Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Torrey to Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Torrey to Moab

Bericht door Mrs.Bean »

Isis waarom doe je de hike naar Delicate Arch niet als je aankomt in ARches, je gaat toch al daar op de campground staan, je komt er zowat langs en dan heb je ook ondergaande zon. In driekwartier ben je er wel.
Ik weet niet of je naar Canyonsland gaat maar dat kun je goed combineren met DHSP. Dat scheelt weer in tijd!

je vraag over Antelope en LWHC. Het zijn allebei slotcanyons. Antelope was veel kleuriger. Maar ook veel drukker dus en niet een echte hike.
LWHC was meer een ervaring, een belevenis door daar alleen te lopen, alleen al het stuk erheen. Zelfs nu we eigenlijk helemaal niet de eigenlijke slotcanyon gedaan hebben op een 50 meter na.

Je kunt de scenic drive rijden in C. Reef naar Capitol Gorge en daar een heel stuk met de camper in rijden. Vervolgens kun je daar ook nog een wandeling doen tussen de rotswanden, net zo lang als je wilt. Heb je een hele mooie comibinatie.

We zijn half mei om 9 uur uit Moab vertrokken, om 11 uur waren we in Goblin Valley, om 13 uur liepen we naar LWHC en om 14 uur zaten we dus alweer in de auto, om even over 15 uur stonden we bij Fruita. Heb je een beetje een idee van tijden. Een paar jaar geleden zijn we om half negen vanaf Fruita naar Capitol Gorge gereden en om 11 uur stonden we weer bij het visitorcenter omdat we naar Bryce verder gingen.
Hickman Bridge kost je een ochtend zeker en inderdaad dat doe je in Arches ook en mooier ( al is ie bepaald niet lelijk).
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Isis schreef:Die Crystal Geijser lijkt mee ook leuk.. Hoe staat het daar met de weg condities en lengte van de hike?
De geyser ligt ongeveer 10 km zuidwest van Green River, het grootste deel is een stoffige stenige - maar goed berijdbare - gravel road.
Je parkeert vlakbij de geyser, dus geen hike. Zie voor meer info:
http://members.virtualtourist.com/vt/tf ... /4/1ef2ad/

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank jullie beiden! Thuul en Jaap.

Misschien doen we Delicate Arche wel die middag dat we aankomen, maar misschien hebben we die dag al genoeg gezien... (met 2 kids). Ik dacht ook om aan de Courthouse Towers te doen .. in late middagzon. Dus het zit wel als mogelijkheid in het lijstje... wat kunnen we doen. Maar ik wil de goe-gemeente (mijn gezin) niet overladen. Ik kan nu niet zo goed inschatten hoe de kinderen zich houden. Zo blijven we een beetje flexibel maar houd ik wel opties open wat we kunnen doen.
Canyonlands hoe mooi ook laten we verder voor wat het is, mijn man en ik zijn er samen wel geweest. Dat is een keuze die al gemaakt is. Op weg naar Mon Valley pakken we wel Newpaper rock mee ... is net weer wat anders.

Die Geyser ... hmm camper niet verzekerd.... onderkant.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Hoi Isis,

Wij vonden het een volle dag: scenix drive (CR), trail naar Hickman Bridge (CR), Goblin Valley, LWHC en nog rijden naar Moab. Het was wel te doen hoor, we waren niet supervroeg op, maar ik kan me voorstellen dat het met 2 kids (weet niet hoe oud ze zijn), wel erg veel is. Zeker als je ook nog naar Delicate Arch wil lopen (is toch wel een behoorlijke wandeing omhoog in de volle zon (ook rond 19 uur was het bij ons nog boven de 90F). Wij waren overigens veel meer tijd kwijt bij LWHC dan het uurtje van Thuul. Vanaf de parkeerplaats is het zeker nog een eindje lopen naar de ingang van de canyon, min. 15 à 20 minuten in de volle zon, in de canyon loop je wel in de schaduw. Ik denk dat wij er wel dik 2 uur hebben gelopen/geklauterd/etc (heen en terug). De weg naar LWHC is inderdaad goed te doen met camper, ik denk dat de weg pas geasfalteerd is en er liggen dus nog veel kleine steentjes, maar dat is geen probleem. Je kunt de camper net voor de wash (daar kun je niet door met je camper) parkeren.

Ik vind Antelope en LWHC niet echt te vergelijken ivm kleuren. (Upper) Antelope hebben we in 2004 gedaan. LWHC is veel smaller. Misschien dat de Lower wel smaller is (dat gaan we vandaag beleven!).

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ja dat uurtje was dus omdat we geen lieslaarzen :lol: bij ons hadden en het te vies vonden en te koud en te diep om door die modderpoelen te lopen. het stel voor ons kwam terug met een blik van: niet doen. Bovendien hingen er ontzettend dikke onweersbuien in de lucht en dan met die waarshuwingen voor flashfloods. Ik dacht dat ik dat ook al gemeld had :roll: Ea was ter indicatie.

Hickman Bridge eraf laten scheelt wel weer veel tijd.

Al met al keuzes en zeker met kinderen. Al met al: als je moet kiezen tussen Delicate ARch en LWHC en je gaat ook nog naar Antelope, dan zou ik Delicate nemen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hickman Bridge gaat afvallen Delicate Arch kan ook op andere dag!

Kids zijn 11 en 14 (in USA geworden) dus dat valt misschien mee. Maar het moet leuk blijven voor iedereen geen moetjes.. :(
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

Wist niet dat je Fiery Furnace ook via mail kan reserveren?
Heef iemand een link????

Zal leuk zijn

Gr Elf
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

hier vind je all info ivm Fiery Furnace
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm

opgelet, je betaalt bij reservering en je geld terug kan enkel als de tour niet doorgaat
volgens de ranger is dat enkel als het bliksemt, regen is geen excuus :-)

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@Elfje
Misschien is reserveren FF wel aan te raden vooral als je toevallig in een weekeinde komt. Het reserveren ervan gaat hetzelfde als reserveren van Campings in NP. Er is een topic over Fiery Furnace.

viewtopic.php?f=7&t=27327&hilit=Fiery+Furnace

:offtopic: Ik weet niet hoe je zo'n link onder een woord "klik HIER" krijgt dus maar even zo. :offtopic:
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Isis schreef:Op weg naar Mon Valley pakken we wel Newpaper rock mee ... is net weer wat anders.
Vanaf Newspaper Rock kun je binnendoor rijden - een normale geasfalteerde weg - naar Monticello en nog even bij Foy Lake stoppen. Een groene oase na alle (rode) rotsen.
( ... 054762958/)

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Reserveren is eigenlijk altijd aan te raden als je niet een flink aantal dagen gaat. Wij gingen op maandag kijken wanneer er plek was en het kon pas vrijdags om 2 uur! Dus drie volle dagen was al niet voldoende :cry: Niet dat we ons niet vermaakt hebben hoor, integendeel zelfs :D
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

onze kinderen, vorig jaar 11 en 13 vonden de LWHC fantastisch. Dat we soms tot de knieën in het water liepen, maakte het voor hen alleen maar aantrekkelijk. In het begin hadden we wat kleine plassen, toen de grotere plassen kwamen hebben we de schoenen uitgedaan en in de canyon achtergelaten. Op oude waterschoenen hebben we nog een eind gelopen (ik schat in minstens 3 kwartier). Toen we na dik anderhalf uur het genoeg vonden en teruggingen, was de teleurstelling erg groot. De kinderen wilden de Canyon helemaal uitlopen. Dat hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat we nog doorwilden naar Fuita en omdat we de schoenen nog moesten ophalen. Al met al hebben we over deze fantastische wandeling 2,5 uur gedaan,
Anna Martha
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Anna! Hickman gaat er echt uit en dan Delicate ook naar andere dag! Maar we moeten dus wel informeren over thunderstorms en flashfloods?! Waar kan dat bij Goblin SP??
En als we gaan lopen waterschoenen of gympen mee die vies mogen worden?! Ik heb wel ouwe gympjes en kids ook, manlief ff wat op laten snorren. :wink:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Isis je kijkt gewoon goed naar het weer wanneer je in CR bent, je vraagt daar bij het visitorcenter en dan kun je inderdaad bij Goblin Valley nog een keer vragen. Het hangt niet zozeer van de plek zelf af als wel van wat er in de bergen gevallen is. Ze geven je echt wel goed advies. Ons werd vorig jaar gewoon verboden Cathedral Valley te rijden, en de Grand Wash en Capitol Gorge waren afsgesloten met een ketting.
Daar kun je het dus ook al aan weten. mag je nergens heen in CR, dan doe je die LWHC ook niet.

Wij zijn een beetje op onze hoede geraakt nadat vorig jaar september Fruita opeens onder de modder bedolven werd, terwijl wij daar in de zon zaten aan de pie. En ik ben gewoon een beetje panisch voor onweer in bergen, nou ja beetje :roll: , en dat werd wel voorspeld. Bovendien was het bepaald geen zomer, het heeft daar zelfs boven in de bergen gesneeuwd toen we er rondliepen, lange broek en bergschoenen weer en bepaald geen waterschoenenweer dus. Waar ik trouwens toch een dergelijke wandeling niet op zou kunnen doen. Tja op gympies de bergen op dat is verleden tijd, geloof dat ik nu toch enige jaloezie bij mezelf begin te bespeuren :cry:

Cathedral Valley hebben we nu eindelijk wel eens kunnen rijden, met sneeuw, maar het was goed te doen. En PRACHTIG,zelfs zonder zon.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Thuul
We zullen het vragen ter plekke en ons aan adviezen houden... je wilt niet overspoeld raken!! Ik weet dat Zwitsers zich altijd enorm ergeren aan mensen die tegen adviezen ingaan. Want zeggen ze dan moeten wij onze mensen inzetten/ riskeren om ze te redden (als er wat te redden valt).
Maar Anna heeft het over waterschoenen. In principe ga ik lopen op mijn goede stappers (Hanwag en Iowa etc) maar omdat zij het over waterschoenen had, in de Canyon in het water.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohh jij mag best op waterschoenen gaan hoor, dat deed ik inderdaad met mijn pubers 15 jaar geleden ook. Maar ja, dat was 15 jaar geleden. Nu val ik alleen al door het idee dat ik geen grip heb, of uitglij, of wat dan ook. Husband is veel makkelijker en neemt meer risico's, zeker nu hij door het cachen bevangen is geraakt, geen hoogtevrees meer te bespeuren bij hem en hij klimt als een berggeit :shock: .

De mevrouw van het visitor center waarschuwde ons dit keer alleen met de woorden: controleer, neem geen risico en als we u eruit moet halen is dat :very expensive!! In september verbood ze het ons gewoon met alle handgebaren erbij en een gezicht van hoe dom we konden zijn om het te vragen...........

Bovendien gaan jullie in de zomer, dat is toch een andere tijd, ik weet niet zo goed hoe het dan met flashfloods zit eigenlijk. Maar dat staat heus wel aangegeven.
Gewoon overal eerst een rancher aanklampen, die zijn zo aardig joh. WE kregen spontaan een, let wel, junior-ranger- badge dit keer omdat we ze vertelden hoe de weg erbij lag en we de hele route konden rijden. :lol:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die ervaring hebben we ook met rangers! Trouwens al die amerikanen als ze merken dat je uit Europe komt. maa rgoed da's :offtopic:
Dan zien we wel.. liever grip.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

we horen toch wel hoe het gegaan is, kan bijan niets meer misgaan met al die adviezen :roll:
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Normaliter lopen wij gewoon op onze bergschoenen, maar in slotcanyon vind ik het geen probleem om op wat minder stevig schoenen te lopen. Behalve plastic zakken hadden we die dus ook in de rugzak, voor het geval dat we niet verder konden in de canyon vanwege het water.
En ja wij hebben geinformeerd bij Goblin hoe het was in de canyon en men gaf aan dat het goed te doen was, maar dat er wel water stond. Ze wisten op dat moment niet hoe hoog het water in de canyon stond, vandaar dat wij voor de zekerheid waterschoenen bij ons hadden. Omdat het tempo door het water toch niet zo hoog ligt en het niet steil is vonden wij dat geen probleem. Ik heb zojuist één van de kinderen gevraagd of hij het lopen op waterschoenen toen vervelend (dus te glibberig) vond en hij gaf aan dat het geen probleem was (je komt zo immers verder de canyon in). Hij zou het zo weer doen :lol:
Anna Martha
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Net wat ik zei; was ik maar weer 15, of 25, of zelfs 35 :roll:

Zag net leuke Teeva's in de uitverkoop, waar je ook het water mee in kon en toch goede stappers!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer