Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Olie in de Golf van Mexico

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Re: Olie in de Golf van Mexico

Bericht door Bandido »

RoyBergen schreef:Ik denk trouwens niet dat het anders was gegaan onder een welke dan ook andere president......
Nee zeg dat wel, ik kan me niet voorstellen dat het onder "W" (zie: Katrina) of McCain/Palin beter was gegaan. We zullen het nooit zeker weten, maar ik heb zo'n vermoeden van niet. Er is geen betere voorspeller van de toekomst dan gedrag uit het verleden. :roll:

Maar goed, het is gewoon te triest voor woorden dat dit nog steeds voortduurt. En ik vind eerlijk gezegd President Obama ook wel wat lamlendig lijken. Het mag van mij allemaal wel wat doortastender. Natuurlijk is BP verantwoordelijk, maar het is bepaald niet ondenkbaar dat BP zelf ten onder gaat, en wie betaalt dan de rekening?
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RoyBergen schreef:De politiek zal altijd de politiek blijven, hoe dan ook. En JA Obama heeft dit tot nog toe niet goed aangepakt, maar ja, had ie op een stopknop kunnen drukken had ie dat vast gedaan.........
Ik denk trouwens niet dat het anders was gegaan onder een welke dan ook andere president...... Maar genoeg daarover trouwens....

Weet iemand trouwens of er al nieuwe hoop is op een oplossing of het stoppen van het lek ??????
Geef jij eens een goede reden waarom alle hulp die aangeboden is afgewezen word en als deze geaccepteerd was de schade nu veel minder zou zijn. Word moe van al die mensjes die Obama altijd maar beschermen, man is een empty suit, kan niets en laat het nu 18 maanden zien, hij is een ramp op zichzelf, kijk naar maar eens goed na het Stewart filmpje en over andere presidenten gesproken, Bush heeft wel hulp toegelaten na Katerina, Obama is bang dat zijn vrienden van de Union boos worden en laat het volk de dupe ervan worden, als dat niet zo is hoor ik dit graag van je.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik kan dat niet aangeven want ik begrijp dat echt niet......ik vind dat alle hulp daar moet komen. Het is niet goed dat hulp afgewezen wordt.
Katrina laten we er maar niet bij halen........ :wink:

Nu dat gezegd is, jij bent moe van iedereen die obama beschermd, misschien ben ik wel een beetje moe van jou anti obama posts...Maar goed iedereen mag zn mening
verkondigen. Ik ben het helemaal met je eens dat hij deze crisis slecht heeft behandeld. Denk je niet, dat hij dat zelf niet weet?????
Wat betreft die 18 maanden ......hij heeft in ieder geval wel EEN health care reform er door gedrukt, maar daar hebben we het uitgebreid over gehad hier...
Kunnen ze vast goed gebruik van maken bij de gop of tea party....
Ik begrijp van jou dat de union er ook bij betrokken is ?????? Dat zou een slechte zaak zijn, maar ja 10 miljoen mensen zonder werk......dat maakt de zaak niet makkelijker... Maar hier dwalen we wellicht af....!

Zullen we hopen dat het weer goed komt en dat het lek gedicht wordt !!!!!
Ik leesde net dat bp inmiddels 20 miljard dollar in een fonds wil stoppen.....maar heb ook al gehoord dat de schade (als die al uit te rekenen is) vele malen groter is....
En het ergste blijft wel de dieren die lijden en het millieu dat vernietigd wordt, denk aan de mooie mangrovebossen en de pelikanen..... En zoveel meer....

Nee ik wil iedereen vragen om vooral over de ramp zelf te praten, en het leed bij mens en dier.
De meeste zijn het wel eens hier dat Obama het niet goed heeft gedaan, denk ik.......
Is er al een fonds opgericht waar partikulieren financieel kunnen bijdragen?????? Ik zou daar graag wat dollars aan geven, en ik ben over 10 dagen weer in de usa....
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Texas Boy schreef:Geef jij eens een goede reden waarom alle hulp die aangeboden is afgewezen word en als deze geaccepteerd was de schade nu veel minder zou zijn. Word moe van al die mensjes die Obama altijd maar beschermen, man is een empty suit, kan niets en laat het nu 18 maanden zien, hij is een ramp op zichzelf, kijk naar maar eens goed na het Stewart filmpje en over andere presidenten gesproken, Bush heeft wel hulp toegelaten na Katerina, Obama is bang dat zijn vrienden van de Union boos worden en laat het volk de dupe ervan worden, als dat niet zo is hoor ik dit graag van je.
Strikt gezien kunnen buitenlandse bedrijven niet opereren in Amerikaanse wateren, sectie 27 van de "Merchant Marine Act" van 1920 verbied dit. Deze "belachelijke" wet, beter bekend als de "Jones Act" verplicht zelfs dat de schepen in kwestie in Amerika door Amerikaanse bedrijven gebouwd moeten zijn én voorzien moeten zijn van Amerikaanse crewleden... Men is dus, zolang men deze wet niet opheft, gebonden met handen en voeten...

Ik was (en ben eigenlijk nog altijd) een voorstander van Barack Obama... Ja, ik ben er van overtuigd dat heel wat Amerikanen liever McCain of Pailin gezien hadden maar voor het imago naar het buitenland toe is Obama écht wel het beste wat de USA kon overkomen... De USA had sinds de aanstelling van Bush Jr. erg veel aanzien verloren, zeker bij trouwe partners en bondgenoten, er was nu eenmaal een grondige wijziging nodig om de toekomst van de USA als grootmacht niet in het gedrang te brengen... Als Amerikaan / ingewekene zie je er waarschijnlijk anders tegenop maar geloof me, de USA had in het voorbije decennia enorm veel "credibility" verloren... Obama mag dan wel niet de beste president ooit zijn, hij is IMHO stukken beter dan z'n voorganger Cowboy Bush... En ja, hij laat steken vallen en hij zal dit ongetwijfeld nog doen... Maar ondertussen is er elders in de wereld (weet je, er bestaat nog zoiets als een wereld buiten de USA) wel stilaan opnieuw respect aan het groeien voor "jouw" land... Ik heb vorig jaar 2 weken in Texas gezetn en heb er met menige mensen ellenlange discussies gevoerd over het beleid van Bush en dat van z'n opvolger Obama, meer dan de helft van de personen die ik gesproken heb waren blij dat er een nieuwe wind waaide en dat Bush opnieuw op z'n ranch zat... En dat nota bene in de staat van Bush zelf!

Maar goed, het gaat hier niet over Bush en over Obama maar wel over de olieramp... Of toch misschien nog 1 ding...

Je haalt Katrina aan waarbij Bush wel buitenlandse hulp inriep... Zoals ik reeds gemeld heb is er een enorm verschil in de aard van de rampen... Ja, de BP ramp is verschrikkelijk en zal nog menig decennia gevolgen hebben voor de mensheid en het milieu... Maar toch is de ramp van een heel ander kaliber dan de Katrina ramp... Katrina was een natuurramp, een ramp waarbij meer dan 1.000 dodelijke slachtoffers vielen en waarbij tot op heden nog meer dan 2.000 personen vermist zijn, alles bij elkaar goed voor meer dan 3.000 personen die overleden zijn of waarvan het vermoeden bestaat dat ze de ramp niet overleefd hebben... En dan spreken we nog niet over de gewonden of de infrastructuur die vernield was... In dit geval ging het over een ramp met acute dreiging voor het leven van de mens en waarbij noodzakelijke infrastructuur vernield werd. Zo'n ramp is van een totaal ander kaliber dan de BP ramp... Men spreekt hier over acuut levensbedreigende situatie, iets wat je hoegenaamd niet kan zeggen over de BP ramp... In een noodsituatie met acute levensbedreiging geldt de regel "Dolus an virtus, quis in hoste requirat" ofte "het doel heiligt de middelen"... No questions asked... Men kan voor zo'n ramp de buitenlandse hulp gewoonweg niet in twijfel trekken, men kan er geen kritiek op uiten omdat het hier gaat over een reddingsoperatie ten behoeve van mensenlevens die in gevaar zijn. In het geval van de BP ramp zit je met een zeer grootschalige ramp die een totaal ander kaliber heeft dan de Katrina ramp. De enige slachtoffers die gevallen zijn, zijn deze die in het initiële ongeval gevallen zijn, ondanks het enorme olielek van 10 miljoen liter per dag is er geen "acuut" gevaar voor de mensheid. Er dreigen geen mensen te sterven door het olielek op korte termijn. Er worden wel "enkele" mensen ziek maar de omvang is te beperkt om te kunnen spreken over een ramp met een acuut gevaar voor de mensheid. Pas op, versta me niet verkeerd, als lid van verenigingen zoals het WWF e.d. bloedt mijn hart bij het zien van de tragische beelden van de dode, zieke en besmeurde dieren, het doet me pijn om te zien dat een groot deel van onze prachtige natuur vernield wordt door de ramp, maar hoe je het draait of keert, de kern van de ramp ligt niet bij het in gevaar zijn van mensenlevens... En net het in acuut gevaar zijn van mensenlevens maakt het verschil tussen je laars kunnen lappen aan alle wetten zonder dat er ook maar iemand een opmerking zal maken of het moeten volgen van de geldende wetten... Uiteindelijk is het een politiek spel nu... Als Obama op dit moment zegt "kust allemaal ferm m'n kloten, 'k doe m'n goesting" en hij roept massaal hulp in van het buitenland dat kan je er zeker van zijn dat hij zijn politiek doodsvonnis getekend heeft... Nu als het enkel dat was denk ik dat hij inderdaad buitenlandse hulp zou inroepen, kostte wat het kost... Maar helaas liggen de zaken ook nog anders... Elk bedrijf dat zich benadeeld voelt door het inroepen van buitenlandse hulp kan op een rechtmatige manier een rechtzaak aanspannen tegen de overheid... En men mag er zeker van zijn dat dit gewonnen zou worden... Want hoe je het ook bekijkt, je kan eigenlijk niet zeggen dat er noodzaak is om buitenlandse hulp in te roepen (gezien door de ogen van menig Amerikaans bedrijf, etc...)... En waarschijnlijk is dit ook de manier waarop BP Obama onder de duim houdt... BP zal de eerste zijn om een rechtzaak aan te spannen moest het zover komen, daar mag je zeker van zijn... Langs de andere kant pleegt Obama nu ook wel politieke zelfmoord, op dit ogenblik kan je eigenlijk stellen dat de kans bijzonder klein is dat hij nog een 2de ambstermijn zal uitdoen, zeker als de ramp nog lang duurt...

Het is eigenlijk een vicieuze cirkel... Wat hij ook doet, het resultaat is altijd hetzelfde... Dus kiest hij op dit ogenblik voor de weg waarvan men denkt dat deze het minste schade berokkend aan de USA... Maar welke keuze hij ook maakt... Het zal altijd de verkeerde zijn...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RoyBergen schreef:Nu dat gezegd is, jij bent moe van iedereen die obama beschermd, misschien ben ik wel een beetje moe van jou anti obama posts...Maar goed iedereen mag zn mening
verkondigen. Ik ben het helemaal met je eens dat hij deze crisis slecht heeft behandeld. Denk je niet, dat hij dat zelf niet weet?????
nee weet hij niet omdat hij een arrogante, elitaire bal is die Amerika moedwillig naar de kloten helpt en wat figuren als jij niet willen zien. Maar iedereen zijn mening toch, ojaahm discussier maar lekker verder zonder mij, want het is nutteloos om hier maar een discussie op te starten

seeya
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

amen........ :) Lekker rustig......
Ik ben en blijf een obama voorstander, de rest van de wereld is wellicht beter af met hem dan met vele anderen........(moet toegeven dat ik 100 dollar heb overgemaakt
toendertijd aan het campagnefonds) Nooit spijt van gehad trouwens....

De crisis zou in het fokus moeten staan hier en niet de politiek.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bralo, is het zo dat het wwf aktiev is nu aan de kust???? Op die manier draag ik dan al een steenje bij........
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hans! Bijna 2 maanden niets van je gehoord, ik dacht serieus dat er wat met je aan de hand was!!

Maar je bent weer lekker op dreef :lol: , hopelijk een teken dat je helemaal gezond bent :wink:
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

RoyBergen schreef:
Bralo, is het zo dat het wwf aktiev is nu aan de kust???? Op die manier draag ik dan al een steenje bij........
Ik denk het niet... Op volgende site vind je alles over de oil spill op de site van WWF: http://www.worldwildlife.org/what/howwe ... spill.html
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Een organisatie die erg actief is aan de kust, is het Audubon Nature Institute in New Orleans. Ik had hier eerder een link naar geplaatst, maar die is verwijderd. Even google-en en je kan zien wat deze geweldige organisatie allemaal aan het doen is voor de dieren in de Gulf Coast.
Ik geloof dat er in totaal zo'n 630 levende, met olie besmeurde, vogels zijn aangespoeld, waarvan er ca 569 in Louisiana zijn gevonden. Van de ruim 600 vogels, zijn er maar 42 die het hebben gered en worden uitgezet in Florida. De overige vogels zijn overleden of nog doodziek.

Obama... tja, ik vind dat ie het over het algemeen niet onaardig doet, maar ik ben wel van mening dat ie hier toch aardig wat steken heeft laten vallen. Maar of het onder Bush of McCain/Palin beter was geweest? Dat denk ik niet. Palin heeft nu al geroepen dat de olie ramp de schuld is van alle milieu activisten, omdat er dankzij hen niet dichter op land geboord mag worden. Natuurlijk is het zo dat het vele malen moeilijker is om een gat te dichten dat zo diep onder water ligt, maar wie zegt dat het anders veiliger was geweest? Ik weet niet of het duo McCain/Palin BP zo op de huid was blijven zitten als Obama nu doet. Maar jullie hebben helemaal gelijk, de olie ramp hoort hier de focus te zijn, niet de politiek.

Evenals TexasBoy hou ik m'n hart vast voor het orkaan seizoen. Er wordt nog steeds een erg heftig seizoen verwacht, en de schade (die nu al ondenkbaar is) is niet te overzien zodra de olie door de hurricanes verder op het land wordt gebracht. Ik geloof dat BP inmiddels ook weer is begonnen met het verbranden van de olie op zee. Dit hebben ze eerder gedaan, maar was door de weersomstandigheden een tijd niet mogelijk.
Het is in Louisiana inmiddels ook een economische ramp aan het worden. Veel toeristen blijven weg, lokale vissers zitten zonder werk en inkomen en seafood restaurants zijn failliet. Je kan en mag deze ramp niet vergelijken met Katrina. Hoewel New Orleans nog steeds herstellende is van Katrina en nog volop aan het herbouwen is, denk ik dat de olie ramp veel meer schade zal aanrichten aan zowel de natuur als de lokale bevolking. Overigens beginnen ook huisdieren de dupe te worden van de oil spill. Veel mensen die nu zonder inkomen zitten, kunnen het niet meer opbrengen om voor hun huisdieren te zorgen, dus worden veel honden en katten naar het asiel gebracht. Deze beginnen nu overvol te raken, dus bieden verschillende asiels gratis dierenvoeding aan de mensen die financieel erg krap zitten, om op deze manier de dieren zo lang mogelijk bij hun eigen baasjes te houden. Het is gewoon een heel tragisch gebeuren. De olie komt steeds dichter naar de wetlands en ik zie het erg somber in.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Strikt gezien kunnen buitenlandse bedrijven niet opereren in Amerikaanse wateren, sectie 27 van de "Merchant Marine Act" van 1920 verbied dit. Deze "belachelijke" wet, beter bekend als de "Jones Act" verplicht zelfs dat de schepen in kwestie in Amerika door Amerikaanse bedrijven gebouwd moeten zijn én voorzien moeten zijn van Amerikaanse crewleden... Men is dus, zolang men deze wet niet opheft, gebonden met handen en voeten...

Dus een wet is belangrijker dan deze ramp. In al deze tijd is er niemand in staat dit te veranderen. En per dag komt er ik weet niet hoeveel olie bij. In welke positie ben je dan hulp te weigeren.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Boskalis krijgt olieramp opdracht

http://www.nuzakelijk.nl/beurs/2270947/ ... racht.html

Marjon
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

vana schreef:Boskalis krijgt olieramp opdracht

http://www.nuzakelijk.nl/beurs/2270947/ ... racht.html

Marjon
Ja en neen... Om de Jones Act te omzeilen is het contract toegewezen aan Stuyvesant Dredging Company uit Louisiana, een Amerikaans dochterbedrijf van Boskalis... En om toe te laten dat een Nederlands schip in Amerikaanse wateren zou kunnen opereren hebben ze blijkbaar nog een of andere uitzonderingsclausule gevonden in een lokale wetgeving...

Maar er komt dus misschien stilaan schot in de zaak... Een beetje (veel) te laat maar soit...
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Een hilarisch stukje dat jammer genoeg sterk overeenkomt met wat erg écht aan het gebeuren is:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3828/marka ... s=facebook
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

http://www.aolnews.com/gulf-oil-spill/a ... r/19521698

PS: Leuke draad zo met als die linkjes :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ja en neen... Om de Jones Act te omzeilen is het contract toegewezen aan Stuyvesant Dredging Company uit Louisiana,
Wat een gedoe. De President kan gewoon de Jones Act aan de kanrt zetten. Dat is eerder gedaan. Aan de ene kant vergelijkt hij de Olie Ramp met 9/11 en aan de andere kant wil hij niet eens de Jones Act suspenden. Ik vind dat onbegrijpelijk.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

De Coast Guard weigeren boten als er te weinig reddingsvesten aan boord zijn :shock:

http://abcnews.go.com/WN/bp-oil-spill-g ... d=10946379
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Texas Boy schreef:De Coast Guard weigeren boten als er te weinig reddingsvesten aan boord zijn :shock:

http://abcnews.go.com/WN/bp-oil-spill-g ... d=10946379
Mja,

Elk schip moet natuurlijk voldoen aan de SOLAS conventie... (SOLAS = Safety Of Life At Sea)

De volledige wetgeving: http://www.imo.org/conventions/contents ... doc_id=647

SOLAS bepaalt aan welke (veiligheids)eisen een schip moet voldoen, dus het aantal reddingsvesten, reddingsboten, blusmiddelen, etc... SOLAS werd eigenlijk in het leven geroepen na de Titanic ramp van 1912 en werd sindsdien verschillende keren aangepast, het is heden ten dage nog steeds actief en elke lidstaat waarin het schip geregistreerd staat moet erop toezien dat een schip voldoet aan de SOLAS eisen... Dus ja, als het niet in orde is kan men het tegenhouden...

En eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan terecht...
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Gewoon even het schip door de overheid laten vorderen want als ik het goed heb hebben de schepen van de US overheid niet de plicht aan SOLAS te voldoen.

Nood breekt wet en zolang er voor ieder persoon aan boord tenminste 1 life vest aanwezig is moet je nmm niet zeuren en het schip vrijbaan geven. Uiteraard moeten er dan wel zsm extra life vests komen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer