Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ellen&Bas: Amerika rondreis OOst naar West

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Reis Ellen&Bas: Amerika rondreis OOst naar West

Bericht door Ellen&Bas »

Hey iedereen

Wij zijn ondertussen al vier keer naar Amerika geweest.
De eerste keer naar New York voor een week, hierna een rondreis van de westkust en dan een week Las Vegas.
Ondertussen zijn we twee weken geleden teruggekomen van een rondreis door Florida.
Wij zijn dan toch wel meer verliefd op de westkust, de mooie natuur en de parken...
Florida was ook geweldig en heel mooi, veel gezien en veel gedaan maar toch minder natuur en parken.

Nu zouden we voglend jaar een reis willen maken van Oost naar West.
Niet echt van New York naar Los Angeles bepaald, New york zouden we misschien liever nog eens appart doen.
We willen zekere langs Graceland, New Orleans, Monument valley (hebben we door de strakke planning vorige keer niet kunnen doen), misschien nog Yellowstone en hiertussen nog Sequoia en Kings Canyon, Aches en Moab en misschien nog de upper Antelope canyon (vorige keer lower gedaan) en dan nog vanalle dingen ertussen, het eten in Texas proberen, een jazzkroeg inkruipen en terug uitrollen enzovoort...
We willen misschien bij Chicago vertrekken of Atlanta, dit hangt er nog allemaal vanaf of we een kant en klaar route nemen en of er daar nog iets is dat ons wel heel erg interesseert.

- Hoe kunnen we dit best boeken? Alles appart of via reisburo?
- Wat zijn goedkope sites om hotels te boeken? via booking.com of priceline toch?
- Waar haal je de goedkoopste vliegtickets en hoe boeken? Zo laat mogelijk of zo vroeg mogelijk? Wat is het goedkoopste? Connections las ik vaker als goedkoopst?
- Wat valt er nog allemaal tussenin te zien?
- Zijn er reisburo's dat jullie weten die een vrij goede 'kant-en-klaar'-route aanbieden?
- De autohuur? Hoe wordt dit het beste geregeld? via usareisen.de had ik al gelezen? Is dit betrouwbaar?
- Wanneer beginnen we best met boeken en plannen en welke dingen doe je beter op voorhand?
- Aanraders die buiten de toeristische routes vallen?
- Wat zouden jullie uittrekken voor zulk een reis? Kuoni zegt dat het op 13 dagen te doen is zo'n stuk te rijden en amerika te doorkruisen, kan me niet voorstellen dat je dan veel kan zien of doen?

Alvast bedankt voor jullie tips!

groetjes,
Ellen
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Amerika rondreis OOst naar West

Bericht door pbuyse1 »

De eerste vraag die je moet stellen, wil ik gebroken en doovermoeid aankomen aan de westkust of genieten van de hele toch, in die optiek lijkt me 13 dagen niet aangewezen.
Ik ga anderen die het misschien al gedaan hebben laten antwoorden, maar dat is mijn mening over dit onderdeel van de reis.
Als je toch naar New Orleans en Texas wil gaan, lijkt me beginnen in Atlanta toch beter dan in Chicago.
Naar Atlanta kan je rechtstreeks vliegen van Brussel via Delta, handig als je zo lang onderweg bent, dat je geen overstap moet maken.
Persoonlijk koop ik mijn tickets altijd bij de maatschappijen zelf en ben toch meestal niet meer kwijt dan via andere weg. En dat het vroeger dan later, mijn ervaring, hoe langer je wacht hoe duurder de tickets.
Als het je niet echt uitmaakt wat voor hotel of kamer je krijgt is priceline misschien een goede optie.
Beginnen plannen zou ik nu reeds doen, ik begin meestal de dag na aankomst van vorige reis, maar iedereen is natuurlijk zo niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Ellen en Bas, welkom op het form!
Misschien is het leuk en handig als jullie iets meer vertellen over de vorige reizen. Hebben jullie dat zelf geregeld of waren dat georganiseerde reizen? Met andere woorden, hebben jullie al ervaring met zelf een route uitstippelen? En waar geven jullie de voorkeur aan?
Er zijn organisaties die een oost-west reis aanbieden, maar die zullen toch andere dingen doen dan jullie willen. Dit lijkt me echt iets om zelf uit te stippelen.
Zet alle wensen op een rijtje en kijk wat dan de beste start- en eindplaats is. Vervolgens kun je kijken wat de afstanden zijn. Als je dan weet hoe lang je ergens wilt blijven, kun je bepalen hoeveel tijd je nodig hebt. Het boeken komt wel, daar zou ik me nu nog niet druk over maken, eerst de route vaststellen.
Om zoiets in 13 dagen te doen gaat echt niet lukken, die heb je alleen al voor het stuk in het westen nodig. Ik zou uitgaan van minimaal 3 weken. Hoeveel tijd heben jullie? Misschien zul je moeten besluiten om niet alles te doen, maar toch weer iets voor een volgende keer te bewaren.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor Yellowstone, Page en Arches, om een idee te krijgen van de afstanden en de tijd die je nodig hebt.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De goedkoopste huurauto's zijn van Florida, dus je zou bv Orlando kunnen vliegen. Drop off charges kunnen $ 250,-- (National) tot $ 500,-- (de meeste andere) plus tax bedragen. Je kan ook op New Orleans vliegen, Nola bekijken en dan naar Memphis voor Graceland. Vervolgens I40 via OKC en ABQ. Atlanta kan ook maar het zal niet veel uitmaken Atlanta-NO-Memphis of Orlando-NO-Memphis.
13 dagen is, met alle respect, absurd. Aleen al het stuk ZO is al kort voor 13 dagen. (Chattanooga, Nashville, Vicksburg, Natchez, The Smokies, de Bayoo's, Savannah, Charleston, Blue Ridge pkw etc etc).
Yeehaw
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

In principe kan je in 13 dagen makkelijk van oost naar west rijden, je zit dan alleen continu in de auto en hebt niet de mogelijkheid om iets echt te kunnen zien. Ik ben in 2007 met de Greyhound van Orlando naar Anaheim gereisd en heb daar 5 weken over gedaan. Van die 5 weken heb ik een kleine 2 weken in Orlando en NOLA gespendeerd, dus heb er zeg maar ruim 3 weken over gedaan om van NOLA naar Anaheim te reizen. Korter kan ik niet aanraden, dan krijg je denk ik hetzelfde als bij jullie vorige reis, dat je door een strakke planning dingen moet schrappen. Dat is wel weer een goede reden om een keer terug te gaan, maar het is natuurlijk leuker om een relaxte reis te hebben, de dingen kunnen zien en doen die je wilde en daar ook echt van kunnen genieten.

Als je op zoek bent naar goedkope vliegtickets, zou ik niet op New Orleans vliegen. Dit is geen internationale 'hub', er gaan geen rechtstreekse vluchten van Europa naar NOLA, waardoor het ticket vrijwel altijd duurder is dan wanneer je op bijv. Atlanta, Orlando of Chicago vliegt. Chicago is echt een fantastische stad, maar ik zou in jullie geval naar Atlanta vliegen, daarna via de Smoky Mountains naar Memphis, en dan naar NOLA. Daarvandaan naar Texas (Austin, San Antonio), New Mexico, Utah en de Nationale Parken die op jullie lijstje staan. Of beginnen in Atlanta, dan door naar NOLA en Memphis en daarvandaan via Arkansas naar Texas en/of Oklahoma, New Mexico en/of Colorado, Utah en de parken op jullie lijstje. Mogelijkheden genoeg!

Je bent in New Orleans op de juiste plek om een jazzclub in te duiken! Ik zou in ieder geval willen aanraden om niet teveel op Bourbon Street rond te hangen. Dit is puur voor toeristen, de echt fijne jazzclubs vind je hier niet. Ga lekker een avondje doorzakken op Frenchmen Street! Voor NOLA zou ik wel ruim op tijd een hotel reserveren. Vooral tijdens Mardi Gras en in de lente en herfst, als er veel festivals worden gehouden, zijn hotels snel volgeboekt! Maar ook buiten het seizoen (in de zomer) is het verstandig om tijdig een kamer te reserveren. New Orleans is een geliefde stad voor conferenties ed, waardoor hotels gauw volzitten en je zonder reservering ver buiten het centrum komt te zitten, of in een niet al te prettige wijk. En vooral als je 's avonds naar een jazzclub wilt, is het prettiger om in of nabij French Quarter te verblijven. Hou er wel rekening mee dat je in NOLA bij veel hotels extra moet betalen om de auto te parkeren!

Succes ermee en veel plezier met de voorbereidingen!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Re: Reis Ellen&Bas: Amerika rondreis OOst naar West

Bericht door Ellen&Bas »

hey iedereen,

allereerst heel erg bedankt voor de reacties, zo weten we toch al iets meer en kunnen we al meer gericht gaan denken.

De vorige reizen hebben wij allemaal georganiseerd gedaan, we hebben toen gekeken bij booking.com en expedia om te kijken voor hotels en dan vluchten en we kwamen toch altijd duurder uit! Vorig jaar week Las Vegas met vlucht via Exit voor 600 euro (de prijs is nu een stuk hoger met de dollar die gestegen is), dit hadden we zelf nooit zo goedkoop kunnen doen! Een rondreis van het westen ook via exit, had hier ook al gelezen dat meerdere mensen vonden dat ze de reizen te vol regelen. Dat je eigenlijk te veel rijdt en te weinig rust hebt.
Deze rondreis naar Florida was via Kuoni, we hadden hotels genomen met meer sterren... we vonden dit wel leuk omdat ze een goede ligging hadden: op het strand, midden in de actie, langs cape canaveral ....
Het enige nadeel met deze hotels was wel (ok ja duurder) dat we bij het ontbijt tussen de pakken en jurken zaten en niet onszelf konden zijn.

We houden erg van schone en gezellige hotels, zeker proper en alle comfort die we nodig hebben. Best Western en Courtyard by Marriot zijn ons heel erg bevallen... maar we kijken ook op tripadvisor enz... hebben toch paar keer hotels gehad, ok je bent er niet lang, maar met de haren van de vorige klant in de douche en de lakens vies... ja dat is voor mij geen ontspannen vakantie! Ik wil een schone kamer, douche, schoon linnen, tapijt dat op zen minst een keer per maand wordt gestofzuigd en dan een haardroger en een raam (zo extreem lijkt het niet maar we hebben toch al wat meegemaakt in Amerika! Hotels die beweren Resorts te zijn met kamers waar de kakkerlakken zo binnen liepen)

We hebben dus ook absoluut geen ervaring met alles zelf doen.
Het liefste vliegen we met United airlines, hebben we een hoop miles van en vinden we een fijne maatschappij, hebben ook nog economy plus abonnement lopen. Dus ik zou misschien zelf ook zeggen op Atlanta vliegen. Lijkt ons het handigste.

Eigenlijk wilde ik ook op Chicago vliegen omdat ik toch al had gehoord dat dit een leuke stad is en er staan toch enkele interessante gebouwen. Hierna wilde ik graag langs Cleveland voor de Rock & roll hall of fame. Dit lijkt onmogelijk, moeten we een stuk omrijden om hierna naar Memphis te raken. Maar dan uiteindelijk zou ik ook eens graag Washington doen met toch een hoop National Parks en dan Abraham Lincoln memorial en witte huis... Lang moet je hier niet blijven had ik ook al eens gehoord, is niet zo'n gigantisch nette en veilige stad 's avonds?
Heeft hier iemand ervaring mee met bv landing Newark, Washington doen en dan verder vliegen of rijden richting Memphis (moet ik het rock & roll hall of fame maar overslaan :? :cry: )

We hebben toch wel 4 of 5 weken de tijd (voor ons is verlof niet echt een probleem), het budget is wat anders, we willen het toch op 5000 - 6000 euro houden voor hotel en vlucht en mogelijk auto. Het ophalen in Orlando zie ik niet echt zitten, het voordeel dat je eruit haalt tegen je in Memphis bent ben je al kwijt aan benzine...

We weten alleen totaal niet hoe of waar we best hotelkamers boeken, als ik een hotel zie op booking en expedia en erna op de site van kuoni of exit kijk is er toch een groot verschil! Hebben jullie hier nog tips voor?

Ik heb ook al een hoop national parks aangeduid die ik mss wil zien, nog even bekijken wat zeker de moeite is:
- Cabrillo national monument, california
- Muir woods national monument, california
- Redwood national & state parks, california
- Saguaro N.P., Arizona
- Montezuma castle National monument, Arizona
- Capitol reef N.P., utah
- Arches N.P., Utah
- Canyonlands N.P., Utah
- National bridges national monument, utah
- Dinosaur national monument, colorado & utah
- Colorado national monument, colorado
- Mesa Verde N.P., colorado
- Rocky Mountains N.P., Colorado
- Great sand dunes N.P & preserve, colorado
- Yellowstone (mogelijk niet want dan moeten we op het laatste weer omhoog)
- Guadolupe N.P., Texas
- Big bend N.P., texas
- Great Smokey Mountains N.P., Tenessee & North-Carolina
- Monument Valley
- Sequoia & kings canyon
- Grand canyon mss nog een keer

- nog enkele in Washington maar we weten nog niet of we washington erbij nemen of bewaren voor een volgende keer....

De vetgedrukte parken willen we zeker zien! Zijn we al 100% zeker van.

Heeft er iemand ervaring met een van deze parken? Of zegt er iemand van die kan je gerust overslaan is niet spectaculair of niet de moeite om om te rijden?

Het boeken van vliegtickets kunnen we dus best bij United zelf doen?
Had gezien dat er nog niet voor volgend jaar alles opstond en dat sommige tickets toch al wel 1000 euro waren! Pfffff... wel duur!

Voor Memhis willen we toch een aantal dagen uittrekken en voor New Orleans ook zeker!
En de tips die we van jullie krijgen gaan we dan bekijken en ook eens kijken wat we er zelf goed aan vinden of zeker willen zien en dan kijken hoeveel dagen we er willen doorbrengen.

Dit zal onze laatste grote reis worden, volgend jaar gaan we samenwonen en zal dit er allemaal niet meer afkunnen. Ik woon nog bij mijn ouders en kan momenteel nog goed sparen! Daarom wil ik ook zoveel mogelijk zien in deze reis en erin stoppen. Het kan zijn dat het nog een tijd duurt voor we terug kunnen gaan naar Amerika.

Alvast bedankt iedereen voor de tips en de reacties! Heel tof dat we ook van 'experts' wat horen en dat we uit jullie ervaring wat kunnen halen...

groetjes
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen&Bas »

nog even toevoegen:

- Roswell in New mexico : het stadje bekend door de aliens en de zogezegde crash van de ufo - is dit de moeite waard? lijkt me leuk om eens te zien!
- Dallas, is dit de moeite waard?

groetjes
BigTasty
Amerika-newbie

Bericht door BigTasty »

Hotels kun je in principe gewoon ter plekke regelen maar via booking.com is dit ook makkelijk van te voren te doen. Ik vind het altijd wel spannend en een soort van vrij gevoel, als ik mijn hotel ter plaatse moet regelen. Goedkope vliegtickets boeken is een kwestie van goed vergelijken en zo snel mogelijk boeken! Je bent namelijk niet flexibel als je alles op het laatste moment boekt, en dan MOET je wel een ticket van bijvoorbeeld 1200 euro boeken. Vliegtickets vergelijk ikzelf met VliegticketsTool.nl voor internationale vluchten en met Qfly voor europese korte vluchtjes..
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen&Bas »

We willen alles zeker op voorhand regelen! Vind het zelf verschrikkelijk als niet alles in orde is als ik daar toekom, krijg ik enorme stress van!
Ben ook wel een controlefreak op dat vlak hoor! Dus booking.com dan maar, we hadden hier al gelezen van iemand die in the view had gezeten bij Monument Valley, wooooow! wat een mooi hotel, is het echt zo dat alle kamers zicht hebben op de rotsen van monument valley of kan je ook pech hebben en uitkijken op een muur?

We gaan ook nog eens horen voor een offerte bij Exit of een van de andere amerika aanbieders, om te kijken of het echt niet goedkoper is als zij het allemaal regelen. Maar tegen september willen we alles geboekt hebben en op papier.

De vluchten vond ik toch wel al vrij duur, 660 euro pp voor frankfurt-atlanta heen en terug, en eigenlijk moeten we de terugreis Los angeles-Frankfurt of AMS of Dusseldorf nemen. We hebben wel een paar opties maarja...

Met de stijgende dollar lijkt het toch wel minder goedkoop dan toen wij geboekt hebben voor onze floridareis. Spijtig... maarja het zal me niet tegenhouden mijn droomreizen te maken!

Wat denken jullie van het budget? Is dit haalbaar of moet ik me toch maar meer vrij maken?

groetjes
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Route: eerste versie

Bericht door Ellen&Bas »

Hey iedereen,

Ik heb het gevoel dat nog niet veel mensen deze route hebben gedaan, aangezien we nog niet veel reacite hebben gekregen.
Allesinds ben ik al een hoop reisverslagen afgegaan, ook diegenen die ons het aanraadden van dit forum en veel inspiratie gehaald. Dit is de route tot we aan het westen aankomen. Hier kunnen we ons gaan baseren op de veelvoorkomende routes van de reisaanbieders, aangezien dit toch heel vaak wordt gedaan.

Atlanta - Nashville ( 1 of 2 nachten op Atlanta om uit te rusten)
Nashville - Memphis (2 nachten Nashville)
Memphis - Vicksburgh ( 2 of 3 nachten Memphis)
Vicksburgh - Natchez (1 nacht Vicksburgh)
Natchez - New Orleans (1 nacht Natchez)
New Orleans - Houston (met in de buurt Big Bend N.P.) ( 3 nachten new Orleans)
Houston - Austin ( 1 nacht in Houston en ook in Austin 1 nacht)
Austin - Fort Worth (leuke western taferelen las ik) (2 nachten Fort Worth?)
Fort worth - Guadalupe Mountains N.P. - Roswell (1 nacht of 2 in Roswell)
Roswell - Alburquerque (1 nacht Alburquerque)
Alburquerque - Monument Valley (the view hotel zoals we hier hadden gelezen) (2 nachten monument valley)

Hierna trekken we door naar Grand Canyon, Moab, Canyonlands, .... maar dat moeten we eens goed bekijken welke plaatsjes we nemen aangezien we hier al zijn geweest.

Maar ik weet niet goed hoeveel dagen/nachten ik overal moet uittrekken.
Had ook al gelezen dat Memphis tegenwoordig vol met zwervers zit en zijn gloriejaren wel heeft gehad!?
klopt dit?

groetjes
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

New Orleans - Houston (met in de buurt Big Bend N.P.)
In de buurt zou ik de Big Bend niet willen noemen, ligt toch zo'n 750 km van Austin (en 1000 km van Houston). Big Bend is prachtig, maar dan zou je er toch op zijn minst 1 nacht moeten verblijven om er iets van te zien, 2 is natuurlijk beter. :wink:

Fort Worth is zeker leuk om te bezoeken, maar ik zou dan Dallas niet overslaan (The Sixth Floor Museum).

Er zullen best zwervers in Memphis zijn, maar een bezoek aan Graceland, Beale Street en de Sun Studio's vond ik zeer de moeite waard.

Ik begrijp dat het een droomreis is, en dan moet je vooral de reis maken zoals je hem zelf voor ogen hebt. Persoonlijk vind ik dat je teveel wilt in 4 tot 5 weken.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

-Lol- "...Niet veel mensen deze route hebben gedaan.." Dat zal nog wel meevallen, maar niemand heeft ooit de route die jij noemt met al die plaatsen in 4-5 weken gedaan. En als je zegt Houston, "met in de buurt Big Bend" (jawel, 10 uur rijden) dan kan ik een dergelijk post niet serieus meer nemen.
Stel nu eerst eens vast of Atlanta je definitive aankomst stad is, ga dan eens vertellen of het 4 of 5 weken worden en vertel ons vervolgens eens van welke plaats je weer denkt terug te vliegen. Na 4 reizen naar de USA heb je verbazingwekkend weinig verstand van afstanden en de tijd die je nodig hebt om eea te bekijken. En uitrusten kan je thuis weer doen. Wie gaat er nu uitrusten in Atlanta? Ga naar CNN, Coca Cola of Stone Mountain om maar een paar plaatsen te noemen.
Goed, vooruit, nog iets raars. Je wil naar Monument Valley voor The View Hotel maar dan: Grand Canyon (ik neem aan South rim) naar het ZW of Moab (naar het noorden). Of wil je op en neer rijden? En dan: Fort Worth (hier is een aucktion en grote hoeden) naar Guadalapu Mountains NP en door naar Roswell?? Behoorlijke omweg en geen dagtrip en je slaat Carlsbad Caverns NP helemaal over. En in Dallas is het 6th floor museum.
Ik ga een poging wagen:
Dag 1: Naar Atlanta
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta-Nashville (geen Smokey Mountains, Geen Chattanooga?
Dag 4: Nashville
Dag 5: Nashville naar Memphis. Tennessee is een mooie en groene staat. Als je meer van Memphis wil zien zou ik langer blijbven als je alleen voor Graceland komt is een nacht genoeg.
Dag 6: Memphis naar Vicksburg (hw 1 is het mooist maar veel van Mississippi River zal je niet zien)
Dag 7: Vicksburg.
Dag 8: Vicksbur naar Natchez.
Dag 9: Natchez naar new Orleans
Dag 10 en 11: New Orleans (minstens 2 dagen)
Dag 12: New Orleans-Houston
Als je Johnson Space center (de moeite waard) wil zien heb je een extra dag nodig)
Om naar Austin te rijden en slechts 1 nacht te blijven doe je het mooie Austin te kort. Zeker als je van muziek en cafe's houdt. En omdat je zo dichtbij zit is San Antonio ook een must. Hill Country is prachtig en probeer eens Gruene. Voor SA heb je ook tenminste 2 dagen nodig.
Ik houd hier even op want ik heb geen idee wat je nu wil doen. SA naar Carlsbad is een lange dag rijden en Big Bend ligt buiten je range. Ook in Big Bend zijn 2 nachten minimaal. Voor Carlsbad Caverns heb je al een halve dag nodig maar dan kan je 's middags naar Roswell voor het UFO museum. Waren we in een uur weer uit maar als je een liefhebber bent...
Welke tijd van het jaar ga je eigenlijk en waarom zou je alles onderweg reserveren? Beats me...
Yeehaw
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mag ik even een klein deel van het geheel eruit halen? Twee nachten Nashville, wat verwacht je van die stad? Ik vond er eerlijk gezegd niet veel aan, zeker niet, nu de Grand Ole Opry en het Gaylord hotel daar gesloten zijn. Ik ben geen country fan, dat zal ermee te maken hebben. Persoonlijk vond ik even door het centrum lopen voldoende. San Antonio, daarentegen, wat Yeehaw noemt, is een stad, waar ik dagen in door zou kunnen brengen. Wij hebben tien dagen doorgebracht met enkel Dallas, Austin, San Antonio, Hill Country en Fort Worth op het einde als agenda.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In Nashville zijn we lang geleden geweest en hebben toen de dag doorgebracht in een soort pretpark maar het leuke was dat overal life music gebracht werd en een middag voorstelling bij de Gran Ole Opry. Die laatste was ook het doel van die dag Nashville. Maar als hij gesloten is zal wellicht een deel van zijn aantrekkelijkheid wegvallen zoals Petra zegt. Over de stad kan ik niet oordelen. Weet je trouwens zeker dat hij dicht is? http://www.opry.com/
En niet alle country music is gelijk: (even het filmpje afkijken! Het begin is niet veel.) Btw, deze scenes zijn uit de film "Deliverance" een van de beste ooit imo.
Yeehaw
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Moeilijk topic hoor.
Je wilt heel veel maar het lijkt erop of je nog niet zo goed hebt gekeken naar afstanden en inetressante plekken.. met google maps krijg je al goede indruk. Ik spreek nu uit een wat oudere ervaring maar kan me bij Yeehaw en Petra/VS aansluitenwat betreft San Antonio & Carlsbad Caverns Wij hebben Big Bend overgeslagen omdat het echt heel ver was en toen zaten we al in Houston. White Sands NM vond ik SUPER en Mesa Verde heeft ook indruk gemaakt.

Op je lijstje zie ik de dikgedrukte parken, die zijn allemaal in het Westen. Je bent daar al een keer geweest? Ook al is het mooi ik zou ze niet allemaal op dit programma zetten Tenslotte wilde je Oost naar West nu lijkt de nadruk op West te liggen qua wensen. Vanuit Atlanta kun je ook meer naar kust.. Savannah vond ik wel leuk, naar boven Smokey mountains is denk ik wat te ver en bij New Orleans bezoek je behalve de stad plantages??? Dagje aan de Golf van Mex (als de olie weg is) ontspannen. Omdat je nog zoveel voorbereidings tijd hebt zou ik me eerst verdiepen in wat er allemaal te zien is. Boeken lezen en internet afstruinen.

Wij hebben toen (in het deel wat jij wil doen) gereden vanuit de Shenandoah naar de kust van Georgia; Savannah (toen gingen wij Florida in, maar dat sla je dus over prima), Langs de onderkant van de kust Pensecola, Mobile, New Orleans.. jij pakt NewO vanuit het Noorden Memphis mee. Wij reden toen richting Houston via Guadelupe NP Carlsbad en White Sands naar Mesa Verde. Toen naar Arches en Yellowstone... en verder naar boven gingen wij. Het zijn daar hele afstanden in Texas!
ALs je parken al gezien hebt in Westen en zo graag naar Yellowstone wilt zien, zou ik overslaan wat je al een keer gezien hebt en toch naar Yellowstone gaan. Het is wel een takken eind, maar al de parken af ook.

Wat je verder zegt van dit is de laatste grote reis voorlopig... dan zou ik vooral doen wat je nog niet hebt gezien. En dan kom je over 20 jaar weer terug, want er komt een tijd dat je dat vast weer gaat doen. Wij hebben de grote reis 18 jaar geleden gemaakt, student af, gespaard en nog geen werk.... zeeën van tijd dus. En nu gaan we met onze kids. (eindelijk). Die plekken ver van het Westen daar kom je niet zo snel meer ... het Westen is een plek waar zoveel te doen is daar kom je denk ik sneller terug, dat zie je ook aan het aantal mensen die in die regio (met kids of zonder al gepensioneerd soms) rondreizen. Dus ik zou vooral goed kijken wat daar allemaal te doen is.

Enfin lees eerst nog meer over de plekken die wat onbekender voor je zijn, dan heb je ook meer idee waar je tijd moet besteden en waar niet. En maak dan een globaal schema met een indeling hoeveel km/ tijd je rijdt met Google maps of andere routeplanner. Dan heb je een wat duidelijker uitgangspunt. Als je control-freak bent moet dat je aanspreken. Nu lijkt het nog een chaos in je hoofd of heb ik het erg mis.

hopelijk heb je iets aan mijn opmerkingen
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ellen&Bas
Amerika-ontdekker

Bericht door Ellen&Bas »

@ yeehaw: een dergelijke post niet meer serieus nemen? Ik ben hier voor tips en niet om afgezeikt te worden... Het is idd mijn eerste keer dat ik alles zelf mogelijk zou gaan plannen... Het is idd zo dat big bend verder weg ligt, doordat ik guadalupe en big bend had ingedrukt op google maps en hij me dit aangaf is dit ergens fout gelopen. Ik heb ook geen kaarten thuis liggen om mij op te baseren en moet alles alleen regelen.
En Atlanta om uit te rusten van de reis, aangezien ik geen 100% gezond ben heb ik dit wel echt nodig! Misschien ook eens nadenken voor je persoonlijk gaat....

Het enige hulpmiddel dat ik heb is een Capitool van USA waarin ik toch al aardig heb zitten lezen. Ik kan wel gaan zoeken op sites van de reisorganisaties maar dat wil nog niet zeggen dat zij hetgene aanbieden wat IK wil zien. Dat Ole gedoe wou ik zowiezo al niet bezoeken, het ging me meer over de muziek en het ontstaan van de hele cultuur... het gaat me niet altijd over hetgene dat 'iedereen' wil zien. En je kan het internet afstruinen maar ze raden Roswell overal af terwijl dit mij persoonlijk super lijkt...

Vind het spijtig dat je hier zo wordt bekeken van ja we geven geen tips en zeggen helemaal nix en als je dan vraagt van is mss niet veel volk dat deze route al heeft gedaan wordt er meteen *LOL* uitgehaald... Als er dan zoveel mensen zijn dat ze zich dan laten horen? Of hebben we hier weer met de Europese mentaliteit te maken?

Ben 4 keer in Amerika geweest en heb een heel goed besef van de afstanden, we hebben er hele grote afgelegd aan de westkust waarbij we bijna een hele dag aan het rijden waren. Dit is minder leuk maar dan blijf je ergens gewoon wat langer zodat je de dagen erna kan bekijken wat je wil bekijken.

Zoals ik al zei is dit onze laatste rondreis en willen we er zoveel mogelijk instoppen, ik heb hier per jaar een goeie 6 weken vakantie dus dat is het probleem niet. Maar ik wil niet de rest van het jaar moeten kinkloppen na de vakantie. Dus het is langs twee kanten inboeten, dan rij ik liever een paar uur langer dan de rest van het jaar zonder vakantie te zitten. En het is ook niet voor iedereen gegeven om zomaar elk jaar enkele maanden naar amerika te gaan.
Geld en werk spelen een rol...

@ Isis: Ik weet eigenlijk gewoon helemaal niet waar ik moet beginnen, ben net twee weken bezig met het bekijken, boekjes halen en ook een capitool gids (waar ik nu ongeveer 4 dagen in heb gelezen op de trein). Ik heb het nog nooit helemaal zelf in elkaar gestoken. De Westkant hebben we gedaan in drie weken, veel te kort dus om alles alles te zien... We hebben veel moeten overslaan net door de afstanden... En in the deep south geef ik aan wat ik wil zien en me interessant lijkt: de plantages, de sfeer, de herkomst van de muziek, graceland, de mensen daar en verder... hetgene wat ik wil zien en doen, een boottripje op de mississipi,.... De parken in het westen die vetgedrukt zijn zijn parken die we de vorige keer hebben moeten overslaan door tijdstekort.

al bedankt voor diegenen die wel met goede bedoelingen met tips zijn gekomen.
Had voor een "amerika"-forum ook wel een betere sfeer verwacht.

Bedankt

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ellen,

Je bent nog maar 2 weken bezig met deze reis, je weet zelf nog niet echt wat je wilt, en nu ga je ons verwijten dat we je niet helpen? Neem de tijd, en zorg dat je een duidelijker beeld krijgt van wat je wilt, en wanneer, etc.
Iedereen op het forum wil graag meedenken en meehelpen, de sfeer is hier uitstekend, maar de kwaliteit van de adviezen hangt samen met de kwaliteit van de vragen. Met zoveel onduidelijkheid in de vraagstelling is het moeilijk om goede adviezen te geven. Het is natuurlijk niet erg als je nog niet weet wat je precies wilt, maar een beetje voorwerk is wel handig.
Alle tegenstrijdigheden in je posts helpen ook niet echt: 4 keer in Amerika geweest en toch beginnersvragen stellen, vetgedrukte parken beslist willen doen maar toch mss erbij zetten, het is de laatste grote reis, maar misschien ook weer niet?

En zonder uitgebreid uit te weiden over je gezondheid – dat hoeft echt niet – is het natuurlijk wel handig om aan te geven wat je wel en niet kunt. Dat is de enige manier om ook een goed advies te krijgen.

Begin nu eens met het bepalen van begin- en eindpunt. Niet definitief, maar om een idee te krijgen. Vul dan van dag tot dag de route in. Alweer, niet om het al definitief te maken, maar gewoon om te kijken wat er mogelijk is. Dus het hele stuk, ook het deel in het westen. Ga eerst uit van 4 weken, en gebruik de 5e week om het verder in te vullen. Je zult zien dat je dan ook veel handige reacties krijgt.
En waarom zou je niet alvast een of meerdere kaarten kopen? Ik vind de Hallwag kaarten erg handig, ik weet niet of die in België goed te verkrijgen zijn (ik neem aan dat je daar woont?) maar je kunt ze ook online bij bijvoorbeeld Tioga Tours aanschaffen. Je hebt de nummers 5,6, 9, 10 en 8 nodig.

En ik kan je aanraden om echt goed te luisteren naar het forum (ook al voel je daar nu misschien niet voor) en niet af te gaan op een reisbureau. Je geeft zelf al aan dat je in het westen te weinig tijd had, dus leer van die ervaring. De mensen hier op het forum, en Yeehaw voorop, hebben een geweldige kennis uit eigen ervaring, en willen die heel graag delen.

Marianne
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Het is ook hartstikke spannend (en geweldig leuk) om voor de allereerste keer zo'n reis in je eentje te plannen! Ik zou zeggen, koop de USA Lonely Planet, dit vind ik zelf een erg prettige reisgids. Het is Engelstalig, er staan weinig foto's in, maar de gids heeft ongelooflijk veel bruikbare informatie over hotels, vervoer, restaurants, bezienswaardigheden en routes die je kan rijden. De LP helpt mij ieder jaar weer op weg!

Als je de tijdhebt dan zou ik 2 nachten in Atlanta spenderen. Je kan dan op je gemak uitrusten en toch wat van de stad zien. Je hoeft hier niet eens met de auto te rijden, koop voor een dollar of 8 een dagkaart en pak de MARTA naar een aantal bezienswaardigheden. Grote aanrader vind ik zelf Martin Luther King National Historic Site. Hier ligt het graf van Dr. King, maar ook zijn geboortehuis, die je met een gratis tour kan bezichtigen. Even heerlijk relaxen in Grant Park en/of Piedmont Park en daarna ergens een lekker hapje eten in Little Five Points, een gezellige hippe wijk.

Nashville ben ik niet zo bekend mee, maar Memphis is niet mijn stad. Ik vind het zelf inderdaad een beetje vergane glorie met veel zwervers. Maar hier zijn de meningen over verdeeld... ik heb vorig jaar genoeg mensen gesproken die het een geweldige stad vinden en er ieder jaar naar terug gaan. Als hotel zou ik hier de Comfort Inn willen aanraden. Het hotel kijkt uit over de Mississippi, zodat je 's avonds vanuit je hotelkamer naar een schitterende zonsondergang kan kijken! Ook ligt het hotel op loopafstand van Beale Street, hoewel ik 's avonds na een anvondje stappen wel een taxi terug zou nemen! In Memphis ligt ook het Lorraine Motel, waar Martin Luther King is neergeschoten. Erg interessant om naartoe te gaan, helemaal als je in Atlanta ook naar zijn geboortehuis bent geweest! Vlakbij het Lorraine Motel, aan het eind van de trolly lijn, ligt het Arcade Restaurant. Dit is de oudste diner van de stad en is regelmatig gebruikt in films als Walk The Line en The Firm. Ook Elvis heeft hier regelmatig gegeten, en de 'Elvis Sandwich' met banaan en pindakaas is zalig! Ook zou ik in Memphis een boottocht over de Mississippi maken. Dit kan ook in New Orleans, maar daar vaar je voornamelijk langs industriegebied, wat niet echt de moeite waard is. Zelf vind ik een Mississippi boottocht in NOLA veel te duur voor wat je krijgt! In Memphis vind ik de tocht mooier.

Vicksburg en Natchez zijn beide prachtige steden! Aanrader is om in Natchez bij de rivier naar de zonsondergang te kijken. Dit is werkelijk spectaculair!!! Ik heb er foto's van om m'n weblog staan, om je een beetje een idee te geven. Ook kan ik in Natchez aanraden om naar Stanton Hall te gaan, een schitterend antebellum huis. Verder is het heerlijk om door het historische centrum te slenteren en te lunchen bij Fat Mama's Tamales.

Tussen Natchez en NOLA kan je naar een aantal plantages. Aanraders zijn Myrtles, Rosedown en Greenwood Plantation. Als jullie de tijd hebben, dan zou ik ook zeker even stopen in het pittorekse plaatsje St. Francisville. Tussen NOLA en Houston kan je naar Oak Alley en Laura's Plantation en een mooie swamp tour maken.

New Orleans heeft ongelooflijk veel te bieden! Sowieso een ritje met de streetcar maken naar het Garden District, daar een beetje ronddwalen en een bezoekje brengen aan Lafayette Cemetery. Het is ook erg leuk om hier naar het aquarium te gaan en de Imax. Beignets eten bij Cafe DuMonde, een keertje ontbijten bij Clover Grill op Bourbon Street, lunchen bij Mother's en lekkere drankjes halen bij Port of Call op the Esplanade. Voor hotels zou ik hier kijken bij bookit.com, niet booking! Bookit heeft geregeld mooie aanbiedingen voor NOLA, waarbij er ook gratis parkeren wordt aangeboden. Leuke (en betaalbare) hotels zijn The Lamothe House en The Frenchmen Hotel. Ik ben zelf helemaal verliefd op New Orleans, ik ga er gemiddeld 2 keer per jaar naartoe, dus als je hier nog wat tips over wilt hebben... shoot!

San Antonio zou ik zeker niet overslaan! Dit is naar mijn mening de mooiste stad van Texas. Erg gezellig is de Riverwalk, waar je 's avonds lekker kan eten en een boottochtje kan maken over de rivier. En natuurlijk de Alamo, dit mag je zeker niet overslaan! Austin is ook een geweldige stad, en met een beetje geluk kan je tijdens zonsondergang bij de brug kijken naar een kudde vleermuizen die uitvliegen.

In New Mexico mag je eigenlijk White Sands niet overslaan. Ik ben hier in 2007 tijdens mijn coast to coast reis geweest, en was erg onder de indruk van dit unieke natuurgebied. Je krijgt er zeker geen spijt van om hier naartoe te gaan! Ook zou ik ervoor kiezen om in Santa Fe te overnachten. Dit is zo'n sfeervolle stad!

En hier houden mijn tips op. Het Westen ken ik niet goed genoeg om gerichte tips te geven. Ik ben vooral van het zuid-oosten. Dit gebied heeft mijn hart gestolen en ga ik jaar op jaar naartoe.
Je wilt inderdaad erg veel, maar ik denk dat je met een gerichte planning een hele hoop kan zien en doen en echt kan genieten van je reis!

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Hartelijk dank voor de tips en aanbevelingen, maar het Frenchman hotel slaat echt alles.
Qua ligging en uitstraling werkelijk een geweldig hotel.
We hadden de grootste kamer geboekt, en toen we binnen kwamen was het inderdaad een geweldig riante kamer.
Frans ingericht, een allemachtig groot tweepersoonbed waar we vreselijk om moesten lachen, want het was bijna onmogelijk om er in te springen zo hoog was dat bed, maar dan komt het;
De slaapkamer had geen gordijnen, het sofabed in de woonkamer was in elkaar gestort, het rollawaybed dat daarvoor in de plaats kwam zou je niet op durven slapen, dus dan maar dekens en het matrasje op de vloer.
Over de schoonmaak van deze kamer waren we zeer ontevreden. Alles plakte en overal lagen de stofvlokken huizen hoog.
Het raam dat uitzicht bood op het platte dak was volgens ons zeker in geen vijf jaar schoon gemaakt. Het spinrag stond op de ruiten. Internet was in storing maar bij de receptie ging het als een speer maar bij ons op de kamer niet.Wij hadden gelukkig maar voor een nacht geboekt, omdat ik al mijn bedenkingen had bij New Orleans. En dan hebben wij het nog niet over de brandweerkazerne recht tegenover onze kamer.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

@Jaap: Mag ik vragen waarom je je bedenkingen had bij New Orleans? En ik ben ook heel benieuwd wat je indruk is nu je er bent geweest!

Wat jammer dat het Frenchmen Hotel is tegengevallen. Ik heb hier alleen maar positieve verhalen over gehoord. Ik heb er zelf in 2008 tijdens jazz fest overnacht, en was toen ook erg tevreden over het hotel. Ik geloof dat ik toen dezelfde kamer had als jullie, maar bij mij werd er echt goed schoongemaakt. Dat het raam 5 jaar niet is schoongemaakt klopt dus niet helemaal. Maar wellicht dat het twee jaar niet is aangeraakt... ;) Heb je je klachten wel voorgelegd aan de receptie, en hoe is daar op gereageerd? De ligging is inderdaad perfect! Op loopafstand van French Quarter, de streetcar op de hoek en alle fijne jazz clubs op Frenchmen Street! Wat was er mis met de brandweer kazerne? Heb je daar veel last van gehad tijdens je verblijf?

Om weer even on topic te komen: Ik denk dat de topic starter veel beginners vragen heeft, omdat ze voor de allereerste keer zelf alles regelt. De vorige reizen waren volgens mij georganiseerd, dus dan heb je verder nergens omkijken naar. Met zelf alles regelen loop je tegen heel andere dingen aan, dus de beginnersvragen vind ik niet vreemd.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer