Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stoelindeling vliegtuig
-
- Amerika-ontdekker
Stoelindeling vliegtuig
Vanavond geprobeerd stoelen vast te leggen voor onze vlucht van Chigago naar Phoenix. Geen plaatsen meer naast elkaar te krijgen. Wel zijn er maar liefst 15 (!) rijen van 3 stoelen waarvan alleen de middelste nog vrij is. Hierbij heb ik toch sterk de indruk dat een aantal mensen op deze manier probeert met zijn tweeen 3 stoeen te bemachtigen. Ben ik nu de enige die dit gewoon asociaal gedrag vind? 

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Stoelindeling vliegtuig
als dat daadwerkelijk de reden is wel ja.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Asociaal gedrag of niet, als je een ticket betaalt heb je het recht op het kiezen van een zitplaats. Echter zal het cabinepersoneel echt wel ingrijpen als het te erg wordt. Een grote kans dat de mensen op deze stoelen alleenreizigers zijn en óf aan het raam óf aan het gangpad willen zitten. Wij hadden hetzelfde probleem, konden met zijn drieën niet naast elkaar zitten. Hebben dit bij het boarden aangegeven maar voordat de stewardess er was hadden we het zelf al opgelost
voor mensen die aan het gangpad willen zitten maakt het vaak niet uit op welke stoel ze zitten, als het maar aan het gangpad is. Er valt volgensmij wel wat te schuiven tijdens het boarden.

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ik geloof niet dat dat de reden is. Zoals Grandu al zegt: aisle seats zijn populair, de middle seats zijn echt het minst populair. Daarnaast worden veel van dat soort aisle seats door de airline zelf geblokt, bij sommige airlines kan je ze bv 'kopen' voor een bepaald bedrag etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikafan
ik wil dus ook altijd gangpad stoelen, gewoon omdat ik zeer lange benen heb (34 van lengte) en ik gewoon niet normaal in economy kan zitten (knieen tegen de stoel voor mij, of net 2 cm overschot) als je dan zon kloot hebt die perse wil gaan liggen (waarom dat nodig zou zijn weet ik niet) heb ik het zitten... eigelijk zouden ze die stoelen moeten blokeren zodat ze niet plat gelegd kunnen worden.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- Bandido
- Amerika-expert
Ten eerste ga je er dan vanuit dat al die mensen met zijn tweeen reizen en dat is juist vaak niet het geval. Veel mensen reizen alleen en dan kies je niet als eerste een stoel in het midden. Zelf kies ik bovendien als ik met nog iemand reis ook altijd een plaats aan het raam en een aan het gangpad. Je hebt dan de meeste kans dat er niemand tussen je in komt zitten, en zo wel kun je altijd nog vragen of iemand wil wisselen. Grote kans dat dat wel zo is, de meeste mensen willen niet tussen een koppel in zitten. Ik vind er niks asociaals aan, het is gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt qua boeken. Een andere keer heb ik misschien een keer pech, het zij zo.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wij hadden precies hetzelfde met onze vlucht in Amerika. Het was een klein vliegtuig met 2 rijen links en 2 rechts.
En alles aan het gangpad zat vol, dus we konden niet naast elkaar zitten.
Maar toen ik gebeld had (American Airlines in dit geval) om een vlucht te wijzigen ivm te weinig overstaptijd, konden we opeens wel naast elkaar zitten, terwijl die vlucht niet gewijzigd was.
Dus ik denk dat met een belletje je toch nog naast elkaar komt te zitten.
Waar het dan precies aan ligt weet ik ook niet...
En alles aan het gangpad zat vol, dus we konden niet naast elkaar zitten.
Maar toen ik gebeld had (American Airlines in dit geval) om een vlucht te wijzigen ivm te weinig overstaptijd, konden we opeens wel naast elkaar zitten, terwijl die vlucht niet gewijzigd was.
Dus ik denk dat met een belletje je toch nog naast elkaar komt te zitten.
Waar het dan precies aan ligt weet ik ook niet...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Welke vlucht en datum?elisabeetje schreef:Vanavond geprobeerd stoelen vast te leggen voor onze vlucht van Chigago naar Phoenix. Geen plaatsen meer naast elkaar te krijgen. Wel zijn er maar liefst 15 (!) rijen van 3 stoelen waarvan alleen de middelste nog vrij is. Hierbij heb ik toch sterk de indruk dat een aantal mensen op deze manier probeert met zijn tweeen 3 stoeen te bemachtigen. Ben ik nu de enige die dit gewoon asociaal gedrag vind?
Het is inderdaad zo dat er een aantal mensen die met 2 reizen het venster en de gang kiezen, enerzijds misschien om zo inderdaad het middelste zitje vrij te houden doch ook omdat het gewoon de meest aangename plaatsen zijn... De "middle seat" is natuurlijk het minst aangename zitje op een vliegtuig en dat weet natuurlijk iedereen

Wat associaal gedrag betreft... Als het zuiver is om de kans te verhogen om een extra zitje te hebben: ja Maar hou er rekening mee dat vele mensen, ja zelfs koppels, graag of aan het venster of aan het gangpad zitten en dat ze die zitjes verkiezen dan naast elkaar te zitten...
Maar geen paniek, vaak lost het probleem zichzelf op aan de incheckbalie...

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
mee eens......maar dat hebben we hier al eens eerder gediscusieerd..be2712 schreef:ik wil dus ook altijd gangpad stoelen, gewoon omdat ik zeer lange benen heb (34 van lengte) en ik gewoon niet normaal in economy kan zitten (knieen tegen de stoel voor mij, of net 2 cm overschot) als je dan zon kloot hebt die perse wil gaan liggen (waarom dat nodig zou zijn weet ik niet) heb ik het zitten... eigelijk zouden ze die stoelen moeten blokeren zodat ze niet plat gelegd kunnen worden.
Clint, hoeveel denk je dat een zo'n extra stoel in het midden zal kosten??? vanaf las vegas naar london.... een full ticketprice is niet zo intressant vind ik, maar tegen een leuke prijs.
Mijn vriendin zit altijd het liefste aan het gangpad, en ik aan het raam.... Ik had het wellicht gegokt om zo in te boeken, maar heb dit nog nooit geprobeerd....
Geen idee, het is niet dat elke airline dit doet of zelfs in elk vliegtuigtype. Bij KLM hadden ze het over 'special seats', maar ik weet niet of ze dat met de invoering van economy plus nog steeds doen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht