie te voorkomen (al is het dus echt niet nodig, het kan je tijd schelen als je het wel doet).inge67 schreef:Ik heb ook nog een (domme) vraag.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok bedankt Clint, dan vullen we het in!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hallo,
ik had ook nog een klein (waarschijnlijk niet zo belangrijk maar ja...) vraagje.
Vorig jaar een esta aangevraagd en dit jaar gaan we opnieuw. Nu weet ik dat ik geen nieuwe aanvraag daarvoor moet doen maar wou toch volledig handelen en deed een update (nieuw adres enzo...) Bij het aanpassen van de vliegmaatschappij (we vliegen vanaf Londen met Virgin Atlantic) zie ik Virgin Atlantic er niet bij staan. Kan dus niet aangepast worden. Is dit erg ?
Jann
ik had ook nog een klein (waarschijnlijk niet zo belangrijk maar ja...) vraagje.
Vorig jaar een esta aangevraagd en dit jaar gaan we opnieuw. Nu weet ik dat ik geen nieuwe aanvraag daarvoor moet doen maar wou toch volledig handelen en deed een update (nieuw adres enzo...) Bij het aanpassen van de vliegmaatschappij (we vliegen vanaf Londen met Virgin Atlantic) zie ik Virgin Atlantic er niet bij staan. Kan dus niet aangepast worden. Is dit erg ?
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19793 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties