Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis
Maar is de lower ook zo duur? Want 2x 120 dollars ophoesten.. is niet niks.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Een bezoek aan Lower Antelope Canyon kost $20,00 voor de gids + $6,- voor de Navajo Tribal Permit. Voor kinderen van 7 t/m 12 jaar kost de toegang $12,00 + $6,- voor de Navajo Tribal Permit (info zomer 2009). Als je beide canyons bezoekt, hoef je slechts één keer de kosten voor de Navajo Tribal Permit te voldoen.
Hallo. Een paar jaar geleden met onze kinderen de upper gedaan met Tsjosie. Was geweldig
. Met 4 of 5 man in een auto naar de canyon. Dan er door heen wandelen. We waren daar omstreeks om 12.00 uur dan heb je het mooiste licht. De gids helpt je bij het maken van foto's en vertelt veel over het ontstaan en over de indianen. De historie en gebruiken van hun volk. Zij beschouwen de canyon als een heilige plaats voor de geesten van hun voorouders. Nu een toeristische attractie en ze hebben nu, voor hun zelf, een andere heilige plaats. Als je er over na gaat denken heb je het gevoel dat het een bijzondere plaats is vooral als de gids op zijn fluit gaat spelen. Kippenvel kregen we er van
. het gevoel dat de geesten bij je waren. Het kan wel druk zijn met andere groepen maar in het algemeen wachten ze wel op elkaar en krijg je genoeg mogelijkheden om te kijken en foto's te nemen. Succes met de planning. 

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nou dat op elkaar wachten vond ik dus wel tegenvallen. We worden zowat naar voren geduwd om de canyon maar door te komen.
Tijd om foto's was er wel, maar je moest wel snel zijn. En als je zoals ik vrij klein bent en niet vooraan staat heb je mooi pech
Nogmaals, ik zou het niet hebben willen missen, maar ik denk dat ik dan liever een trip later of vroeger op de dag zou doen omdat er dan minder mensen zijn. Wij waren er ook het middaguur omdat je dan de mooiste foto's kan maken, maar ik zou dan de volgende keer kiezen voor een ander tijdstip. (of de Lower
)
Tijd om foto's was er wel, maar je moest wel snel zijn. En als je zoals ik vrij klein bent en niet vooraan staat heb je mooi pech

Nogmaals, ik zou het niet hebben willen missen, maar ik denk dat ik dan liever een trip later of vroeger op de dag zou doen omdat er dan minder mensen zijn. Wij waren er ook het middaguur omdat je dan de mooiste foto's kan maken, maar ik zou dan de volgende keer kiezen voor een ander tijdstip. (of de Lower

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
We gaan op een woensdag en ik begreep dat de kans dat het heel druk is iets minder groot is... Of wel er is een kansje dat het ietsje rustiger is.
Ik twijfel nog steeds tussen Tsosie en Ekis.. Mijn gevoel zegt Tsosie. Wat zak doen?
Ik twijfel nog steeds tussen Tsosie en Ekis.. Mijn gevoel zegt Tsosie. Wat zak doen?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee meid..........ik heb alleen ervaring met Ekis en dat was niet bijster........
Als ik zou moeten kiezen nav de reacties hier....Zou ik voor ................de Lower Canyon kiezen
En anders voor Tsosie.
Als ik zou moeten kiezen nav de reacties hier....Zou ik voor ................de Lower Canyon kiezen

En anders voor Tsosie.

Wij hebben n.a.v. de reacties op Tripadvisor voor Chief Tsosie gekozen.. Geen idee of er een groot verschil is, het was gewoon een voor-gevoel 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi allemaal, ook ik heb even een vraagje over Antelope: welke kunnen we het beste kiezen met onze dochter van anderhalf? Ea waar passenwe de tocht in in onze route? Dat gedelte van onze reis ziet er als volgt uit:
Laughlin: vroeg vertrekken en smiddags Hermit' rest tour west Grand Canyon
Tusayan: vroeg vertrekken over de oostelijke route naar Page: smiddags bootje huren op lake powell
Page:
Bryce:
Las Vegas: hier zijn we 2 nachten dus kunnen we gerust zo laat mogelijk aankomen
Ik heb op het moment bijna de hele reis ingeeld en hier kom ik niet uit, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.....
groetjes Mariska
Laughlin: vroeg vertrekken en smiddags Hermit' rest tour west Grand Canyon
Tusayan: vroeg vertrekken over de oostelijke route naar Page: smiddags bootje huren op lake powell
Page:
Bryce:
Las Vegas: hier zijn we 2 nachten dus kunnen we gerust zo laat mogelijk aankomen
Ik heb op het moment bijna de hele reis ingeeld en hier kom ik niet uit, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.....
groetjes Mariska
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Mvangils Tja ik zou het doen de dag dat je in Page zit. Makkelijk zat. Of het leuk is met je dochter... geen idee. ALs de indiaan gaat fluiten wordt het vast ook leuk voor haar. Upper is makkelijker te lopen... Lower is klauterwerk.
Mijn vraag aan anderen:
Als ik toch naar de Lower ga... (wat een weer vrouwtje ben ik he?) waar kan ik reserveren of waar moet ik zijn. Heeft iemand een adres of zo. Want bij de tours van Ekis en Tsosie zie ik hier niks van. Het zal wel bij iemand anders zijn?
Het feit dat je zelf aan de gang kan en vrij bent, trekt me wel en het klimmen en klauteren is voor de kids (11 en 14) leuk.
De foto's tips mis ik hier natuurlijk wel. Maar goed: statief, RAW, groot diafragma, ISO 400 (800 kan ook), reflecterend licht gebruiken. Wie heeft nog meer tips? Dit stuk staat niet in mijn boek van Martrès.
Mijn vraag aan anderen:
Als ik toch naar de Lower ga... (wat een weer vrouwtje ben ik he?) waar kan ik reserveren of waar moet ik zijn. Heeft iemand een adres of zo. Want bij de tours van Ekis en Tsosie zie ik hier niks van. Het zal wel bij iemand anders zijn?
Het feit dat je zelf aan de gang kan en vrij bent, trekt me wel en het klimmen en klauteren is voor de kids (11 en 14) leuk.
De foto's tips mis ik hier natuurlijk wel. Maar goed: statief, RAW, groot diafragma, ISO 400 (800 kan ook), reflecterend licht gebruiken. Wie heeft nog meer tips? Dit stuk staat niet in mijn boek van Martrès.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Isis, google even want daar ben ik genoeg tips tegen gekomen specifiek voor Antelope Canyon.
En anders kan ik je wel een word bestandje met tips mailen die ik toen had verzameld.
En anders kan ik je wel een word bestandje met tips mailen die ik toen had verzameld.

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms is de vraag al gesteld.. en kan ik het ook makkelijk zelf vinden. zenks Dimpie
Ken's Tour en gewoon aanbellen bij de voordeur... ik bedoel niet reserveren. Ik liet dochter zien wat verschil was... eerst ow eng (als je van bovenkant mensen er in ziet gaan ziet wel vreemd uit. Maar toen zag ze de ladders.. owww dat is leuk .. en veel leuker dan Upper. Ik had tevoren niks gezegd! Wij zijn allemaal slank dus dat scheelt...
Is Marianne er ook? Is het slim om al om 8 uur te vertrekken of is 9.30 ook nog goed? Je mag er gewoon blijven, neem wel boterhammetje mee in rugzak.
Ken's Tour en gewoon aanbellen bij de voordeur... ik bedoel niet reserveren. Ik liet dochter zien wat verschil was... eerst ow eng (als je van bovenkant mensen er in ziet gaan ziet wel vreemd uit. Maar toen zag ze de ladders.. owww dat is leuk .. en veel leuker dan Upper. Ik had tevoren niks gezegd! Wij zijn allemaal slank dus dat scheelt...

Is Marianne er ook? Is het slim om al om 8 uur te vertrekken of is 9.30 ook nog goed? Je mag er gewoon blijven, neem wel boterhammetje mee in rugzak.
Laatst gewijzigd door Isis op 20 jun 2010, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Voor de lower is het gewoon naar de plaats rijden en ter plekke aan het hokje een ticketje kopen.
De 6$ tribal fee moet je slechts 1x betalen mocht je beide doen.
De 6$ tribal fee moet je slechts 1x betalen mocht je beide doen.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Dat fluiten ligt zeker aan de gids?? Wij hadden een vrouwelijke die inderdaad floot en van alles vertelde en fotoaanwijzingen gaf. Maar een hoepeldans 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Waar kun je uper antelope tickets boeken/reserveren bij chief tsosie??
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
Heb onlangs de lower Canyon mogen bewonderen. En als je de upper nog nooit hebt gezien dan is de lower prachtig en denk je totaal niet meer aan de upper canyon.steson schreef:Ik heb inderdaad begrepen dat de lower canyon een stuk rustiger is en niet met een gids, maar dat je daar zo in kan. Zit je ook niet aan een tijdstip vast.
Of moet je toch ergens toegang betalen ??
Vind je trouwens de lowe canyon makkelijk ?? Maarre, is deze canyon dan minder mooi trouwens ??
Het is heel eenvoudig te vinden vanaf Page. Staat duidelijk aangegeven op borden. Het hokje waar je moet betalen kan je ook niet mislopen.
Dus niet druk om maken, gaat zonder moeite helemaal goed komen.
Had me het overigens heel anders voorgesteld bovengronds. Had er een hoop toeristische zaken verwacht maar het was niet meer dan een stoffig parkeerterrein en een hokje met daarbij een paar banken
waar je moet betalen en op je beurt mag wachten. Ondergronds is echt prachtig. De gidsen waren ons zeer behulpzaam, ook met tips om foto's te maken.
We hadden meer dan tijd genoeg om alles rustig te bekijken.
Een absolute aanrader.
Foto's volgen nog, heb er veels te veel gemaakt

Website: http://haroldspierenburg.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk Giant! Ik ben benieuwd ... mijn verwachtingen zijn best hooggespannen. Dit is dé plek waar ik zo graag naartoe wil. Sinds 1990 heb ik een ansichtkaart, van Antelop Canyon, waarvan ik dacht de volgende keer ga ik dáárheen. Ik vond dat zo mooi! Nu blijkt het een grote attractie te zijn... waarschijnlijk meer dan in 1990 en 1992. Maar ja nu kunnen de kids mee.
Kids kunnen best mee in de lower. Het is af en toe klauteren maar dat kunnen kinderen vaak beter dan volwassenen.
Zorg dat je er om half tien bent en neem statief mee. Dan mag je langer in de canyon verblijven omdat je wordt aangemerkt als fotograaf.
Om twaalf uur ben je dan wel uitgekeken en dan meteen door naar Horseshoe Bend. De weg terug rijden naar Page, stukje links en na een paar honderd meter rechts het parkeerterrein op. Deze vond ik zeker net zo mooi als de Canyon.
Zorg dat je er om half tien bent en neem statief mee. Dan mag je langer in de canyon verblijven omdat je wordt aangemerkt als fotograaf.
Om twaalf uur ben je dan wel uitgekeken en dan meteen door naar Horseshoe Bend. De weg terug rijden naar Page, stukje links en na een paar honderd meter rechts het parkeerterrein op. Deze vond ik zeker net zo mooi als de Canyon.
Website: http://haroldspierenburg.nl
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om 12.00 uur bij Horsshoe Bend............poeh, als het tegenvalt is het dan wel heel erg heet om dat stuk te lopen hoor.
De kids zijn wel jong, maar ik kan me voorstellen dat het erg warm voor ze, tenslotte loop je een stuk door het zand.
Even een duik in Lake Powell inlassen dan maar
De kids zijn wel jong, maar ik kan me voorstellen dat het erg warm voor ze, tenslotte loop je een stuk door het zand.
Even een duik in Lake Powell inlassen dan maar

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Horseshoe bend pakken we de dag erna mee als we naar Grand Canyon rijden. Maar dat het daar zweten wordt .. kan ik me wel indenken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11385 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 1 Reacties