Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mel79: Eindelijk is het zo ver!
Re: Mel79: Hotel Grand Canyon
Wij gaan naar de Holiday Inn Express, maar dat is pas halfweg juli, dus kan je nu nog niet zeggen hoe het ons bevallen is. Als er iemand al ervaring heeft?
Re: Mel79: Hotel Route 66 tussen Grand Canyon en 29 Palms
Oke, het hotel bij de Grand Canyon is geboekt. Het is het Holiday Inn geworden. Ben nu een aantal weken hotels in het park zelf aan het checken maar ze blijven vol. Tusayan vind ik ook een prima uitval basis. Ook het hotel in Las Vegas heb ik ondertussen geboekt. Het is het Bellagio geworden met 25 procent korting per nacht. Door de huidige dollar koers nog niet heel goedkoop, maar ja, zo vaak kom ik niet in Vegas en de States 

Na de Grand Canyon vertrekken we richting Joshua Tree National Park. Nu weet ik alleen niet wat onderweg een leuk dorpje is bij de Route 66 om een hotel te boeken? Of moeten we gewoon op de bonnefooi gaan en het daar gewoon bekijken?
Ik zou voor Kingman AZ of Needles CA gaan. Afhankelijk van hoe laat je vertrekt en welke route je neemt, neem je ook Ash Fork - Seligman - Kingman, of alleen Kingman - Topock - Needles etc..?
Historic Route 66 ging hier vroeger door de stadjes heen.
Beide hebben genoeg Motels, lijkt mij dat je gewoon beste ter plekke kunt kijken.
In mijn Route 66 Lodging Guide staan 12 Motels in Needles en 6 in Kingman. Dit zijn motels die Route 66 'ondersteunen', maar uiteraard zijn er nog genoeg anderen!
Echte Route 66 sfeer vind je in Williams AZ, dit is de laatste stad op Route 66 die werd gebypassed door de Insterstate, maar dat is vrij 'dichtbij' de Grand Canyon.
Tussen Williams en Kingman (neem afslag 139 nèt na Ashfork en NIET pas 123 bij Seligman als je een leuk rustig stukje 66 wilt rijden! meeste mensen slaan dit over doordat hun reisgids dit niet aangeeft, ipv die afslag te nemen, erg zonde) zijn ook nog een aantal motels te vinden. Er zijn minimaal 3 motels in Seligman AZ en 2 in Peach Springs AZ (als mijn Guide nog actueel is natuurlijk).
Kortom, keuze zat... Als je even aangeeft hoe laat je ongeveer van plan bent te vertrekken en welke route je wilt rijden is het makkelijker om advies te geven.
Historic Route 66 ging hier vroeger door de stadjes heen.
Beide hebben genoeg Motels, lijkt mij dat je gewoon beste ter plekke kunt kijken.
In mijn Route 66 Lodging Guide staan 12 Motels in Needles en 6 in Kingman. Dit zijn motels die Route 66 'ondersteunen', maar uiteraard zijn er nog genoeg anderen!
Echte Route 66 sfeer vind je in Williams AZ, dit is de laatste stad op Route 66 die werd gebypassed door de Insterstate, maar dat is vrij 'dichtbij' de Grand Canyon.
Tussen Williams en Kingman (neem afslag 139 nèt na Ashfork en NIET pas 123 bij Seligman als je een leuk rustig stukje 66 wilt rijden! meeste mensen slaan dit over doordat hun reisgids dit niet aangeeft, ipv die afslag te nemen, erg zonde) zijn ook nog een aantal motels te vinden. Er zijn minimaal 3 motels in Seligman AZ en 2 in Peach Springs AZ (als mijn Guide nog actueel is natuurlijk).
Kortom, keuze zat... Als je even aangeeft hoe laat je ongeveer van plan bent te vertrekken en welke route je wilt rijden is het makkelijker om advies te geven.
We willen rond 9 of 10 uur vertrekken. Of eerder, het ligt er aan of we de zonsopkomst bij de GC gaan bekijken en hoe ver alles rijden is. We zijn ook van plan de Hystoric Route 66 te rijden. Ik dacht zelf Grand Canyon - Williams - Ash Fork - Seligman - Kingman - Oatman - omgeving Needles - vanaf daar richting 29 Palms. Heb het laatste stuk van de route nog niet bekeken. Voor dit alles hebben we 2 dagen voor of kan het ook in 1 dag? En waar we stoppen om te overnachten, het liefst op de helft, maar ja waar ligt de helft 

Williams vind ik persoonlijk erg leuk, maar de route in Oostelijke richting is leuker dan de route in Westelijke richting (R66 is 1 richtingsverkeer daar), je ziet in ieder geval meer motels etc, in Oostelijke richting.
Ash Fork is volgens mij niet zo heel interessant, maar de route liep hier wel door heen.
Na Ash Fork heb je de Crookton Road. Deze zou ik zeker niet overslaan zoals ik al eerder zei. Heerlijk rustig stukje, leuke heuveltjes.
Seligman is zeker de moeite waard om te stoppen. Ze noemen dat ook wel Birthplace of Historic 66 (niet te verwarren met Birthplace of Route 66,Springfield, Mo).
Volgende must see vind ik Hackberry General store.
Daarna kom je in Kingman, hier heb je een museum.
Volgende stop is Oatman, hier lopen ezels over straat, is een leuk toeristisch stadje en ben je ook zo heel wat tijd kwijt.
Daarna Needles, niet echt boeiend voor de normale toerist, maar wel veel motels, dus wat dat betreft ècht Route 66.
Na Needles heb je een keuze, originele 1926 R66 of de route vanaf 1932. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de eerdere route, die heb ik ook in de link onderaan gezet. Kost wel wat extra tijd, en je rijdt wel door de woestijn (maar das via i40 ook), maar je hebt wel minder verkeer.
Daarna National trails hwy tot Amboy (zeker even stoppen bij Goffs) en daarna omlaag naar 29 Palms.
Volgens Google kost deze route ruim 8 uur, dus zeker op te splitsen in 2 dagen.
Pak je het oude stuk niet na Needles scheelt je dat denk ik een minuut of 15.
Dus afhankelijk van het verloop van de dag zou ik overnachten in Kingman of Needles.
Mocht je de 2e dag ook al wat van Joshua Tree willen zien dan zou ik zeker voor Needles gaan, dan ben je vanaf daar ongeveer 3 uur onderweg tot 29 Palms.
De route: http://tinyurl.com/37jtk4m
Ash Fork is volgens mij niet zo heel interessant, maar de route liep hier wel door heen.
Na Ash Fork heb je de Crookton Road. Deze zou ik zeker niet overslaan zoals ik al eerder zei. Heerlijk rustig stukje, leuke heuveltjes.
Seligman is zeker de moeite waard om te stoppen. Ze noemen dat ook wel Birthplace of Historic 66 (niet te verwarren met Birthplace of Route 66,Springfield, Mo).
Volgende must see vind ik Hackberry General store.
Daarna kom je in Kingman, hier heb je een museum.
Volgende stop is Oatman, hier lopen ezels over straat, is een leuk toeristisch stadje en ben je ook zo heel wat tijd kwijt.
Daarna Needles, niet echt boeiend voor de normale toerist, maar wel veel motels, dus wat dat betreft ècht Route 66.
Na Needles heb je een keuze, originele 1926 R66 of de route vanaf 1932. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de eerdere route, die heb ik ook in de link onderaan gezet. Kost wel wat extra tijd, en je rijdt wel door de woestijn (maar das via i40 ook), maar je hebt wel minder verkeer.
Daarna National trails hwy tot Amboy (zeker even stoppen bij Goffs) en daarna omlaag naar 29 Palms.
Volgens Google kost deze route ruim 8 uur, dus zeker op te splitsen in 2 dagen.
Pak je het oude stuk niet na Needles scheelt je dat denk ik een minuut of 15.
Dus afhankelijk van het verloop van de dag zou ik overnachten in Kingman of Needles.
Mocht je de 2e dag ook al wat van Joshua Tree willen zien dan zou ik zeker voor Needles gaan, dan ben je vanaf daar ongeveer 3 uur onderweg tot 29 Palms.
De route: http://tinyurl.com/37jtk4m
Dankjewel voor al je tips! Heb ik heel veel aan
Needles word de overnachtingsplaats. Wat denk je, zou ik van te voren iets moeten boeken of gewoon daar ter plekke kijken?

Er zijn genoeg motels daar! Ook veel motels die niet tot een keten behoren (mijn voorkeur, en vaak erg goedkoop!)
Dus boeken van te voren is niet nodig? Op de bonnefooi vind je daar ook wel iets toch? Dit omdat we niet precies weten hoe we die 2 dagen gaan aanpakken en waar we gaan overnachten. Dat willen we eigenlijk ter plekken bekijken. Is dat te doen rondom de Route 66?
Je gaat september he?
Ikzelf plan op 24 of 25 september in Needles aan te komen en ik ga ter plekke een motel zoeken. In mijn Route 66 Lodging Guide staan 12 Motels, maar er zijn er nog wel meer. Er zijn veel goedkope motels, met prijzen vanaf 35 dollar ofzo. Het moet wel erg, erg raar lopen als alles vol zou zitten... Veel motels staan niet op internet. Als je met Streetview door het stadje 'rijdt' zul je zien wat ik bedoel.
Ook in Kingman zijn veel motels.
En in het allerergste geval kun je uitwijken naar Laughlin of Lake Havasu city (of terug naar Kingman via I-40)
Ikzelf plan op 24 of 25 september in Needles aan te komen en ik ga ter plekke een motel zoeken. In mijn Route 66 Lodging Guide staan 12 Motels, maar er zijn er nog wel meer. Er zijn veel goedkope motels, met prijzen vanaf 35 dollar ofzo. Het moet wel erg, erg raar lopen als alles vol zou zitten... Veel motels staan niet op internet. Als je met Streetview door het stadje 'rijdt' zul je zien wat ik bedoel.
Ook in Kingman zijn veel motels.
En in het allerergste geval kun je uitwijken naar Laughlin of Lake Havasu city (of terug naar Kingman via I-40)
In Needles zal het niet nodig zijn om te reserveren. Even een tip, tanken is hier duur. In Az goedkoper. Hier een paar hotels in Needles met de beoordelingen: http://www.tripadvisor.com/Hotels-g3276 ... otels.html Als het voor de reis niet uitmaakt zou ik trouwens liever in Kingman logeren.
Yeehaw
Yeehaw
Dankje voor de tip! Kingman lijkt me ook leuker om te logeren, lijkt me levendiger dan Needles. Maar we hebben geen idee hoe snel we vanaf de Grand Canyon richting Joshua Tree gaan rijden. We hebben er 2 dagen de tijd voor. Er is genoeg te zien in al die Route 66 plaatjes. Waar we overnachten weet ik dus ook nog niet. Waar kom je denk je uit als je rond 10/11 uur vanaf de Grand Canyon vertrekt en op je gemak richting en over de Route 66 rijdt? De 2de dag overnachten we in 29 palms en wie weet kunnen we die dag ook nog een deel van Joshua Tree gaan bekijken
Grand Canyon naar Kingman en Kingman naar 29Palms zijn goed te doen. Het voordeel van in Kingman overnachten is dat je dan de prachtige IR10 (R66) naar Oatman over Sitgreaves pass 's morgens doet met de zon in de rug. Als je om 11am vertrekt van GC heb je alle tijd om even in bv Williams, Seligman en Hackberry te stoppen. Misschien nog de GC Caverns zien bij Peach Springs en er is ook nog Keepers of the Wild bij Valentine.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Tja Yeehaw, je adviezen mbt de zon ben ik ook meer en meer gaan waarderen. Zeker handig om daar rekening mee te houden.Yeehaw schreef:Grand Canyon naar Kingman en Kingman naar 29Palms zijn goed te doen. Het voordeel van in Kingman overnachten is dat je dan de prachtige IR10 (R66) naar Oatman over Sitgreaves pass 's morgens doet met de zon in de rug. Als je om 11am vertrekt van GC heb je alle tijd om even in bv Williams, Seligman en Hackberry te stoppen. Misschien nog de GC Caverns zien bij Peach Springs en er is ook nog Keepers of the Wild bij Valentine.
Gr, Gerben
Graag gedaan Gerben. Wij proberen daar altijd rekening mee te houden. Helaas lukt dat niet altijd.
Dankjewel voor je tips! Heb er zeker veel aan want weet niets van dat stuk! Sitgreaves Pass, GC Caverns, Keepers of the Wild, nooit van gehoordYeehaw schreef:Grand Canyon naar Kingman en Kingman naar 29Palms zijn goed te doen. Het voordeel van in Kingman overnachten is dat je dan de prachtige IR10 (R66) naar Oatman over Sitgreaves pass 's morgens doet met de zon in de rug. Als je om 11am vertrekt van GC heb je alle tijd om even in bv Williams, Seligman en Hackberry te stoppen. Misschien nog de GC Caverns zien bij Peach Springs en er is ook nog Keepers of the Wild bij Valentine.

Re: Mel79: Hotels
Ik wil jullie hier ff bedanken voor alle tips die jullie me gegeven hebben. Onze planning is compleet en we zijn er klaar voor! Zonder jullie allemaal was dat zeker niet gelukt! Dus bij deze, heel erg bedankt voor jullie hulp

Nou, een fijne reis toegewenst en laat wat ruimte voor improvisatie
Over 2 weken vertrekken we zelf ook en dan bijna geheel op de bonnefooi -lol-
Yeehaw

Yeehaw
Ja ik heb een paar dagen niets geboekt om het toch spontaan te houden! Maar mij kennende ben ik wel iemand van de planning
Jij ook veel plezier he en wie weet zie ik je nog wel onderweg, alleen weet ik het dan niet

Jij ook veel plezier he en wie weet zie ik je nog wel onderweg, alleen weet ik het dan niet

Re: Mel79: Route Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Bryce
We waren van plan om vanuit Vegas via Valley of Fire richting Cedar City te rijden en dan via de 14 en de 89 naar Bryce. Nu heb ik gezien dat de 9 via Zion veel mooier is om te rijden, maar waarschijnlijk ook langer duurt.
Nu hadden we bedacht om vanaf Vegas naar Valley of Fire te rijden om daar wat rond te kijken. Vervolgens willen we vanuit Valley of Fire via Zion naar Bryce rijden. Is dit te doen op 1 dag of is dat uiteindelijk te lang? Ik kan om op Google Earth de route niet berekenen omdat daar de 9 nog steeds als niet te berijden is gekenmerkt
Nu hadden we bedacht om vanaf Vegas naar Valley of Fire te rijden om daar wat rond te kijken. Vervolgens willen we vanuit Valley of Fire via Zion naar Bryce rijden. Is dit te doen op 1 dag of is dat uiteindelijk te lang? Ik kan om op Google Earth de route niet berekenen omdat daar de 9 nog steeds als niet te berijden is gekenmerkt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1464 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf