Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

interview domper (tax return vergeten!)update!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
yasmin
Amerikafan

Re: interview domper (tax return vergeten!)update!!

Bericht door yasmin »

:(
Laatst gewijzigd door yasmin op 03 jan 2010, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

wiepster schreef:Ja, je gaat niet in een aparte ruimte, het is een ouderwets loket.
hmm dat is minder, dat maakt nog zenuwachtiger :shock: :(
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik was toen ook behoorlijk zenuwachtig, maar achteraf viel het erg mee. Zorg dat je papieren in orde zijn, leg het in volgorde, maak copietjes, laat alles over je heen komen......en achteraf zal je zeggen, het viel wel mee...zoals de meesten van ons... :mrgreen:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

yasmin schreef:Kan iedereen die zit te wachten in de wachtruimte, zien en mee luisteren hoe jouw interview gaat??
Je moet er ook weer niet al teveel van voorstellen, het woord "interview" is wat overdreven. Men bladert vooral door jouw stapel paperassen, stelt je wat vragen en dat is het dan. Het duurt in principe maar een minuut of wat. Ik geloof dat het bij mij zo'nn vijf minuten was.
"Keep Georgia On Your Mind"
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik hoop maar dat het allemaal ook meevalt voor mij, want ik ben behoorlijk zenuwachitg :(
vooral ook omdat men niet weet wat voor vragen ze gaan stellen...
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

De enige "vraag" die ik kreeg was: So, you are moving to Maine? Verder was het inderdaad wat gerommel door de paperassen.
Echt waar Yasmin, als je alles op orde hebt hoef je echt niet zenuwachtig te zijn en wat ik gezien heb van de 3 keer dat ik daar geweest ben, zelfs als je iets niet helemaal in orde hebt, vertellen ze je vriendelijk hoe het alsnog in orde te maken. Je hoeft je ook niet druk te maken over het feit dat andere mensen mee kunnen luisteren. Over het algemeen zit iedereen daar een beetje in het zelfde schuitje en niemand gaat zitten lachen of gniffelen of wat dan ook als er bij jou om wat voor reden dan ook iets niet goed zou zijn.
Overigens viel mij de laatste keer op dat alles uiteraard in het Engels gebeurd en ik dacht eigenlijk dat deze medewerkers helemaal geen nederlands spraken maar toen ik daar een tijdje heb zitten wachten kwam er een chinees sprekende mevrouw binnen die amper engels sprak en kreeg zij een en ander in het perfect nederlands uitgelegd.
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

De meerderheid van de medewerkers op het consulaat is lokaal en spreekt dus ook Nederlands.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, "interview" is zoals ik geloof ik al eens in een ander topic schreef, een zwaar overdreven aanduiding. Bij ons was het met de consul meer "small talk" dan wat anders (hoewel dat ook een mooi onderdeel van het "interview" kan zijn, natuurlijk). Ik had rechten gestudeerd, hij had rechten gestudeerd, en dat leidde al snel tot een gesprekje over onze carrieres tot nu toe, en wat we graag (anders) zouden willen doen. Heel vriendelijk, heel ongedwongen, en het was met een paar minuutjes voorbij.

Als je al tot hier bent gekomen, hoef je je echt geen zorgen te maken!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Dank jullie wel voor jullie reacties...
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Waar ik me vooral veel zorgen over maak is zijn tax return 2008...want toen werkte mijn verloofde parttime en daarom was zijn inkomen minder dan wat hij nu verdient. In 2009 werkte hij fulltime en werkt nog steeds fulltime. Ik ben bang dat ze hier moeilijk over gaan doen en zijn form I-134 Affidavit of Support niet accepteren :(
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kan je verloofde niet een briefje van zijn baas meenemen, dat hij voltijds werkt en wat zijn salaris is? Plus een loonstrookje?

Het lijkt me toch, dat belangrijk is wat je nu verdient, zodat je je aanstaande kunt onderhouden in de stijl waar hij/zij aan gewend is geraakt. We hebben allemaal in het begin wat minder verdiend (wel verdiend, natuurlijk, maar niet altijd gekregen!). En in deze tijd is het gaan van een parttime naar een fulltime baan redelijk bijzonder. Het positieve benadrukken en het negatieve wat wegmoffelen. Doen de Amerikanen ook.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Hij heeft een brief van zijn baas waarin staat dat hij fulltime werkt en wat zijn salaris is, en hij heeft ook kopie van zijn paychecks van afgelopen 6 maanden opgestuurd. En een brief van zijn bank. En zijn inkomen is veel hoger dan de minimum income requirement. Hopelijk is dit goed, en accepteren ze het.
Laatst gewijzigd door yasmin op 05 jan 2010, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat klinkt in ieder geval al goed. En je kan in zijn tax return een positieve evolutie zien. Dat is meer geruststellend dan wanneer zijn inkomen bergaf gegaan zou zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

ik had ook brieven van zijn bank bij waarop stond hoeveel er op zijn bankrekening en spaarrekening en volgens mij ook hoeveel er in het afgelopen jaar gestort was.
Als uit zijn taxreturn niet blijkt dat hij de belastingdienst een hoop centjes schuldig is dan is het volgens mij nogal snel goed.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het belangrijkste is dat hij meer dan het minimum verdient - hoeveel meer dan het minimum is van minder belang...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik stond al om kwart voor 1 voor de poort, als eerste, met dikke jas en godzijdank een paraplu, te kouwkleumen.
Misschien een rare vraag, maar ik wil graag weten waar je precies moet wachten buiten. Voordat je naar binnen mag voor je interview.
Ergens las ik dit ''dat je niet aan de Museumplein kant moet wachten''
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nee, je moet iets verder doorlopen. Gewoon het hek volgen (de hoek om de straat in vanaf het Museumplein, om het zo maar eens te zeggen). Daar is de poort in het hek en hangen de borden met informatie en openingstijden.

Je ziet het echt vanzelf; je bent dan als het ware aan de achterkant van het voormalige statige huis. Je gaat dan ook via de "achterdeur" van het huis naar binnen.

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Aanstaande donderdag heb ik mijn interview. Heb volgens mij alle papieren in orde, behalve dan dat mijn vriendin seizoenswerk deed en de afgelopen 2 winters in Nederland is verbleven, dus ze voldoet niet aan het minimum income requirement. Wel heeft ze ook nog geld op 3 verschillende spaar/investerings rekeningen staan, waarvan we van 2 de brief juist hebben ontvangen en 1 instelling die het niet voor elkaar heeft gekregen op tijd (grrr). Maar daar hebben we wel een periodiek overzicht van.

Daarnaast kan ik zelf aantonen dat ik de komende 6 maanden nog inkomen zal hebben uit mijn eigen bedrijf in Nederland. Ik heb ondertekende letter of intents van de drie opdrachtgevers waar ik projecten heb lopen en dat was volgens de mevrouw (swambo) aan de telefoon ook prima. Daar ga ik dan maar vanuit!

Ben benieuwd of alles goed gaat, blijft spannend!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

I'll keep my fingers crossed. (Duimen zijn nog te pijnlijk van het duimen voor anderen :lol: )
Groet,

Old Faithful
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Visa approved! Interview stelde inderdaad niets voor, het wachten wel! Waren 6-7 stellen die voor verschillende visa kwamen. Eerst duurde het zo'n 15 minuten voordat er iemand ons begon te helpen, daarna een voor een de rij af en toen nog wachten op de consul. Uiteraard was ik de laatste die het interview had, maar alles was ok!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer