Brussels vliegveld waarschuwt Nederlanders BRUSSEL - Het vliegveld van Brussel waarschuwt passagiers uit Nederland dat ze op tijd moeten vertrekken wegens recorddrukte en files de komende weken. De luchthaven waarschuwt dat Nederlanders hun vlucht kunnen missen door files bij wegwerkzaamheden aan de rijkswegen E19 en E40 in België. Eind volgende week zullen de files nog langer dan normaal zijn wegens het begin van de vakanties in zowel Nederland als België.
Het vliegveld verwacht 2 juli het grootste aantal passagiers ooit te verwerken: zo'n 42.000. Een aanzienlijk deel van hen komt uit Zuid-Nederland.
Wegens de toenemende drukte heeft de luchthaven de capaciteit uitgebreid met 36 incheckbalies. Voor vluchten van Jetairfly, Thomas Cook en Corendon is een nieuwe vertrekhal geopend.
Brussels Airport is met ruim zeventien miljoen passagiers per jaar en 218 bestemmingen een van de grootste luchthavens van Europa.
Ben blij dat wij een hotel geboekt hebben op Zaventem in het weekend van 2 juli!
Ben benieuwd wij vliegen op 12 juli, maar dat is op een zondag dus dat zal wel enorm schelen.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York
Correctie, uiteraard op 11 juli. Vliegen er hier meer mensen die dag om 10:05 via JFK naar SF?
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York
Wij vliegen maandag 19 juli, we moeten rond 7.30u op het vliegveld zijn, dus maar extra vroeg weg, ben ik eigenlijk niet zo goed in Bedankt voor de tip!
wij vliegen de 14de vanaf brussel; onze chauffeur (lees mijn papa) kennende zal dat geen probleem zijn want die vindt dat je altijd heeeeeeeel vroeg op de luchthaven moet zijn
Wij reizen ook de 14° vanuit Brussel , maar wij gaan naar Denver (via Chicago) voor een 4 weken trip in de Rocky mountains en komen trouwens ook uit de omgeving van A'pen. Ik bekeek effe jullie planning op de site... ziet er goed uit...In San Simeon kun je niet zeeleeuwen, maar "zee-olifanten" bekijken(zo had ik het toch begrepen). Een grappig zicht trouwens. Veel plezier op jullie trip.
mie schreef:Wij reizen ook de 14° vanuit Brussel , maar wij gaan naar Denver (via Chicago) voor een 4 weken trip in de Rocky mountains en komen trouwens ook uit de omgeving van A'pen. Ik bekeek effe jullie planning op de site... ziet er goed uit...In San Simeon kun je niet zeeleeuwen, maar "zee-olifanten" bekijken(zo had ik het toch begrepen). Een grappig zicht trouwens. Veel plezier op jullie trip.
wij vliegen ook over chicago dus dan zitten we op dezelfde vlucht allicht? AA?
zee olifanten ... oeps... moet ik effe veranderen
EDIT: mijn ticker zegt nog 18 dagen! ik kan haast niet geloven dat het na maanden aftellen eindelijk bijna zo ver is!
Als je online incheckt bij bijv. American airlines hoelaat moet je dan in Brussel aanwezig zijn op het vliegveld?
Royyy schreef:Hoop inderdaad dat het op zondag meevalt daar qua drukte.. vlieg zelf op 11 juli om 10.30 BRU-ATL-PHX
Ik ben vanmorgen naar Brussel gereden en weer naar huis, naar Brussel toe was het echt compleet uitgestorven op de weg, weer terug was het iets drukker.
Erwintje schreef:Als je online incheckt bij bijv. American airlines hoelaat moet je dan in Brussel aanwezig zijn op het vliegveld?
Uiterlijk 1 uur op voorhand maar aangewezen is 2 uur op voorhand. (Je moet tenslotte eigenlijk dezelfde routine ondergaan als iemand die pas op de luchthaven incheckt).
Zelf probeer ik altijd 3 à 4 uur op voorhand aanwezig te zijn... Je bent dan bij de eerste om je bagage te droppen en kan nadien rustig in de lounge vertoeven.
Ik ben altijd 4 uur voor de vlucht aanwezig. Zo heb je inderdaad het voordeel dat je je bagage als eerste doorgeeft, en je kan dan relaxen, in plaats van lopen te stressen over het feit of je nu wel tijdig zou zijn vertrokken.
Weet ook, als je 'maar' 2 uur op voorhand ter plaatse wil zijn, je niet te veel pech mag hebben in het verkeer he.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
In Brussel gingen de incheckbalie voor de Delta vlucht enkele weken geleden pas (en stipt) 3u voor vertrek open.
De medewerkers waren vooraf aanwezig maar moesten duidelijk wachten tot het tijd was en de verantwoordelijke de breefing gegeven had.
Een half uur eerder was men al wel begonnen met het nakijken van de reispassen.
Bralo20 schreef:Zelf probeer ik altijd 3 à 4 uur op voorhand aanwezig te zijn... Je bent dan bij de eerste om je bagage te droppen en kan nadien rustig in de lounge vertoeven.
Als je toegang hebt tot de lounge is het niet zo erg om een paar uur op de luchthaven van Brussel door te brengen, maar de meeste mensen hebben dat niet en dan heeft Brussel toch bijzonder weinig te bieden om er een paar uur door te brengen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.