Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis damzkie: rondreis westkust 2011 (tips nodig!!!)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Rondreis westkust 2011 (tips nodig!!!)

Bericht door jolanxyz »

Ik zou in Death Valley niet in een tentje gaan zitten maar een kamer nemen in Stovepipe wells of Furnance Creek. Het is een beetje heet daar :D Datzelfde geldt ook voor Las Vegas, ik zou dan toch deftig in een hotel aan de strip willen zitten.

Er zit op plekken wel ruimte maar ik weet niet of je daar bedoelingen mee hebt. Willen jullie veel wandelen of zijn de viewpunten ook voldoende? Verder nog speciale dingen van plan in de parken en in Page? Het is maar net wat je van plan bent om overal te gaan doen of die ruimte inderdaad beschikbaar is om elders in te zetten. Probeer dat eerst eens voor jezelf helder te krijgen. Dat had ik je al gevraagd, maar nog geen antwoord op gezien en het gaat ook niet zo zeer om dat ik het weet, als jij het maar weet :D

Googlemaps geeft een indicatie van de reistijd, maar houdt geen rekening met drukte onderweg, pauzes, lunches hoe lang je bij een bezienswaardigheid blijft etc.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Datzelfde geldt ook voor Las Vegas, ik zou dan toch deftig in een hotel aan de strip willen zitten.
Je zal in LV wel een hotel moeten nemen want daar zijn geen campgrounds waar tenten toegestaan zijn, de enige mogelijkheid zijn verschillende campgrounds van de National Forest in Toiyabe National Forest rond Mount Charleston en dan zit je toch al vlug 1 tot 1,5 uur van de strip verwijderd.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

jolanxyz schreef:Ik zou in Death Valley niet in een tentje gaan zitten maar een kamer nemen in Stovepipe wells of Furnance Creek. Het is een beetje heet daar :D Datzelfde geldt ook voor Las Vegas, ik zou dan toch deftig in een hotel aan de strip willen zitten.

Er zit op plekken wel ruimte maar ik weet niet of je daar bedoelingen mee hebt. Willen jullie veel wandelen of zijn de viewpunten ook voldoende? Verder nog speciale dingen van plan in de parken en in Page? Het is maar net wat je van plan bent om overal te gaan doen of die ruimte inderdaad beschikbaar is om elders in te zetten. Probeer dat eerst eens voor jezelf helder te krijgen. Dat had ik je al gevraagd, maar nog geen antwoord op gezien en het gaat ook niet zo zeer om dat ik het weet, als jij het maar weet :D
Bedankt voor je reactie! Het kamperen in Death Valley is inderdaad ook niet handig, het idee is om het kamperen en hotel/motel af te wisselen en zeker in de grote steden gewoon een hotel te pakken. Wat betreft wat we willen, dat weten we zelf nog niet precies :) Het punt is dat we met mijn ouders reizen, voor wie het een eenmalige reis naar de VS wordt. Vandaar ook zoveel mogelijk hoogtepunten in een reis. Wij gaan zeker nog eens terug om andere plekken te bekijken, maar voor hen blijft het waarschijnlijk bij deze trip.

De consequentie is dat we op veel plekken alleen tijd hebben voor de hoogtepunten, zoals de uitkijkpunten inderdaad en hier en daar een wandeling. Wij hebben het idee dat we met deze planning redelijk wat rust in bouwen doordat we op veel plaatsen 2 of 3 nachten blijven. En dan kunnen we in de tussenliggende dagen proberen zoveel mogelijk te zien.

Als je suggesties hebt, graag!
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het al een mooie route. De precieze invulling is grotendeels een kwestie van smaak. De tip om een extra nacht tussen death valley en Yosemite te nemen is al gegeven, en ik kan daarin mee gaan, kijk eens in ons 2004 en 2006-verslag voor dat stuk. Als je niets hebt met LA, sla het dan helemaal over, want 1 nacht heeft geen zin. Overweeg ook eens om in SF te beginnen en in Phoenix of in Las Vegas te eindigen; hoe eerder je in Yosemite bent, hoe indrukwekkender de watervallen nog zijn.
Kamperen is geweldig in de parken, je kunt dan midden in het park zitten, voor heel weinig geld. Mocht je niet gaan kamperen, probeer dan toch iets in het park te vinden, en dus bijvoorbeeld géén Oakhurst als je naar Yosemite gaat. Kijk eens naar de afstanden in het park. Accommodatie in het park kun je een jaar van te voren boeken, dus je zou daar nu al eens naar kunnen gaan kijken - het gaat echt heel erg snel in Yosemite. Voor een plek op een camping heb je tot 5 maanden van te voren tijd, maar misschien is het toch verstandig om alvast iets te boeken zodra je weet wanneer je (ongeveer) gaat - annuleren kan altijd.
Voor Bryce en de Grand Canyon zou een nacht wellicht ook voldoende zijn, maar dat hangt helemaal van jullie plannen af. Als je veel wilt wandelen of het gewoon rustig aan wilt doen is het heel mooi zo.

Marianne
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Martin & Marianne, bedankt voor jullie advies. We zijn ons nu aan het inlezen in de verschillende parken om te kijken waar we veel, en waar juist wat minder tijd willen besteden. Zoals gezegd was de eerste route een voorbeeld die we aan de hand van een offerte iets hebben aangepast. De nacht bij Bryce en Zion schrappen gaan we denk ik wel doen, evenals dat de extra nacht tussen Death Valley en Yosemite erbij gaat komen. We hebben al erg genoten van jullie reisverhalen en de foto's :)

Toch hebben we LA nog niet helemaal uit ons hoofd gezet. We willen dit eerst even met onze (schoon) ouders overleggen, want zoals gezegd: wij komen er vast nog wel vaker, maar zij niet. Misschien is het een idee om een nacht Las Vegas te schrappen, in San Francisco te beginnen en in LA te eindigen, en verder alleen bovenstaande nog aanpassen?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Zoiets krijg je dan:

1-7-2010 Huis - NY
2-7-2010 New York
3-7-2010 New York
4-7-2010 NY - San Francisco
5-7-2010 San Francisco
6-7-2010 San Francisco
7-7-2010 San Francisco - Yosemite (304 KM, 3u45)
8-7-2010 Yosemite
9-7-2010 Yosemite
10-7-2010 Yosemite - Death Valley (513KM, 6u41)
11-7-2010 Death Valley - Las Vegas (259KM, 3u17)
12-7-2010 Las Vegas
13-7-2010 Las Vegas - Zion (267KM, 3u18)
14-7-2010 Zion - Bryce Canyon (191KM, 3u00)
15-7-2010 Bryce Canyon - Capitol Reef NP (180KM, 2u18)
16-7-2010 Capitol Reef - Moab (233KM, 2u34)
17-7-2010 Moab
18-7-2010 Moab
19-7-2010 Moab - Monument Valley (238KM, 2u55)
20-7-2010 Monument Valley - Page (194KM, 2u18)
21-7-2010 Page - Grand Canyon (220KM, 2u44)
22-7-2010 Grand Canyon
23-7-2010 Grand Canyon - Mojave (539KM, 5u42)
24-7-2010 Mojave - Los Angeles (370KM, 3u59)
25-7-2010 Los Angeles
26-7-2010 Los Angeles
27-7-2010 Los Angeles vlucht naar huis

Met de laatste dagen LA om een beetje rustig aan te doen en lekker naar het strand te gaan. Mag eventueel ook nog wel 1 dag minder worden in LA, moeten alleen nog even bedenken waar we die dag dan gaan besteden.

Als we via deze kant rijden is het eigenlijk ook niet helemaal nodig om bij Lee Vining extra te overnachten, omdat we nu vanuit SF komen en dus niet al te laat in Yosemite zullen aankomen?? De dag erna naar Death Valley is nog steeds wel lang dan, maar dat moet dan maar.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

23-7-2010 Grand Canyon - Mojave (539KM, 5u42)
24-7-2010 Mojave - Los Angeles (370KM, 3u59)
Als je hier Mojave NP voor ogen hebt, daar zijn behalve een campground bij Hole in the Rock geen overnachtings mogelijkheden, je zal dus er voor (Needles) of er na (Barstow) een plek voor de nacht moeten zoeken.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Als je een dag minder LA of Grand Canyon zou willen doen zou ik deze zeker besteden in Page of Las Vegas. Vooral voor de laatste geldt 'je houdt er van of je houdt er niet van'. Wij zijn echte fans :thumbup:

Of heb je speciale plannen in de Grand Canyon? (vast wel ergens gelezen maar weet het even niet meer :oops: )

De reis ziet er top uit!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je de afstand van Yosemite naar Death Valley te lang vindt (en dat is het ook wel, zeker omdat je aardig wat tijd kwijt zult zijn met de Tioga Pass), waarom zet je er dan niet een overnachting tussen in Lee Vining? Je kan Grand Canyon met 1 nacht doen als je genoeg denkt te hebben aan de viewpunten, zonsondergang, zonsopgang en een korte wandeling. De rit van Page naar Grand Canyon brengt je al langs de viewpunten aan de Eastrim.
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Als we de overnachting in Lee Vining doen, dan hebben we maar anderhalf uur te rijden vanaf Yosemite. Dan is het vanaf daar alsnog 5 uur naar Death Valley, vandaar ook het verschil of we vanaf SF komen of vanaf de kant van Death Valley.

Is er iets verderop eventueel geen overnachtingsmogelijkheid?

@Dimple: zelf zou ik Las Vegas denk ik erg leuk vinden, maar ik vraag me af of ik me er overdag ook zou kunnen vermaken. Zoals je zelf al aangeeft is het echt een kwestie van smaak. Omdat we ook rekening moeten houden met mijn ouders (toch 60 jaar ongeveer) denk ik dat zo'n hele dag LV wat overdreven kan zijn ? Of heb je goede bezienswaardigheden e.d. om ons eventueel over te halen :P ?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Omdat we ook rekening moeten houden met mijn ouders (toch 60 jaar ongeveer) denk ik dat zo'n hele dag LV wat overdreven kan zijn ?
Ik zit zelf nog 1 jaar onder die leeftijd en kan mezelf heel goed vermaken in de 3 tot 4 dagen die we meestal in en rond LV zitten,
Lees onze reisverslagen er maar eens op na :)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

damzkie schreef:Als we de overnachting in Lee Vining doen, dan hebben we maar anderhalf uur te rijden vanaf Yosemite. Dan is het vanaf daar alsnog 5 uur naar Death Valley, vandaar ook het verschil of we vanaf SF komen of vanaf de kant van Death Valley.

Is er iets verderop eventueel geen overnachtingsmogelijkheid?
?
Reizen in de VS is meer dan van A naar B rijden. Soms duurt een route van 100 mijl anderhalf uur, soms kun je daar een hele dag over doen. Andersom kan ook, wat een flinke ruk lijkt, rijdt heel ontspannen. Maar neem je tijd voor de pas. Aan de Tioga Road zijn nog genoeg viewpunten en korte wandelingen te maken om een hele dag over die weg te kunnen doen. Daarnaast is Death Valley erg heet en wil je daar in de namiddag en vroege ochtend zijn om niet helemaal van je sokjes te vallen als je iets wilt bekijken. Bij Lee Vining kun je ook nog naar Bodie (kost je een paar uur) of Mono Lake. Eventueel zijn Mammoth Lakes en Bishop ook aardige plaatsen om te verblijven ipv Lee Vining.

Waarom zouden ouderen overdag geen plezier in Las Vegas kunnen hebben? Mijn schoonouders hebben 4 dagen lang genoten van de kitsch in de hotels, het shoppen (pik maar eens een leuke mall uit), het luieren in het zwembad, de overvloedige buffetten, een show etc. etc. Maar inderdaad je moet van dit pretpark van grote mensen houden, maar Las Vegas is meer dan alleen avondvermaak.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zowel Rob en Jolanxyz zeggen het goed, Las Vegas is meer dan een gokstad of avondvermaak.

Mijn moeder is 60 jaar en vorig jaar met ons mee geweest en vond het geweldig! Die zou daar wel dagen willen zijn. Het lekker relaxen aan het zwembad (altijd vertier!), rondlopen door de hotels met hun thema's en je ogen uit je hoofd kijken/verbazen, winkelen en noem maar op.
En anders kan je altijd nog richting Hooverdam rijden of Valley of Fire State Park.
Er zijn musea en genoeg andere bezienswaardigheden.

Google maar eens op Things to do Las Vegas en je komt genoeg tegen.

Showaanrader namens mijn moeder voor jouw ouders: Phantom of the Opera! :wink:
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Okay, opnieuw bedankt voor de tips, echt super :)
Is het eigenlijk een dure stad, Las Vegas? En dan bedoel ik natuurlijk niet al het geld wat je in de gokkasten gooit :D
Ik had ergens hier gelezen dat de hotels niet eens zo heel duur zijn daar?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zal je zeggen...............goed zoeken!

Wij waren voor onze kamer in Tusayan (Grand Canyon) 160 dollar kwijt en voor Encore in Las Vegas 140 dollar. En ik weet niet of je het een beetje hebt gevolgd, maar Encore is HOT :lol: Super nieuw, luxe grote kamers en wij vonden het prettig wat het net ietsie van de drukste gedeelte van The Strip aflag en dat gaf voor ons een onwijs relaxt sfeertje in het hotel.

De meeste drukke hotels (Venetian, Caesars, Paris, Bellagio) lopen vrij veel mensen, er is genoeg te zien.
Op de dagen dat wij er waren liepen we vanuit Wynn binnendoor naar Encore en als je daar aan kwam was de sfeer gewoon heel relaxt. Vonden wij erg fijn.

Er zijn genoeg sites waar altijd goede aanbiedingen staan voor hotels in Vegas. Ik zou er niet teveel op de centen kijken en voor 50 dollar een kamer nemen 3 hoog, 5 achter. Voor een paar tientjes meer zit je vele malen beter

Check www.fatwallet.com
En als je durft priceline of hotwire.
Zoek het forum maar eens naar.

Ik ben een goede kortingscode tegen gekomen door te googlen 'promotion code las vegas' en dan naam hotel of zo.
Er gaat wat tijd in zitten maar dan heb je ook wat! Kan ook zomaar gebeuren dat als je een goede aanbieding ziet, deze de volgende dag niet meer geldig is of er geen kamers meer voor zijn. Het vergt even wat geduld hoor! :wink:
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Okay, die dag Las Vegas laten we mooi staan dus. Ik ben wel handig met Priceline dus daar zal ik tegen die tijd wel eens mee aan de gang gaan :)
Hebben jullie verder nog op- of aanmerkingen aan de route?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor overnachtingen in Las Vegas probeer het zo te plannen dat je er door de week zit, in het weekend zijn de kamers een stuk (soms wel dubbel) duurder.
Vooral de vrijdag/zaterdag en zaterdag/zondag nacht zijn duur en ook als de Amerikanen een lang weekend hebben de zondag/maandag nacht.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Hoe is eigenlijk de lichamelijke conditie van je ouders? Mijn schoonouders mankeren nog al wat, waardoor we rekening moesten houden met banale dingen als tijdig eten ivm suikerspiegels, kamer op de begane grond of met lift bereikbaar vanwege het niet kunnen traplopen etc. Zorg hoe dan ook dat je wat te eten en genoeg te drinken in je auto hebt en op tijd gaat tanken. De afstanden tussen voorzieningen kunnen wat groter zijn als dat je hier gewend bent.

Wat trouwens ook leuk is met je ouders :D is juist allerdaagse dingen te zien maar dan op zijn Amerikaans. Mijn schoonouders hebben hun ogen uitgekeken en zijn van de ene verbazing in de ander gevallen bij een bezoek aan een supermarkt, het vergapen aan de hoeveelheid fastfoodketens bij een exit op de interstate, de afmetingen van het eten en drinken etc.
Gijs&Kelly
Amerikakenner

Hehe ja, denk ook dat dat een beste cultuurshock gaat geven :D Was het voor mij ook de eerste keer.

Mijn ouders zijn nog in redelijk goede conditie, dit jaar lopen ze voor de vierde keer de Nijmeegse vierdaagse, dus qua wandelen enzo valt t wel mee. Wij zijn niet echt grote wandelaars, maar om natuurschoon te bewonderen vinden we alles prima. Dit jaar hebben we in New York ook bijna alles lopend gedaan :)
Verder hebben ze geen ziektes of andere mankementen, dus dat gaat geen problemen opleveren.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dan hebben ze een betere conditie als ondergetekende :D
Maar goed, dat scheelt dan weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer