Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Ziva »

Ja, normaliter zou ik dat ook doen GJK maar ik weet uit ervaring dat ik soms knock out kan gaan van een injectie en dan echt even weg ben.

Dat is niet omdat ik bang ben of niet tegen naalden/bloed kan ofzo, dat heb ik nu eenmaal :oops: Ik weet het nu, ik ben verder gezond en mijn dokter zegt ook "sommige mensen hebben inderdaad zo'n reactie op een prikkel " en ik zeg het dus altijd vooraf als ik een injectie krijg tegen diegene die dat doe. Echter, je kunt wel begrijpen waarom ik liever niet knock out ga bij de consulaatdokter :D
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Laat ik dan hier maar even opbiechten dat ik exact dezelfde reactie heb. Ik ben dan ook bijna van mn stokkie gegaan bij het medische onderzoek, maar ik had van te voren al aangegeven dat het fout kon gaan, met name omdat je toch wel spanning hebt aangezien je het gevoel hebt dat je visum en dus de rest van je leven er van af hangt! (terwijl het echt allemaal niets voor stelt). Ze hebben me toen even op zo'n bed laten liggen en toen ging het wel weer. Het zijn echt aardige mensen en het was allemaal verder prima!

Overigens ben ik het met jaja eens, ik zou niet meteen alle vaccinaties nemen die op de lijst staan van te voren. Bij de medische keuring wordt bepaalt welke je nodig hebt en dit hangt inderdaad af van je leeftijd. De hep A en B had ik niet nodig ivm mijn leeftijdscategorie.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

@ OscarG

En wat is je leeftijd als ik vragen mag? Hep A + B, vreemde inëntingen... :?
Ik ben van 1967, is er kans dat ik op die grond een paar niet hoef?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ik ben van 1981, dus ik durf niet te zeggen of jij die dan wel of niet moet hebben...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Sten schreef:@ Vol & GJK

Ja, dat kan natuurlijk ook.
Maar we hebben al een afspraak bij de GGD gemaakt. Ben wel benieuwd of ze via bloedprikken bij mij gaan aantonen of ik al ingeënt ben tegen Mazelen en Rode Hond... Ik kan me niet eens herinneren of en in dat geval welke kinderziektes ik gehad heb. Geen?
volgens mij testen ze dan of je antistoffen hebt, dus of de ziekte hebt gehad of de vaccinaties, dat was toen ik het moest doen heel duur (in de VS) wat dat hier?

oh en Sten wij schelen niet veel in leeftijd en hoefden geen Hep B
(en hadden dus destijds geen BMR omdat die toen niet in het programma zat en die moet je nu wel hebben, of dus aantonen dat je antistoffen hebt)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat die Hep A + B inentingen vooral belangrijk zijn voor schoolgaande kinderen/jongeren. Als ik mij goed herinner, was het een vereiste dat je die had alvorens je naar school mocht gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ik moet even verduidelijken dat ik aannam dat het Hepatitus B was maar nu ik er zo over nadenk kan het ook voor wat anders geweest zijn. Ik hoefde de betreffende vaccinatie niet te krijgen omdat we naar Venezuela op vakantie geweest waren en de vaccinatie die ik toen kreeg nog geldig was (10 jaar). Die van mijn vrouw was toen net afgelopen dus die moest een herhaling krijgen.

Ik zal thuis eens in de papieren kijken wat het nu echt was...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Volgens mij wordt je niet standaard ingeënt voor Hepatatitus B, in Nederlans iig niet.
Deze enting bestaat uit 3 injecties, daarna wordt er bloed afgenomen om tekijken of je antistoffen hebt aangemaakt.
Zoniet dan herhalen ze deze 3 injectie in Nederland kost het ongeveer 250 euro.
Ik heb de entig een paar jaar geleden gehad om dat ik in de zorg werk en in aanraking kom met spuug, urine en ontlasting, ik moest dus 6 injecties.

@Vol dat zal waarschijnlijkTetanus geweest zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb het net nagekeken: Dario had Hep A nodig om toegelaten te worden tot de school.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bij mij (bouwjaar 1977) was het in 2008 ook Hep A wat ik moest hebben, en ik had nog een geldige vanwege onze huwelijksreis naar Kenia in 2005.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sten

Bericht door Sten »

jaja5 schreef: (en hadden dus destijds geen BMR omdat die toen niet in het programma zat en die moet je nu wel hebben, of dus aantonen dat je antistoffen hebt)
Haha, dat klinkt bijna als in: "Je moet aantonen dat je een alibi hebt." Nou, laat ze maar prikken dan, ik ben ook benieuwd.
Sten

Bericht door Sten »

@ Iedereen van laatste reacties: Hep A en Heb B inentingen heb ik liever niet (klinkt gewoon ook niet bepaald lekker). :shock:
We zijn beide nooit naar tropische landen geweest, dus we hebben wat dat betreft geen inentingen waar we op kunnen bogen. Dan maar hopen dat het niet hoeft en kijken wat de GGD adviseert. Ik doe die twee maar niet nu, Jeroen ook niet. Die twee mogen de Amerikanen dan doen, als ze al moeten. Ga niet iets doen wat misschien niet nodig is. Bedankt voor alle hints en tips.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

[quote][Ik ben alleen nog niet naar de VS gereisd dus wellicht kan iemand die er net via DV is gekomen (bart1, kiyu?) eens wat melden over de ervaringen NA het werkelijk inreizen.../quote]

Zowel mijn vrouw als mezelf hadden nog ons boekje (dank je mama en schoonmama!) en dus hadden wij niets meer nodig.
Op dat frond waren we helemaal ok

Sinds we hier zijn geen enkele inenting meer gehad.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

bedankt bart!!

de kinderen zullen denk ik bij school gaan wel gecontroleerd en eventueel geupdate worden waar nodig
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Sten schreef:Hep A en Heb B inentingen heb ik liever niet
Mag ik vragen waarom niet? Gewoon uit pure nieuwsgierigheid... wat is er mis mee?

(En bovendien, als het moet, dan heb je niks te willen... :wink: :P )
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sten

Bericht door Sten »

@ Bart en Dento

Hoi Bart, wat zijn de inentingen in jouw boekje als ik vragen mag? Ben wel benieuwd of ze in België misschien meer deden dan in Nederland...

@ Dento ... ergens voel ik een afkeer dat je dat in heel kleine, kapot gemaakte deeltjes in je lichaam krijgt gespoten...

Uit Wikipedia:
Moderne kennis bracht nieuwe mogelijkheden. Naast dode vaccins ontwikkelde men ook vaccins die slechts uit delen van een ziekteverwekker bestaan, namelijk die delen die het afweersysteem het beste kan aanvallen.
Stiekem ben ik dus bang dat je er ziek van wordt, in plaats van sterker.
Sten

Bericht door Sten »

Volgende week al een bezichtiging van onze woning, dat is wel heel erg snel! :o :) Het staat om precies te zijn 4 dagen op Funda!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Sten schreef:Stiekem ben ik dus bang dat je er ziek van wordt, in plaats van sterker.
Tja, ik denk dat dat wel bij meer vaccins het geval is... sowieso zitten er dingen in medicijnen die je soms volgens mij helemaal niet wilt weten... :wink:

Onze website | Mijn blog
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wow Sten, dat is inderdaad super snel!!!

Misschien hele stomme vraag aan je, maar was je sowieso al van plan je huis te verkopen en te verhuizeb of is het echt met de Greencard in het vooruitzicht?

En over inentingen, ja ook ik vind het niks. Ben sowieso niet van de medicijnen en alles wat niet in je lichaam hoort moet je er ook niet in willen hebben. Aan de andere kant, kwaad kan het volgens mij ook niet dusse... ik zorg gewoon dat ik zoveel mogelijk al heb dan :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat niet per se hoeft zou ik ook niet nemen, nee, maar helaas heb je in dit soort gevallen geen keuze als het voorgeschreven is...

Onze website | Mijn blog
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer