Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur en pech onderweg..

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur en pech onderweg..

Bericht door Bralo20 »

Ik heb tijdens m'n vorige reis eigenlijk wel wat pech gehad...

Na een week rondrijden met de huurwagen (Dodge Grand Caravan) rij ik in het midden van de nacht lek terwijl het net goed aan het gieten was... Aangezien de band traag aan het leeglopen was besloten we verder te rijden naar ons hotel, amper 3 mijl verder. Daar aangekomen stond de band natuurlijk volledig lek maar aangezien het nacht was dachten we: dat zijn zorgen voor later... 's Ochtends naar Avis gebeld en die konden de wagen laten afslepen maar dit kon nog ettelijke uren duren, aangezien we met onze groep min of meer aan een tijdsschema gebonden waren besloten we zelf maar de band te wisselen maar na de wagen 3x onderste boven gekeerd te hebben vonden we geen reservewiel... Terug naar Avis gebeld en uiteindelijk een technieker aan de lijn gehad, wat blijkt, het reservewiel (een thuiskomertje) zat bij een Dodge Grand Caravan achter de console vooraan onder het chassis en je moest het wiel laten zakken door in het interieur iets "af te breken" en dan het wiel neer te winchen... Zogezegd zogedaan... Nadien naar DFW gereden om de wagen te wisselen, netjes zonder een druppel benzine in de tank (toeval eigenlijk ik moest net gaan tanken) binnengeleverd en in ruil een Chrysler Town & Country gekregen...

En ja hoor, 2 dagen later gaf ook de Chrysler de geest... Problemen met de remmen, ik had al gedacht dat ik metaal op metaal hoorde bij het remmen en dat de remkracht ondermaats was maar hey, op vakantie heb je nooit tijd om grondig alles te controleren :mrgreen: Op een gegeven moment remde ik en begon het ABS en het BAS systeem kuren te vertonen, bij lichtjes remmen blokkeerden ineens de wielen zonder reden... Hmm, something is definately wrong :) Voorzichtig naar het hotel gereden en 's ochtends was alles weer normaal, ik dacht we kijken de kat uit de boom, laten we even gaan tanken (yep, bak was weer net leeg) en ja hoor, na een paar mijl van 't zelfde laken een broek en tevens was m'n dashboard precies een kerstboom... Brakesystem malfunction, ABS Malfunction, ABS out of service, etc... Zelden zoveel foutmeldingen gezien dan toen :lol: Enfin, opnieuw Avis gebeld en dan maar de wagen ingeleverd te Austin waar ik bedolven werd onder de verontschuldigingen omdat ik een defect had aan de wagen...

Toen begonnen de problemen echter, maar soit... Geen minivans die groot genoeg waren, dan maar een Yukon XL te voorschijn getoverd, prachtige wagen maar veel te klein om alle valiezen mee te krijgen... Uiteindelijk vertrokken met een dikke Ford F-150 en die uiteindelijk in San Antonio weer binnengeleverd en geruild voor een Kia...

Ondanks dat ik zowel van de Dodge, de Chrysler en de Ford de benzinebak had leeggereden nooit iets moeten betalen... Integendeel, achteraf zelfs nog een refund & extra mijlen gekregen voor de problemen :mrgreen:

M'n ervaringen met Avis zijn dus goed :mrgreen: Ik vertrek dan ook altijd met een gerust hart op verlof :D
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In september 2009 heb ik via eAutoverhuur bij National een midsize suv gehuurd.
Om van Chicago met wat omwegen naar Los Angeles te rijden.
Ik kreeg een Ford Explorer mee.
Geen Road side assistence gekocht.

Precies onder de overkapping van mijn hotel in Las Vegas viel de auto stil en kwam niet meer in beweging.
Ik vond het veel tijd kosten om het 0800 nummer wat je meekrijgt te bereiken.
De dienstverlening is in eerste contacten wat beperkt.
Om 16.00 uur stond ik stil; om 18.00 uur kwam er een locale automonteur langs voor een "quick start"
Dat werkte dus niet.
Daarvoor bon getekend waarop duidelijk vermeld was dat National de opdrachtgever was.
Vervolgens zijn wij lekker stap geweest in LaS Vegas.

Om 12.00 AM ben ik weer gaan bellen met Roadside Assist.
Om 03.00 uur kwam er een towing truck de parkeerplaats van het hotel oprijden met een nieuwe auto; Chevrolet Tahoe.

Niemand heeft mij gevraagd of ik voor Roadside Assist.had betaald.
Die is voor echte autopech ook helemaal niet nodig.
Alleen voor verloren sleutels,kapotte ruit en bandenpech.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

En voor towing bij een ongeluk
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
MonicaK
Amerika-ontdekker

Bericht door MonicaK »

Bedankt voor jullie reacties, ik denk inderdaad als ik alles zo lees dat ik die road assistance maar laat zitten. Wij hebben de auto's van Alamo (altijd goede ervaringen mee gehad) en nu voor het eerst van National en bij die laatste is dat dus ook goed gegaan.....
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

hartstikke vervelend, pech met de huurauto tijdens je vakantie. Ook ik neem nooit roadside assistance.

Ik controleer nu altijd of er een reserveband in zit, en of ik erbij kan. We hadden een lekke band in-the-middle-of-nowhere ver in het noorden van Maine. Reserveband hing onder de SUV, met een schitterend slot erop. En geen sleuteltje te bekennen. We hebben uiteindelijk de ketting-met-slot kunnen breken, waarvoor ze ons probeerden te laten betalen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

MonicaK schreef:Wij hebben de auto's van Alamo (altijd goede ervaringen mee gehad) en nu voor het eerst van National en bij die laatste is dat dus ook goed gegaan.....
Alamo en National horen beide bij Enterprise car rental, op veel locaties werken ze dan ook zeer nauw samen.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Pete.Z schreef:Tijdens het ophalen kan je alles controleren wat je wilt, daar hoef je echt niet mee te wachten tot de volgende dag.
Als er al eens olie bij moet, betaal ik dat zelf wel, maar dat gebeurt echt pas bij het allerlaatste streepje op de peilstok. :mrgreen:
mja, maar volgende week zal het wel al 21u 's avonds zijn in phoenix na vluchten van 9+4u met 6u overstap. Time for bed, met andere woorden ;)
Als ik dan nog in die motorkap moet duiken... Bandenspanning kan volgens mij sowieso niet nagekeken worden op een rental car parking lot...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Q-BiC schreef:Bandenspanning kan volgens mij sowieso niet nagekeken worden op een rental car parking lot...
En ook niet bij tankstations, zorg daarom zelf voor een meter dan heb je er meteen één met bekende(atu) eenheden.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Kan me moeilijk voorstellen dat je in geen enkel tankstation je banden kan controleren of oppompen. Je kan toch moeilijk Alamo gaan bellen van zodra je band er iets platter uitziet?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Wij hebben nochtans vorig jaar wel aan een naftstation onze banden gaan controleren en bijvullen .We hebben wel iemand aangesproken omdat het net iets anders werkt dan hier .Je moest ook enkele quarters voor betalen :wink:
Op eerste zicht konden we niet zien waar je ergens de luchtdruk kon opmeten maar met inschakelen floept er iets uit als je aansluit op de ventiel en op dat pinneke dat eruit komt, kun je de bandendruk op aflezen .
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

lsl schreef:H
Volgens de bediende waren towing costs niet inbegrepen in de huurprijs, hij heeft dit meerdere malen herhaald.
"Enkele dagen ervoor moest er iemand vanaf Grand Canyon gesleept worden en dat had hem 2.000 USD gekost..."

Luc
Grappig ! Mei 2009 heb ik in Las Vegas bij alamo net hetzelfde gehoord. ook toen was er enkele dagen ervoor een auto weggesleept aan de grand canyon. Ook die had geen road assistance.
Ze mogen hun verhaaltje wel eens regelmatig wijzigen :)
Groetjes,
Carine
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hier in de buurt zijn er ook een aantal benzine stations waar je je banden kan opvullen. Meestal zit het ergens aan de zijkant, bij de stofzuigers enzo.
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Over oppompen heb ik niets vermeld, alleen het meten was een probleem. niet aanwezig en in onbekende (PSI ?) grootheid.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De eenheid is toch niet van belang zolang het getal in de manual of op de binnenkant van de deur of tankklep in dezelfde eenheid is? :)
Blog // Photo Album
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

oh ja, bandenspanning. Ik rijd thuis zelf in een ouwe auto zonder toeters en bellen, huurde een auto in Californie en vroeg me 3 weken lang af wat dat rare lichtje op het dashboard toch voor was. Maar goed, 't was een huurauto, het lampje ging aan en uit zonder irritant gepingel, en zolang er geen rook onder het dashboard wegkomt en de huurauto rijdt, zal het me echt een zorg zijn. Op de laatste dag toch es even kijken in de owner's manual waar dat lampje voor waarschuwde, bleek het dus lage bandenspanning te zijn. :lol:.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

6foot6 schreef:En voor towing bij een ongeluk
Onzin, dat gaat de tow company gewoon verhalen op de verzekering van de eigenaar, ook daarvoor is geen extra roadside assistance nodig.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De verhuurmaatschappij dus en die verhaalt dat weer op jou, tenzij ... roadside assistence
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

6foot6 schreef:De verhuurmaatschappij dus en die verhaalt dat weer op jou, tenzij ... roadside assistence
dat is 100% niet waar, weet ik uit ervaring (bij Alamo)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bandenspanning van de meeste auto's ligt tussen de 30 en 35 psi. SUV's 35-40 psi. Aan de binnenkant ban de bestuurders deur zit een sticker waar je kan lezen wat de juiste bandenspanning is. Een metertje (soort metalen pen waar een meetstokje uitkomt kost een dollar en is te verkrijgen bij iedere walmart.

Bij Rv's is de spanning een stuk hoger. Denk wel tegen de 80 psi maar weet dit niet zeker.
Even vragen bij het verhuurstation dus.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ned in MO schreef: Aan de binnenkant van de bestuurdersdeur zit een sticker waar je kan lezen wat de juiste bandenspanning is.
Helaas, niet bij mijn ,eerste en enige, bandenpompervaring jaren geleden en ook niet bij mijn huidige huurauto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer