Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hollands eten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

misschien

Bericht door houstonwehaveaproblem »

is King pepermunt een idee? Drop natuurlijk ook. En ja, boterhammen met hagelslag of vlokken en van die gekleurde muisjes zijn ook vast een succes.
Wat ik hier merk is dat de amerikanen dol zijn op de chocola die ik meeneem uit Nederland. Vooral de pure versie. Zet een bak èchte koffie voor ze. Dat waarderen ze vast.
En ik denk inderdaad dat die pudding ook wel gewaardeerd wordt als ik soms de diversiteit aan toetjes hier zie. Bitterkoekjespudding misschien?

Succes in elk geval!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Drop zou ik niet doen. Vrijwel niemand vindt dat hier lekker. Ik heb het een keer geprobeerd met een internationale avond en ze verdwenen zowat een voor een de prullebak in. Leuk misschien om te laten proeven, maar reken erop dat het geen succes is ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Castarah
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Die ervaring heb ik inderdaad ook.
Stroopwafels zijn ze gek op, evenals chocolade letters van echt lekkere nederlandse chocola, maar drop vinden ze maar niks.
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Smaakt chocola dan zo anders in Amerika? Is het misschien zoeter?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

dolphin schreef:Smaakt chocola dan zo anders in Amerika? Is het misschien zoeter?
Zo zit ik altijd te "stoeien" met chocolate en fudge. Ik weet nooit wat nou de echte chocola is.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

"Chocola" betekent hier vaak Hershey en die chocola is (vind ik) juist minder zoet, dan de Nederlandse. Maar mijn favoriete chocolade aller tijde is van Lake Champlain in Vermont. Nog nooit zo lekker geproefd!! Het water loopt me al in de mond nu ik eraan denk!
Marjan, fudge heeft vaak chocolade smaak, maar je hebt het ook in allerlei andere smakn. Echte fudge is ook om (letterlijk) je vingers bij af te likken. Het lijkt kwa smaak wel op borstplaat, maar is zachter van consistentie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Castarah
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Castarah »

Ik persoonlijk vind de chocola hier veel zoeter dan in Nederland.. maarja, ik vind alles hier zoeter.

Maargoed, wat dat betreft is het maar weer goed dat smaken verschillen :)
Na 8 maanden Amerika weer terug in NL.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Castarah schreef:Ik persoonlijk vind de chocola hier veel zoeter dan in Nederland.. maarja, ik vind alles hier zoeter.
Er zit sowieso al veel verschil tussen puur, melk en witte chocola naar mijn mening. Puur is toch de minst zoete.

Dus Petra, als ik het goed begrijp is fudge GEEN chocolade, maar kan een chocolade smaak hebben. Wij kopen daar wel eens wat van in die speciale winkeltjes in Amerika als we onszelf willen trakteren. Ontzettend machtig en ook duur, maar wel heeeel lekker.

Bah, wat een onderwerp. Ben nog wel op dieet..... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Fudge, is meer een soort van snoep toch? een beetje toffee achtig - Ik koop vaak een zakje bij de bioscoop. Ze verkopen het in vierkante stukken of brokken, zoals nougat.. het is heel zacht en je wordt er snel misselijk van..

Ik heb vaak de caramel fudge.. Maar je hebt diverse smaken, waaronder ook chocola (maar het zou me niet verbazen wanneer er echte chocola in vermengd zit of een toplaagje van chocola) ...

Hier een foto van de caramel fudge die ik bedoel MMmmm

Afbeelding
Sandy
Jytte
Amerika-ontdekker

Bericht door Jytte »

nou volgens mij is die kaas van het vaartje toch oerhollands hoor!!
betere kaas kun je volgens mijn man niet hebben ( heeft net zijn voorraad die mijn ouders meegenomen had hier weer opgepeuzeld)

Jammer voor de amerikanen maar hij heeft het allemaal zelf opgegeten

vreemd trouwens dat op sommige plaatsen dus stroofwafels te koop is terwijl ik ze hier in alabama nog niet ben tegengekomen ( zelfs niet bij starbucks)
gevuld speculaas ook niet maar dat maak ik zelf..( heel makkelijk hoor en met een blikje almond paste is het zo klaar)
boerenkool is wel verkrijgbaar trouwens.

het nadeel van bestellen via een site vind ik dat je toch wel erg veel verzendkosten moet betalen om bv hagelslag te bestellen.
tot nu toe heb ik het geluk dat ze mij dit vanuit nederland op sturen.

gr Jytte
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer