Ik zou de route eens opschrijven als een van-naar en mijlen/reistijden opzoeken. Dat geeft je wat meer beeld of je nu echt zoveel dagen ergens bent. Je bent niet 3 hele dagen in Moab om maar wat te noemen, je bent er slechts 2.
14-7-2010 Monument Valley - Moab
15-7-2010 Moab (Arches)
16-7-2010 Moab (Canyonlands Isle in the Sky/Dead Horse Point SP)
17-7-2010 Moab - Capitol Reef
De tocht van Monument Valley naar Moab kan een dagtocht zijn met alles wat er onderweg te zien is. Even een rijtje: Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM, Newspaper Rock, Canyonlands Needles Section, Wilson Arch... Het een kost wat meer tijd als het ander, maar je krijgt de dag wel gevuld hoor
In Moab kun je ook raften, jeeptochten maken, een tocht maken door de La Sal Mountains etc. Ik geef meteen toe dat ik niet objectief ben, maar ik zou me wel een week kunnen vermaken in Moab.
Tussen Moab en Capitol Reef ligt Wild Horse Canyon en Goblin Valley SP.
Death Valley - Oakhurst is een lange ruk om in eens te doen. Het geeft je nu te weinig tijd voor de Tioga Pass. Ik zou hier toch nog een overnachting tussen doen in Lee Vining of Mammoth Lakes. Hou er trouwens rekening mee dat als je besluit een camper te huren, dat je in juli/augustus niet door Death Valley mag met een camper. Met een auto mag het wel.
L.A. met 1 nachtje? Je komt ergens in de middag aan want vanaf San Simeon is het toch nog wel een aardig stukje. Met een beetje pech gaat het vliegtuig vroeg (inchecken etc.) en je ziet helemaal niets van de stad. Zelf ben ik geen fan van L.A. maar als je er nog nooit geweest bent, is een namiddag wel erg weinig. Ook de kustroute plan je vrij vol met met maar 1 overnachting. Er is vanalles te zien onderweg. Je zou ook kunnen overwegen om de kustroute en L.A. dan maar over te slaan en je reis te beeindigen in S.F.