Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jaja5
Amerikakenner

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door jaja5 »

ik was zelf ook blij met ons nummer ;-)
en toen ging het toch nog snel.

ik weet niet of je er rekening mee houd dat je NLse papieren soms maar max 6 maanden oud mogen zijn, ik heb ze daarom pas aangevraagd toen ik zag dat we current werden. Vaccinatieboekje zou ik nu al regelen dat heeft geen vervaldatum.

wij maken de 1e reis deze zomer en weten nog niet wanneer we over gaan.... heerlijk als dromen waar worden :) :) :)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Geldt dat ook voor geboortebewijzen en de huwelijksakte dat die 6 maanden oud mogen zijn? Want dan heb ik ze dus te vroeg aangevraagd? (heb ze al in huis) Heb ik weer, te snel geweest. :roll: Had me de ruim € 30 kunnen besparen dus?

We hebben beide nog ons oorspronkelijke vaccinatieboekje; dat is dus gewoon goed?

Gefeliciteerd met het waarmaken van jullie dromen, wij willen dat ook. :thumbup:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ja ik zou het even checken over die uittreksels... ik wil je niet op hol brengen natuurlijk maar volgens mij is dat te vroeg... wat natuurlijk vreemd blijft aangezien je niet opeens ergens anders geboren ben zoals bv bij een adresverklaring wel is... ach ja

Van je huwelijk weet ik het niet zeker (wie weet veranderd de wet nog hahaha)

Ik zou van die vaccinaties ook even bij die instantie aanvragen (op provincie waar je woonde toen je kindervaccinaties kreeg), dan heb je gewoon meteen die informatie dubbel in huis als ze het tenminste opgeslagen hebben... mijne was er wel, van mn man niet ivm verloren gaan van zijn woonplaats van zijn geboortejaar. Ik vind het wel handig te weten dat ik voor mezelf dus altijd daar kan aanvragen.

Reisvaccinaties die je later hebt gehad die slaan ze daar trouwens niet op.

Ik zie jou er nu ook al hoor :-)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Dank voor je tips!, ik ga nog eens speuren, anders moeten we het nog maar een keer navragen.
Dat van die vaccinaties: ga ik ook achterheen. Wil liever niet opnieuw ingeënt worden, Jeroen trouwens ook niet.

Wij zien ons daar ook hopelijk. :thumbup:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Weet niet of t helpt, maar voor het medisch onderzoek voor mijn K1 visum aanvraag heb ik contact opgenomen met het RIVM voor mijn vaccinatie onderzoek. Half uurtje later had ik m als Word-document in mn mail zitten. Wel apart dat ze m als Word-document opsturen...had m zo aan kunnen passen.

En als je de DTP prik meer dan 10 jaar geleden hebt gehad, dan zal je die in ieder geval weer moeten hebben!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

o apart, ik heb een 'officieel' boekje gehad, gewoon gratis en met de post (sorry link staat in mn verhaal, weet het niet uit mn hoofd, of was het ook rivm? ze zitten in zoetermeer)
dat wat ze dan opsturen is hetzelfde boekje als ze nu voor kinderen gebruiken, compeet met handtekeningen!!
dus iedereen heeft (naast oude) nu ook eenzelfde inentingsbewijs in ons gezin (behalve mn partner dan). Wel prettig om te hebben, en hoe meer hoe beter... een word doc. dat is wel heel vreemd.. je geboortebewijs mag max. 6 maanden oud zijn en vaccinatie records komen in word doc. hahaha
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hepatitis A zul je ook moeten krijgen, meen ik... ik had nog een geldige van onze huwelijksreis naar Kenia.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

jaja5 schreef:o apart, ik heb een 'officieel' boekje gehad, gewoon gratis en met de post (sorry link staat in mn verhaal, weet het niet uit mn hoofd, of was het ook rivm? ze zitten in zoetermeer)
dat wat ze dan opsturen is hetzelfde boekje als ze nu voor kinderen gebruiken, compeet met handtekeningen!!
dus iedereen heeft (naast oude) nu ook eenzelfde inentingsbewijs in ons gezin (behalve mn partner dan). Wel prettig om te hebben, en hoe meer hoe beter... een word doc. dat is wel heel vreemd.. je geboortebewijs mag max. 6 maanden oud zijn en vaccinatie records komen in word doc. hahaha
Dat klinkt veiliger inderdaad ;) Ik had het nagevraagd bij mijn dokter en die zei dat je tegenwoordig bij de rivm moest zijn. Ach, de arts hier heeft t geaccepteerd en me de DTP en BMR gegeven. Wellicht had ik expliciet om een boekje moeten vragen. Heb wel gezegd dat het voor een visum aanvraag was enz.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

@ OscarG, Dento, Jaja5

Dus we moeten bij het RIVM navragen, maar dan ook pas uiterlijk zes maanden van te voren? Dat zou dan eind dit jaar of zo zijn...
Gewoon via: http://www.rivm.nl/contact neem ik aan?
Jammer dat we dan toch het een en ander aan vaccinaties moeten doen, bij mij was het allemaal al helemaal lang geleden...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had RIVM gebeld en ze hadden niks meer zeiden ze :(

Ik werd doorverwezen naar de GGD Amsterdam en ook daar hadden ze niks meer.... zo oud ben ik niet maar ja, ze vonden blijkbaar dat het wegkon ofzo :roll:

Gelukkig heb ik nog wat paperassen van "vroegah" en nu heb ik een afspraak met de dokter gemaakt. Ze kunnen een mooi nieuw boekje maken en wellicht staat er in mijn dossier nog e.e.a. En wat ik nog gemist heb laat ik alsnog inenten, liever door mijn eigen dokter.

Misschien is dat ook nog een tip?
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Inderdaad goede tip, dank. Maar we wachten nu maar even een aantal maanden, want ik neem dat ook dit boekje niet ouder mag zijn dan zes maanden? Dus gewoon her en der navragen en je oude papieren in nieuwe laten omzetten? Dat moet lukken, lijkt mij.
Wie ons inënt, maakt me niet uit. Ik neem aan dat de Amerikanen hier ook erg goed in zijn. :geek:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hoeft dat boekje niet "jonger" te zijn dan 6 maanden. Je zou namelijk nog het gele boekje uit je jeugd kunnen hebben en sindsdien is er niets meer bij gekomen. In dat boekje staan dan alle orginele handtekeningen, maar als er niets is bijgekomen en het is het originele boekje, waarom zouden ze dan iets nodig hebben wat binnen de afgelopen 6 maanden is afgegeven?

Overigens: heb je dat medisch onderzoek niet in Nederland in Amsterdam? Of gaat dat anders bij de DV loterij?
Sten

Bericht door Sten »

@ OscarG

Ja, is ook eigenlijk wel vreemd, net als met geboorte uittreksel (de zes maanden limiet), want alsof je opeens op een andere dag geboren zou zijn of zo. :lol:

Nou ja, ik laat het toch maar vernieuwen, hoewel mijn oude boekje zeer indrukwekkend is met een oud oranje kleur en sierlijke ouderwetse handschriften... ben eind 1967 geboren, vandaar.

Ja, medisch onderzoek is in Amsterdam zag ik al, op een specifiek adres...
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

nee die van vaccinaties kun je gewoon aanvragen, heeft geen verlooptijd ;-)

en mn partner had inderdaad ook zo'n oranje en dat was het enige (naast nog 1 DTP van schiphol travel kliniek) en dat was gewoon oke hoor.
Het is gewoon handig om te weten of ze dat van jou nog hebben, voor 'later' (dat je dat in NL dus altijd nog kan achterhalen)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Ok, dus deze hoeft in principe niet vernieuwd te worden. Ga het t.z.t. wel vragen (of mijn vaccinaties nog ergens genoteerd staan), Jeroen zal dat ook voor die van hem doen...
Goed te weten dat mijn oranje boekje wel zal voldoen...
Wil hem wel eens inscannen als iemand dat leuk vindt hier?
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ja die van vaccinaties zou ik nu al vragen, dan weet je wat er geregistreerd is en wat niet.
Soms gaat het snel, soms duurt het langer (om uit te zoeken of die oude wel nog ergens rondzwerven, zo kreeg ik de mijne na lange tijd en zelf achter de opties aangaan toch nog met de post)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Ik ben wel een speurneus, dus dit is wel aan mij besteed. :geek2:
Dank je.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik laat inderdaad nu alvast bekijken wat ik allemaal heb gehad en wat niet. Morgen heb ik de afspraak, ik ben uit '76 dus wie weet wat ik nog gemist heb.

Ik word liever ingeënt door mijn eigen dokter dan dat ik op de dag voor de medische keuring ineens te horen krijg dat ik nog 5 prikken moet ofzo. Ben al niet zo'n held met naalden dus dat regel ik liever vooraf.
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Je hebt de moed om naar Amerika te emigreren, dus die prikken overleef jij ook wel. :wink: Maar wel goed dat je dit voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk maakt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja, ik overleef het ook wel, ik vind prikken etc niet eng, heb geen probleem met bloed, alleen ik ga weleens knock-out van vaccinaties.

Vraag me niet waarom, ik ben verder prima gezond voor zover ik weet en de dokter zegt "dat hebben sommige mensen nu eenmaal". Dus tja, dan ga ik liever bij hem knock out haha.

En niet alleen ik heb de moed, jij en Jeroen ook!! Samen dus :)

Wel spannend he Sten? Trek je het allemaal nog een beetje? Als ik er aan denk wat ik allemaal nog moet regelen.... *huil*... laag casenummer kan inderdaad best wel stressverhogend werken :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer