Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Credit history
Re: Credit history
@ ned in MO
Dank voor het antwoord... ik denk dat we dit ook gaan doen als we daar zijn, goede tip!
Dank voor het antwoord... ik denk dat we dit ook gaan doen als we daar zijn, goede tip!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Heb je overwogen om schuld-vrij te blijven? Het is wel heel Amerikaans natuurlijk om met een (credit card) schuld rond te lopen, maar ik heb ontdekt dat het leven veel gemakkelijker is zonder de maandelijkse verplichtingen van minimum betalingen en rente. Heel ouderwets wellicht, maar ontzettend bevrijdend...Jacqueline schreef:Toen we dus vorige maand een tweede auto wilden kopen hebben we geprobeerd een lening hiervoor af te sluiten. Helaas vertelde het meisje van de bank ons dat mijn credit verscheen als 999, wat betekent dat er nog helemaal geen credit is. De auto hebben we toen cash betaald. Het was wel mogelijk om later te refinancen, wat we wel willen doen maar dus pas gaat als we credit history hebben.
In het verleden hadden mijn vrouw en ik allerlei credit cards (met Air Miles, natuurlijk), een autolening, lopend krediet bij onze banken en een hypotheek. Alles was goed en wel tot ik in de recessie van 2001 mijn (high-tech) baan kwijtraakte, waarna het al snel heel moeilijk werd om rond te komen.
Een paar jaar geleden hebben we de keuze gemaakt om onafhankelijk van geldschieters te zijn. We hebben dan ook geen credit cards meer en afgezien van de hypotheek en een studielening zijn we schuld-vrij - en die leningen willen we ook zo snel mogelijk afbetalen. Wat een vrijheid!
- Bandido
- Amerika-expert
Dat hangt er ook helemaal vanaf hoe je die credit cards gebruikt. Wij hebben een AMEX Skymiles kaart en als we eens iets duurs kopen zoals een TV, dan kopen we die met de credit card en betalen dat meteen terug van de checking account. Normaliter kopen we nooit meer dan ongeveer $200 per maand (meestal benzine en eten in restaurants) en dat wordt elke maand automatisch meteen afbetaald. Sommige Amerikanen hebben 4 kaarten met elk $10.000 schuld erop, dan is het een ander verhaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
Je hebt gelijk, het kan inderdaad op een k1 visum.OscarG schreef:Ik kom het land binnen op een K1 visum. Moet ik niet wachten totdat ik getrouwd ben en de Status change heb aangevraagd?
Ik lees net ergens anders dat dat kan inderdaad! Goed om te weten. Daar geven ze aan dat je dit formulier: https://secure.ssa.gov/poms.nsf/lnx/0100203500 mee moet nemen indien degene die je helpt niet weet dat je met een K1 visum al een SSN kan aanvragen.
Echter, ga zodra het kan, liefst 2, of 2,5 week nadat je het land ingekomen bent, dan kunnen ze je terug vinden in het systeem.
Wacht je te lang, dan is de geldigheid van je I-94 te kort en weigeren ze je.
Voor mijzelf was er zoveel te regelen dat mijn SSN erbij inschoot en ik inderdaad veel langer moest wachten.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn ook begonnen met een secured credit card. Pas na ruim 2 jaar begonnen we enige credit op te bouwen. Wij hebben geen hypotheek bij een bank dus dat schoot ook niet op. Pas na 2 jaar kregen we een macy en walmart card. Daarmee kopen we alleen wat we nodig hebben betalen elke maand gewoon alles af. vanaf het moment dat je eenmaal wel kaarten kan krijgen ging het snel. Nu zitten wij beide boven de 700. Inmiddels hebben we nu ook een gewone credit card.
Ik heb op mijn credit rapport nog nooit iets over utilities. Volgens mij tellen die helemaal niet of heb ik dat mis?
Ik heb op mijn credit rapport nog nooit iets over utilities. Volgens mij tellen die helemaal niet of heb ik dat mis?
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Utilities kijken naar je score om te bepalen of je kredietwaardig bent en hoe hoog de borg moet zijn. Ze rapporteren inderdaad het (goede) betaalgedrag niet terug.peet schreef: Ik heb op mijn credit rapport nog nooit iets over utilities. Volgens mij tellen die helemaal niet of heb ik dat mis?
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Maar ze rapporteren wel utilities indien je ze niet netjes op tijd betaald....
Bart1
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja zoiets dacht ik al. Ze willen altijd wel je credit checken. Wij moesten 3 jaar geleden een deposit betalen omdat we geen score hadden. Kregen dit na 3 jaar pas terug.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wauw, da's best lang. Onze utility company (PG&E) gaf het (een deposit van $250 geloof ik) na een jaar terug, als credit. Hoef je een paar maanden dus niets te betalen.peet schreef:Wij moesten 3 jaar geleden een deposit betalen omdat we geen score hadden. Kregen dit na 3 jaar pas terug.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
bij ons was het 535 en dat is nog geen halve maand electra helaas. Maar wij vonden 3 jaar ook belachelijk en ik ben er van overtuigd dat ze in het begin 1 jjaar zeiden. na 1 jaar bellen en toen was het ineens 3 jaar. Tja wat doe je er aan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan je utility company wel vragen om goed gedrag te rapporteren en meestal doen ze dat wel voor je
en wat kan je dan met dat bewijs van goed gedrag doen?
wat een gedoe die credit score
wat een gedoe die credit score
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Positief betalingsgedrag heeft een positieve uitwerking op je credit score, vandaar.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
precies en daar kan je zelf aan meehelpen
Ter info:
Om een iPhone + abo te kunnen kopen heb ik AT&T $500 moeten betalen omdat ik geen credit score had. Dit bedrag krijg ik na één jaar wel terug.
Daarnaast als je iets huurt vraagt jouw land lord jouw credit score ook meestal op. Hoe slechter die score, hoe meer hoger jouw huur. Gelukkig kon ik aantonen dat ik wel degelijk kon betalen en indien nodig zes maanden ineens zou betalen.
Om een iPhone + abo te kunnen kopen heb ik AT&T $500 moeten betalen omdat ik geen credit score had. Dit bedrag krijg ik na één jaar wel terug.
Daarnaast als je iets huurt vraagt jouw land lord jouw credit score ook meestal op. Hoe slechter die score, hoe meer hoger jouw huur. Gelukkig kon ik aantonen dat ik wel degelijk kon betalen en indien nodig zes maanden ineens zou betalen.
en heb je toen wel een lagere huur (of dus een huur zoals bij hoge credit score) gekregen of betaalde je alsnog meer?belg1980 schreef:Ter info:
en hoeveel aan security heb je neergeteld? Ik zou graag een voorbeeld zien van totale 'inleg' aan het begin, dus bv dat je inderdaad 6 maanden ineens betaald
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel hangt af van wie je huurt: is het een particulier of een professioneel verhuurder. Huur je bij een of andere woningcorporatie dan zou het zo maar kunnen dat ze strenger selecteren, en dat er minder ruimte is om te onderhandelen. Bij een particulier kun je soms meer bespreken over het hoe en wat rondom de huur.
Wij huren momenteel particulier, en hadden aangegeven dat er mogelijk niet zo'n geweldige credit score en history uit de check zou komen omdat mijn vrouw 8 jaar niet in de VS had gewoond, en ik zonder score was begonnen een jaar ervoor. De eigenaresse zei toen al dat het waarschijnlijk niet zo'n probleem zou zijn aangezien we twee auto's al hadden, en onze credit score dus niet zo heel slecht zou zijn.
Ik had al aangeboden dat als het nodig was we wel twee of drie maanden borg konden neerleggen, maar uiteindelijk bleek dat niet eens nodig te zijn.
Zoals gezegd hangt veel dus af van bij wie je huurt; ik denk niet dat je per definitie kunt zeggen dat je X-aantal maanden huur moet kunnen overleggen omdat het overal anders zal zijn.
Bovendien zal het niet eens je huur (hoeven te) zijn die omhoog gaat, maar de borgsom die je moet neertellen.
Wij huren momenteel particulier, en hadden aangegeven dat er mogelijk niet zo'n geweldige credit score en history uit de check zou komen omdat mijn vrouw 8 jaar niet in de VS had gewoond, en ik zonder score was begonnen een jaar ervoor. De eigenaresse zei toen al dat het waarschijnlijk niet zo'n probleem zou zijn aangezien we twee auto's al hadden, en onze credit score dus niet zo heel slecht zou zijn.
Ik had al aangeboden dat als het nodig was we wel twee of drie maanden borg konden neerleggen, maar uiteindelijk bleek dat niet eens nodig te zijn.
Zoals gezegd hangt veel dus af van bij wie je huurt; ik denk niet dat je per definitie kunt zeggen dat je X-aantal maanden huur moet kunnen overleggen omdat het overal anders zal zijn.
Bovendien zal het niet eens je huur (hoeven te) zijn die omhoog gaat, maar de borgsom die je moet neertellen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
dank je, ik leer hier in ieder geval al dat je moet weten hoe het zit dat scheelt al

echt vreemd dat "alles" afhangt van credit history... en dan kijken ze raar op dat mensen torenhoge schulden hebben...

echt vreemd dat "alles" afhangt van credit history... en dan kijken ze raar op dat mensen torenhoge schulden hebben...
Even een kleine nuancering. Er zijn 2 aspecten;jaja5 schreef:
echt vreemd dat "alles" afhangt van credit history...
1) Je history word hier gezien als je score gebaseerd op hoe lang je al credit lines hebt etc. Waarbij des te langer des te beter etc. Dat is voor het aanvragen van creditcards en hypotheken enz vooral belangrijk.
2) Je feitelijke score (het getal) is vooral belangrijk voor wat lichtere zaken als bijvoorbeeld je kabelaansluiting of je huurcontract en is niet noodzakelijkerwijs gebaseerd op de lengte van je accounts. Na een paar maanden een secured creditcard had ik een 730 score. Had ik dus niets aan bij het aanvragen van andere kaarten maar voor een huurcontract en utilities was het wel perfect.
Bij het zoeken naar een huurhuis gaven we overal aan 'we hebben een goede score maar deze is pas een paar maanden oud' en dat was geen enkel probleem. Als de score maar boven de 600 was.
Als je geen score hebt zal men wel terughoudend doen, het feit dat we desnoods een aantal maanden huur als deposit wilden doen opende overigens deuren. Het hangt er vanaf waar je huurt, sommige apartement complexes verhuren gewoon niet als je geen/te lage score hebt want dat is het beleid. Bij andere verhuurders maakt het weer niet zo veel uit. Open kaart spelen lijkt me wel verstandig om teleurstelling aan beide kanten te voorkomen, bovendien vragen de meeste makelaars een fee voor het opvragen van de score en dat is zonde als je bij voorbaat al weet dat je niet in aanmerking komt voor de woning.
Je zou je eens kunnen verdiepen in het aanvragen van een ssn (ik meen dat wij 'm een week of 2 na first entry al kregen). Als je die al kunt krijgen op het moment dat je je GC activeert zou ik asap naar een BAC oid rijden om een secured card te krijgen. Als je die dan ook gebruikt en netjes afbetaald begin je in ieder geval met het opbouwen van een score (en history). Dat maakt het makkelijker wanneer je een paar maanden later definitief komt.
bedankt, ik heb al geïnformeerd en een rekening is ook te openen zonder ssn dus dat zal ik meteen doen bij reis 1 en dan meteen een secured card dus.
Bij mij spelen vooral zaken rondom huur, geen auto of leningen, maar huur utilities zaken die voor wonen noodzakelijk ijn, is het dan aan te raden om 1 secured card te nemen of meteen 2? (of meer???)
en zo ja, graag waarom of hoe dat dan werkt
Thanks!
Bij mij spelen vooral zaken rondom huur, geen auto of leningen, maar huur utilities zaken die voor wonen noodzakelijk ijn, is het dan aan te raden om 1 secured card te nemen of meteen 2? (of meer???)
en zo ja, graag waarom of hoe dat dan werkt
Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 9294 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote