Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met je PPL in Amerika vliegen
Met je PPL in Amerika vliegen
Beste,
Mag je met een nederlandse PPL in Amerika op een Cessna vliegen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Wobbe
Mag je met een nederlandse PPL in Amerika op een Cessna vliegen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Wobbe
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Met je PPL in Amerika vliegen
Als ik het goed zie heb je een door de FAA uitgegeven Private Pilot Certificate nodig, dan kan worden uitgegeven op basis van een buitenlands Pilot License (in combinatie met een medische verklaring, beiden in het Engels opgesteld/vertaald, en je vluchtlogboek) voordat je legaal mag vliegen in de VS:
De procedure schijnt vrij eenvoudig te zijn, maar moet wel gebeuren voordat je legaal de lucht in mag. Hier een stukje van een vlieginstructeur dat wat achtergrond geeft.Federal Aviation Regulations schreef:Sec. 61.75 - Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license.
(a) General. A person who holds a current foreign pilot license issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation may apply for and be issued a private pilot certificate with the appropriate ratings when the application is based on the foreign pilot license that meets the requirements of this section.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Met je PPL in Amerika vliegen
Hoi Wobbe,
Bovenstaande klopt inderdaad, je zal ook een check-out moeten doen bij de vliegschool/club waar je de cessna huurt. Kijk anders even in het forum op www.airwork.nl voor meer informatie. Ik ben net terug uit de VS, en heb een rondje gevlogen boven de hudson, over central park en langs Manhattan, alles is nog mogelijk daar.....
So much fun flying over there!
Groet,
Eric
Bovenstaande klopt inderdaad, je zal ook een check-out moeten doen bij de vliegschool/club waar je de cessna huurt. Kijk anders even in het forum op www.airwork.nl voor meer informatie. Ik ben net terug uit de VS, en heb een rondje gevlogen boven de hudson, over central park en langs Manhattan, alles is nog mogelijk daar.....
So much fun flying over there!
Groet,
Eric
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1877 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties