Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card Lottery winnen: verplicht naar Amerika ?
- Donnos
- Amerika-ontdekker
Green Card Lottery winnen: verplicht naar Amerika ?
Ik heb al vaker er over na gedacht om te gaan wonen in Amerika , alleen ik ben pas 21 en kan nog niet zo meteen verhuizen omdat ik nog niet klaar ben met me huidige opleidingen .
Ik doe MBO Nivo 3 BBL en word in September/Oktober afgesloten (ICT Medewerker/Beheerder) . Nivo 2 heb ik al binnen .
Maar stel ik win de green card lottery , ben ik dan verplicht om per direct te verhuizen en alles achter te laten ? Ik heb behoorlijk wat dingen lopen in Nederland en ik hou een middel groot ICT Winkel in bedrijf (Manager) .
Dan het tweede issue , ik heb van kennis gehoort dat hun zelf 4000$ voor een greencard hebben betaald . En dat ze hun zorgverzekering gewoon in Nederland hebben lopen bij CZ , die maakten er geen probleem van zolang ze minimaal 2 maanden per jaar in nederland verblijven .
Wat zouden jullie doen ? Of kan ik er beter nog effetjes mee wachten .
Alvast Bedankt
Peter
Ik doe MBO Nivo 3 BBL en word in September/Oktober afgesloten (ICT Medewerker/Beheerder) . Nivo 2 heb ik al binnen .
Maar stel ik win de green card lottery , ben ik dan verplicht om per direct te verhuizen en alles achter te laten ? Ik heb behoorlijk wat dingen lopen in Nederland en ik hou een middel groot ICT Winkel in bedrijf (Manager) .
Dan het tweede issue , ik heb van kennis gehoort dat hun zelf 4000$ voor een greencard hebben betaald . En dat ze hun zorgverzekering gewoon in Nederland hebben lopen bij CZ , die maakten er geen probleem van zolang ze minimaal 2 maanden per jaar in nederland verblijven .
Wat zouden jullie doen ? Of kan ik er beter nog effetjes mee wachten .
Alvast Bedankt
Peter
Laatst gewijzigd door markro op 26 jun 2010, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gecorrigeerd.
Reden: Titel gecorrigeerd.

Re: Geen Card Lottery , Verplicht naar Amerika ?
Het is niet verplicht daadwerkelijk te vertrekken naar de VS. Zie viewtopic.php?f=12&t=24216&p=383813
Je vraag betreffende de zorgverzekering zou ik niet zo kunnen beantwoorden, misschien is het het beste om even de polisvoorwaarden door te nemen van je eigen verzekering om zo uit te vinden wat de regels zijn betreffende verblijf in het buitenland/Nederland.
Je vraag betreffende de zorgverzekering zou ik niet zo kunnen beantwoorden, misschien is het het beste om even de polisvoorwaarden door te nemen van je eigen verzekering om zo uit te vinden wat de regels zijn betreffende verblijf in het buitenland/Nederland.
...
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
...
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
...
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
ALS je al wint, dan kan je uitstel van vertrek krijgen indien je bv. in je laatste jaar van je studie zit en deze nog af wilt werken. Maar ik denk niet dat je uitstel krijgt als je bv. nog 2 jaar of langer moet studeren.
Deelnemen aan de loterij is gratis, winnen niet. Je moet allerlei officiele documenten opvragen en laten vertalen, je moet een medisch onderzoek ondergaan, je visa fees betalen, enz... Voor 1 persoon komt dat in totaal denk ik niet op dat bedrag dat je kennis betaalde. Maar... misschien heeft je kennis niet ingeschreven via de gratis site van de overheid, maar is hij in zee gegaan met een van die bedrijfjes die het wel effe invullen voor jou en als je wint vragen zij dan nog duizenden dollars om het zogezegd af te handelen via hun 'advocaten'. Weggesmeten geld! Een emigratie kost zo al geld genoeg!
Of jij mee moet doen of niet, dat kan enkel jij beslissen. Je kan meedoen in de veronderstelling dat je toch niet wint omdat je nog niet wilt vertrekken. Maar wat is dan het nut van meedoen? Wacht dan maar tot je echt zeker weet dat je 'nu' wilt vertrekken.
Trouwens, tussen winnen en vertrekken zit ook nog wel een tijdje hoor.
Maar 't is vooral het winnen dat het probleem vormt.
Deelnemen aan de loterij is gratis, winnen niet. Je moet allerlei officiele documenten opvragen en laten vertalen, je moet een medisch onderzoek ondergaan, je visa fees betalen, enz... Voor 1 persoon komt dat in totaal denk ik niet op dat bedrag dat je kennis betaalde. Maar... misschien heeft je kennis niet ingeschreven via de gratis site van de overheid, maar is hij in zee gegaan met een van die bedrijfjes die het wel effe invullen voor jou en als je wint vragen zij dan nog duizenden dollars om het zogezegd af te handelen via hun 'advocaten'. Weggesmeten geld! Een emigratie kost zo al geld genoeg!
Of jij mee moet doen of niet, dat kan enkel jij beslissen. Je kan meedoen in de veronderstelling dat je toch niet wint omdat je nog niet wilt vertrekken. Maar wat is dan het nut van meedoen? Wacht dan maar tot je echt zeker weet dat je 'nu' wilt vertrekken.
Trouwens, tussen winnen en vertrekken zit ook nog wel een tijdje hoor.
Maar 't is vooral het winnen dat het probleem vormt.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
altijd grappig te zien dat er mensen zijn die denken dat je hals over kop de volgende dag (oké bij wijze van spreken) weg 'moet'.
Aan de DV lottery doe je mee om je permanent in de US te vestigen, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar om je een idee van tijd te geven.
Stel je doet 'nu' mee, dan kun je van oktober-december (let op check ieder jaar zelf de data) je aanvraag gratis indienen.
Uitslag komt rond deze tijd. Dus stel je wint dan zie je dat volgend jaar (op 1 juli via internet een luxe die vorig jaar is toegevoegd aan de gratis service van de lotterij... ik heb jaren nooit geweten of het wel oké binnen was gekomen of dat ik per ongeluk nooit mn envelop heb ontvangen of door verhuizen heb gemist)
Dan volgt je interview op basis van de beschikbaarheid van je 'winnend' CN ofwel case number. Stel je hebt een laag CN dan zou je in oktober een interview hebben. Stel het is hoger dan bv in maart (dat had ik) of in juni of zelfs nog later (het kan tot en met 30 september maar ik geloof dat alle nummers in europa dan meestal wel current zijn). Na succesvol interview heb je precies 6 maanden waarbinnen je de 1e reis maakt, dan heb je in principe vanaf die 1e reis nog een jaar om je te vestigen, met geldige reden (waaronder studie afmaken meen ik, maar check dit zelf omdat regels ieder jaar kunnen wijzigen!!!!!) en met aanvraag van formulier om re-entry te bevestigen, kun je uitstel hebben tot 2 jaar.
Hert zou er zo uit kunnen zien (meest vroege en alles positief scenario):
meedoen najaar 2010
winnen juni 2011
interview oktober 2011
inreizen na 4 maanden februari 2012
vestigen na 6 maanden augustus 2012
langer scenario
meedoen najaar 2010
winnen juni 2011
interview februari 2011
inreizen na 5 maanden juli 2012
vestigen na 11 maanden juni 2013
(met re-entry permit zou je dus ook vestigen kunnen in juni 2014)
logischerwijs kan het er ook zo uit zien
meedoen najaar 2010
geen winst juli 2011
meedoen najaar 2011
geen winst juli 2012
meedoen najaar 2012
geen winst juli 2013
etc
ik deed totaal geloof ik 11x mee (met partner) maar dat kan ook meer zijn... stel je wint over 11 jaar dan ben je 32 en nog jong maar met meer 'bagage' wat ook een voordeel kan zijn
PS kosten visa zijn beperkt en je hebt tijd genoeg om daar alvast geld voor opzij te zetten (leuk doel) kosten zijn gerelateerd aan dollar en wijzigen frequent, voor NL kun je op de site van het consulaat kijken wat de huidige kosten zijn. Medisch onderzoek en het opvragen van wat certificaten zijn kosten die meevallen maar wel meetellen
Aan de DV lottery doe je mee om je permanent in de US te vestigen, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar om je een idee van tijd te geven.
Stel je doet 'nu' mee, dan kun je van oktober-december (let op check ieder jaar zelf de data) je aanvraag gratis indienen.
Uitslag komt rond deze tijd. Dus stel je wint dan zie je dat volgend jaar (op 1 juli via internet een luxe die vorig jaar is toegevoegd aan de gratis service van de lotterij... ik heb jaren nooit geweten of het wel oké binnen was gekomen of dat ik per ongeluk nooit mn envelop heb ontvangen of door verhuizen heb gemist)
Dan volgt je interview op basis van de beschikbaarheid van je 'winnend' CN ofwel case number. Stel je hebt een laag CN dan zou je in oktober een interview hebben. Stel het is hoger dan bv in maart (dat had ik) of in juni of zelfs nog later (het kan tot en met 30 september maar ik geloof dat alle nummers in europa dan meestal wel current zijn). Na succesvol interview heb je precies 6 maanden waarbinnen je de 1e reis maakt, dan heb je in principe vanaf die 1e reis nog een jaar om je te vestigen, met geldige reden (waaronder studie afmaken meen ik, maar check dit zelf omdat regels ieder jaar kunnen wijzigen!!!!!) en met aanvraag van formulier om re-entry te bevestigen, kun je uitstel hebben tot 2 jaar.
Hert zou er zo uit kunnen zien (meest vroege en alles positief scenario):
meedoen najaar 2010
winnen juni 2011
interview oktober 2011
inreizen na 4 maanden februari 2012
vestigen na 6 maanden augustus 2012
langer scenario
meedoen najaar 2010
winnen juni 2011
interview februari 2011
inreizen na 5 maanden juli 2012
vestigen na 11 maanden juni 2013
(met re-entry permit zou je dus ook vestigen kunnen in juni 2014)
logischerwijs kan het er ook zo uit zien
meedoen najaar 2010
geen winst juli 2011
meedoen najaar 2011
geen winst juli 2012
meedoen najaar 2012
geen winst juli 2013
etc
ik deed totaal geloof ik 11x mee (met partner) maar dat kan ook meer zijn... stel je wint over 11 jaar dan ben je 32 en nog jong maar met meer 'bagage' wat ook een voordeel kan zijn

PS kosten visa zijn beperkt en je hebt tijd genoeg om daar alvast geld voor opzij te zetten (leuk doel) kosten zijn gerelateerd aan dollar en wijzigen frequent, voor NL kun je op de site van het consulaat kijken wat de huidige kosten zijn. Medisch onderzoek en het opvragen van wat certificaten zijn kosten die meevallen maar wel meetellen

@jaja, mag ik vragen wat jou casenumber was? Gezien je pas in maart current werd.
22xxx en dat was maanden sneller dan we dachten (kijk de tabellen er maar eens op na van de afgelopen jaren!)
Re: Green Card Lottery winnen: verplicht naar Amerika ?
Mijn timings waren de volgende:
Papierwerk goedgekeurd op ambassade (met interview) in Februari 2009. Afgereisd naar de States (voor slechts twee weken) in Juni 2009 (net binnen de limiet van zes maanden). Uiteindelijk begin Oktober 2009 definitief vertrokken. In December twee weken in Belgie gezeten voor kerst.
Kortom: Meld je binnen de zes maanden na goedkeuring aan in de States. Echt verhuizen moet je op dat moment niet. Let wel, je hebt een 'permanent' adres in de States nodig waar ze jouw Green Card naar toe zullen sturen. Als je dit adres niet hebt... dan heb je een probleem natuurlijk. Ik heb een adres van vrienden kunnen gebruiken.
Papierwerk goedgekeurd op ambassade (met interview) in Februari 2009. Afgereisd naar de States (voor slechts twee weken) in Juni 2009 (net binnen de limiet van zes maanden). Uiteindelijk begin Oktober 2009 definitief vertrokken. In December twee weken in Belgie gezeten voor kerst.
Kortom: Meld je binnen de zes maanden na goedkeuring aan in de States. Echt verhuizen moet je op dat moment niet. Let wel, je hebt een 'permanent' adres in de States nodig waar ze jouw Green Card naar toe zullen sturen. Als je dit adres niet hebt... dan heb je een probleem natuurlijk. Ik heb een adres van vrienden kunnen gebruiken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om alle vergissingen te voorkomen:
Je moet je inderdaad binnen die 6 maanden melden om je green card te activeren. Maar dat wil niet zeggen dat je dan nadien bijvoorbeeld zonder boe of ba voor 2 jaar terug naar Belgie of Nederland kan gaan wonen, en daarna terug naar Amerika.
Je moet je inderdaad binnen die 6 maanden melden om je green card te activeren. Maar dat wil niet zeggen dat je dan nadien bijvoorbeeld zonder boe of ba voor 2 jaar terug naar Belgie of Nederland kan gaan wonen, en daarna terug naar Amerika.
Elke
zonder boe of ba wel 1 jaar
en met permit ook 2 jaar
en met permit ook 2 jaar

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar, aangezien men niet per se de aangegeven termijn van 1 jaar (of 2 jaar met permit) hoeft aan te houden - men kan in theorie je green card ook al eerder "afnemen".
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
ja maar dat geldt bij ieder moment buiten de us... altijd en iedere keer, toch 

Omdat je het zo expliciet aangeeft gooi ik er, voor wanneer je serieus bent, wat ongevraagd carriereadvies tegenaanDonnos schreef: Ik doe MBO Nivo 3 BBL en word in September/Oktober afgesloten (ICT Medewerker/Beheerder) . Nivo 2 heb ik al binnen .

Als je een GC wint dan heb je niet zo veel aan die opleidigen. De meeste IT-ers hier hebben op zijn minst een bachelors degree.
Zorg dat je je MCITP, CCNP or CCEA oid haalt, die worden hier nog steeds veel gevraagd (naast relevante ervaring uiteraard), veel recruiters nemen een CV niet eens in behandeling als je niet gecertificeerd bent, ongeacht de opleiding.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij twee weken op vakantie gaat buiten de VS zal niemand jou je green card afpakken; ga je echter 6 tot 8 maanden het land uit, dan kan dat anders uitpakken, ook al is dat dan minder dan een jaar. Het hangt wel een beetje van je intenties af en in welke mate men kan bewijzen wat jouw intenties waren maar uiteindelijk trek je toch aan het kortste eind.jaja5 schreef:ja maar dat geldt bij ieder moment buiten de us... altijd en iedere keer, toch
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
tuurlijk is dat zo, maar dan nog kan het bij 2 weken vakantie ook 
en bij emigreren snappen ze ook wel dat je daar wat maanden voor nodig hebt om alles te regelen. Als je dat na jaren van verblijf in de US gaat doen (maanden weg) of steeds heel lang uit America bent is dat natuurlijk een ander verhaal.
Als je jong bent, een opleiding volgt en afmaakt en met perfecte achtergrond op basis van DV lottery emigreert kun je echt wel een entree doen na 11 maanden, en dan blijven natuurlijk... uiteindelijke intenties zijn altijd een reden voor ze om je greencard 'af te pakken'
Zo kan TS wel zien hoe de tijdlijn zou kunnen zijn, mocht DV winst op 'korte termijn' zijn
Goede voorbereidingen op zelfstandig jezelf redden zijn key voor succes, juist bij DV lottery

en bij emigreren snappen ze ook wel dat je daar wat maanden voor nodig hebt om alles te regelen. Als je dat na jaren van verblijf in de US gaat doen (maanden weg) of steeds heel lang uit America bent is dat natuurlijk een ander verhaal.
Als je jong bent, een opleiding volgt en afmaakt en met perfecte achtergrond op basis van DV lottery emigreert kun je echt wel een entree doen na 11 maanden, en dan blijven natuurlijk... uiteindelijke intenties zijn altijd een reden voor ze om je greencard 'af te pakken'
Zo kan TS wel zien hoe de tijdlijn zou kunnen zijn, mocht DV winst op 'korte termijn' zijn
Goede voorbereidingen op zelfstandig jezelf redden zijn key voor succes, juist bij DV lottery
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Theoretisch zou dat kunnen al is realistisch gezien de kans daarop in de praktijk natuurlijk wel bijzonder klein omdat tegen de tijd dat men doorheeft dat je het land uit bent je alweer terug bent...jaja5 schreef:tuurlijk is dat zo, maar dan nog kan het bij 2 weken vakantie ook![]()

Precies, daar doelde ik dus op. Kijk hier maar eens voor een lijstje dat ik een tijdje terug in een ander topic plaatste met wanneer men je green card mag afnemen.jaja5 schreef:Als je dat na jaren van verblijf in de US gaat doen (maanden weg) of steeds heel lang uit America bent is dat natuurlijk een ander verhaal.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
TS gaat zich voor t eerst vestigenDento schreef:Precies, daar doelde ik dus op.jaja5 schreef:Als je dat na jaren van verblijf in de US gaat doen (maanden weg) of steeds heel lang uit America bent is dat natuurlijk een ander verhaal.

Peter/Donnos lees je nog mee?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat de informatie rondom de manieren om je green card te verspelen niet relevant is; dat kan ook in je eerste jaar gebeuren.jaja5 schreef:TS gaat zich voor t eerst vestigen
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18109 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer