Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

@ Dento

Ja, je begrijpt het dus wel. Ik houd het er maar bij: we gaan naar de GGD, met name ik laat kijken of ik Mazelen en Rode Hond resistent ben. Hep A en B laten we nog even zitten, als het mot, mot het maar. Dan maar hopen dat we er niet ziek van worden.

@ Ziva

Ik had al verhuiskriebels, die krijg ik elke 6-8 jaar als ik ergens woon. Dan is de koek wat mij betreft op, het lijkt een cyclus te zijn. Al voor Jeroen de winning notification binnen kreeg, had ik al meermalen met een toch ontevreden smoelwerk :wink: tegen Jeroen gezegd: "Ik wil hier weg!" En een dringend gevoel daarbij. Ik volg altijd mijn gevoel. Het klopt ook altijd, ik kan niet anders zeggen.

Maar er leken weinig opties: je huis verkopen ten gunste van een huurhuis doe je niet snel. Vooral omdat we niet snel weer kunnen kopen, omdat we nu allebei een eigen bedrijfje hebben. Banken houden niet van kleine ondernemers en geven ze niet snel een hypotheek.

Maar 'de kosmos' schoot te hulp door met wel een heel aantrekkelijk doel te komen, waarvoor je alles doet. En nu klopt het ook.

Het is een kijker, maar we zullen zien. Ik heb er vanaf het begin al een goed gevoel over (het verkopen van dit huis). Natuurlijk moet je daar voorzichtig mee zijn, maar wat mij betreft is het high tide, en tijd om uit te varen. :)

Wat betreft die inentingen: ben wel blij jullie tips enzo gelezen te hebben, want nu heb ik in ieder geval mijn standpunt bepaald over die Heb A en Heb B... ook dankzij jou met het idee: spreiden is sowieso rustiger.
SylVol

Bericht door SylVol »

...
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

@ Vol

Aha, dank je voor deze informatie. Conclusie: we zullen inentingen gaan krijgen.
Sten

Bericht door Sten »

Opluchting.... het oranje kaartje is teruggekomen. :thumbup:

Er staat een datum op 6/10 (aangekomen/aangenomen dus op 10 juni 2010) en met handtekening (onleesbaar, iets in de geest van Joseph Deitha ???)
Ik had het de 25ste gepost en dus aangekomen op 10-6, heeft er dan toch een fikse tijd over gedaan >>> 17 dagen :o
En om weer naar Nederland terug te komen: weer 11 dagen! Ik vind dat toch wel erg lang voor een aangetekende brief.
Jeroen wilde nu eigenlijk niet meer gaan bellen aanstaande woensdag omdat het immers aangekomen is, maar hij wil het toch wel doen voor mij, als double check... Hij vindt dit genoeg bewijs, ik heb liever een extra zekerheid.
Ik had er eigenlijk ook al een wat rustiger gevoel over, zo van"Natuurlijk is het aangekomen"... Maar toch, zeker weten is beter.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

haha best lang ja
bij mij was 7 dgen heen 7 dagen terug
maar post aangetekend vanaf US naar Consulaat deed er WEKEN over iets van 6 ofzo... t kan altijd erger

geef ze nog even tijd en stuur dan een mail,
dan beantwoorden ze die op hun tijd en krijg je netjes te horen dat het verwerkt is.

Vermeld naam CN dat & place of birth, enne geef ze een paar dagen... (of een week haha)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja,

ja, die tijden blijken nogal te variëren, bij GJK deed het geheel er drie weken over, meende ik dat hij zei.
Jeroen gaat woensdag bellen, just to be sure (for me). Hij gelooft het wel dat het er is, ik zie ons ook graag in het systeem genoteerd.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

@sten,

op 18 mei heb ik de aangetekende brief verstuurd via TNT en op 2 juni heb ik het ''oranje briefje'' ontvangen dus uiteindelijk ruim 2 weken moeten wachten.
Veel succes met alles, groet GJK
Sten

Bericht door Sten »

@GJK

Bij jou was het kaartje dus aanzienlijk sneller! Maar goed, onze oranje reiziger is weer thuis. :)
Jij ook succes, keep us informed, I'd like that!
Sten

Bericht door Sten »

Jeroen heeft gebeld. Er werd meteen door een man naar het case number gevraagd . Ze hadden het nog niet ontvangen/in het systeem staan. Of hij over drie weken terug kon bellen. :| Het oranje papiertje is dus wel terug, maar zij hebben het niet in het systeem staan.... Ik vind het erg vervelend. Drie weken, dan is het alweer juli en mochten we het nog een keer moeten sturen, komt de sluitingsdatum wel steeds dichterbij.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

He getver, dat is inderdaad vervelend.

Ik zou als ik jou was sowieso ook een email sturen en het zo vragen. Beter dubbelop doen toch? Vergeet niet daarin ook je geboortedatum erin te zetten.
Sten

Bericht door Sten »

Ziva, dat heeft nu nog geen zin. Er is blijkbaar een principe van case numbers come first, die van jou dus, wegens je schitterend lage number. Het is voor mij heel vervelend maar ik zal weer een paar weken moeten wachten. Ik vermoed dat ze de enveloppen openen en die onder de 10 000 in het systeem zetten. Omdat het duizenden enveloppen betreft zal die van ons met 25000 + geen prioriteit hebben. En we hadden immers ook al gemaild.
Jeroen gaat eind volgende week mailen en dan maar hopen op meer geluk.

Fijne dag!
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Hmm nu ga ik me ook afvragen of ze die van mij wel verwerkt hebben! Ook maar even voor de zekerheid een mailtje sturen dan! Ik wil echt niet dr naast vallen door een fout in het verwerkingsproces! Dat ze overigens alleen eerst lage casenumbers in de computer zetten vraag ik me af, want ze kunnen zonder de envelop eerst te openen niet zien welk casenumber iemand heeft en dan moeten ze toch alsnog alles eerst openen lijkt me?
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

don't worry je kan nog het hele jaar inzenden, natuurlijk doe je dat niet maar je kunt ook tijdens lopende jaar 2011 (dus vanaf okt 2010-sept2011) insturen. Er zijn in andere continenten mensen die hun case nummer current zien komen, bv nummer 20xxx current in maart en dan pas inzenden in feb (in dit geval 2011), dan gaaan ze je dus pas later oproepen dan maart omdat dat allemaal verwerkt moet worden.

Ik zou me absoluut geen zorgen maken hoor!
Gewoon over 3 weken bellen!
Sten

Bericht door Sten »

@ GJK en Jaja5

GJK, jij had toch ook zo'n laag case number? Ik denk dat die van jou net als van Ziva wel bekend zal zijn.
Zelf denk ik wel dat ze de enveloppen snel openen om te kijken wel case number zich aanmeldt (kwestie van brievenopener en even spieken) en het dan zo sorteren.
Stapels onder de 10,000 (?) >>> direct verwerken, stapels hoger dan 10,000 >>> later verwerken. Maar natuurlijk weet ik dit niet zeker, maar het lijkt me logisch. Omdat zij immers mensen zoals jou en Ziva met lage case numbers snel van dienst moeten zijn.

Of Ziva had gewoon dikke mazzel dat ze meteen zeiden dat zij in het systeem stond.

Wij hebben misschien een beetje pech, dat ze niet zo snel zijn als ze zeiden. Zij waren het zelf immers die zeiden dat je na vier weken van verzending mocht bellen.
Ja, of er is echt iets mis met onze zending. Dat we wel het kaartje terug kregen, maar dat onze formulieren binnen het gebouw zijn kwijt geraakt. :P Ja, weet ik veel hoe het er daar aan toe gaat?

@Jaja5 Dank je voor je geruststelling. Maar ik had gelezen dat ze het (de antwoordformulieren) in september 2010 binnen moeten hebben? Dus dan begrijp ik jouw verhaal niet? Kun je dit nader toelichten?
Sten

Bericht door Sten »

@Jaja5 Ik lees nu dit:
All DV Program 2011 visas must be issued or adjustment of status completed by September 30, 2011 - without exception. Bron: http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
Ik dacht dat ik ergens las: September 2010 :?: Heb ik dan verkeerd gelezen?? Als dat zo is, wat een opluchting! Zo zie je maar weer, ga je het blijkbaar zelf invullen uit onzekerheid.

Dank! :thumbleft:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

hi hi geen dank, ik ken het ;-)

je zal me volgend jaar beter begrijpen :lol:
Sten

Bericht door Sten »

@Jaja5

Is raar dat je zo iets in je hoofd hebt, je ziet "september" als dead line en denkt meteen dat dit de eerst volgende september is... Dankzij jou heb ik weer wat rust. :color:
We hope to follow you! :usa2:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Sten, ik bedacht me trouwens dat het toch ook kan dat je je huis of verkoopt pas over .. tijd of onder voorbehoud van visa... is maar een idee, wellicht heb je dat zelf ook al :-)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Hebben wij gedaan met verkoop van ons huis, clausule laten opnemen dat immo kantoor geen kosten of verbrekingsvergoeding mocht aanrekenen indien wij konden aantonen dat we green card niet hadden bekomen.

Gelukkig nooit moeten gebruiken...

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5 & Bart

Zal niet nodig zijn, ik wilde toch al verhuizen, verandering doet een mens goed... lijkt me ook niet zo aanlokkelijk voor de eventuele koper, die wil toch ook zekerheid hebben. Ik ben een optimist, elke verandering is goed nu, denk ik. Maar bedankt voor de tip dat dit mogelijk is.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer