Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

sd-kaart achtergelaten in Grand Canyon Caverns op R66

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Erwintje
Amerikafan

Re: sd-kaart achtergelaten in Grand Canyon Caverns op R66

Bericht door Erwintje »

Mijn foto's zullen, indien beschikking over internet, direct naar mijn server geupload worden. Zijn ze zeker veilig (100% zeker helaas nooit).
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Tenzij de server chrast........... :roll:
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Om het simpel uit te leggen de server draait iedere nacht een backup naar een externe locatie en de hardeschijf in de server wordt gespiegeld ;).
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

dimple schreef: Laptop kwijt.......begin me daar niet over. Mijn vriend wilde al een externe harde schijf meenemen om daar ook alles nog op te slaan. Tja, zo kan je aan de gang blijven niet? :lol:
Ik wil je niet bang maken maar.......
......mijn laptop is gecrashed tijdens onze tweede USA reis :mrgreen:

Gelukkig had ik alle gemaakte foto's ook nog op de geheugenkaartjes staan :thumbup:

Marjon
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn geheugenkaartjes (4GB en 8GB CF) zijn ook slechts groot genoeg voor enkele dagen (DSLR).
Ik plaats de foto's iedere avond op de laptop en ik heb ook een kleine portable externe disk bij waar ik altijd een volledige kopie opzet (robocopy /MIR). Ik leeg dan iedere avond het CF kaartje.
Meestal maken wij dan diezelfde avond al een selectie, waarbij we de beste foto's al kopiëren naar een mapje genaamd selectie (per dag).
Mocht de internetverbinding performant zijn, kan ik ze uploaden naar huis op de server.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik wil je niet bang maken maar.......
......mijn laptop is gecrashed tijdens onze tweede USA reis
Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :shock: :? :cry: nachtmerrie!

Ik had al zoveel kaartjes bij me, maar ja na die fotografiecursus werden er natuurlijk veel foto's in RAW gemaakt en dan zijn die kaartjes heeeeel erg snel vol. Dus 10 waren nog niet voldoende. Grrrrrrr. Ben snel weer overgestapt op gewoon en alleen in zeer uitzonderlijke gevallen RAW. En tegelijkertijd zei ik steeds tegen manlief dat hij ook foto's moest maken met het gewone toestelletje. Voor de zekerheid. Tja ik zou es wat kunnen missen :roll:

O ja en een USB stick, daar werden ze ook nog opgezet. Dus ik heb nu wel 10000 foto's geloof ik :shock:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ach dan heb je tenminste iets te doen tijdens de koude wintermaanden.
Ik ben nu al mijn foto's aan het overzetten van pixagogo naar mijn nieuwe fotosite. Wat een werk zeg!

Marjon
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Laat je ons straks het resultaat zien Marjon?

Maar de volgende keer zal ik zeker een kleine back up meenemen. Al zet ik daar maar de 'selectie' per dag op, want die maak ik ook meestal al.
USB stickie van 50 gig of zo :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb deze een tijdje geleden gekocht. Er kan heel veel op (320 GB) en hij is vrij plat en zo klein als een pakje sigaretten.
Ik heb er inmiddels al een paar duizend foto's op staan en zo'n 35 films en een backup van al mijn documenten en ik heb nog niet eens een kwart van de ruimte gebruikt.
ik neem hem heel makkelijk in de tas mee naar Amerika en kan er ook een backup van mijn foto's op maken.
Bovendien kan mijn dochter als ze zich een verveelt achter in de auto een film of serie via de laptop kijken Er staan er genoeg op de schijf.

Marjon
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goede tip! Bedankt!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

oh die is mooi, ik heb er eentje zo groot als een dik boek, dus die gaat niet zo makkellijk mee.

Maar wat te doen tijdens koude wintermaanden.....dan moet ik nieuwe reizen voorbereiden en ik kom nu al niet aan lezen en films kijken toe :shock:
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

guustje schreef:Tijdens onze reis hebben we onze sd-kaart met de foto's van de eerste twee weken ergens achtergelaten. Ondertussen zijn we er al achter dat ze in het hotel Grand Canyon Caverns liggen. We hebben al een poging gedaan om deze via Fedex te laten ophalen, maar dat is mislukt. Nu vroeg ik me af of dit hier veilig zou geraken via de post. Als dit niet zou veilig zou zijn, hoop ik dat er misschien iemand die sd-kaart wil oppikken tijdens zijn reis en dit terug mee wil brengen naar hier, dan komen wij die wil ophalen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Petra
ik passeer aan de grand canyon caverns op route 66 in augustus
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Blijkbaar ligt het kaartje van de TS daar toch niet, misverstand. Dat heeft de TS enkele posts geleden gezegd.
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Ik had afgelopen jaar ook zo'n stunt.
Vergeet ik op washington dulles bij de douane gewoon m'n laptop met alles erop en eraan, nou ik kan je vertellen
dan breekt het zweet wel spontaan uit.
Gelukkig kwamen we er vrijwel meteen achter en kon ik gelijk even teruglopen, en zowaar, hij stond er
precies zo bij als ik hem had achtergelaten.
Vanaf dat moment hem ik hem geen moment meer losgelaten, het zal je toch gebeuren dat je hem kwijtraakt, ik moet er niet aan denken.

Sam
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wel een goed plan om een extren schijf mee te nemen. Ik dacht al om elke dag een DVDtje te branden.. maar inderdaad met bestanden van 25MB gaat het hard, 4,7 GB is zo vol. En branden duurt langer dan op extern zetten. Ik heb meer 23 GB aan kaartjes, maar dat is niet genoeg voor 4 wk. :computer: laptop dus nodig.

Wat betreft een selectie van de foto's maken. Ik neem aan dat je dan alleen echt bewogen/ mislukte foto's weggooit? Want ik zie thuis de foto's altijd anders dan als ik op vakantie ben... Een maal weg is weg.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wel, ik gooi zowieso volledig mislukte foto's weg. En als ik dan daarna een selectie maak, dan zoek ik de beste uit en plaats die in een apart mapje. De andere doe ik niet weg, die worden thuis nogmaals bekeken. Ik heb ook zo'n kleine 2,5" inch externe harde schijf zonder aparte voeding. Dus dat is makkelijk mee te nemen.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik doe hetzelfde als Gobien.
Mislukte meteen weg en de mooiste een selectie maken (als ik daar de tijd voor heb)

Ik werk de hele vakantie met één 4 gig kaartje. Heb er 1 reserve. Deze werkt het snelste icm met mijn camera en vind ik gewoon fijn.
Volgende keer gaat er inderdaad wel een externe mee of ik knal ze via ftp op mijn site/server. Niet meer aan gedacht dat ik dat ook kan :roll:
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik zet ze altijd nog een keer op de laptop en plaats ze een keer op een Picasa-account. Voor de zekerheid. Maar je zult net zien dat je het gebeuren kwijtraakt als je dit allemaal een keer vergeten bent.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Wij hadden onze fototoestel en videocamera op Samoa op de rotsen gelegd toen er een monstergolf kwam !!
Binnen 2 seconden hadden we de apparatuur uit het zeewater gevist, maar alles dus verrot !!
Helemaal verdrietig, want niks deed het meer en we gingen nog naar Fiji (wanneer kom je er nou, hè).....

Gelukkig deed het SD-kaartje het nog wel, dus zijn de foto's bespaard gebleven, maar de film is weg (HDD-opslag).
Op Fiji natuurlijk een nieuwe digi fototoestel gekocht, opgelicht van hier tot Tokyo, maar ik kon in ieder geval weer foto's maken !!!

Nu naar de USA gaat mee: reserve fototoestel, videocamera met SD-opslagmedium, mini-latop voor o.a. back-up en reisverslag en USB-stick voor back-up.
Ach, je leert ervan...... :roll:
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat lijkt me dat een drama zeg..........vreselijk.

Ik leg mijn camera nooit ergens neer, ik laat iemand vasthouden of doe hem weer in de tas. Maar ja, zeg nooit nooit he! :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer