Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

meer dan 1 chauffeur

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
chendo
Amerika-ontdekker

meer dan 1 chauffeur

Bericht door chendo »

Alweer een vraag van mij waarschijnlijk niet de laatste, ik heb ergens gelezen ik weet niet meer waar, dat er geen extra kosten zijn voor meerdere chauffeurs die rijden in een auto of camper geldt dit per state or county?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: meer dan 1 chauffeur

Bericht door Rob »

Voor auto geld dat er in California geen extra kosten zijn voor meerdere chauffeurs voor de andere staten kost dat wel extra.
Voor campers geld bij alle verhuurders in alle staten dat er geen extra kosten zijn.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Voor meerdere chauffeurs betaal je volgens mij bij de meeste autoverhuurmaatschappijen extra. Tenzij je een zogenaamde platinum deal neemt zoals Dollar die aanbieden. Dit heeft niet met staat of county te zien, maar met de regels van de verhuurder.
chendo
Amerika-ontdekker

Bericht door chendo »

ty for the info . I am so busy with hahaha
gr Chen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

pbuyse1 schreef:Voor meerdere chauffeurs betaal je volgens mij bij de meeste autoverhuurmaatschappijen extra. Tenzij je een zogenaamde platinum deal neemt zoals Dollar die aanbieden. Dit heeft niet met staat of county te zien, maar met de regels van de verhuurder.
Zoals Rob zegt geldt in California niet dat je voor een extra chauffeur moet betalen, dit is onafhankelijk van de verhuurmaatschappij.

Zie bijvoorbeeld deze informatie van usareisen.de :
Zuschläge für Zusatzfahrer: z. Zt. USD 10 pro Tag/Person, entfällt bei Anmietungen in Kalifornien und für den 1. Zusatzfahrer auf Hawaii. Alle zusätzlichen Fahrer müssen bei Übernahme des Mietwagens in den Vertrag eingetragen werden.

Bij de duurdere pakketten zijn een of meer extra bestuurders inbegrepen, maar voor CA is zo'n duurder pakket meestal niet nodig.

Marianne
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Vorig jaar in CA bij Dollar was at niet het geval.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

pbuyse1 schreef:Vorig jaar in CA bij Dollar was at niet het geval.

Dat lijkt me sterk, er is namelijk bij wet geregelt in Californië dat een extra bestuurder altijd gratis moet zijn, dit staat er in de voorwaarden als je huurt in Californië:
4.Additional Authorized Drivers: There is no charge for an additional authorized driver, additional driver must be 25 years of age.
Er is dus in ieder geval één extra bestuurder gratis bij rechtstreeks huren bij Dollar, als je via bv. usareisen.de zou huren zijn alle extra bestuurders gratis in Californië, daar staat dit:
Zuschläge für Zusatzfahrer: z. ZT. USD 9,99/Tag, entfällt bei Anmietung in Kalifornien. Alle zusätzlichen Fahrer müssen bei Übernahme des Mietwagens in den Vertrag eingetragen werden.
Nou staan autoverhuurders niet echt bekent om hun klantgerichte praktijken, als je door een niet helemaal nette medewerker geholpen bent heeft hij weer wat extra provisie opgestreken door jou voor iets extra te laten betalen wat helemaal niet nodig is.
Paige
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Paige »

tja, dat hadden wij vorig jaar ook. Auto gehuurd via eautohuur en ze haaden me eerst het pakket inclusief 2de bestuurder aangesmeerd voor California. Gelukkig laz ik toen hier op het forum dat dit in California helemaal niet hoeft. Heb toen gelijk weer opgebeld en die extra kosten eraf laten halen!!!
liveverslag 2008/9/10 http://www.down2oz.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Linda - USA 2010
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda - USA 2010 »

Dag mede forum leden!

Ik ben heel benieuwd of iemand mij kan vertellen wat ik moet doen waneer er 2 personen in een gehuurde auto willen rijden.

We gaan het bekende rondje San Francisco - Las Vegas -San Diego - Los Angeles doen en komen zodoende in meerdere staten terecht. Nu weet ik dat in California het gratis is om meerdere bestuurders in een huurauto te laten rijden. Echter in de andere staten niet. De auto is al gehuurd met het verzekeringspakket erbij zonder extra bijrijder.

Is het mogelijk dat ik wanneer we de auto gaan ophalen, dit rechtstreeks regel met het verhuurbedrijf (dollar) of moet ik vanuit Nederland het duurste verzekeringspakket nemen? Om wat bedragen gaat het als je in bepaalde staten een extra bestuurder wilt aanmelden?

Ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft, Mijn zoektocht op internet heeft nog niet veel uitgehaald en bij het verhuurbedrijf willen ze mij het duurste pakket verkopen.

Alvast hardstikke bedankt!!

Groet,

Linda
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je haalt de auto af in Californië en dus hoef je niet voor een extra bestuurder te betalen.
Groet,

Old Faithful
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het gaat inderdaad alleen maar om de plaats waar je de auto afhaalt, in Californië is bij wet geregelt dat 1 extra bestuurder inbegrepen moet zijn, het maakt vervolgens niets uit naar welke staat je toe rijd, al cross je de hele VS door. :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het enige wat je moet doen is zorgen dat de tweede bestuurder aanwezig is bij het ophalen van de auto, hij/zij moet ook zijn/haar rijbewijs tonen en hij/zij moet ook het huurcontract tekenen.
Verder hoef jij of de tweede bestuurder niets te doen.
Linda - USA 2010
Amerika-ontdekker

Bericht door Linda - USA 2010 »

Dank jullie wel voor de antwoorden! Echt super, zit me weer helemaal druk te maken terwijl het niet nodig is.

Geod om duidelijkheid te hebben. En helemaal goed dat ik geen dure verzekering hiervoor hoef af te sluiten!

Groetjes Linda
69suited
Amerika-ontdekker

Bericht door 69suited »

Harry schreef:Het gaat inderdaad alleen maar om de plaats waar je de auto afhaalt, in Californië is bij wet geregelt dat 1 extra bestuurder inbegrepen moet zijn, het maakt vervolgens niets uit naar welke staat je toe rijd, al cross je de hele VS door. :lol:

Heb je een bron hiervan.....?
Ik heb mijn auto gehuurd bij Hertz, en er staat niets bij over gratis 2e bestuurder...
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb net gegoogled en zie het op meerdere sites staan dat additional drivers in Californie automatisch meeverzekerd zijn. Want dat is namelijk de oorzaak van extra kosten; de verzekering. Maar het zal mij niet verbazen dat verhuurders er op gokken dat huurders hier niet van op de hoogte zijn en zo proberen wat extra te verdienen.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dit staat er in de voorwaarden van Hertz over extra bestuurders.

Additional Authorized Operators
- Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 21 years of age. For those 21 through 24 the location's age differential will apply.

Additional Authorized Operators Fees
USD 13.00 per day, maximum USD 65.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.

Exceptions -

California - no fee for Additional Authorized Operators

Nevada - USD 10.67 per day, maximum USD 53.35 per rental, per each additional authorized operator.

New York - USD 10.00 per day up to a maximum of USD 50.00, per each additional authorized operator.

AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not requiredd to have a seperate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.

USAA - No charge for qualified additional operators who are USAA members when signing on to a USAA rental when booking includes USAA discount number.

AARP - No charge for qualified additional authorized operators who are AARP members when signing on to an AARP rental when booking includes an AARP discount number.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not requiredd to have a seperate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.
Hee, nog een reden om lid te worden van een amerikaanse AAA afdeling.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als je lid bent van de (gratis) Hertz #1 Club dan hoeft er voor de echtgenote/echtgenoot als extra berijder ook niets extra betaald te worden.
Altijd verstandig dus om tevoren even lid te worden.

Ik las net wel op andere fora dat ze bij sommige verhuurstations ook echt vragen of je getrouwd bent, en als je antwoord dan nee is dat ze dat aangrijpen om toch extra kosten te rekenen.
Dan maar altijd ja zeggen 8)
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Wat als je maar 1 bestuurder hebt?
Ik heb mijn rijbewijs wel, maar mijn man rijdt altijd.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dan zou al het bovenstaande niet van toepassing zijn.
Echter.
In de praktijk rij ik ook altijd en mijn vrouw niet. Toch komt zij als tweede bestuurder op het contract. We doen dat voor het geval ik als bestuurder (tijdelijk) uit zou vallen. Misschien een verstuikte enkel waardoor ik enkele dagen niet kan remmen, een grieperige dag o.i.d. Je weet maar nooit.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer