Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen uit de USA naar Europa

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
breaker9240
Amerikakenner

Re: Bellen uit de USA naar Europa

Bericht door breaker9240 »

Als ik wat rond lag te kijken kost het een pak minder hoor.
Ikzelf zit bij Mobistar en als ik eventueel zo een verizon prepaid pakket zou nemen kost het een pak minder.

We moeten in de states zelf nog regelmatig bellen naar hotels eventueel dat we later komen enz.

Met mijn GSM bellen naar Belgie vanuit Amerika is 2eur/min
In amerika zelf bellen is: 1.1eur/min

Toch een groot verschil moets ik een gsm ginds aanschaffen denk ik :)
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

breaker9240 schreef:Verizon zit zo te zien wel snor. Niet duur!!!

Maar je kan gewoon de walmart binnenstappen achter zo een prepaid verizon GSM vragen.
Meenemen, activeren, kaart herladen, buitenland bellen herladen thats it?
Verizon is geen GSM dus je Europeese telefoon werkt er niet mee. Je zal in de de US een prepaid bundel moeten kopen maar verder werkt het wel aardig zoals je het beschrijft ja.

Verizon heeft een betere dekking dan ATT of Tmobile maar is ook veel duurder (al weet ik niet precies wat hun prepaid plannen kosten)
ATT en Tmobile hebben 2 keuzes en verizon zal niet veel anders zijn;

1) Betaal geen dagelijkse kosten maar je betaalt iets van 20 cent per minuut
2) Betaal per dag dat je het gebruikt een dollar maar bel dan gratis met vaste lijnen en ATT dan wel Tmobile nummers.

Ik denk dat het voor je vakantie niet zo veel uitmaakt welke je kiest. Bovendien, na iets van 6 maanden niet gebruiken vervalt het nummer en de sim dus bewaren voor je volgende vakantie heeft sowieso weinig zin.
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

ik heb de afgelopen jaren nogal wat horroverhalen gehoord over mensen die met eigen telefoon naar amerika gingen en langs een aantal onverwachte hoeken gepeperde rekeningen kregen. je moet uitkijken voor dit, en dat wel eerst uitschakelen en let op sus, en nooit zo doen.. provider gebeld en krijg afhankelijk van wie ik aan de lijn krijg, steeds een andere verhaal. ik snap er niets van en laat dan liever mijn telefoon thuis. pre pay kopen is niet duur, dus dan doe ik het maar zo.
Harry schreef: Waarom nemen jullie dan niet gewoon je eigen mobiel mee :dontknow: , dat is veeeeeeel makkelijker en het kost maar een heel klein beetje meer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je een telefoon hebt met internet zorg dan dat je dataroaming uit hebt staan en dan is er niets aan de hand en krijg je geen torenhoge rekeningen, als je vervolgens elke dag een paar minuten belt ben je hooguit een paar tientjes kwijt aan telefoonkosten en een sms is nog veel goedkoper.

Je geeft aan het zo'n gedoe te vinden en dat je je groen en geel ergert, ik geef alleen maar een simpel alternatief waardoor het allemaal veel simpeler wordt en je je niet hoeft te ergeren en dat kost je dan een paar tientjes maar voorkomt een hele hoop ergernis, uiteraard is de keuze aan jou.
breaker9240
Amerikakenner

Ik zal de prijzen deze avond nog eens naast elkaar leggen van de GSM providers.

Enige vraag nog is, als ik men GSM in de walmart haal is het mogelijk dat zij alles activeren?
Of is dit volledig voor mij?

mvg

Sven
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

thanks!
ik ga vanavond speuren op mijn telefoon, naar waar de dataroaming zit!
ik ben een digibeet rond mobiele telefoons - ik wil bellen en sms en daar houdt het mee op. dat ding van mij heeft meer toeters en bellen dan een spacecraft van nasa! :shock:
Harry schreef:Als je een telefoon hebt met internet zorg dan dat je dataroaming uit hebt staan en dan is er niets aan de hand en krijg je geen torenhoge rekeningen, als je vervolgens elke dag een paar minuten belt ben je hooguit een paar tientjes kwijt aan telefoonkosten en een sms is nog veel goedkoper.

Je geeft aan het zo'n gedoe te vinden en dat je je groen en geel ergert, ik geef alleen maar een simpel alternatief waardoor het allemaal veel simpeler wordt en je je niet hoeft te ergeren en dat kost je dan een paar tientjes maar voorkomt een hele hoop ergernis, uiteraard is de keuze aan jou.
breaker9240
Amerikakenner

Vol schreef:
breaker9240 schreef:Verizon zit zo te zien wel snor. Niet duur!!!

Maar je kan gewoon de walmart binnenstappen achter zo een prepaid verizon GSM vragen.
Meenemen, activeren, kaart herladen, buitenland bellen herladen thats it?
Verizon is geen GSM dus je Europeese telefoon werkt er niet mee. Je zal in de de US een prepaid bundel moeten kopen maar verder werkt het wel aardig zoals je het beschrijft ja.

Verizon heeft een betere dekking dan ATT of Tmobile maar is ook veel duurder (al weet ik niet precies wat hun prepaid plannen kosten)
ATT en Tmobile hebben 2 keuzes en verizon zal niet veel anders zijn;

1) Betaal geen dagelijkse kosten maar je betaalt iets van 20 cent per minuut
2) Betaal per dag dat je het gebruikt een dollar maar bel dan gratis met vaste lijnen en ATT dan wel Tmobile nummers.

Ik denk dat het voor je vakantie niet zo veel uitmaakt welke je kiest. Bovendien, na iets van 6 maanden niet gebruiken vervalt het nummer en de sim dus bewaren voor je volgende vakantie heeft sowieso weinig zin.

Dan denken we dat we gewoon voor AT&T gaan of TMobile als ze het in walmart kunnen activeren (tenzij ons hotel in phoenix een PC met internet staan heeft dan kunnen we dit alles zo activeren en anders bellen we 611)

Verizon was gewoon ook een optie omdat die een winkel hebben niet ver van ons hotel in phoenix ;).
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Verizon kan je ook gewoon bij de Walmart kopen hoor. De meeste Walmarts hebben een balie bij de electronica waar ze je voor kunnen lichten. Ik weet niet of ze ze daar ook activeren.
Zijn er geen ATT/Tmobile stores vlak bij het hotel? Beetje stripmall heeft vaak wel een winkel van 1 vd providers.

611 werkt ook wel aardig hoor aleen moeten ze je IMEI code hebben en je SIM serienummer etc en dat is gewoon erg lastig door te geven op een telefoon daarom is internet makkelijker. Vul eerst het kaartje in wat erbij zit en bel dan pas op :)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

breaker924 schreef: "........Is wel jammer dat er nog zoveel bij komt kijken gewoon om naar het buitenland te bellen!......"

Daar ben ik het niet mee eens. Als je een tri-band telefoon hebt komt er niets bij lijken. Ik kan met mijn 2 jaar oude Nokiatje van 70 Euro gewoon meteen na de landing (terwijl we nog aan het Taxien zijn) met de hele wereld bellen.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

@Bramster

Dat is wanneer je belt met een NL GSM naar NL of ander buitenland.

Breaker924 bedoelt wanneer je met een US telefoon naar (of in) het buitenland wilt bellen. Dat staat per default uit. Ook op mijn eigen abonnement moet ik het aanvragen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik begrijp even niet wat een NL GSM is. Een mobile uit NL of eentje met een NL abonnement. Maar........als je je abonnement aanvraagt moet je buitenland bellen ook veel al in NL aanvragen. Ik geloof dat hij bij mij (als ik niet gepiept had) de eerste x maanden uit had gestaan omdat ik bij die club een nieuwe klant was.
breaker9240
Amerikakenner

Vol schreef:Verizon kan je ook gewoon bij de Walmart kopen hoor. De meeste Walmarts hebben een balie bij de electronica waar ze je voor kunnen lichten. Ik weet niet of ze ze daar ook activeren.
Zijn er geen ATT/Tmobile stores vlak bij het hotel? Beetje stripmall heeft vaak wel een winkel van 1 vd providers.

611 werkt ook wel aardig hoor aleen moeten ze je IMEI code hebben en je SIM serienummer etc en dat is gewoon erg lastig door te geven op een telefoon daarom is internet makkelijker. Vul eerst het kaartje in wat erbij zit en bel dan pas op :)

Die IMEI code waar jij het over hebt is de code van de GSM zelf vermoed ik?
als je activeert via de telefoon is dit dan de dag zelf al ok of moet er een periode over gaan?

Ik ga zeker nog eens rondspeuren op het net naar de beste provider, moet er vroeg met beginnen, we hebben nog een heel huwelijk te regelen ;).
We blijven in courtyard by marriot das happy valley phoenix.

Ik heb eens zitten zoeken en vond er geen in de buurt natuurlijk wel een grote mooie walmart juist naast ons :)
breaker9240
Amerikakenner

Ik las juist ergens dat het niet altijd lukt om naar een europese GSM te bellen via 06.xxxxxxxx

Kan dat?
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik gebruik alweer een tijdje H20 Wireless Prepaid. Per minuut is het $0.14 en dat is inclusief bellen naar 53 landen, inclusief Nederland. https://www.h2owirelessnow.com/pageCont ... =benefits#

Ze zijn een reseller van AT&T en ik heb ook een telefoon nummer met dezelfde prefix die AT&T gebruikt. Een $10 kaart is zelfs 90 dagen geldig. Ze hebben ook verschillende andere plannen.

Ik heb laatst een refurbished Razr bij Big Lots gekocht voor $25. Deze is "unlocked" en quad-band dus je kunt hem zelfs in Europa gebruiken. :thumbup:
http://www.howardforums.com/showthread. ... st13838819
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

wijziging oeps ik besef me dat dit een draadje voor bellen naar EU is, maar hier staat wel al veel van de tips die ik nodig heb.
Ik zoek dus bellen in de US bij tijdelijk bezoek. Moet ik dit draadje ergens anders opnieuw openen?

Ik heb het nodig tijdens mijn reis met Amerikanen te kunnen bellen, ik wil dus een prepaid manier vinden om in de US iets aan te schaffen.
Graag goedkoop en makkelijk :D

ik heb uit dit draadje al tips gevonden maar... nog wat vragen

Past een US sim kaartje 'gewoon' in een NLse unlocked telefoon?
of is het niet mogelijk een losse simkaart in een NLse PDA te stoppen (T-mobile in NL telefoon is een T-mobile PDA)

Ik zag bij de link van Frank dat er een Sim gekocht kan worden voor in GPS

Ik wil het ergens kopen, niet laten opsturen (dus niet online kopen)
online registreren is geen probleem

ik heb op zich geen buitenlands bellen nodig (kan ik wel gebeld worden vanuit NL op dit prepaid nummer? of moetje dan ook international bellen aanzetten/registreren) Ik vind het idee van gebeld worden betalen of sms ontvangen betalen ook wild... wat dat betreft ben ik een hollander :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer