Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card Lottery winnen: verplicht naar Amerika ?
Re: Green Card Lottery winnen: verplicht naar Amerika ?
ja en dat is een goede reden om niet mee te doen met de DV lottery, want je kan je GC 'kwijt raken'
dus doe maar niet mee
dus doe maar niet mee
Laatst gewijzigd door jaja5 op 29 jun 2010, 10:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die reactie snap ik niet, jaja... Mensen inlichten over de manier waarop ze hun visum terug kwijt kunnen spelen staat toch niet gelijk met mensen aansporen niet mee te doen met de GC loterij?jaja5 schreef:ja en dat is een goede reden om niet mee te doen met de DV lottery, want je kan je GC 'kwijt raken'
dus doe maar niet mee
Het gaat er toch gewoon om dat iemand moet weten wat de regels zijn? Je doet mee aan die loterij met de bedoeling om te winnen. Lees: je wilt je in Amerika gaan vestigen. Dan is het toch logisch dat je best geinformeerd bent over de regels waar je je aan dient te houden?
Je leest op internationale fora vaak genoeg van mensen die zo dom waren om zich niet goed te informeren, en die dan plots de VS of Canada niet meer in mogen omdat hun visum vervallen is... Je zal daar maar staan!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
was 'n grapje... TS vraagt of ie 'nu' (dus met sluitingsdatum over klein half jaar) mee kan doen of beter kan wachten.Daar wil hij antwoord op.Donnos schreef:... kan nog niet zo meteen verhuizen omdat ik nog niet klaar ben met me huidige opleidingen .
... stel ik win de green card lottery , ben ik dan verplicht om per direct te verhuizen en alles achter te laten ?...
Wat zouden jullie doen ? Of kan ik er beter nog effetjes mee wachten .
Dan is het natuurlijk goed om alle regels over kwijtraken te weten, dat zeg ik ook niet, maar dan moet er wel 'volledig' geantwoord zijn: dus er zijn nog meer redenen om het kwijt te raken... afgezien daarvan, en belangrijker TS vraagt of meedoen nu een goed moment is met zijn uitleg.
Ik vind dat, gezien de termijnen en de verlengingsmogelijkheden juist goed is nu mee te doen (en ondertussen verder voor te bereiden) en ik vroeg dento het ook, die had het over als je al jaren daar zit, en hij zei toch ook dat hij het wel over na jaren er zitten. TS zit daar geen jaren om vervolgens een opleiding of baan in NL te hebben.
Tuurlijk kom je zonder problemen Amerika binnen met een DV visa en een opleiding die nog 1 jaar geduurd heeft, of een baan die nog een jaar verder wordt gewerkt voordat de initiële emigratie plaatsvind. Je staat bij je 1e oversteek heus niet zomaar voor een dichte grens, dat is eerder bij mensen die op een non-immigratie visum komen om te blijven.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien een
of zo er bij plaatsen als je een grapje maakt?
In ieder geval: jij denkt dat, wanneer je nu net je 2de bachelor jaar afgerond hebt, en je wilt je master ook nog in Nederland behalen, dat men daar niet moeilijk over doet en je zomaar een re-entry permit geeft om over 2 of 3 jaar dan maar terug naar de VS te komen?

In ieder geval: jij denkt dat, wanneer je nu net je 2de bachelor jaar afgerond hebt, en je wilt je master ook nog in Nederland behalen, dat men daar niet moeilijk over doet en je zomaar een re-entry permit geeft om over 2 of 3 jaar dan maar terug naar de VS te komen?
Elke
zal ik doen elke
ik bedoel, "nu" is niet aan de orde, als hij meedoet is het al een jaar verder voor hij uberhaupt zou kunnen horen dat hij heeft gewonnen, dan nog zeker een jaar met current worden en 1e reis en dan kan er nog een jaar bij. Dus vanaf nu is er nog 3 jaar en zou er nog 4 jaar kunnen worden gestudeerd.
Die tijd is zo voorbij, eerst maar eens meedoen en winnen natuurlijk
, dan zit hij er in 2012 op zijn vroegst...

ik bedoel, "nu" is niet aan de orde, als hij meedoet is het al een jaar verder voor hij uberhaupt zou kunnen horen dat hij heeft gewonnen, dan nog zeker een jaar met current worden en 1e reis en dan kan er nog een jaar bij. Dus vanaf nu is er nog 3 jaar en zou er nog 4 jaar kunnen worden gestudeerd.
Die tijd is zo voorbij, eerst maar eens meedoen en winnen natuurlijk

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ondanks dat je al hebt aangegeven dat het een "grapje" was, wil ik hier toch nog even op reageren. En ja, ik weet dat het nog even duurt voordat de topic starter naar de VS zou kunnen gaan, en dat de topic starter voor de eerste keer gaat, maar waar het mij om gaat is dat het geen kwaad kan om de regels te kennen - wat mag/kan, en wat mag/kan niet aangezien men daar vrij streng mee om gaat. Het kan nuttige informatie zijn voor iemand om zijn/haar plan op te baseren, en kan enorme teleurstellingen voorkomen als diegene niet op de hoogte is van deze feiten (uiteraard zou iedereen dit moeten weten na enige voorbereiding, maar dat terzijde).jaja5 schreef:ja en dat is een goede reden om niet mee te doen met de DV lottery, want je kan je GC 'kwijt raken'
dus doe maar niet mee
Ik vind het dan ook niet netjes dat je dit soort zaken middels een "grappige" opmerking gewoon even terzijde schuift omdat jij het schijnbaar niet relevant lijkt te vinden; niet voor mij persoonlijk, want ik kan er wel tegen, maar voor anderen die naderhand dit forum doorspitten, en niet een heel topic gaan lezen en daardoor de context missen. De ervaring leert namelijk dat niet iedereen alles leest, en soms alleen datgene eruit haalt wat in zijn/haar straatje past. En daar moet je dus mee oppassen. Bovendien kan het soms geen kwaad om naast puur en alleen hetgene waar een topic starter antwoord op vraagt wat meer info te geven - zeker in emigratie-gevallen.
Ik had mijn lijstje van een overheidswebsite gehaald, en daar geplaatst als de meest relevante. Dat je ook je green card kwijtraakt als je als crimineel opgepakt wordt, tja, dat leek me even minder relevant.jaja5 schreef:Dan is het natuurlijk goed om alle regels over kwijtraken te weten, dat zeg ik ook niet, maar dan moet er wel 'volledig' geantwoord zijn: dus er zijn nog meer redenen om het kwijt te raken...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
dento sorry het is blijkbaar niet juist van me geweest, ook al is het niet voor jou persoonlijk, dan voor die anderen.. en je zal wel gelijk hebben dat mensen niet alles lezen en dan wel een conclusie trekken
Ik laat het maar, TS is vast al weg want die zie ik hier niet op reageren en wij maar door gaan met posten 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:

En helaas hebben we dat al vaker gezien dat mensen niet alles lezen maar wel (onterechte) conclusies trekken op basis van hetgeen wél is gelezen - iets wat altijd goed is om in gedachte te houden bij het plaatsen van dingen...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sinds de dag dat TS de vraag gesteld heeft, is hij nog niet online geweest. Maar wie weet is hij op verkenningstrip naar Amerika, of zit hij nog midden in examen. We zullen het wel horen als hij nog vragen heeft.
Elke
- Donnos
- Amerika-ontdekker
Het feit dat ik niet meer online ben geweest wil niet zeggen dat ik dit topic niet lees
. Nee maar uhm , ik ga volgende maand zowiezo naar Hawaii toe dus dat wordt de eerste keer voor mij .
Bachelor zit er voor mij denk ik niet in .Ik wil dit zo graag , maar ik ben o zo bang dat ik met me "onzettend laag" geleerd nivo nergens terecht kan in Amerika teminste dat gevoel krijg ik als ik sommige post doorlees .
In iedergeval bedankt voor de informatie ! Ik laat jullie zeker nog iets weten .
Groeten
PS Het is niet dat ik meteen naar Amerika wil verhuizen . Maar is altijd al een droom geweest om me daar te gaan vestigen .

Bachelor zit er voor mij denk ik niet in .Ik wil dit zo graag , maar ik ben o zo bang dat ik met me "onzettend laag" geleerd nivo nergens terecht kan in Amerika teminste dat gevoel krijg ik als ik sommige post doorlees .
In iedergeval bedankt voor de informatie ! Ik laat jullie zeker nog iets weten .
Groeten
PS Het is niet dat ik meteen naar Amerika wil verhuizen . Maar is altijd al een droom geweest om me daar te gaan vestigen .

veel succes, en wie weet, misschien duurt het wat jaren maar die Dv lottery is echt te winnen en daarvoor heb je highschool level nodig en de rest moet oke zijn, gewoon mee gaan doen dus!!
bij mij duurde het ook 11x ofzo
bij mij duurde het ook 11x ofzo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18383 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer