Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Helicopter Tour Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jurg
Amerika-ontdekker

Re: Helicopter Tour Grand Canyon

Bericht door Jurg »

Hola,

Wij (3 personen) willen ook een helicoptervlucht boven de grand cayon doen. We willen dit vanuit Tusayan doen, waar we ook overnachten. Is vanuit hier alleen papillon de enige?
En op de webiste van papillon kom ik er niet helemaal uit we willen een tour doen van +- 30min en alleen vliegen, dus geen eten enz erbij. Welke tour kunnen we het best doen en is het mooist?
Er staat wel iets bij over de North rim tour, maar ikzelf denk dat de South rim tour mooier is. Of klopt dit niet?
Dus we komen er niet helemaal uit welke tour we dan moeten boeken. Als iemand ons hiermee kan helpen, graag!

Edit:
Zou deze tour een mooie en goeie zijn?
http://www.papillon.com/popris/show_pac ... lang=en-US
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Van die South Rim tours hebben we destijds de Imperialtour gedaan, die gaat over het stuk net westelijk en hierna ten oosten van de village.
zie dat de prijzen in twee jaar tijd wel sterk zijn gestegen ( >60$ pp). Destijds kregen we korting op de ANWB show your cart.
Vond het destijds fantastisch, was ook niks gewens :wink: , en dan die bombastische muziek erbij, dag kon niet meer stuk!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Jurg schreef:Hola,
. Is vanuit hier alleen papillon de enige?
Er staat nuttige informatie op deze site:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html

met links.

hier ben ik alleszins gaan spieken :mrgreen:
Na hard nadenken heb ik de imperial tour van papillon geboekt!
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Zitten die tours vaak vol, of kun je de dag van te voren nog reserveren? Wij willen met die Eco-helicopter vliegen vanwege de betere ramen, maar als het bewolkt weer zou zijn, dan is het zonde van 't geld. Vandaar dat we liever willen kijken hoe 't weer is en dan beslissen. Maar als zulke activiteiten al weken van te voren volgeboekt zitten is het misschien toch beter om wel te reserveren? We zullen er overigens op 'n zondagmiddag aankomen, maar er ook de volledige maandag zijn.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

geen idee hoe 't in de zomer is en nu;
twee jaar geleden gewoon de avond ervoor vanaf de campground geboekt, voldoende plaats.
Zelfs met wolken en een beetje blauw was het toen nog erg mooi, maar met de onweersbui daarna was ik blij dat ik weer op de grond stond :wink:
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik denk dat wij 't dan ook maar gewoon gaan afwachten en ter plekke boeken. Mocht het niet meer lukken wanneer we in GC zelf zijn, hebben we altijd nog 'n herkansing vanuit Las Vegas.
Soof10
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof10 »

Wij hebben wel reeds geboekt voor de helicopter tour. Het is iets wat we absoluut willen doen tijdens onze vakantie.We zijn maar 1 dag in Vegas, dus eventueel wachten om van daaruit te vliegen mochten we in Tusayan geen geluk hebben was voor ons geen optie.

We hebben gekozen voor de North Canyon tour en hebben die reeds een tijdje terug geboekt (toen de dollar nog iets lager stond dan nu), ik vond ook nog een coupon voor 10% korting en voor omgerekend ongeveer €70,00 pp vliegen we in juni over de Grand Canyon. We hebben voor vertrek 9AM gekozen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij hebben het eind september 2009 gedaan. Omdat we met 4 personen waren hebben we een hele helicopter gehuurd. Was iets van $ 900.-.
Omdat we optimaal gebruik wilden maken van de fotografie mogelijkheden hebben we hiervoor gekozen. We hebben ook Eco gedaan. Wel van tevoren geboekt. Het was nog behoorlijk druk.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
karin1978
Amerika-ontdekker

Bericht door karin1978 »

Weet iemand met hoeveel je nou in een gewone helicopter zit en in die Eco-helicopter?
Er zit een prijs verschil in van 30 dollar pp, zit je dan altijd bij het raam?
Iemand ervaring mee?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

@Karin: uuhm, als ik het me goed herinner zijn er voorin 3 zitplaatsen, de voorkant is één groot raam, dus die sowieso. Achterin zijn vier zitplaatsen. De buitenkanten hebben dus sowieso een raamplaats. Er zijn dus twee mensen die geen raamplaats hebben.
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Corry schreef:Wij hebben het eind september 2009 gedaan. Omdat we met 4 personen waren hebben we een hele helicopter gehuurd. Was iets van $ 900.-.
Omdat we optimaal gebruik wilden maken van de fotografie mogelijkheden hebben we hiervoor gekozen. We hebben ook Eco gedaan. Wel van tevoren geboekt. Het was nog behoorlijk druk.
@Corry of anderen die iets weten. Even een vraag die hierop aansluit.
Jij hebt een heli afgehuurd voor €900,- was dat de kortere vlucht? Van pakweg 30-40 min of de langere van 50-60 min?
Ik zit nu te kijken naar vluchten in augustus; ik betaal iets meer dan $200,- p.p. (2 vlw en 2 kids) als ik de langere vlucht wil doen. Dan zijn we Bijna $900 kwijt.... nou ja bijna maar goed als je dan de heli voor jezelf hebt...... :shock:
Hoop geld wel he?!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ter referentie: wij betalen 174 dollar per persoon, in juli, voor de papillon tour (imperial).
Is de "lange" tour, maar een uur duurt ie wel niet denk ik.
Hangt het ook niet van tijdstip van de vlucht af hoeveel je moet betalen?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nee de hele dag is zelfde prijs.
Maar er zijn dus wel een lange en een kortere vlucht 30 min en 50 min daar zit wel verschil in. Ik wete nog dat het vliegen naar de Rim van de Canyon met vliegtuig een klein kwartier duurt. Misschien met een heli sneller maar je bent dus ook al een kleine 20 min kwijt aan ernaartoe vliegen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

elninjoo schreef:Ik denk dat wij 't dan ook maar gewoon gaan afwachten en ter plekke boeken. Mocht het niet meer lukken wanneer we in GC zelf zijn, hebben we altijd nog 'n herkansing vanuit Las Vegas.
Wat ik heb gezien is dat wel behoorlijk wat duurder.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Wij willen ook een helicoptervlucht boven de GC doen. We verblijven in Tusayan, waar ook papillon vertrekt.
Hier heb ik een paar vragen over.
- Is het beter om van te voren te reserveren? (We willen op vrijdag 16 juli).
Zo ja; Moeten we dat bijvoorbeeld al v/d week doen of is 2 dagen van te voren ook goed? (ivm met weer of duurder/goedkoper??
- Ik snap niet precies het verschil tussen de Imperial Air Tour en de Majestic Eco-Star Tour.
Zit het verschil alleen in soort van helicopter? De duur van de Tour?
Heeft iemand ervaring met deze tours?

Alvast bedankt!
Gr Jurg.
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Afhankelijk van hoe lang te voren je er bent, kan je, in mijn ervaring, ter plekke reserveren.
Vaak kan je wel wat korting krijgen op internet boekingen, dus staat je datum absoluut vast, kan het de moeite zijn om even daarnaar te zoeken.
Het verschil in beide vluchten weet ik niet, in 2006 heb ik de Imperial tour gedaan, diirde geloof ik drie kwartier, en is erg mooi.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bij die twee tours zit het verschil vooral in de tijd. Ik heb daar een hele tijd op zitten turen, maar als je goed kijkt staat het erbij! De een is een half uur en de ander 50 min ofzo. Het prijsverschil is eigenlijk niet zo erg groot. Maar ja als je met 6 man gaat telt het lekker door.

Als je zeker weet dat je op die dag wilt gaan en dat ook de enige dag is zou ik reserveren. Wanneer je ook een dag eerder of later kunt gaan kun je afwachten wat het beste uitkomt.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Tjemig Isis, ik heb helemaal niet gezien dat je me wat gevraagd hebt. Excuses. Wij hadden de vlucht van bijna 1 uur met een bijzonder aardige piloot. Het zal wel 50 minuten zijn maar de piloot nam alle tijd en misschien heb ik er niet zo op gelet. Voor $ 900 zou ik het zeker doen als het "normaal" al $ 800 is met z'n viertjes. Je kunt veel beter foto's maken volgens mij en het is voor mij zoiets als " once in a lifetime", hoewel ik wel een keer eerder in een helicopter heb gevlogen maar dat was anders.
Als je nog vragen hebt, SHOOT! Ik zal het topic in de gaten houden. PB mag ook altijd maar daar hebben de anderen niet zoveel aan.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ach maak je geen zorgen..
Wij hebben nog niet geboekt.. tis wel een hoop geld. Ik heb al zitten kijken maar afhuren is in aug meer dan $900, Ik meen iets van $1200 ofzo.
We zien wel.
Laatst gewijzigd door Isis op 23 jul 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Ik heb onlangs de helicoptervlucht bij Papillon geboekt voor 18 augustus, hierbij kreeg ik vroegboekkorting. Als je bij de reservering de code WMPA gebruikt, krijg je nog eens 5% korting. De reservering kan je 24 uur van te voren kostenloos annuleren en bij slecht weer krijg je je geld terug. Mijn advies is dus om gewoon vast te leggen, dan weet je in ieder geval zeker dat je een plekje hebt!
corinazie.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer