Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reistijden Zuid-West route
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reistijden Zuid-West route
Als iemand trouwens met kinderen onder 3 jaar de Whale Watch Trip wil doen moet je deze hebben: https://nblack.securesites.net/ResForms/formres.htm de andere laat geen kinderen onder 3 jaar en geen zwangere vrouwen toe. De dolfijnen schijnen dit aan te voelen..
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zijn afgelopen zaterdag van San Francisco naar Monterey gereden. Dat is een afstand van niks, je bent er zo.
Zaterdagmiddag hebben we rondgekeken in Monterey en het aquarium bezocht, zondag hebben we 's ochtends eerst een whalewatch gedaan en rond half twee zijn we via HW 1 verder naar het zuiden gereden.
We zijn onderweg een paar keer gestopt voor foto's en om te tanken, Santa Barbara was voor ons niet haalbaar.
17 miles drive was trouwens gesloten voor toeristen, ik weet niet of dat eenmalig was of voor langere tijd.
Maandag hebben we uitgebreid rondgereden en geluncht in Santa Barbara om daarna door te rijden naar LA waar we ook nog hebben rondgekeken bij Manhattan Beach en Redondo Beach. (andere plekken hadden we aan het begin van onze vakantie al bekeken)
De kustweg is echt een aanrader, Santa Barbara ook.
In Santa Barbara zijn we richting Hope Ranch gereden (afslag 101A) daarna over de Cliff Drive, de Shoreline Drive en de Cabrillo Blvd, wij vonden het een mooie route.
En de whalwatch in Moterey was zeker onvergetelijk!
Els
Zaterdagmiddag hebben we rondgekeken in Monterey en het aquarium bezocht, zondag hebben we 's ochtends eerst een whalewatch gedaan en rond half twee zijn we via HW 1 verder naar het zuiden gereden.
We zijn onderweg een paar keer gestopt voor foto's en om te tanken, Santa Barbara was voor ons niet haalbaar.
17 miles drive was trouwens gesloten voor toeristen, ik weet niet of dat eenmalig was of voor langere tijd.
Maandag hebben we uitgebreid rondgereden en geluncht in Santa Barbara om daarna door te rijden naar LA waar we ook nog hebben rondgekeken bij Manhattan Beach en Redondo Beach. (andere plekken hadden we aan het begin van onze vakantie al bekeken)
De kustweg is echt een aanrader, Santa Barbara ook.
In Santa Barbara zijn we richting Hope Ranch gereden (afslag 101A) daarna over de Cliff Drive, de Shoreline Drive en de Cabrillo Blvd, wij vonden het een mooie route.
En de whalwatch in Moterey was zeker onvergetelijk!
Els
Wellicht de Pebble Beach US Open?
-
- Amerikakenner
Ja, ik had de link niet gelegd omdat ik niet zo 'golf-minded' ben maar dat kan inderdaad de reden zijn, ik heb daar wel wagens van zien rijden.Yeehaw schreef:Wellicht de Pebble Beach US Open?
Els
" Niet golf minded "? Komt nog wel! Maar niet op Pebble Beach....$ 400,-- voor een rondje schat ik zo. Off topic inderdaad.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Dommel, dat is goed om te weten, we denken er dan ook over om die dag maar de middagtour van de Whalewatching te doen. Heb je enog idee hoelang te erover rijdt van Monterey naar omgeving Cambria? EN kun je me een tip geven over de overnachtig in die buurt: Pismo beach, San Louis Obispo, Cambria of San Simeon? Ik heb geen idee... En Hoe lang was het vanuit daar naar LA?
Goede reis nog als je er nog bent en anders veel plezier met de foto's
grtjs mariska
Goede reis nog als je er nog bent en anders veel plezier met de foto's
grtjs mariska
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
-
- Amerikakenner
Hoi Mariska,
Ik weet niet wat je onderweg allemaal gaat doen, wij zijn pas om 13.30 uit Monterey vertrokken maar als je 's ochtends al vertrekt kun je best verder komen dan Cambria.
Wij hebben alleen een paar foto stops gemaakt maar de kustweg is echt wel erg mooi dus je zou er meer tijd door kunnen brengen.
Wij hebben overnacht in Santa Maria en van daaruit was het rechtstreeks naar Los Angeles nog maar iets van 2,5 uur. (dat hebben we niet gedaan omdat we naar Santa Barbara geweest zijn)
Wij hebben onderweg veel bij Best Western geslapen, die zitten overal en zijn goed betaalbaar (al heb ik begrepen dat motel 6 goedkoper is) meestal zit er ook nog een eenvoudig ontbijtje gratis bij.
Omdat het onze eerste zuid-west reis was weet ik geen hotels in de plaatsen die je noemt maar als je navigatie hebt kun je hotels snel vinden, wij hadden een Garmin gekocht bij WalMart en dat is ons goed bevallen, die gaat zeker weer mee als we terug gaan. Ook een goeie tip die ik van het forum had: Rand mcNally Roadatlas. Bij Walmart nog geen $10,= wel een groot ding maar erg handig om bij te hebben!
Woensdag zijn we weer in Nederland geland
Onze vakantie zit er bijna op....... Maar we zullen er nog lang van nagenieten en we hebben duizenden foto's om uit te zoeken.
Succes met je voorbereiding,
Els
Ik weet niet wat je onderweg allemaal gaat doen, wij zijn pas om 13.30 uit Monterey vertrokken maar als je 's ochtends al vertrekt kun je best verder komen dan Cambria.
Wij hebben alleen een paar foto stops gemaakt maar de kustweg is echt wel erg mooi dus je zou er meer tijd door kunnen brengen.
Wij hebben overnacht in Santa Maria en van daaruit was het rechtstreeks naar Los Angeles nog maar iets van 2,5 uur. (dat hebben we niet gedaan omdat we naar Santa Barbara geweest zijn)
Wij hebben onderweg veel bij Best Western geslapen, die zitten overal en zijn goed betaalbaar (al heb ik begrepen dat motel 6 goedkoper is) meestal zit er ook nog een eenvoudig ontbijtje gratis bij.
Omdat het onze eerste zuid-west reis was weet ik geen hotels in de plaatsen die je noemt maar als je navigatie hebt kun je hotels snel vinden, wij hadden een Garmin gekocht bij WalMart en dat is ons goed bevallen, die gaat zeker weer mee als we terug gaan. Ook een goeie tip die ik van het forum had: Rand mcNally Roadatlas. Bij Walmart nog geen $10,= wel een groot ding maar erg handig om bij te hebben!
Woensdag zijn we weer in Nederland geland

Onze vakantie zit er bijna op....... Maar we zullen er nog lang van nagenieten en we hebben duizenden foto's om uit te zoeken.
Succes met je voorbereiding,
Els
Die Rand McNally kan je ook al in Nederland kopen bij de betere boekhandels. Iets duurder (€ 14,95) maar de voorpret is des te groter.
@ Dommel. Welk model Garmin heb je gekocht? Kan je hem gewoon inpluggen en heb je dan alles zonder verder iets te downloaden? Thx!
Yeehaw
@ Dommel. Welk model Garmin heb je gekocht? Kan je hem gewoon inpluggen en heb je dan alles zonder verder iets te downloaden? Thx!
Yeehaw
-
- Amerikakenner
@Yeehaw
Garmin nüvi, was geloof ik $149 zonder tax.
Werkte meteen, erg snel ook met sateliet vinden, beter dan VDO dayton die we hier al hadden. Niks hoeven downloaden.
Er zitten ook handige extra's op zoals omrekenen van °F naar °C en mijl naar km enz.
En natuurlijk gewoon Nederlandse tekst en stem.
Daar in een Jeep en hier thuis in mijn 'pandaatje'.
Els
Garmin nüvi, was geloof ik $149 zonder tax.
Werkte meteen, erg snel ook met sateliet vinden, beter dan VDO dayton die we hier al hadden. Niks hoeven downloaden.
Er zitten ook handige extra's op zoals omrekenen van °F naar °C en mijl naar km enz.
En natuurlijk gewoon Nederlandse tekst en stem.
Daar in een Jeep en hier thuis in mijn 'pandaatje'.
Els
Bedankt Els, goede tip!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 882 Weergaves
-