Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vingerafdrukken bij aankomst
-
- Amerika-ontdekker
Vingerafdrukken bij aankomst
Vraagje waar ik niet helemaal uit kom . Ons is bekend dat je bij aankomst in de VS 10 vingerafdrukken moet laten nemen. Maar wat als je er maar 9 hebt? (bij 1 vinger ontbreekt het bovenste kootje) Doen ze dan moeilijk? Misschien beetje rare vraag maar willen graag goed voorberreid zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vingerafdrukken bij aankomst
Mij lijkt dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wat er niet is, daar kun je ook geen afdruk van krijgen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Nog nooit 10 vingerafdrukken hoeven geven. 1 van de linker- en 1 van de rechterhand
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Vorig jaar in Atlanta: 10 vingerafdrukken moeten geven, dit jaar in DC net hetzelfde.
Er zijn toch nog meerdere mensen die "iets" van hun vinger missen, of een arm. Zou me er geen zorgen over maken.
Er zijn toch nog meerdere mensen die "iets" van hun vinger missen, of een arm. Zou me er geen zorgen over maken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer ben je de laatste keer naar de VS geweest? Als ik me niet vergis is het 10-vingerafdrukken-beleid in 2007 voor het eerst ingevoerd op alleen Dulles, vlak daarna uitgebreid tot een tiental andere vliegvelden, en is het uiteindelijk bij alle "International POE's" tegen eind 2008 ingevoerd (maar misschien dat er her en der wat vertraging is opgetreden)...ludwig schreef:Nog nooit 10 vingerafdrukken hoeven geven. 1 van de linker- en 1 van de rechterhand
Doel is in ieder geval om bij iedereen alle 10 de vingerafdrukken te nemen (mits aanwezig, natuurlijk).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
dit jaar in dulles moesten wij alle vingers laten scannen !
eerst de duim apart en dan de vier vingers van elke hand
eerst de duim apart en dan de vier vingers van elke hand
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij kregen vier scans, van iedere hand de buitenste vier vingers en van beiden de duimen. Als je er maar 9 hebt kunnen ze inderdaad moeilijk een tiende vragen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Toen het beleid nog maar 2 vingerafdrukken vereiste, waren ze niet allemaal goed voorbereid op mensen die daar niet aan konden voldoen. Mijn moeder had toen maar 1 arm, en ze wisten er eigenlijk niet goed raad mee! Ze had verder geen moeite om toegelaten te worden hoor, alleen wist de beambte niet welke vingerafdrukken te nemen. Hopelijk zijn ze tegenwoordig beter getraind!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Idd, maar bij een tweede (of derde, etc) bezoek wordt er (vaak) maar om 4 vingers gevraagd, om te controleren dat jij nog steeds dezelfde persoon bent als toen je die 10 afdrukken afgafDento schreef: Doel is in ieder geval om bij iedereen alle 10 de vingerafdrukken te nemen (mits aanwezig, natuurlijk).

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt Clint wij moesten ook maar 1 keer 4 vingers laten scannen, als ze je paspoort scannen zien ze al wanneer je voor het laatst in Amerika was en vragen ze niet om alle vingers.
Nou ik moest gewoon alles weer opnieuw doen in Minneapolis, terwijl we toch in september nog geweest waren. Maar ja die meneer vond ons niet zo aardig geloof ik. Moest prompt ook nog aantal keren over ook omdat ik kennelijk kleffe handjes had en het niet goed ging. Hij keek toen nog bozer 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toen wij de grens van Canada naar Amerika overgingen moesten ook onze vingers gescand worden.
Bij mij wilde het maar niet lukken, het heeft een hele tijd geduurd. Ik hoop dat ik dat dat nu niet weer gebeurt, ik ben al zenuwachtig genoeg bij immigration
.
Marjon
Bij mij wilde het maar niet lukken, het heeft een hele tijd geduurd. Ik hoop dat ik dat dat nu niet weer gebeurt, ik ben al zenuwachtig genoeg bij immigration

Marjon
ja wat is dat nou voor mafs, net of we criminelen zijn, je gaat je bijna raar gedragen terwijl er niks aan de hand is toch 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, wij weten wel dat jullie geen criminelen zijn (of denken dat te weten, in ieder geval
), maar die norse meneer in zijn hokje bij Immigrations, die kent jullie niet...

En denk maar zo: het is niets persoonlijks, hij doet dat bij (bijna) iedereen...

En denk maar zo: het is niets persoonlijks, hij doet dat bij (bijna) iedereen...

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
ja dat weet ik wel, hij doet ook maar wat ie moet doen
maar wat ik zo vreemd vind aan mezelf is dat ik me nog steeds zenuwachtig voel en dus bijna raar ga gedragen voor die meneers neus. Terwijl ik toch van mezelf weet dat er niks is.
maar wat ik zo vreemd vind aan mezelf is dat ik me nog steeds zenuwachtig voel en dus bijna raar ga gedragen voor die meneers neus. Terwijl ik toch van mezelf weet dat er niks is.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik heb dat als er een politieauto achter me rijdt, ook al rijd ik niet te snel, en doe ik alles netjes volgens het boekje... Toch is er altijd dat nerveuze gevoel. Is alleen maar menselijk.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
rare wezens zijn we dan toch; wat een onnodige schuldgevoelens, of authoriteitsgevoelig of zo?
maar dat heeft niet iedereen hoor, anders zou er minder ellende zijn als we allemaal zo bang waren voor die mannetjes......
maar dat heeft niet iedereen hoor, anders zou er minder ellende zijn als we allemaal zo bang waren voor die mannetjes......

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's waar...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Donnos
- Amerika-ontdekker
Dat menen jullie niet ? Moet ik vinger afdrukken maken als ik in August via Amsterdam-Newark naar Honolulu ga ?
Het wordt steeds gekker .
Het wordt steeds gekker .

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uhh... ja. Als je het "gekker" wilt noemen, dan inderdaad. Maar het wordt niet "gekker"; dat ze om je vingerafdrukken vragen is al jaren en jaren zo, en zou niet "nieuws" mogen zijn.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1607 Weergaves
-
Laatste bericht door ronenivonne