Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sea world bezoeken vanuit LA?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mastrid
Amerika-ontdekker

sea world bezoeken vanuit LA?

Bericht door Mastrid »

Voor de laatste drie dagen van onze reis hebben we een hotel geboekt in LA. We hebben gepland dan naar Universal Studios te gaan en wilden ook Seaworld bezoeken. We komen er, beetje dom, nu pas achter dat we hiervoor naar San Diego moeten en dat dit een flinke rit is.
Zou het toch te doen zijn vanuit LA? We willen er toch wel erg graag naartoe..
Astrid
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: sea world bezoeken vanuit LA?

Bericht door Rob »

Ligt er ook aan waar je hotel in LA zit, LAX naar Seaworld is volgens S&T 1:45 uur rijden maar dat zal je door het drukke verkeer niet halen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is volgens Google Maps iets meer dan twee uur rijden. Maar houd wel rekening met vertraging door verkeer.
Het park gaat meestal pas om 10.00 uur open maar kijk even voor de zekerheid naar de kalender. Seaworld heeft heel veel leuke shows die je volgens een bepaald schema kunt doen. Als je alles wilt zien dan kun je het beste bij openingstijd er zijn. Vroeg weg dus uit LA :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

We zitten in Orchid Suites (Hollywood) dus volgens mij niet echt gunstig om zo snel mogelijk de stad uit te komen. Twee uur rijtijd vinden we op zich nog wel te doen, maar als dat veel langer wordt ivm druk verkeer wordt het misschien toch wel te veel.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je zit vanuit je hotel redelijk snel op de grote weg. Maar het blijft altijd gokken natuurlijk. Maar als je gewoon op tijd wegrijd dan moet het allemaal wel te doen zijn. Seaworld is wel erg leuk :)

Mocht je besluiten niet te gaan dan zou je de NBC Studio Tour en de Warner Bros Studio Tour kunnen doen in LA. Ook leuk :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Ik denk dat het toch maar vroeg opstaan wordt en dan gaan we er gewoon voor :D
Met nog een dag Universal hebben we onze dosis pretparken (must voor de kids) dan wel gehad en kunnen we doodmoe het vliegtuig naar huis in. Als we dan nog niet in slaap vallen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Seaworld is inderdaad wel heel leuk. Mocht je het te ver vinden dan kun je ook nog naar Disneyland of California Adventure park gaan. Daar deden wij al eens bijna 2 uur over vanuit Orchid Suites. Maar dat was wel aan het eind van de middag. Ik denk dat je wel carpool stroken hebt naar San Diego, dat scheelt alweer als het druk is.
Hoe oud zijn de kinderen?

Marianne
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Onze jongens zijn 15 en 11 jaar oud. De oudste wil in een pretpark zoveel mogelijk op zijn kop hangen maar daar vinden wij drieën dan weer niks aan (gewoon bang dus..). Ik moet zeggen dat ik zelf ook bijzonder veel zin in Seaworld heb en bv Disney spreekt mij wat minder aan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ha, ha, dat herken ik wel, wij hebben 2 helden en 2 voor wie het niet zo hoeft. Gewoon voor Seaworld gaan dan. Hoewel CAP ook echt leuk is.

Marianne
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Ik ben in ieder geval blij dat jullie het niet meteen een mission impossible vinden vanuit LA. :thumbup:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Astrid,

Als je het "gewone" classic Disneylandpark neemt hoef je je niet druk te maken, daar gaat niets "over de kop" :D
Een echte aanrader is "Indiana Jones". Een totaal andere als in Parijs, maar met een superverassend einde!
Deze staat bij ons nog steeds hoog op de "ranglijst"
Het naastgelegen California Adventure is het tegenovergestelde. Ik weet niet of je beide parken gaat bezoeken?

Als jullie zoveel pretparken gaan bezoeken hebben jullie dan al aan de Southern California citypass gedacht?http://www.citypass.com/southern-california
Kan je veel geld schelen, even uitrekenen hoeveel je kwijt bent met losse kaartjes en of het uit kan...

Veel plezier!

Groetjes,

Manon
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Hoi Manon,
Het blijft bij twee pretparken meer kunnen de ouwelui niet aan. Maar naar al het natuurgeweld van de nationale parken denken we ook wat tegenwicht nodig te hebben.
We gaan wel even checken of het zin heeft want als we wat kunnen besparen willen we dat natuurlijk niet laten! Dank voor de tip.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi Astrid,

Er zijn ook nog wel ander "combo's" mogelijk, even goed zoeken op het net doet wonderen! :wink: :thumbup:

Succes!

Manon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

hebben twee weken terug sea world bezocht en zijn om 16u30 naar LA gereden ( glendale, niet zo ver van hollywood), en hebben daar 3u15 minuten over gedaan. geen monsterfiles maar geregeld eens stoppen, en trager en dan weer vlot enz. konden carpoolen, hielp wel maar dus toch 3u15.
in de zomer is sea world wel langer open met ook fantastische avondshows, terugkeren na 21u00 zal wel vlotter verlopen denk ik.

tot slot : sea world was weer fantastisch, met wel één groot verschil bij de show met de orca's : geen trainers/trainsters meer mee in het water, blijkbaar het gevolg van het dodelijke voorval in Florida een paar maand geleden.
ook het eten geven van de dolfijnen is, in vergelijking met enkele jaren terug, helemaal anders georganiseerd maar toch nog altijd plezierig.

zou het zeker doen, wel heel vroeg opstaan en rekenen op een late terugkeer.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En wat kortingen betreft: wij hadden er korting met onze ANWB kaart (show your card).

Marianne
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

@Jacques; we duimen er dan maar voor dat we minder druk verkeer treffen dan jullie. Inderdaad maar vroeg vertrekken, muziekje aan en de moed erin houden. Nou zijn we hier in de randstad ook wel wat files gewend dus voelt het misschien een beetje als thuis....

@ Marianne; wonderlijk toch dat zo'n ANWB-lidmaatschap dat je vooral hebt voor pech onderweg in Nederland in de VS zoveel voordeel kan opleveren. Hij gaat uiteraard mee!
Astrid
pilsner
Amerika-ontdekker

Bericht door pilsner »

Vorig jaar hebben we er 2,5 uur over gedaan om van Universal Studios naar Anaheim te rijden tijdens de avondspits (37 miles). Terugkeren rond 22h00 was geen enkel probleem (half uurtje). 2 dagen later reden we van Santa Clarita naar Sea World op dezelfde tijd (150 miles, inclusief de 37 miles van 2 dagen ervoor). We waren toen op zaterdagochtend rond 8h30 vertrokken. => Probeer het tijdens het weekend te plannen indien mogelijk.
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Gezien de leeftijd van je kids, weet ik niet of Seaworld zo ideaal is. Het is metname (veel wachten op aanvang) van de shows.
Wellicht is DIsney Californie Adventure wel de moeite waard?
Of anders zou ik kiezen voor een van de grote waterparken

Vincent
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Wij hebben Sea World bezocht na overnacht te hebben in Palm Springs. Dat is ook ongeveer een rit van 2 uur. Dat is goed te doen dus. In LA zelf hebben wij geen enkele keer file gehad. Druk verkeer wel maar geen file.

Zelf vond ik Sea World leuk maar ook niet super. Als 14-jarige heb ik Sea World Orlando bezocht en toen vond ik het leuker. Alle shows zijn de moeite enkel de dolfijnen show viel een beetje tegen (teveel optredens van mensen en te weinig van de Dolfijnen). Wij zijn het park binnen gegaan rond half 12 (eerst ons broodje opgegeten want je mag geen drank en eten in het park meenemen) en zijn rond 18u weer vertrokken. We hebben alle shows gezien en alle attracties gedaan. Mits een beetje plannen hoef je niet te lang te wachten op de shows.

Probeer ook je pretparken te bezoeken buiten het weekend.
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

@punthooft: drie van ons viertjes willen beslist niet in achtbanen etc. vandaar dat we Disney Adventure overslaan. Voor vele anderen waarschijnlijk een prima tip maar aan ons niet echt besteed.
Het is duidelijk dat de een de reis de moeite waard vindt, de ander weer niet.
We hebben besloten dat we, als we er zo aan het einde van de reis nog energie voor hebben, de enthousiastelingen volgen en gewoon gaan.
Als we na vier weken rondtoeren geen pap meer kunnen zeggen doen we het gewoon niet. Alles kan, niets moet is ons motto!
Hoe dan ook; over ruim anderhalve week zitten we in het vliegtuig :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer