Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vingerafdrukken bij aankomst

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Vingerafdrukken bij aankomst

Bericht door Mrs.Bean »

Nee voor wie er mee bekend is niet, maar als ik het hier aan vrienden en bekenden vertel kijken ze me echt aan of ze water zien branden.

Daarna komt dan meestal wel een reactie zoiets als ; van ja daar hebben ze daar ook wel reden toe inmiddels.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb geen enkel probleem met deze controle. In de luchtvaart gaat veiligheid voor alles en datzelfde geldt voor het toelaten van mensen in een land, dan heb ik geen enkel probleem met nog geen halve minuut vingerafdrukken geven.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

thuul schreef:Nee voor wie er mee bekend is niet
Iedereen die zich goed voorbereid op een reis naar de VS zou dat toch wel moeten weten, inmiddels. Ik bedoel, het is niet iets nieuws sinds een paar maanden geleden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Dento schreef: Wanneer ben je de laatste keer naar de VS geweest? Als ik me niet vergis is het 10-vingerafdrukken-beleid in 2007 voor het eerst ingevoerd op alleen Dulles, vlak daarna uitgebreid tot een tiental andere vliegvelden, en is het uiteindelijk bij alle "International POE's" tegen eind 2008 ingevoerd (maar misschien dat er her en der wat vertraging is opgetreden)...

Doel is in ieder geval om bij iedereen alle 10 de vingerafdrukken te nemen (mits aanwezig, natuurlijk).
Eind vorig jaar op Dulles: wijsvinger rechts, wijsvinger links

That's it, nog nooit meer dan 2 vingers moeten geven ;) Ik zal er een betrouwbare mens uitzien zeker? :mrgreen:
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

We zijn in december 2008, mei 2009, oktober 2009, december 2009 en mei 2010 in (4x Dulles en 1x Chicago) aangekomen en telkens 2 vingers op de scanner moeten leggen (links en rechts). Als ze er 10 willen zal ik er echt geen probleem van maken.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Sept 2009 LAX en Mei 2010 Dulles, telkens 10 vingers gescand.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

nog geen halve minuut vingerafdrukken geven.
als die meneer lief kijkt misschien zoals in september, maar vorige maand hebik het, schrik niet, 4 keer over moeten doen :oops: :shock:
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Dento schreef:
ludwig schreef:Nog nooit 10 vingerafdrukken hoeven geven. 1 van de linker- en 1 van de rechterhand
Wanneer ben je de laatste keer naar de VS geweest? Als ik me niet vergis is het 10-vingerafdrukken-beleid in 2007 voor het eerst ingevoerd op alleen Dulles, vlak daarna uitgebreid tot een tiental andere vliegvelden, en is het uiteindelijk bij alle "International POE's" tegen eind 2008 ingevoerd (maar misschien dat er her en der wat vertraging is opgetreden)...Doel is in ieder geval om bij iedereen alle 10 de vingerafdrukken te nemen (mits aanwezig, natuurlijk).
juli 2008 Miami, april 2009 JFK en juli 2009 Washington. En altijd maar 2 vingers. Ik zie er dan ook wel heel betrouwbaar uit :wink:
Mijn toen 13 jarige zoon moest op JFK wel zijn vingerafdrukken geven en een paar maanden later in Washington weer niet. Was ook weer heel verwarrend.
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Sinds 2000 gaan we elke jaar naar USA en sinds het inscannen van vingerafdrukken, hebben we elk jaar zowel de duim als vier vingers van de beide handen moeten laten inscannen. En de irisscan dan niet te vergeten.

Onze aanvlieghaven is steeds DC of Atlanta geweest. Dus ik snap niet dat anderen, die meerdere malen zijn geweest het niet moeten laten doen. En het Belgisch paspoort wordt ook ingescand.Willekeur?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Waarschijnlijk wel, het echtpaar wat voor ons was moest wel alle 10 de vingers scannen maar zij waren voor de eerste keer in Amerika dat heeft er mogelijk ook mee te maken.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Wij vliegen steeds op Washington dulles airport en hebben nog nooit 10 vingers moeten laten scannen .Soms enkel de duimen ,soms ook de wijsvinger erbij en de irisscan uiteraard .En we vliegen toch ook jaarlijks erheen .Heb er eigenlijk nooit op gelet of de mensen voro ons meer of minder vingers moeten geven .Ga ik zeker deze keer wel eens opletten . :wink:
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Eerste keer heeft er volgens mij niets mee te maken, ik ga elk jaar en vorige maand toch weer 10 vingers moeten laten scannen, net zoals in LAX vorig jaar.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ligt het aan mij, of heb ik op Newark alleen onze duimen hoeven scannen.
Kan me niet herinneren dat wij (beide keren 08 en 09) 10 vingers moesten...

En ach, al wilden ze ook mijn teenadrukken. Ik heb niks te verbergen, dus wat kan mij het schelen.
Snap niet dat mensen daar anders over denken..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

José schreef:Ik heb niks te verbergen, dus wat kan mij het schelen.
Precies, ik snap eigenlijk die verbolgenheid daar over ook niet; het is nu eenmaal zo, leg je erbij neer, leg je vingers op het apparaat, lach (niet) naar het vogeltje, en je kunt van je vakantie gaan genieten. Het is het niet waard om je erover te gaan ergeren, en het heeft bovendien ook geen enkele zin... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hmm raar dat het aantal vingerafdrukken zo verschillend is. Mij maakt het verder ook niet uit, ik heb niets te verbergen. Alleen ik kan me niet voorstellen dat het afhankelijk is van de ambtenaar van dienst hoeveel afdrukken je moet geven. De nieuwe NL-paspoorten bevatten sinds september 2009 een chip met de vingerafdrukken. Ik kan me voorstellen dat als je zo'n nieuw paspoort hebt, dat deze door de immigratiedienst wordt uitgelezen en dan moet matchen met 2 afdrukken van degene die voor het loket staat en bij twijfel (zweethandjes maakt het lastiger te lezen of zo) alle vingers. Bij oudere paspoorten en paspoorten voor kinderen zitten die vingerafdrukken er niet in opgeslagen. Zou dat een verklaring kunnen zijn voor de recentere verschillen?
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Onze paspoorten zijn van voor 2009. Dus die vlieger gaat niet op...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

bij het aanvragen van de paspoorten van mijn kinderen moesten ze toch echt vingerafdrukken geven.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ach waar moet je tegenwoordig geen vingerafdrukken voor geven....

Vakantie in Amerika ( 2stuks), paspoort, kluis en zelfs de toegang op mn werk gaat via een vingerafdruk.....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Onze nieuwe laptops op het werk hebben ook een vingerafdruklezer... hoef je niet meer Ctrl+Alt+Del te doen, en dan je wachtwoord in te geven, maar je vinger over de lezer halen volstaat...

Onze website | Mijn blog
Donnos
Amerika-ontdekker

Bericht door Donnos »

Ahjah , het is de eerste keer dat ik naar Amerika toe ga . Maargoed ik begin me nu zo'n beetje voor te bereiden :lol: uiteraard veiligheid gaat voor alles , hoewel het soms overdreven wordt . :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer